Ahtojen noususta

Autoja voi muokata ja säätää. Täällä voit vaihtaa mielipiteitä aiheesta.
Vastaa Viestiin
Make5
"Aero"
Viestit: 314
Liittynyt: To Kesä 02, 2005 19:50
Paikkakunta: Lappeenranta

Ahtojen noususta

Viesti Kirjoittaja Make5 »

Noniin,

Sain uuden mankuvenan paikalleen hetki sitten ja lenkin jälkeen huomiona se, että paineet nousevat 'portaittain', ensin 0.5bar ja siitä kun työntää jalan tulipeltiin kiinni niin nousee sinne ~1bar tuntumaan. Aiemmin paineet nousivat portaattomasti, joskin melko nopeasti, 1.2barin paikkeille. Nyt on kolmas mankuvena tämän vuoden puolella kierrossa.

Eli kysymys nyt lienee kuitenkin se, että kuinka teillä muilla nuo paineet nousevat, luultavasti kuitenkin 'portaattomasti'?

Josko tuo tuosta tasaantuisi tässä lähipäivinä..
#2633
Tomaatti9000
mikkoimp
"Hölösuu"
Viestit: 3744
Liittynyt: Ti Joulu 21, 2004 19:11
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja mikkoimp »

opetitko poksin uudelleen?
-03 3.0 TID ja muutama OG 900 turbo

045-6302071
jäsenyys hankittu
Make5
"Aero"
Viestit: 314
Liittynyt: To Kesä 02, 2005 19:50
Paikkakunta: Lappeenranta

Viesti Kirjoittaja Make5 »

Hmm, enpä tainnut, kuinkas tuo tehdään?

EDIT:
Elikkäs täysvetoja jokunen kappale, ei muuta?
#2633
Tomaatti9000
mikkoimp
"Hölösuu"
Viestit: 3744
Liittynyt: Ti Joulu 21, 2004 19:11
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja mikkoimp »

akunkenkä vaikka työ päiväksi pois, siinä sitten ajella auto kunnolla lämpimäksi, sitten vaikka motarille vetämään muutama kiihdytys isolla vaihteella..

edit: empäs tiedä miten tomaatilla onnistuu...
-03 3.0 TID ja muutama OG 900 turbo

045-6302071
jäsenyys hankittu
G-mies
"Ukkomies"
Viestit: 4471
Liittynyt: Pe Maalis 05, 2004 17:11
Paikkakunta: Ruotsalo

Viesti Kirjoittaja G-mies »

Vaihde pakkokolmoselle ja samalla tavalla vetoja, mutta niin, että ei mene kick downille saakka. Siis vaihteen pitää olla sillä kolmosella, jotta tuo 2000-4000rpm väli kestää muutaman sekunnin. Tarvitset sen motarin tai 100 rajoituksen, muuten taitaa mennä hiukkasen yli :) .

Matti
Keski-Pohjanmaan Kamariorkesteri
# 1988 = Matti Vanhamäki
Minuteman
"Hölösuu"
Viestit: 4597
Liittynyt: Ma Syys 04, 2006 09:00
Paikkakunta: Suomi

Viesti Kirjoittaja Minuteman »

No täällä myös hieman portaittaista käytöstä ahdoissa, 2,3TA vakio ja koulutettu on. Huomasin erityisesti ylämäissä, kun painaa kaasua niin ahtoviisari jää mielellään noin 6mm keltaiselle, josta lisää noustakseen saa painaa kaasua lisää niin että kaasun asento ja ahtojen nousu ei oikein tunnu synkkaavan. Sitten kyllä taas jaksaa kun pääsee tuon kuolleen kohdan ohi.

Turbossa itsessään ei ole väljyyttä, sen olen käsin kopeloinut, mutta hukkaportin toiminnan jumittelemista epäilisin.. Mankkuvena on ehjä, samoin bypass aika uusi.
Make5
"Aero"
Viestit: 314
Liittynyt: To Kesä 02, 2005 19:50
Paikkakunta: Lappeenranta

Viesti Kirjoittaja Make5 »

Akun napaan en ole koskenut mutta pääsin tuossa isommalle tielle vähän vetelemään kolmosella ja ky'yllä, paineet nousevat nyt tasaisemmin kuin eilen aina tuonne 1.2bariin asti, suuri kiitos kaikille taas kerran :)

OT:
On pakko myöntää, että omalla kohdalla 'saabismi on sairaus' ilmenee kyllä ainakin luulosairautena, koko ajan on pelko että mitä nyt on rikki ja mitä seuraavaksi menee.. :)
#2633
Tomaatti9000
jmo
"Viggen"
Viestit: 507
Liittynyt: Su Elo 17, 2003 10:55

Viesti Kirjoittaja jmo »

Make5 kirjoitti: OT:
On pakko myöntää, että omalla kohdalla 'saabismi on sairaus' ilmenee kyllä ainakin luulosairautena, koko ajan on pelko että mitä nyt on rikki ja mitä seuraavaksi menee.. :)
Itsessä on samaa vikaa :D Vaikka mitään suurempia rikkoontumisia ei olekaan ollu..
Frostwind
"Hölösuu"
Viestit: 1105
Liittynyt: Ma Touko 30, 2005 11:14
Paikkakunta: Alavus

Viesti Kirjoittaja Frostwind »

Make5 kirjoitti: OT:
On pakko myöntää, että omalla kohdalla 'saabismi on sairaus' ilmenee kyllä ainakin luulosairautena, koko ajan on pelko että mitä nyt on rikki ja mitä seuraavaksi menee.. :)
Hyvin sanottu :lol: Eikö se turbosaabismi ollutkin juuri sitä mielisairautta?
Saab 9-5 Vector 2.3t BioPower -04
Saab 9-3 Turbo Sport -99 RE85
Saab 900 turbo16 -91
#3158, T5 ja T7 ohjelmoinnit
Avatar
Tobbana
"Hölösuu"
Viestit: 5322
Liittynyt: Ke Joulu 03, 2003 08:33
Paikkakunta: Iisalmi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tobbana »

Kolmosellakin melko tuskaista suomessa vetää tuo totutus, kun tahtoo nopeus nousta huomaamatta tuonne 150km/h pahemmalle puolelle. :)
Manuaali siis allekirjoittaneella, mutta kai se tomaatillakin nousee laittomuuksiin. ps. Rautavaara-Nurmes-välillä on pari hyvää suoraa missä voi melko surutta vetää lati konehuoneen puolella. Ja jos tätä joku virkavallan edustaja lukee, niin saisi siellä useamminkin teitä näkyä. :D

-Sami
Sami Räihä #1910
Saksanpatonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
Vastaa Viestiin