3bar MAP

Autoja voi muokata ja säätää. Täällä voit vaihtaa mielipiteitä aiheesta.
Aksu900
"Hölösuu"
Viestit: 1451
Liittynyt: To Syys 11, 2003 10:03
Paikkakunta: Oulu/Kälviä

Viesti Kirjoittaja Aksu900 »

Mimmi kirjoitti: Jep. "aikalailla täydellisesti", muttei kuitenkaan kokonaan.
Niin hyvin että ahtopainemittari ei ehdi näkemään piikkausta eikä näinollen silmäkään. Toisin sanoen siinä ajassa ja niin pienestä piikistä ei aiheudu mitään riskiä tekniikalle. 0.05bar luokkaan jää parhaimmillaan.
Aki Peltola #1132
Aksu900
"Hölösuu"
Viestit: 1451
Liittynyt: To Syys 11, 2003 10:03
Paikkakunta: Oulu/Kälviä

Viesti Kirjoittaja Aksu900 »

Joo melekein väittäsin että 0.05bar muutos ahtopiikistä kierrostenrajottimella oleviin ahtoihin on riittävän tarkka säätö! Toisaalta voi sen säätää niinkin että ahdot nousevat koko kierrosalueen jos sattuu huvittamaan.

Säädön nopeus on varsin riittävä.
Aki Peltola #1132
V-M
"Hölösuu"
Viestit: 3101
Liittynyt: Ma Marras 03, 2003 09:01
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja V-M »

Minusta on hieman outoa jos pidetään tuota fuelcutin rajaa jotenkin "elämän ja kuoleman" rajana tuolle koneelle? Ajetaanhan sitä isommillakin paineilla samoilla sisuskaluilla? Tietty seos pitää varmistaa aina. ja tietty tuolla vakio puhaltimella (T25) alkaa 1.2bar paineden ylityksessä olemaan jo fyysisiä rajoituksiakin ja tuo 270 ast laakerointikin menettää kykynsä 1.4-1.5bar paineessa. Eroa on otetaanko koneesta 250,300,400 vaiko 500 ulos ja millä eväillä sinne pääsee.

Teoria on hyvä asia mutta kun tuo oikee tekeminen ja aikaan saaminen kiinnostaa enemmän niin ei jaksa opusten ja netin syövereiden kanssa enään niin paljoa hiertää (aikanaan tullut nämä asiat opiskeltua koulun penkillä). Jos tuli tehtyä virhe arvio niin tehdään uusiksi ja hieman eri mallilla ja opitaan/kysytään viisaammilta neuvoa.

Perus asiat on kuitenkin aina samat oli sitten kone mikä hyvänsä ja niistä kun lähtee liikkelle niin aika paljon on katettu. Pitää muistaa että noita muuttuvia tekijöitä on myös joita ei voi vertailla/arvioida/laskea mukaan kohtuudella.
Eli vaikka kasaa vierekkäin kaksi konetta samoilla romuilla niin taatusti niistä tulee eri tehot ja väännöt ulos. Monet ralli tallit jotka tekee noita valmiita koneita on asiaan perehtyneet varmasti perinpohjin ja silti näin tapahtuu.

Koitetaan kuitenkin keskustella rakentavasti... jookos?

V-M
Peug 505 -85 Turbo Inj.+ Opel Manta A -70 + Saab 9000 CSE 2.3TA -94 + 9-5 AERO 2.3TSA -00
+ Maserati 3200 GTA -01 + Opel Insignia 2L turbo 4x4 -10 #2135
mikan
"Hölösuu"
Viestit: 1784
Liittynyt: Ma Heinä 28, 2003 14:04
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja mikan »

V-M kirjoitti: Nyt vain odollelen MAP:n saapumista. Kiitos osallistuneille.
V-M
Olisit ostanut multa tuon 3 barin mapin, niin ei tarvis odotella. :wink:

t. Mika

http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic.php?t=49646
Jäsen #720 6 * turbo, 1 * Aero
Aksu900
"Hölösuu"
Viestit: 1451
Liittynyt: To Syys 11, 2003 10:03
Paikkakunta: Oulu/Kälviä

Viesti Kirjoittaja Aksu900 »

Turbo Sensonic kirjoitti: Ja edelleen olen sitä mieltä, että jos joku tämän palstan viritietäjistä pystyy suunnittelemaan sellaisen Trionic 5:n softan, joka ei nopeassa kiihdytyksessä äkillisesti nosta ahtopaineita yli softassa olevan stabiilin ahtopaineen, niin nostan hattua sille henkilölle. Miksi tällä foorumilla muuten keskusteltaisiin noista fuel cuteista?
Ne on viisaammat ketkä niitä softia ropaa mutta laitteistollisesti väitän pystyväni eliminoimaan piikkaukset. :)

