Automaatti + by pass
Automaatti + by pass
Miten toimii automaattivaihteinen auto + by pass venttiili yhteen. Onko merkitystä by passilla?
Helpottaisi tietysti jos kertoisi mikä auto on kyseessä : )
Tosin, niinkuin Mimmi jo totesi, jos kyseessä on turbo niin siinä on vakiona by-passi riippumatta siitä onko automaatti vaiko manuaali eli kyllä toimii.
Tuollainen atmosfääriin suhauttava dumppi voi olla hieman rasittava automaatissa mitä olen automaattikuskeilta kuullut.
Tosin, niinkuin Mimmi jo totesi, jos kyseessä on turbo niin siinä on vakiona by-passi riippumatta siitä onko automaatti vaiko manuaali eli kyllä toimii.
Tuollainen atmosfääriin suhauttava dumppi voi olla hieman rasittava automaatissa mitä olen automaattikuskeilta kuullut.
Re: saab 9000
Oletan että kuitenkin joskus nostat jalan kaasulta?Tomppa80 kirjoitti:Autohan on saab 9000 -96 150hv turbo. saako sillä by passilla hyötyä kun kaasuläppähän ei sulkeudu vaihteen vaihdon ajaksi. Eli onko se "turhake".

saab 9000 A + by pass
Tämä on nyt hiukka hankala selittää mutta yritetään. Automaatti miettii muutenkin vähän aikaa ennen kuin reagoi kaasuun, mutta tämä aika joka menee "reagointiin" niin helpottaako se by pass venttiili yhtään (lue) nopeuttaako paineiden nostoa/automaatin toimintaa. ELI ONKO KÄYTÄNNÖN HYÖTYÄ!!!!
Niin no sillä pässillä on kaksikin toimintoa eli poistaa sen paine iskun imu siiviltä ja saattaa siinä sivussa auttaa tuohon "heräämiseenkin" riippumatta vaihdelaatikko tyypistä. Toki manuaalissa tuohon heräämiseen vaihto tapahtumassa sillä on suurempi vaikutus kuin tomaatissa mutta tuo paine iskun poisto toimii molemmissa samalla tavalla.
V-M
V-M
Peug 505 -85 Turbo Inj.+ Opel Manta A -70 + Saab 9000 CSE 2.3TA -94 + 9-5 AERO 2.3TSA -00
+ Maserati 3200 GTA -01 + Opel Insignia 2L turbo 4x4 -10 #2135
+ Maserati 3200 GTA -01 + Opel Insignia 2L turbo 4x4 -10 #2135
Re: saab 9000 A + by pass
Ei mulla mitään mieti, sulla on vaan vakio aivot siinä. Vaihda ärhäkämpää boxia niin jo antaa käskyä et tarttis mennä joTomppa80 kirjoitti:Automaatti miettii muutenkin vähän aikaa ennen kuin reagoi kaasuun, mutta tämä aika joka menee "reagointiin" niin helpottaako se by pass venttiili yhtään (lue) nopeuttaako paineiden nostoa/automaatin toimintaa. ELI ONKO KÄYTÄNNÖN HYÖTYÄ!!!!

Mulle meni dumppi kiinni viime kesänä ja tulihan siitä vvn kaveriksi lisää puhinaa. Astetta vähemmän tietenkin suhahtaa kuin manuaali, mutta kuulee kyllä selvästi että se siellä on. Kesällä olin havaitsevinani pientä muutosta kaasun vasteessa, mutta nyt ei enää erota kun siitä on jo aikaa.
Uudet aivot
Kertokaa mistä ja miten uudet aivot että tulee herkempi vaihtamaan jne... En ole rakentamassa mitään varttimaileria, vaan hyvä ja kohtuu tehokas käyttöauto. Ostan "aivot" jos tarjotaan unohtamatta saabin 16" / 17" vanteita ja helmoja.