suuttimien ohjelmoinnista
suuttimien ohjelmoinnista
olen hankkimassa isompia suuttimia 9000 2,0 turbo 89 apc/di ja niille käsiittääkseni tarvitaan asentaa jokin uusi ohjelma. missä niitä saa turun seudulla tai tekee? ja miten se käytännössä menee? täällä toivottomasti etsinyt mutta ilaman tulosta. pistäkää linkki jos vanhoja juttuja, ku en kerran itse löytänyt.
Article
Bensakarttoja LH 2.2-ruiskussa pitää muokata jos vaihtaa suuttimet. Tähän muokkaukseen löytyy kyllä ilmaisjaossa oleva ohjelma nimeltä LH-Edit (jossa tosin on bugeja joten pitää tietää mitä tekee), mutta sopivien muuntokertoimien haku ei ole ihan yksinkertaista. Lastun polttamiseen tarvitaan tavallinen prommeri ja tyhjä 2732 eprommi. Kokeilemalla olen saanut poltettua kohtuullisesti toimivan lastun vastaavaan autoon 350cc suuttimille, mutta lisäiteroinnilla voisi saada vielä paremman. Ongelmia ja melko paljon vaivaa vaan aiheutti lastujen postittelu eestaas ja tyhjentely, kun ei itsellä ole LH:ta enää käytössä niin pitää toimia "postilaatikkovirisofta"-periaatteella. Nopeutusta ruljanssiin voisi saada tietysti jos modaisi kannan vaikkapa flash-piirille uv-eprommin sijasta, mutta siinäkin on oma hommansa.
Ruotsin STCS foorumilta löytyy myös muistaakseni joku hommaan perehtynyt, jolla on valmiita lastuja muutamille erikokoisille suuttimille ja myy niitä.
Ruotsin STCS foorumilta löytyy myös muistaakseni joku hommaan perehtynyt, jolla on valmiita lastuja muutamille erikokoisille suuttimille ja myy niitä.
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Jos vakioruiskulla pitää pärjätä ja et ihan mahdottomia tehoja tahdo niin kannattais pysytellä 350cc suutinkoossa(uudempien tonnareiden/NG900 vakiosuutin) kun niille löytyy toimiva lastu suoraan. Muuten menee takuuvarmasti hankalaksi.vapari kirjoitti:siksi koska vakiolla ei pitkälle pääse isompi ahdin jo tulossa:) boschin vihreät kuulemma hyvät.

Aki Peltola #1132