Letkunpäällystettä ja/tai ilmettä konetilaan

Autoja voi muokata ja säätää. Täällä voit vaihtaa mielipiteitä aiheesta.
Vastaa Viestiin
saapasjalkakissa
"Aero"
Viestit: 400
Liittynyt: Ma Maalis 27, 2006 21:37
Paikkakunta: Pohjoisessa etelässä

Letkunpäällystettä ja/tai ilmettä konetilaan

Viesti Kirjoittaja saapasjalkakissa »

Mistäs tommosta "teräspunos letkusukkaa" saisi? Ei oikein tunnu ainakaan netistä mitään löytyvän, tai sit oon vaan niin käsi, etten osaa hakea oikeilla sanoilla.. Siis tommosta mitä on tossa esitteessä sivulla 27. http://www.snoy.fi/autostyling/autostyl ... e_2006.pdf Hakusessa olisi vaan kullanvärinen, jota ei tunnu löytyvän oikein mistään ja mitään muuta en tuon lisäksi netistä ylipäänsäkään löytänyt. Tarkoituksena olisi saada ilmettä konehuoneeseen, olisko muita ideoita, kuin päällystää letkut? Visiona olisi saada koko konetilasta musta-kultainen. Valitettavasti siellä vaan on kyllä vääränvärisiä osia jotka pitäisi maalata tai korvata... Tällähetkellä se näyttää jokseenkin tältä, mutta on edelleen aika ankea.
Kuva

Koteloitua vapaavirtaussuodatinta ei myöskään tunnu löytyvän oikein.. Jotain wannabe-hiilikuitu halpis virityksiä kyllä ja sitten yli kahdensadan euron arvoisia kittejä kaikkine viritelmineen ja ilmanottoputkineen.. Hinta-laatusuhteeltaan hyvää kohtuuhintaista kumminkin kaipailisin tuon vanhan tilalle.
ex: SAAB 9000cs 2.3 Turbo 1992 -myyty
ex: SAAB 9000cc 2.0 Turbo 1989 "Uljas Musta" Kesäajossa
Opel Astra 1.7cdti 2011 "käyttishairahdus"
ex:SAAB 900gl 2.0 1984 "Tune" -Edelleen perheessä -myyty-
Jokke A
"Saabisti"
Viestit: 1670
Liittynyt: Ke Marras 17, 2004 18:58
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Jokke A »

Eikö metalliputket saisi ihan vaan maalaamalla oikean värisiksi? Suodattimen koteloinnille nyt en oikein näe perusteita, tietty jos haluaa, niin pellistähän tuollaisen muutamalla ruuvilla kasaa, kiillottaa niin on komean nälöinenkin. Vv-filttereitä nyt saa jokaisesta tuninki-puljusta muutamalla kympillä, HT-Tune näyttää myyvän 29 eurolla ja muistaakseni raumalainen kiiltovaunu mainosti muutamaa euroa halvemmalla. Tietty jos virtausta haluaa niin ottaa koko paskan pois välistä ahdistamasta ja päästää imuilmat suoraan ahtimelle. :D
Ei ehkä terveellistä koneelle mutta onpahan katu-uskottavuutta ja imuääniä

Tietty halvin vaihtoehto on pitää se konepelti kiinni...
Leikkisaabisti & kansainvälisesti tunnettu kollo.
'84 900T8 Museoautoprojekti
saapasjalkakissa
"Aero"
Viestit: 400
Liittynyt: Ma Maalis 27, 2006 21:37
Paikkakunta: Pohjoisessa etelässä

Viesti Kirjoittaja saapasjalkakissa »

Juu, metalliputket varmaankin maalataan, mutta noi mustat elämää nähneet kumiletkut olisivat peitettyinä huomattavasti paljon paremman näköiset.. Koteloitu suodatin olisi helpompi pitää siistinä ja puhtaana kuin siellä nyt lymyilevä koteloimaton kartiosuodatin ja sille olisi helpompi viritellä ilmanottokin muualle. Kävin rautakaupasta kyselemässä siihen jo kerran alumiinista ilmastointiputkea, jotta ilmanoton saisi otettua kauempaa ja viriteltyä sille suojan, mutta myyjä selitti innoissaan vain, ettei niitä saa käyttää liesituulettimissa, joten luovuin ja päätin että ostan valmiiksi koteloidun.. Mitenkäs pakosarjan saisi näyttämään paremmalta vaihtamatta uutta? Siinä ei taida mitkään maalit pysyä... Ja juu, yleensähän toi pelti onkin kiinni, mutta pointti on se, että sitten tiedän itse sen olevan hienonnäköinen vaikkeivät muut sitä näekään. Hullua, mutta haluan tontun olevan kaikinpuolin edustuskunnossa. 8)

