3bar MAP
3bar MAP
Mistäs tuommosen saisi koteloituna edullisimmin? 100e näkyi muutama netti firma kauppaavan. Mutta muistelen että jostain olis saanut 60-70e hintaan?
V-M
V-M
Peug 505 -85 Turbo Inj.+ Opel Manta A -70 + Saab 9000 CSE 2.3TA -94 + 9-5 AERO 2.3TSA -00
+ Maserati 3200 GTA -01 + Opel Insignia 2L turbo 4x4 -10 #2135
+ Maserati 3200 GTA -01 + Opel Insignia 2L turbo 4x4 -10 #2135
Noita motorolan MPXH antureita saa kyllä ja poksinkin väsättyä kuten tuollakin on tehty. Mutta kun muistelen että olis saanut ihan marellin tai jonkun muun valmista automotive pakattua oikeella liittimellä alle tuon 100e. Pitänee laittaa noille yhteistyö kumppaneille kyselyä vielä josko joulu tarjousta löytyisi noista
V-M
V-M
Peug 505 -85 Turbo Inj.+ Opel Manta A -70 + Saab 9000 CSE 2.3TA -94 + 9-5 AERO 2.3TSA -00
+ Maserati 3200 GTA -01 + Opel Insignia 2L turbo 4x4 -10 #2135
+ Maserati 3200 GTA -01 + Opel Insignia 2L turbo 4x4 -10 #2135
http://www.srvperformance.com/index.php ... cts_id=198
Tollanen ehkä?
Eiks osaset-liike myy magneti-marellin roippeita, sivuilla ainakin mainostavat.
Tollanen ehkä?
Eiks osaset-liike myy magneti-marellin roippeita, sivuilla ainakin mainostavat.
9000 2.3T -95
Chevy Van 6.2D -89
jäsen
Chevy Van 6.2D -89
jäsen
Jos menee jenkkilästä tilaukseen, niin http://www.summitracing.com on melko edullinen 3bar mapin suhteen.
http://store.summitracing.com/partdetai ... toview=sku
~54$ 3bar map. Itse tilasin keväällä tuolta ja toimii
Liittimet tilasin http://www.atp-turbo.com:ilta
http://www.atpturbo.com/Merchant2/merch ... y_Code=BCS
ja johtosarjaan tuleva liitin alppilan autohuollosta oli jotain ~7-8eur
tulleineen, veroineen, rahteineen 3bar map+2xliittimet välijohtoineen hinnaksi tuli noin ~70+~10+~10 eur, kun tilasin 4kpl erän.
Olisi itselläkin tarkoitus tilata ja tehdä taas pari kappaletta 3bar-map-kittiä (eli välijohtoineen) parille kaverille pullakahveilla tässä lähiviikkoina, joten jos tarvetta ko osille, niin pistä yv, niin voin tilailla&tinailla samalla.
Samoin olisi tarkoitus tilata lähiviikkona 630cc suuttimet ja walbron GSS 341 pumppu jenkeistä.. Yhteensä noin 350e tulleineen & veroineen rahteineen.
Hook
http://store.summitracing.com/partdetai ... toview=sku
~54$ 3bar map. Itse tilasin keväällä tuolta ja toimii
Liittimet tilasin http://www.atp-turbo.com:ilta
http://www.atpturbo.com/Merchant2/merch ... y_Code=BCS
ja johtosarjaan tuleva liitin alppilan autohuollosta oli jotain ~7-8eur
tulleineen, veroineen, rahteineen 3bar map+2xliittimet välijohtoineen hinnaksi tuli noin ~70+~10+~10 eur, kun tilasin 4kpl erän.
Olisi itselläkin tarkoitus tilata ja tehdä taas pari kappaletta 3bar-map-kittiä (eli välijohtoineen) parille kaverille pullakahveilla tässä lähiviikkoina, joten jos tarvetta ko osille, niin pistä yv, niin voin tilailla&tinailla samalla.
Samoin olisi tarkoitus tilata lähiviikkona 630cc suuttimet ja walbron GSS 341 pumppu jenkeistä.. Yhteensä noin 350e tulleineen & veroineen rahteineen.
Hook
ng900/9-3/9-5 purkuosia pyörimässä tallin nurkissa pk-seudulla. Entäpä onko tarvis Tech 2:lle tai T5/T7 (bio) päivityksille? Puuttuuko pixeleitä SID/ACCssä? YV:llä tavoittaa.
Eikös tuon liitin ole sama kuin tuo vakion liitin? 70+10+10 on jo 90 ja 100e maksaa tuo täälläkin? 10e erolla aika paljon vaivaa? Vai ymmärsinkö väärin?
V-M
V-M
Peug 505 -85 Turbo Inj.+ Opel Manta A -70 + Saab 9000 CSE 2.3TA -94 + 9-5 AERO 2.3TSA -00
+ Maserati 3200 GTA -01 + Opel Insignia 2L turbo 4x4 -10 #2135
+ Maserati 3200 GTA -01 + Opel Insignia 2L turbo 4x4 -10 #2135
Ei ole sama liitin tuossa GM 3bar anturissa vs saabin 2.5bar map jos puhutaan T5 autoista, joten joutuu väsäämään välijohdon.
http://www.maptun.com/webshop/shop_info ... tegori=275
Tuosta 3bar map adapterijohdolla 1890 sek. Jotakuinkin parisataa euroa, kun osa kotona ja oma.
Tuossa kuva tekemästäni keskeneräisestä johdosta, joka käy saabin mapin tilalle neliskannttiseen liittimeen, josta toisesta päästä puuttuu vielä 3bar map liitin...
