Automaatti + by pass

Autoja voi muokata ja säätää. Täällä voit vaihtaa mielipiteitä aiheesta.
Vastaa Viestiin
Tomppa80
"Kaasari"
Viestit: 22
Liittynyt: To Tammi 25, 2007 07:22
Paikkakunta: Raahe

Automaatti + by pass

Viesti Kirjoittaja Tomppa80 »

Miten toimii automaattivaihteinen auto + by pass venttiili yhteen. Onko merkitystä by passilla?
pade
"Hölösuu"
Viestit: 5150
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 23:04
Paikkakunta: hki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja pade »

Helpottaisi tietysti jos kertoisi mikä auto on kyseessä : )
Tosin, niinkuin Mimmi jo totesi, jos kyseessä on turbo niin siinä on vakiona by-passi riippumatta siitä onko automaatti vaiko manuaali eli kyllä toimii.

Tuollainen atmosfääriin suhauttava dumppi voi olla hieman rasittava automaatissa mitä olen automaattikuskeilta kuullut.
Tomppa80
"Kaasari"
Viestit: 22
Liittynyt: To Tammi 25, 2007 07:22
Paikkakunta: Raahe

saab 9000

Viesti Kirjoittaja Tomppa80 »

Autohan on saab 9000 -96 150hv turbo. saako sillä by passilla hyötyä kun kaasuläppähän ei sulkeudu vaihteen vaihdon ajaksi. Eli onko se "turhake".
JouniCSE
"Hölösuu"
Viestit: 1590
Liittynyt: Ke Heinä 09, 2003 18:03
Paikkakunta: Kangasala

Re: saab 9000

Viesti Kirjoittaja JouniCSE »

Tomppa80 kirjoitti:Autohan on saab 9000 -96 150hv turbo. saako sillä by passilla hyötyä kun kaasuläppähän ei sulkeudu vaihteen vaihdon ajaksi. Eli onko se "turhake".
Oletan että kuitenkin joskus nostat jalan kaasulta? :roll:
Tomppa80
"Kaasari"
Viestit: 22
Liittynyt: To Tammi 25, 2007 07:22
Paikkakunta: Raahe

saab 9000 A + by pass

Viesti Kirjoittaja Tomppa80 »

Tämä on nyt hiukka hankala selittää mutta yritetään. Automaatti miettii muutenkin vähän aikaa ennen kuin reagoi kaasuun, mutta tämä aika joka menee "reagointiin" niin helpottaako se by pass venttiili yhtään (lue) nopeuttaako paineiden nostoa/automaatin toimintaa. ELI ONKO KÄYTÄNNÖN HYÖTYÄ!!!!
V-M
"Hölösuu"
Viestit: 3132
Liittynyt: Ma Marras 03, 2003 09:01
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja V-M »

Niin no sillä pässillä on kaksikin toimintoa eli poistaa sen paine iskun imu siiviltä ja saattaa siinä sivussa auttaa tuohon "heräämiseenkin" riippumatta vaihdelaatikko tyypistä. Toki manuaalissa tuohon heräämiseen vaihto tapahtumassa sillä on suurempi vaikutus kuin tomaatissa mutta tuo paine iskun poisto toimii molemmissa samalla tavalla.

V-M
Peug 505 -85 Turbo Inj.+ Opel Manta A -70 + Saab 9000 CSE 2.3TA -94 + 9-5 AERO 2.3TSA -00
+ Maserati 3200 GTA -01 + Opel Insignia 2L turbo 4x4 -10 #2135
saapasi
"Hölösuu"
Viestit: 1362
Liittynyt: La Tammi 07, 2006 10:50

Re: saab 9000 A + by pass

Viesti Kirjoittaja saapasi »

Tomppa80 kirjoitti:Automaatti miettii muutenkin vähän aikaa ennen kuin reagoi kaasuun, mutta tämä aika joka menee "reagointiin" niin helpottaako se by pass venttiili yhtään (lue) nopeuttaako paineiden nostoa/automaatin toimintaa. ELI ONKO KÄYTÄNNÖN HYÖTYÄ!!!!
Ei mulla mitään mieti, sulla on vaan vakio aivot siinä. Vaihda ärhäkämpää boxia niin jo antaa käskyä et tarttis mennä jo :D
Mulle meni dumppi kiinni viime kesänä ja tulihan siitä vvn kaveriksi lisää puhinaa. Astetta vähemmän tietenkin suhahtaa kuin manuaali, mutta kuulee kyllä selvästi että se siellä on. Kesällä olin havaitsevinani pientä muutosta kaasun vasteessa, mutta nyt ei enää erota kun siitä on jo aikaa.
Tomppa80
"Kaasari"
Viestit: 22
Liittynyt: To Tammi 25, 2007 07:22
Paikkakunta: Raahe

Uudet aivot

Viesti Kirjoittaja Tomppa80 »

Kertokaa mistä ja miten uudet aivot että tulee herkempi vaihtamaan jne... En ole rakentamassa mitään varttimaileria, vaan hyvä ja kohtuu tehokas käyttöauto. Ostan "aivot" jos tarjotaan unohtamatta saabin 16" / 17" vanteita ja helmoja.
saapasi
"Hölösuu"
Viestit: 1362
Liittynyt: La Tammi 07, 2006 10:50

Viesti Kirjoittaja saapasi »

Moottorinohjausboxi. Niitä on virikaupat pullollaan. Haulla löytyy loputtomiin.
Vastaa Viestiin