Turbon uudelleen laakerointi.

Autoja voi muokata ja säätää. Täällä voit vaihtaa mielipiteitä aiheesta.
tomaatti
"Saabisti"

Turbon uudelleen laakerointi.

Viesti Kirjoittaja tomaatti »

Missäs hintaluokassa tuollainen operaatio liikkuu?
Mulla olisi tuossa väljä garretin t 03 trim 55 ja ajattelin että jos laakeroinnilla tuosta saisi vielä toimivan.Pääsen ensi viikolla purkamaan turbon pois ja jos siivet ovat ehjät ja muutenkaan ei ole halki,niin kannattaako?
Uudet turbothan maksavat reilusti enemmän kuin laakerisarjat.Missäs moinen työ kannattaisi teettää?
Vai pitäiskös samantien sijoittaa uuteen?
rälläkkä
"Hölösuu"

Viesti Kirjoittaja rälläkkä »

Itse pistin tontun ahtimen kesällä Finturbo-nimiseen puljuun. Perushuolto sisältäen osat ja työn 380€ ja työllä vuoden takuu.
Ja huomasivat turbiinikotelon sisäpinnalla halkeaman ja vaihtoivat senkin samaan syssyyn ilman lisäveloitusta työstä.

Kesti muistaakseni neljä työpäivää kuljetuksineen huolto. Ja maksoivat palautusrahdinkin itse.

http://fin-turbo.fi/
tomaatti
"Saabisti"

No joo.Rupeaa kuulostamaan mielekkäämmältä kuin uuden osto.Varsinkin kun auto on talviseisonnassa eli ei ole hätä eikä hoppu.Onhan se tietenkin vain jatkoaikaa turbolle mutta saman hinnanhan sitä joutuisi käytetystäkin suurinpiirtein maksamaan.
Hane_81
"Hirsch"

Viesti Kirjoittaja Hane_81 »

korjaussarjat n. 100e luokkaa ja suht helppo itse rempata
628hv/650Nm
Remonttiapua saabisteille!
Suppari
"Hölösuu"

Viesti Kirjoittaja Suppari »

Hane_81 kirjoitti:korjaussarjat n. 100e luokkaa ja suht helppo itse rempata
Tasapainoituksen joutuu teettämään

http://www.hevosvoima.com

tuolla ainakin laakerisarjoja. :roll:
///M
Designed by computer, built by robot, driven by moron. BMW.
Hane_81
"Hirsch"

Suppari kirjoitti:
miksi? merkit vaan siipeen ja akseliin ennen purkamista ja kasatessa merkit taas kohalleen. Toki jos varman päälle niin...
628hv/650Nm
hewidero
"Hölösuu"

Viesti Kirjoittaja hewidero »

Suppari kirjoitti:Tasapainoituksen joutuu teettämään
Sellasta oon kuullu, ettei tarvi tasapainotella ellei siipiin ole tullu damagea. Toisinsanoen kun merkkaa siipien asennot, vaihtaa laakerit ja niputtaa samassa asennossa, niin pitäisi olla ihan jees.

E: Se tulikin jo. :roll:
1×90+1×(9-3)+2×(9-5)+1×96+4×99+9×900+4×9000=44696
tomaatti
"Saabisti"

Noh,nyt täytyy vielä miettiä.Periaatteessa kun pajalla teettää niin saa takuun.Toisaalta jäisi työn hinta pois.
Suppari
"Hölösuu"

Hane_81 kirjoitti:
Suppari kirjoitti:
miksi? merkit vaan siipeen ja akseliin ennen purkamista ja kasatessa merkit taas kohalleen. Toki jos varman päälle niin...
Jätä sinä painottamatta.Itse voin sijoittaa sen 25-30 eur painoitukseen eikä tarvitse pelleillä.

Vois kyllä koittaa seuraavasta turbosta merkata ja sitten viedä painoon.Kattois että mikä on ''tehtaan'' toleranssi.Tosin kun puljataan näillä 20 vuotta vanhoilla paskoilla,niin tohon mahtuu aika monta kotiasentajaa ja siivistä läpi mennyttä sheisseä.
///M
Hane_81
"Hirsch"

niin jätinki painottamatta ja ei ole valituksia ahtimen toiminnasta kuulunut hyrrän uudelta omistajalta. Pointti kuiteski oli että miksi maksaa se 300-400e ku voi tehdä itse saman homman halvemmalla. Edelleenkään siellä ei mitään avaruustekniikkaa ole. Hyvä että täällä on viisaat kuiteski neuvomassa niin ei tuu tehtyä virheitä :wink:
628hv/650Nm
f-19
"Hölösuu"

Viesti Kirjoittaja f-19 »

Niinpä.

Budjettihommiahan nämä kaikki on ja pyritään säästämään missä vaan voi.
Suppari
"Hölösuu"

Hane_81 kirjoitti:niin jätinki painottamatta ja ei ole valituksia ahtimen toiminnasta kuulunut hyrrän uudelta omistajalta. Pointti kuiteski oli että miksi maksaa se 300-400e ku voi tehdä itse saman homman halvemmalla. Edelleenkään siellä ei mitään avaruustekniikkaa ole. Hyvä että täällä on viisaat kuiteski neuvomassa niin ei tuu tehtyä virheitä :wink:
Joo en epäile.Itte olen tehny ja teen.Säästöstä ei ole tietoa.

Ei toi painotus silti kaada kenenkään budjettia,ja saapahan mielenrauhan.Tossa kohtaa ei toi paarkolmekybää tunnu missään.Ja aika usein kun turbo alkaa olemaan remppa tai vaihtokunnossa niin välystä on luokkaa metri,eikä siis ole takuita siitä etteikö olis raapinu koteloita.
///M
tomaatti
"Saabisti"

No niin.Soittelin tuonne fin-turboon ja lupasivat yrittää korjausta.Tällä viikolla otan turbon irti ja ensi viikolla lähetän huollettavaksi.
On se vaan pirun varmempaa näin kun ruveta itse vaihtamaan laakereita kun kuitenkin pyörii sen 100 000rpm.
Kaikkea ei kannata aina itse tehdä jos on epävarma olo.
Tehkööt pelle pelottomat itse mutta minä en.
pyryro
"Tuplakaasari"

Viesti Kirjoittaja pyryro »

jos tilaa tuollaisen sarjan, niin mitä se tarkaan ottaen sisältää? ja mistä tietää että onko toi mun t25 pitkällä vai lyhyellä helalla? on kiinni 9000 2,3T vm-91
vapari ei oo vaihtoehto!
junnu
"Aero"
Viesti:

Viesti Kirjoittaja junnu »

Tuollaista vielä kyselisin,kun nuo linkit mitä olen löytänyt turbojen avaluista ei aukia ainakaan tällä koneella?Oiskohan kenelläkään laittaa toimivaa linkkiä kuinka mitsu ja garret aukeaa?Mitsulla harjoitellaan ja garret pitäis saada kuntoon tuolla tallin perukoilla.Olen kyllä hakua koittanut ja löytänytkin juttua,mut linkit ei aukea.
puh.050-3748237
Vastaa Viestiin