2,0T -> 2,3T

Autoja voi muokata ja säätää. Täällä voit vaihtaa mielipiteitä aiheesta.
Vastaa Viestiin
kopote12
"Viggen"
Viestit: 557
Liittynyt: La Elo 20, 2005 18:42
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

2,0T -> 2,3T

Viesti Kirjoittaja kopote12 »

Nyt kun mun b202 -86 turbokone on auki niin onnistuuko koneen päivitys b234 turboksi pelkällä veivien ja kampuran vaihdolla. Koneissahan on sama sylinterin halkaisija mut iskunpituudessa eroa. Sopiiko ajattelemani härdelli pyörimään b202 lohkossa?
Saab 9-5 2,0t -1999
TeePee
"Hölösuu"
Viestit: 1007
Liittynyt: Pe Tammi 07, 2005 17:59
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja TeePee »

Asiasta on joskus ennenkin keskusteltu täällä. Itsekin joskus miettinyt samaa.

Vastaus on että ei mahdu mitenkään päin.

B202 on vinolohko, B234 taas pystylohko. Ihan erilaiset. Helpoiten saat 2,3 litraiseksi ostamalla valmiin B234 lohkon.
hasha
"Aero"
Viestit: 472
Liittynyt: Pe Maalis 04, 2005 14:54
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja hasha »

Siis täh??

Olenko nyt ymmärtänyt ihan väärin mutta eikö ekat 2.3 koneet olleet mallia pitkä ja vinolohko?

Eikö pystylohko tullut vasta '94 eli lyhytkone?

Edit: vaikka sitten sopisikin niin eikö kampura pidä koneistaa sopimaan pukkeihin jne.
#2359 Ex: 9000CC T16 M90/88 Black, Ex: 900 GL T8 M86, Ex: 9000 Aero M96 Black
EX: 9-5 Aero Sedan M04 Espresso Black, EX: 9-3 SE Sport Coupé M99 Black
,
Saab 9-3 SS 2.0T BP Aero M08 Snow Silver, 9-3 SC 2.0t BP Vector M08 Black
JouniCSE
"Hölösuu"
Viestit: 1590
Liittynyt: Ke Heinä 09, 2003 18:03
Paikkakunta: Kangasala

Viesti Kirjoittaja JouniCSE »

hasha kirjoitti:Siis täh??

Olenko nyt ymmärtänyt ihan väärin mutta eikö ekat 2.3 koneet olleet mallia pitkä ja vinolohko?

Eikö pystylohko tullut vasta '94 eli lyhytkone?

Edit: vaikka sitten sopisikin niin eikö kampura pidä koneistaa sopimaan pukkeihin jne.
2.3 on aina pysty, pitkä muuttui lyhyeksi 94.
Vastaa Viestiin