Ilmansuodatin
-
- "Hirsch"
- Viestit: 849
- Liittynyt: Ke Syys 24, 2003 10:23
Ilmansuodatin
Kysymys koskee ilmansuodatinta, näissä T7 autoissa. Lueskelin vanhoja viestejä asiasta ja ilmeisesti melko pitkään pärjää alkuperäiselllä paperisuodattimella.
Mutta kysymys kuuluu, kuinka pitkälle tuo suodatin riittää, jos ilmansuodatin kotelon ilmanottoa on avarrettu ja turbon imuputkin on riittävän iso? En halua mitään tarkkoja dyno tuloksia, mutta pärjääkö esim 350-400hv lukemiin asti?
Mutta kysymys kuuluu, kuinka pitkälle tuo suodatin riittää, jos ilmansuodatin kotelon ilmanottoa on avarrettu ja turbon imuputkin on riittävän iso? En halua mitään tarkkoja dyno tuloksia, mutta pärjääkö esim 350-400hv lukemiin asti?
Re: Ilmansuodatin
Pärjää kyllä!-valomerkki- kirjoitti:mutta pärjääkö esim 350-400hv lukemiin asti?
http://www.stcf.net/intake/Aksu900 kirjoitti:Nyt kun ootte niitä suodattimia mitanneet niin saisko tuloksia? Alipaine imuputkessa särkee ahtimen niinku kaikki tietää.
http://www.stcf.net/intake/Filter_comparison.htm
Tuossa ainakin pari testiä T7 systeemistä. Tuo itse putsari ei ole tuossa systeemissä se pahin pullonkaula josta syystä myöskään pelkän vv-suodattimen asentaminen ei tilannetta paranna millään tavalla ellei myös muita palikoita lähde vaihtoon. Tämä nyt siis Trionic7-koneessa.
Tosin olihan tässä jossain testattu hieman pirteämmässä 9-3 (ei trioniciä ollenkaan) dynossa orkkis filtterin ja orkkis filsukotelon kanssa vs. koko putsarikotelo poissa eikä eroa ollut syntynyt

Toki sillä vv-suodattimella saa ne ihanat pihinät ja puhinat


Siis nyt en tarkoita orkkisboxiin asennettavaa sporttifilsua vaan ihan kartio-mallista putsaria.walderama kirjoitti:Mitä pihinöitä/puhinoita vv-suodattimella saa ?
On ollut molempia käytössä ihan toisessa merkissä, eikä siinä ainakaan sanottavasti vaikuttanut ääniin..
Ainakin omissa autoissani missä tuollainen on ollut niin äänet ovat kyllä lisääntyneet melko huomattavasti. Jos se sitten on hyvä tai huono asia on eri juttu : )
Asiasta sen verran että se alipaine kompuran edestä mitattuna on kertaluokkaa hullumpi stage III autossa orkkis "cobralla" kuin mitä se noissa mun mittauksissa huomattavasti suuremmalla ilmamassavirralla oli.
Jotain tuloksia löytyy stage III B235R:stä, jossa alipaine 0.1-0.15 bar.
Jotain tuloksia löytyy stage III B235R:stä, jossa alipaine 0.1-0.15 bar.
#1730
500whp.net member
500whp.net member