Turbon uudelleen laakerointi.
Turbon uudelleen laakerointi.
Missäs hintaluokassa tuollainen operaatio liikkuu?
Mulla olisi tuossa väljä garretin t 03 trim 55 ja ajattelin että jos laakeroinnilla tuosta saisi vielä toimivan.Pääsen ensi viikolla purkamaan turbon pois ja jos siivet ovat ehjät ja muutenkaan ei ole halki,niin kannattaako?
Uudet turbothan maksavat reilusti enemmän kuin laakerisarjat.Missäs moinen työ kannattaisi teettää?
Vai pitäiskös samantien sijoittaa uuteen?
Mulla olisi tuossa väljä garretin t 03 trim 55 ja ajattelin että jos laakeroinnilla tuosta saisi vielä toimivan.Pääsen ensi viikolla purkamaan turbon pois ja jos siivet ovat ehjät ja muutenkaan ei ole halki,niin kannattaako?
Uudet turbothan maksavat reilusti enemmän kuin laakerisarjat.Missäs moinen työ kannattaisi teettää?
Vai pitäiskös samantien sijoittaa uuteen?
Itse pistin tontun ahtimen kesällä Finturbo-nimiseen puljuun. Perushuolto sisältäen osat ja työn 380€ ja työllä vuoden takuu.
Ja huomasivat turbiinikotelon sisäpinnalla halkeaman ja vaihtoivat senkin samaan syssyyn ilman lisäveloitusta työstä.
Kesti muistaakseni neljä työpäivää kuljetuksineen huolto. Ja maksoivat palautusrahdinkin itse.
http://fin-turbo.fi/
Ja huomasivat turbiinikotelon sisäpinnalla halkeaman ja vaihtoivat senkin samaan syssyyn ilman lisäveloitusta työstä.
Kesti muistaakseni neljä työpäivää kuljetuksineen huolto. Ja maksoivat palautusrahdinkin itse.
http://fin-turbo.fi/
Tasapainoituksen joutuu teettämäänHane_81 kirjoitti:korjaussarjat n. 100e luokkaa ja suht helppo itse rempata
http://www.hevosvoima.com
tuolla ainakin laakerisarjoja.

///M
Designed by computer, built by robot, driven by moron. BMW.
Sellasta oon kuullu, ettei tarvi tasapainotella ellei siipiin ole tullu damagea. Toisinsanoen kun merkkaa siipien asennot, vaihtaa laakerit ja niputtaa samassa asennossa, niin pitäisi olla ihan jees.Suppari kirjoitti:Tasapainoituksen joutuu teettämään
E: Se tulikin jo.

1×90+1×(9-3)+2×(9-5)+1×96+4×99+9×900+4×9000=44696
1×90+1×(9-3)+2×(9-5)+1×96+4×99+9×900+4×9000=44696
Jätä sinä painottamatta.Itse voin sijoittaa sen 25-30 eur painoitukseen eikä tarvitse pelleillä.Hane_81 kirjoitti:miksi? merkit vaan siipeen ja akseliin ennen purkamista ja kasatessa merkit taas kohalleen. Toki jos varman päälle niin...Suppari kirjoitti:Tasapainoituksen joutuu teettämäänHane_81 kirjoitti:korjaussarjat n. 100e luokkaa ja suht helppo itse rempata
Vois kyllä koittaa seuraavasta turbosta merkata ja sitten viedä painoon.Kattois että mikä on ''tehtaan'' toleranssi.Tosin kun puljataan näillä 20 vuotta vanhoilla paskoilla,niin tohon mahtuu aika monta kotiasentajaa ja siivistä läpi mennyttä sheisseä.
///M
niin jätinki painottamatta ja ei ole valituksia ahtimen toiminnasta kuulunut hyrrän uudelta omistajalta. Pointti kuiteski oli että miksi maksaa se 300-400e ku voi tehdä itse saman homman halvemmalla. Edelleenkään siellä ei mitään avaruustekniikkaa ole. Hyvä että täällä on viisaat kuiteski neuvomassa niin ei tuu tehtyä virheitä 

628hv/650Nm
Remonttiapua saabisteille!
Remonttiapua saabisteille!
Joo en epäile.Itte olen tehny ja teen.Säästöstä ei ole tietoa.Hane_81 kirjoitti:niin jätinki painottamatta ja ei ole valituksia ahtimen toiminnasta kuulunut hyrrän uudelta omistajalta. Pointti kuiteski oli että miksi maksaa se 300-400e ku voi tehdä itse saman homman halvemmalla. Edelleenkään siellä ei mitään avaruustekniikkaa ole. Hyvä että täällä on viisaat kuiteski neuvomassa niin ei tuu tehtyä virheitä
Ei toi painotus silti kaada kenenkään budjettia,ja saapahan mielenrauhan.Tossa kohtaa ei toi paarkolmekybää tunnu missään.Ja aika usein kun turbo alkaa olemaan remppa tai vaihtokunnossa niin välystä on luokkaa metri,eikä siis ole takuita siitä etteikö olis raapinu koteloita.
///M
No niin.Soittelin tuonne fin-turboon ja lupasivat yrittää korjausta.Tällä viikolla otan turbon irti ja ensi viikolla lähetän huollettavaksi.
On se vaan pirun varmempaa näin kun ruveta itse vaihtamaan laakereita kun kuitenkin pyörii sen 100 000rpm.
Kaikkea ei kannata aina itse tehdä jos on epävarma olo.
Tehkööt pelle pelottomat itse mutta minä en.
On se vaan pirun varmempaa näin kun ruveta itse vaihtamaan laakereita kun kuitenkin pyörii sen 100 000rpm.
Kaikkea ei kannata aina itse tehdä jos on epävarma olo.
Tehkööt pelle pelottomat itse mutta minä en.
Tuollaista vielä kyselisin,kun nuo linkit mitä olen löytänyt turbojen avaluista ei aukia ainakaan tällä koneella?Oiskohan kenelläkään laittaa toimivaa linkkiä kuinka mitsu ja garret aukeaa?Mitsulla harjoitellaan ja garret pitäis saada kuntoon tuolla tallin perukoilla.Olen kyllä hakua koittanut ja löytänytkin juttua,mut linkit ei aukea.
puh.050-3748237