Xenonvaloista kokemuksia?

Autoja voi muokata ja säätää. Täällä voit vaihtaa mielipiteitä aiheesta.
Xenonwoman
"Kaasari"
Viestit: 11
Liittynyt: Ke Tammi 31, 2007 01:13

Xenonvaloista kokemuksia?

Viesti Kirjoittaja Xenonwoman »

Kertokaan se tänne!
Joni Tervalahti
"Viggen"
Viestit: 643
Liittynyt: Su Loka 23, 2005 21:22
Paikkakunta: Honkajoki

Viesti Kirjoittaja Joni Tervalahti »

Tarkoitetaanko nyt alkuperäisiä, vai laittomia jälkiasennus xenoneita?
#2671
9-5 wagon 2.2tid 2004
tech2 ohjelmoinnit, vikakoodien luku jne. pohjois-satakunnassa 041 310 2313 tai yv
V-M
"Hölösuu"
Viestit: 3133
Liittynyt: Ma Marras 03, 2003 09:01
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja V-M »

Joni Tervalahti kirjoitti:Tarkoitetaanko nyt alkuperäisiä, vai laittomia jälkiasennus xenoneita?
Mikäs niistä laittoman tekee? Automaatti säädettävyyttä ei tarvi olla kuin uudemmissa

Xenon-ajovaloista

Ajoneuvohallintokeskus muistuttaa, että xenonajovaloilla
on aina oltava pesulaite. Tämä koskee
luonnollisesti myös jälkiasennettavia xenon-ajovaloja
- ei koske kuitenkaan erillisiä kaukovaloja tai lisäkaukovaloja.

* Lähivalojen [ajon aikana käytettäväksi tarkoitettu]
suuntauksensäätölaite tulee olla 01.01.1995 tai sen
jälkeen käyttöönotetussa autossa, jos auto on
01.01.1994 tai sen jälkeen tyyppikatsastettua mallia.

* Lähivalojen [ajon aikana käytettäväksi tarkoitettu]
suuntauksensäätölaite tulee olla kaikissa 14.06.1995
tai sen jälkeen käyttöönotetuissa autoissa (ennen
01.01.1994 tyyppikatsastetut mallit kuitenkin
01.07.1995 lähtien).

* Toiminnaltaan automaattinen xenon-ajovalojen
suuntauksensäätölaitteen tulee olla uusissa autotyypeissä
1.10.1998 lähtien ja 1.10.2000 lähtien kaikissa
käyttöönotetuissa autoissa.

Kuitenkin mikäli auto on voitu hyväksyä Suomessa
liikenteeseen varustettuna yksinomaan DOT-hyväksytyillä
ajovaloilla ja niiden tilalle vaihdetaan DOT-hyväksytyt
xenon-ajovalot, niin autossa ei vaadita suuntauksensäätölaitetta,
eikä valojen pesulaitetta."
Peug 505 -85 Turbo Inj.+ Opel Manta A -70 + Saab 9000 CSE 2.3TA -94 + 9-5 AERO 2.3TSA -00
+ Maserati 3200 GTA -01 + Opel Insignia 2L turbo 4x4 -10 #2135
tomaatti
"Saabisti"
Viestit: 3231
Liittynyt: Su Syys 21, 2003 00:34

Viesti Kirjoittaja tomaatti »

Joo,pitäisi lailla kieltää mokomat.Alussa kun ko:valot tulivat kerrottiin niiden olevan vähemmän vastaantulevia häikäiseviviä kun tavan lamput.Ja kissan viikset!Toinen mitä en ymmärrä ollenkaan että valot hiipuvat itsekseen ts.ei pala kertalaakista.Siinä sitten silmä tottuu hitaasti kokoajan huononeviin valoihin.
Sitten hinnasta.Otetaan esim.raskaskalusto.Kun on olemassa sellaisia isäntiä että mitään ei oikein saisi laittaa varsínkaan kun ei ole näkyvästi poltin palanut.Itketään vaan että kyllä niillä viellä näkee nehän palaa molemmat.
Tulos:Osa raskaasta kalustosta ajaa naurettavan huonoilla lyhyillä valoilla.Onnea vaan myös kanssa-autoilijoille.
Että sellasta tänään.

Tälläsiäkö kokemuksia halusit kuulla?Vai tuolta myydään osastolta löytyvää ilmoitustasi xenon polttimoista hehkutusta?
Viimeksi muokannut tomaatti, To Helmi 01, 2007 16:35. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Saabinsti
"Hölösuu"
Viestit: 2397
Liittynyt: To Touko 13, 2004 19:47
Paikkakunta: Suomi

Viesti Kirjoittaja Saabinsti »

Hitusen olen itse miettinyt laittamista, mutta onko niistä hyötyä sillä tavalla tuommoisen vanhan satkun umpioihin? Jotenkiin vaan tuntuu, että ei toimisi hyvin rihlauksen tai jonkun muun takia.

Ja mitenkä järkevä homma olisi ostaa esim. Hella 3000Rallyet ja laittaa niihin xnenonit? Eikös homman pitäisi olla ihan toimiva? Ja säästäisi xenon 3000 valoihin verrattuna ronskisti rahaa.
96GL V4 Super -78 ikuisuus projekti
99T16 Petro -81
9-3 1.8t SC man. BioPower -10

#2713
hakuba2
"Hölösuu"
Viestit: 1502
Liittynyt: Ma Tammi 26, 2004 18:13
Paikkakunta: Vihtavuori
Viesti:

Viesti Kirjoittaja hakuba2 »

Tossa ne on laatikossa eteisen lattialla, oottamassa pakkasten laskua. Ku ei oo tallia missä pääsis lämpöseen asentamaan..