Ps. Ja katu uskottavuudesta.. http://v2.foliatec.de/shu_cms/index.php ... 45%7C&sid=
Tolle vielä kaveriksi Nos-pulloksi naamioitu subi ja Nos-feikkikitti, joka sisältää kaikki heebelit ilman kaasuja.. :lol:
Kaikkea ne keksiikin..
ex: SAAB 9000cs 2.3 Turbo 1992 -myyty
ex: SAAB 9000cc 2.0 Turbo 1989 "Uljas Musta" Kesäajossa
Opel Astra 1.7cdti 2011 "käyttishairahdus"
ex:SAAB 900gl 2.0 1984 "Tune" -Edelleen perheessä -myyty-
saapasi
"Hölösuu"
Viestit: 1362
Liittynyt: La Tammi 07, 2006 10:50

Viesti Kirjoittaja saapasi »

Teräspunos "letkunpäällisiä" löytyy erivärisiä ihan Motonetistä. Pienemmistä letkuista tulee hieno kun haet US-Partsilta esim sinistä muovista halkaistua "kurkkutorvea". Niitäkin oli erivärisiä.
Avatar
tetammi
"Saabisti"
Viestit: 7683
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 11:14
Paikkakunta: Paimio

Viesti Kirjoittaja tetammi »

Teemu paimiosta
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
saapasi
"Hölösuu"
Viestit: 1362
Liittynyt: La Tammi 07, 2006 10:50

Viesti Kirjoittaja saapasi »

tetammi kirjoitti:Tälläinen myös osu silmään:
http://hmr.bittikeskus.com/nippelit/vie ... duct=STSPP
Mulla on toikin, sinisenä. Tosi makeen näkönen, vielä en oo vaan kerenny paikoilleen laittaa. Mutta ei kannata tuolta ostaa...40€ huh 8O Ite maksoin 25€ klubilaiselta, joka oli ostanut sen summitista.
saapasi
"Hölösuu"
Viestit: 1362
Liittynyt: La Tammi 07, 2006 10:50

Viesti Kirjoittaja saapasi »

Hups ei ollu tossa acrobatia ni en päässy sivulle 27. Mutta joo sama setti on kuin tossa alemmassa linkissä. Tässä toi summit:

http://store.summitracing.com/egnsearch ... &N=700+115

toi on hakulinkki, joten jollei toimi, niin mene pääsivun hakuun ja laita SUM-35000.

Kiitos muuten tosta sivun kuvasta. Nyt näkee itsekkin paremmin miten sitä alkaa laittamaan. Mulla on jarrutkin muuten presiis saman näköset kun sillä samalla sivulla. Paitsi että mun jarrulevyissä on lisäksi urat. Ainoa vaan että yhen kesän jälkeen alkaa jo kyllästyttää toi Foliatecin teini punanen. Ajattelin ensikesänä vetää tolla kullalla tai sinisellä. Sininen on autokin.
saapasi
"Hölösuu"
Viestit: 1362
Liittynyt: La Tammi 07, 2006 10:50

Viesti Kirjoittaja saapasi »

saapasjalkakissa kirjoitti:Mitenkäs pakosarjan saisi näyttämään paremmalta vaihtamatta uutta? Siinä ei taida mitkään maalit pysyä...
http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic ... 4&start=45
saapasjalkakissa
"Aero"
Viestit: 400
Liittynyt: Ma Maalis 27, 2006 21:37
Paikkakunta: Pohjoisessa etelässä

Viesti Kirjoittaja saapasjalkakissa »