.. Jonka jälkeen se käy tälläiseen soikeaan liittimeen.
Selkkiskö?
Hook
http://www.maptun.com/webshop/shop_info ... tegori=275
Tuosta 3bar map adapterijohdolla 1890 sek. Jotakuinkin parisataa euroa, kun osa kotona ja oma.
Tuossa kuva tekemästäni keskeneräisestä johdosta, joka käy saabin mapin tilalle neliskannttiseen liittimeen, josta toisesta päästä puuttuu vielä 3bar map liitin...
.. Jonka jälkeen se käy tälläiseen soikeaan liittimeen.
Selkkiskö?
Hook
ng900/9-3/9-5 purkuosia pyörimässä tallin nurkissa pk-seudulla. Entäpä onko tarvis Tech 2:lle tai T5/T7 (bio) päivityksille? Puuttuuko pixeleitä SID/ACCssä? YV:llä tavoittaa.
Mitä mieltä olette siitä että kannattaisiko tuo anturi hommata 'pelkästään' sen takia että voisi siirtää tuon 1.5barin kohdalla tulevan fuelcutin esim 1.8:aan tms? Sen verran herkästi nostaa noita paineita että räpsähtää melko useasti lähes 1.5bar kunnes laskee 1.2bar (ohjelma maptun aero steg1).
#2633
Tomaatti9000
Tomaatti9000
Mielestä en tiedä mutta sen takia itselle tuota olen haalimassa.Make5 kirjoitti:Mitä mieltä olette siitä että kannattaisiko tuo anturi hommata 'pelkästään' sen takia että voisi siirtää tuon 1.5barin kohdalla tulevan fuelcutin esim 1.8:aan tms? Sen verran herkästi nostaa noita paineita että räpsähtää melko useasti lähes 1.5bar kunnes laskee 1.2bar (ohjelma maptun aero steg1).
V-M
Peug 505 -85 Turbo Inj.+ Opel Manta A -70 + Saab 9000 CSE 2.3TA -94 + 9-5 AERO 2.3TSA -00
+ Maserati 3200 GTA -01 + Opel Insignia 2L turbo 4x4 -10 #2135
+ Maserati 3200 GTA -01 + Opel Insignia 2L turbo 4x4 -10 #2135
Muistakaa sitten että 3bar map vaatii EHDOTTOMASTI myös softamuutoksen, joka on säädetty 3bar mapille, koska moottorinohjaus kuvittelee muuten ahtojen olevan 2 bar kohdalla VAIN 1.5bar ja antaa sen mukaan soppaa
> puuttuu ~20% bensaa.. ->laihalle > konevaurio.
Samoin softa pyrkii noin 1.4bar ahtoihin, ja kuvittelee niiden olevan 1.4, kun oikeasti ollaan ~1.88bar.. -> konevaurio.
Maptunilta löytyy softaa 3bar mapille vasta stage 5 >, jolloin kuvioihin tulee myös isommat suuttimet, isompi ahdin etc.. jota ajetaan ~1.5->1.8 ahdoilla..
Nordicilla kutakuinkin sama juttu.
> puuttuu ~20% bensaa.. ->laihalle > konevaurio.
Samoin softa pyrkii noin 1.4bar ahtoihin, ja kuvittelee niiden olevan 1.4, kun oikeasti ollaan ~1.88bar.. -> konevaurio.
Maptunilta löytyy softaa 3bar mapille vasta stage 5 >, jolloin kuvioihin tulee myös isommat suuttimet, isompi ahdin etc.. jota ajetaan ~1.5->1.8 ahdoilla..
Nordicilla kutakuinkin sama juttu.
ng900/9-3/9-5 purkuosia pyörimässä tallin nurkissa pk-seudulla. Entäpä onko tarvis Tech 2:lle tai T5/T7 (bio) päivityksille? Puuttuuko pixeleitä SID/ACCssä? YV:llä tavoittaa.
Mulla olis ylimääräinen käyttämätön 3barin MAP. Ostettu FMI:stä sikahintaan (170) pari vuotta sitten. Joten jos joku haluaa tukea Saabistin harrastusta, niin vois ostaa tuon multa pois nykyiseen hintaan. Kärsin tappion sit nahoissani...
t. Mika
ps. Kuinka monta prossaa boxi korjaa lambdalta saadun arvon mukaan seosta?
t. Mika
ps. Kuinka monta prossaa boxi korjaa lambdalta saadun arvon mukaan seosta?
Viimeksi muokannut mikan, Pe Joulu 15, 2006 19:59. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Jäsen #720 6 * turbo, 1 * Aero
Hetkonen? jos paineet nousee noin 20% absoluuttista painetta (eli ahdot nollissa 1bar kohdalla, kun olemme noin 1bar vallitsevassa paineessa), niin tarkoittaa sitä että tarvitset 20% enemmän soppaa, joka taas tarkoittaa ~40% lisää bensanpainetta. Samoin sytkäennakot eivät pidä paikkaansa softassa, kun antaa väärän paineen ennakot.
Samoin softahan pyrkii 20% korkeampiin ahtoihin, eli vakioahtimella normi stage 3 repisi noin 1.8 paineisiin.. ARGH..
Hook
Samoin softahan pyrkii 20% korkeampiin ahtoihin, eli vakioahtimella normi stage 3 repisi noin 1.8 paineisiin.. ARGH..
Hook
ng900/9-3/9-5 purkuosia pyörimässä tallin nurkissa pk-seudulla. Entäpä onko tarvis Tech 2:lle tai T5/T7 (bio) päivityksille? Puuttuuko pixeleitä SID/ACCssä? YV:llä tavoittaa.