P.S. Laittomat tai ei, mut kyl niil hyvin näkee..
93 1.9 TTiD -11
93 2.0T cab -07
95 2.3T Aero -00
96 super -79
#1951
saapasi
"Hölösuu"
Viestit: 1362
Liittynyt: La Tammi 07, 2006 10:50

Viesti Kirjoittaja saapasi »

On kokemuksia, on hienot ja koko aihe on jo laittomuuksineen käsitelty täällä:
http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic ... sc&start=0
NG900T
"Saabisti"
Viestit: 2248
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 21:09
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja NG900T »

Noniin laittakaapas nyt kuvia ja kommentteja niistä 900/9-3 jälkiasennusxenoneista, niitä kuulemma on jo ainakin muutamalla klubilaisella :)
Saab 9-3x 2.0T BioPower -10
#1429
pade
"Hölösuu"
Viestit: 5150
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 23:04
Paikkakunta: hki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja pade »

Xenonit on kiinni ja hyvin näkee 8) Todella suuri ero orkkis halogeneihin. Pitkät valot tosin ei ehkä ihan yhtä hyvät kuin halogenit mutta toisaalta lähivalot ovat nyt niin hyvät ettei pitkiä välttämättä edes tarvitse :)
Sinänsä todella helpot asentaa, ainoastaan ballasteille sopivan paikan löytäminen kesti hetken.
Harrimatias
"Hölösuu"
Viestit: 1148
Liittynyt: To Touko 05, 2005 11:33
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Harrimatias »

pade kirjoitti:Xenonit on kiinni ja hyvin näkee 8) Todella suuri ero orkkis halogeneihin. Pitkät valot tosin ei ehkä ihan yhtä hyvät kuin halogenit mutta toisaalta lähivalot ovat nyt niin hyvät ettei pitkiä välttämättä edes tarvitse :)
Sinänsä todella helpot asentaa, ainoastaan ballasteille sopivan paikan löytäminen kesti hetken.
Laitahan projektista päiväkirja esiin kuvien kera :lol:
Saab 900 2.0t Cab -97
pade
"Hölösuu"
Viestit: 5150
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 23:04
Paikkakunta: hki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja pade »

Harrimatias kirjoitti:
pade kirjoitti:Xenonit on kiinni ja hyvin näkee 8) Todella suuri ero orkkis halogeneihin. Pitkät valot tosin ei ehkä ihan yhtä hyvät kuin halogenit mutta toisaalta lähivalot ovat nyt niin hyvät ettei pitkiä välttämättä edes tarvitse :)
Sinänsä todella helpot asentaa, ainoastaan ballasteille sopivan paikan löytäminen kesti hetken.
Laitahan projektista päiväkirja esiin kuvien kera :lol:
Kuvia otettiin kyllä asennuksesta mutta ne eivät ole minulla tällä hetkellä. Katsotaan jos sais ne esille johonkin jossain vaiheessa :)
Hook
"Hölösuu"
Viestit: 2224
Liittynyt: Ti Kesä 08, 2004 21:25
Paikkakunta: Helsinki/Tuusula/Somero

Viesti Kirjoittaja Hook »

:oops: Kuvat on vielä mun purkamattomassa kamerassa.
Josko tänään kykenisi rankan ( :roll: ) viikon jälkeen pistää jotenkin esille.

ps. Xenonit tilattu itsellenikin. Asennus reilu viikon päästä legojen saavuttua. 8)
ng900/9-3/9-5 purkuosia pyörimässä tallin nurkissa pk-seudulla. Entäpä onko tarvis Tech 2:lle tai T5/T7 (bio) päivityksille? Puuttuuko pixeleitä SID/ACCssä? YV:llä tavoittaa.
nahkis
"Aero"
Viestit: 460
Liittynyt: Ma Helmi 09, 2004 20:21
Paikkakunta: Eura

Viesti Kirjoittaja nahkis »

pade kirjoitti:Xenonit on kiinni ja hyvin näkee 8) Todella suuri ero orkkis halogeneihin. Pitkät valot tosin ei ehkä ihan yhtä hyvät kuin halogenit mutta toisaalta lähivalot ovat nyt niin hyvät ettei pitkiä välttämättä edes tarvitse :)
Sinänsä todella helpot asentaa, ainoastaan ballasteille sopivan paikan löytäminen kesti hetken.
Itselläkin olisi nuo bi-xenonit ostoslistalla, olisi hienoa jos laittaisit vähän kuvia tai jotain tuosta asennuksesta. Varsinkin paikat ballasteille.
Minkä bi-xenoni sarjan muuten tilasit?
900i -86 (KA), 900 Turbo -80 (MR), 96 GL Super -79 (MR), 99 LEA -73 (MR), 96 -73 (PR), 96 -65 (PR), 96 -63 (MR), Volvo S90 T8 -18 (KA)
#2819
AC
"Saabisti"
Viestit: 2117
Liittynyt: Pe Touko 09, 2003 14:47
Paikkakunta: Kpää

Viesti Kirjoittaja AC »

Lyhkäsis on xenonit ja varmaan pitkiinkin tulee. Valoteho parantui ja valon värilämpö tuo paremman kontrastin.
BMW 320dA Coupe LCI
pade
"Hölösuu"
Viestit: 5150
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 23:04
Paikkakunta: hki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja pade »

Noniin, nyt olisi kuvat netissä.
Kirjoittelin joihinkin kuviin pikkasen kommenttia.

http://viggen.1g.fi/kuvat/Xenon/
Lukittu