Täytyypä ruveta sitten tutkailemaan noita jotta sais jotain aikaankin. Ja ilmeisesti täytyy sitten tyytyä mustiin tai alumiininvärisiin letkuihin, kun ei kullanväristä päällystettä tunnu löytyvän. ja pakosarjaa ei taida saada ihan heti vielä maalattua, kun tuo on jokapäiväisessä käytössä.. Kaks purkkia maaliakin löytyis jo valmiiksi mut se toinen kestää vaan +160'c, mutta riittäiskös +600'c-asti kestävä? Tai sitten pitää vaan kuvitella, että konehuone on täydellinen ja pyytää muita tarkistamaan öljyjä. :lol: No ei nyt sentään.. Kyllä se tästä lähtee. Onhan tässä vielä jokunen kuukausi aikaa jos tavoitteeksi asetetaan vaikka, että kaikki on kesään mennessä tiptop-kunnossa. Ja koko kesä sitten vaan fiilistellään rauhassa. 8)
ex: SAAB 9000cs 2.3 Turbo 1992 -myyty
ex: SAAB 9000cc 2.0 Turbo 1989 "Uljas Musta" Kesäajossa
Opel Astra 1.7cdti 2011 "käyttishairahdus"
ex:SAAB 900gl 2.0 1984 "Tune" -Edelleen perheessä -myyty-
Suppari
"Hölösuu"
Viestit: 2178
Liittynyt: Su Tammi 25, 2004 20:02

Viesti Kirjoittaja Suppari »

saapasjalkakissa kirjoitti:..
Noissa kuumankesto maaleissa ei kannata aina luottaa siihen mitä purkissa lukee.Laatueroja on eri merkeissä yllättävän paljon.

Pysyvintä on ollut Easyworkin alumiinispray,pysyi vaikka rauta oli punahehkussa..Turun motonetissä oli jotain tuon tyyppistä tavaraa,vois kokeilla.Toi easy oli muistaakseni kuitenkin n.20eur saavi.Motossa oli ainakin puolta halvempaa.
///M
Designed by computer, built by robot, driven by moron. BMW.
AnttiR
"Hirsch"
Viestit: 979
Liittynyt: Ma Helmi 21, 2005 23:39
Paikkakunta: H:ki

Viesti Kirjoittaja AnttiR »

600 asteen kuumankestomaali ei kestä pakosarjassa.
Letkunpäälliset voi näppärästi maalata ,kumia et.
Muistatahan , että aito kultaus on myös mahdollista...
saapasjalkakissa
"Aero"
Viestit: 400
Liittynyt: Ma Maalis 27, 2006 21:37
Paikkakunta: Pohjoisessa etelässä

Viesti Kirjoittaja saapasjalkakissa »

Aito kultaus.. hmm.. Mahtais olla aikas kallista.. :roll: No jokatapauksessa päätin nyt kumminkin sitten ostaa toisen auton ja pistää ton palasiksi.

Toisen auton siksiaikaa tietysti, että saan sen myös kasattua. Eli se on tarkoitus käydä läpi ja samallakos sitten noi osatkin maalaa ja vaikka vaihtaa letkutkin kokonaaan. Saapahan sitten taas varmasti autoa vuosikymmeniksi eteenpäin. Ainakin toivon mukaan, ellei tämäkin projekti ala mennä metsään jo heti alkumetreillä, kuten ulkonäön ehostuskin meni.. Pitäis vaan malttaa kevättalvelle odotella, niin pääsis alotteleen. Ja sitäennen pitää vara-autokin jostain metsästää. 8)
ex: SAAB 9000cs 2.3 Turbo 1992 -myyty
ex: SAAB 9000cc 2.0 Turbo 1989 "Uljas Musta" Kesäajossa
Opel Astra 1.7cdti 2011 "käyttishairahdus"
ex:SAAB 900gl 2.0 1984 "Tune" -Edelleen perheessä -myyty-
axtec
"Aero"
Viestit: 489
Liittynyt: Ke Touko 17, 2006 20:50
Paikkakunta: jämsä

Viesti Kirjoittaja axtec »

AnttiR kirjoitti:600 asteen kuumankestomaali ei kestä pakosarjassa.
...
mulla on ladassa pakosarjan ja turbon välinen mutkapalikka maalattu 600c maalilla ja on pysynyt hyvin. varmaan erimerkeissä ja materiaaleissa eroja?

mutta pysyykö venttiilikopassa tav. kilikali maali? vai tarvitseeko olla kuumankestävää?
Suppari
"Hölösuu"
Viestit: 2178
Liittynyt: Su Tammi 25, 2004 20:02

Viesti Kirjoittaja Suppari »

axtec kirjoitti: mutta pysyykö venttiilikopassa tav. kilikali maali? vai tarvitseeko olla kuumankestävää?
Jos on laadukasta,niin pysyy kyllä.Motip kestää isältä pojalle.
///M
Designed by computer, built by robot, driven by moron. BMW.
Vastaa Viestiin