Mutta eläkäähän sotiko, kummallaki on pointtinsa. Liikaa isännöintiä vain ilmassa.
Aki Peltola #1132
Juusokas
"Hirsch"
Viestit: 722
Liittynyt: Ma Huhti 12, 2004 23:07
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Juusokas »

Tuompa mäkin korteni kekoon. Yksi heppu vähän aikaa sitten kertoi vetävänsä letkun konehuoneesta sisälle ja korvalle (auto oli nissani). Sillä tavalla kuulemma kuuntelee nakuttaako itse koodamansa softa. Että tällä tavalla, tosi asiantuntevaa, joo, uskantaisinko itse ton varaan laskea, juu ei...
SS-K #1367 \ STCF #44
9-3 2.0t Sport -00 Junnustage 1
"Elämää varmaan löytyy ilman 500 hv:tä mutta veikkaanpa että se on melkoista nyhräämistä"
- Eki Mustakari -
Vigge
"Hölösuu"
Viestit: 2758
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 07:53
Paikkakunta: Manse

Viesti Kirjoittaja Vigge »

Juusokas kirjoitti:Tuompa mäkin korteni kekoon. Yksi heppu vähän aikaa sitten kertoi vetävänsä letkun konehuoneesta sisälle ja korvalle (auto oli nissani). Sillä tavalla kuulemma kuuntelee nakuttaako itse koodamansa softa. Että tällä tavalla, tosi asiantuntevaa, joo, uskantaisinko itse ton varaan laskea, juu ei...
ihan näin vaan sivusta, oletko muuten koskaan kiinnittänyt huomiota mitä alan hemmoilla on päässä kun säätävät/testaavat moottoreita? Oiskohan nakukuulokkeet. Vies vaikka autos dynoon hariselle tai AMW tai mihin tahansa ja katso mitä ne kaverit korvillensa vetää.
#1730
500whp.net member
Juusokas
"Hirsch"
Viestit: 722
Liittynyt: Ma Huhti 12, 2004 23:07
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Juusokas »

No niin, määhän vetäsin mettään ja kunnolla. Pitäisköhän alkaa käydään dynolla että oppis jotain. Mutta mitäpä näitä matalapaineisia herneellä varustettuja kiesejä sinne vie... ihan sivusta tääkin...
SS-K #1367 \ STCF #44
9-3 2.0t Sport -00 Junnustage 1
"Elämää varmaan löytyy ilman 500 hv:tä mutta veikkaanpa että se on melkoista nyhräämistä"
- Eki Mustakari -
Tuumer
"Turbo"
Viestit: 202
Liittynyt: Pe Heinä 16, 2004 22:04
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Tuumer »

Aksu900 kirjoitti:
Turbo Sensonic kirjoitti: Ja edelleen olen sitä mieltä, että jos joku tämän palstan viritietäjistä pystyy suunnittelemaan sellaisen Trionic 5:n softan, joka ei nopeassa kiihdytyksessä äkillisesti nosta ahtopaineita yli softassa olevan stabiilin ahtopaineen, niin nostan hattua sille henkilölle. Miksi tällä foorumilla muuten keskusteltaisiin noista fuel cuteista?
Ne on viisaammat ketkä niitä softia ropaa mutta laitteistollisesti väitän pystyväni eliminoimaan piikkaukset. :)

Mutta eläkäähän sotiko, kummallaki on pointtinsa. Liikaa isännöintiä vain ilmassa.
Kerro lisää, kiinnostaa tietää millä muilla tavoin tuon ikävän ominaisuuden voisi estää?
1,5bar varoventtiili paineputkeen?! :lol:
GTS
"Kaasari"
Viestit: 13
Liittynyt: Ma Loka 29, 2018 23:54

Re: 3bar MAP

Viesti Kirjoittaja GTS »

Löytyiskö kenelläkään kytkentäjärjestystä näille mapeille? Koneena b207/z20net
https://www.finjector.com/fin/paine_lam ... p-20620-33
Blacktor
"Tuplakaasari"
Viestit: 84
Liittynyt: Ke Helmi 24, 2016 17:46

Re: 3bar MAP

Viesti Kirjoittaja Blacktor »

Tarviiko NG9-3 vaihtaa molemmat MAP:it yllämainittuihin vai riittääkö vain se joka on moottorin päällä?
Vastaa Viestiin