Ahtojen noususta
Ahtojen noususta
Noniin,
Sain uuden mankuvenan paikalleen hetki sitten ja lenkin jälkeen huomiona se, että paineet nousevat 'portaittain', ensin 0.5bar ja siitä kun työntää jalan tulipeltiin kiinni niin nousee sinne ~1bar tuntumaan. Aiemmin paineet nousivat portaattomasti, joskin melko nopeasti, 1.2barin paikkeille. Nyt on kolmas mankuvena tämän vuoden puolella kierrossa.
Eli kysymys nyt lienee kuitenkin se, että kuinka teillä muilla nuo paineet nousevat, luultavasti kuitenkin 'portaattomasti'?
Josko tuo tuosta tasaantuisi tässä lähipäivinä..
Sain uuden mankuvenan paikalleen hetki sitten ja lenkin jälkeen huomiona se, että paineet nousevat 'portaittain', ensin 0.5bar ja siitä kun työntää jalan tulipeltiin kiinni niin nousee sinne ~1bar tuntumaan. Aiemmin paineet nousivat portaattomasti, joskin melko nopeasti, 1.2barin paikkeille. Nyt on kolmas mankuvena tämän vuoden puolella kierrossa.
Eli kysymys nyt lienee kuitenkin se, että kuinka teillä muilla nuo paineet nousevat, luultavasti kuitenkin 'portaattomasti'?
Josko tuo tuosta tasaantuisi tässä lähipäivinä..
#2633
Tomaatti9000
Tomaatti9000
Vaihde pakkokolmoselle ja samalla tavalla vetoja, mutta niin, että ei mene kick downille saakka. Siis vaihteen pitää olla sillä kolmosella, jotta tuo 2000-4000rpm väli kestää muutaman sekunnin. Tarvitset sen motarin tai 100 rajoituksen, muuten taitaa mennä hiukkasen yli
.
Matti

Matti
Keski-Pohjanmaan Kamariorkesteri
# 1988 = Matti Vanhamäki
# 1988 = Matti Vanhamäki
No täällä myös hieman portaittaista käytöstä ahdoissa, 2,3TA vakio ja koulutettu on. Huomasin erityisesti ylämäissä, kun painaa kaasua niin ahtoviisari jää mielellään noin 6mm keltaiselle, josta lisää noustakseen saa painaa kaasua lisää niin että kaasun asento ja ahtojen nousu ei oikein tunnu synkkaavan. Sitten kyllä taas jaksaa kun pääsee tuon kuolleen kohdan ohi.
Turbossa itsessään ei ole väljyyttä, sen olen käsin kopeloinut, mutta hukkaportin toiminnan jumittelemista epäilisin.. Mankkuvena on ehjä, samoin bypass aika uusi.
Turbossa itsessään ei ole väljyyttä, sen olen käsin kopeloinut, mutta hukkaportin toiminnan jumittelemista epäilisin.. Mankkuvena on ehjä, samoin bypass aika uusi.
Akun napaan en ole koskenut mutta pääsin tuossa isommalle tielle vähän vetelemään kolmosella ja ky'yllä, paineet nousevat nyt tasaisemmin kuin eilen aina tuonne 1.2bariin asti, suuri kiitos kaikille taas kerran 
OT:
On pakko myöntää, että omalla kohdalla 'saabismi on sairaus' ilmenee kyllä ainakin luulosairautena, koko ajan on pelko että mitä nyt on rikki ja mitä seuraavaksi menee..

OT:
On pakko myöntää, että omalla kohdalla 'saabismi on sairaus' ilmenee kyllä ainakin luulosairautena, koko ajan on pelko että mitä nyt on rikki ja mitä seuraavaksi menee..

#2633
Tomaatti9000
Tomaatti9000
Hyvin sanottuMake5 kirjoitti: OT:
On pakko myöntää, että omalla kohdalla 'saabismi on sairaus' ilmenee kyllä ainakin luulosairautena, koko ajan on pelko että mitä nyt on rikki ja mitä seuraavaksi menee..

Saab 9-5 Vector 2.3t BioPower -04
Saab 9-3 Turbo Sport -99 RE85
Saab 900 turbo16 -91
#3158, T5 ja T7 ohjelmoinnit
Saab 9-3 Turbo Sport -99 RE85
Saab 900 turbo16 -91
#3158, T5 ja T7 ohjelmoinnit
Kolmosellakin melko tuskaista suomessa vetää tuo totutus, kun tahtoo nopeus nousta huomaamatta tuonne 150km/h pahemmalle puolelle. :)
Manuaali siis allekirjoittaneella, mutta kai se tomaatillakin nousee laittomuuksiin. ps. Rautavaara-Nurmes-välillä on pari hyvää suoraa missä voi melko surutta vetää lati konehuoneen puolella. Ja jos tätä joku virkavallan edustaja lukee, niin saisi siellä useamminkin teitä näkyä. :D
-Sami
Manuaali siis allekirjoittaneella, mutta kai se tomaatillakin nousee laittomuuksiin. ps. Rautavaara-Nurmes-välillä on pari hyvää suoraa missä voi melko surutta vetää lati konehuoneen puolella. Ja jos tätä joku virkavallan edustaja lukee, niin saisi siellä useamminkin teitä näkyä. :D
-Sami
Sami Räihä #1910
Saksanpatonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
Saksanpatonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83