Maptun Steg 1
Maptun Steg 1
Innoissani asensin Maptunin Steg 1:sen, mutta eipä siten vaan auto enää käynistynyt...
Auto 9-3 lpt T7. Viriboxi on myös T7. Ainoana erona, että tämä T7 alkuinen koodi päätty 05 kun omani 04.
Onko kellään ollut moista ongelmaa/tietoa mikä mättää ?
Autossa oli kiinni vakio tulpat, mutta kait sen nilläkin pitäisi käynnistyä ?!
Pari kertaa kokeilin, mutta sama lopputulos. Välissä vakio kiinni ja taas pelas.
Auto 9-3 lpt T7. Viriboxi on myös T7. Ainoana erona, että tämä T7 alkuinen koodi päätty 05 kun omani 04.
Onko kellään ollut moista ongelmaa/tietoa mikä mättää ?
Autossa oli kiinni vakio tulpat, mutta kait sen nilläkin pitäisi käynnistyä ?!
Pari kertaa kokeilin, mutta sama lopputulos. Välissä vakio kiinni ja taas pelas.
-
- "Hirsch"
- Viestit: 849
- Liittynyt: Ke Syys 24, 2003 10:23
käynnistyksenesto
Taitaa olla käynnistyksenesto joka estää käynnistämisen..täälltä löytyy porukkaa jotka kertovat tarkemmin..odottele hetken aikaa..
Juu, sama homma minulla . Sun pitää käyttää sitä autoa Saab huollossa jossa ne koodaa sen käynnineston uusiksi. Tulihan sulla siinä paketissa lappu mukana jossa sanotaan että "Virityssarja on asennettava valtuutetun Saab huollon toimesta jossa on käytössä Saabin testeri jolla saa koodattua käynnineston, jotta auto käynnistyy uudella ohjainlaitteella". Yhtä asiaa en kuitenkaan ymmärrä. Mitä ne silloin tekee kysymällään alustanumerolla jos eivät kerta sen perusteella pysty koodaamaan tuota käynninestoa? Eikös sen SP:n boxin saa heitettyä suoraan laatikosta paikoilleen ja baanalle? Onse vaan kummaa ku tämä Maptunin boxi pitää käydä koodaamassa vielä erikseen Saabilla jotta sen saa toimimaan. Mutta eiköhän sen kestä ku tietää kuinka hyvää se mulle tekee
#1747
Jaaha... Olin kyll ymmärtäny et heittämällä saa toimimaan. Ei siinä mukana mitään lappuja tullu asennuksesta. Puhelimessakin sanoin et ite vaihdan boxin, eikä sanottu mitään, ettei se onnistuisi. On se tosiaan ihme, ettei sen alustanumeron perusteella saa koodattuu sitä käynnistyksenestoo.
SP:n versiossa on sit ilmeisesti jotain parempaakin...
Kiitti tiedoista !
SP:n versiossa on sit ilmeisesti jotain parempaakin...
Kiitti tiedoista !
Nyt on pojilla hiukkasen tieto hakusessa
auto käynnistyy jos boksi koodattu identtiseksi orkkiksen kanssa.
Itsellä kokemuksia sekä toimivista että toimimattomista bokseista. Toimittajina sekä SP että Maptun. Yleensä jos auto ei lähde käymään laagista, niin se ei myöskään ala toimiaan TECH:n avulla. TECH auttaa vain sellaisessa tapauksessa jos purkki muuten sopii mutta käynnistyksen esto jää jostain syystä lukkoon. Jos boksissa on muita ristiriitoja, niin sitten ei auta mikään muu kuin boksin softan vaihto toiseen.
Mulla kävi niin että boksin piti olla "oikea" mutta TWICE (käynnistyksenesto) erilainen. Ei auttanut TECH, koska boksi ei sopinut yhteen auton muiden purkkien kanssa.
Lisätään vielä sen verran että T5:ssa boksit sopii paremmin ristiin ja ne voidaan koodata TECH:llä toiseen autoon sopivaksi. Sama on myös saabin omien virisarjojen kanssa. Saabilla ei minun tietääkseni ole välineita koodata uutta purkkia vastaamaan vanhaa, jolloin avaus täytyy tehdä TECH:llä. T7:sta on sen sijaan on eri versioita jotka ei sovi yhteen vaikka mitä tekisit.
Muistakaa kuitenkin seuraava asia:
jos auto ei jostain syystä lähde käymään viripurkilla ja saat sen käymään TECH:n avulla on sinulla tulevaisuudessa ongelma jos haluat laittaa orkkispurkin takaisin esim seuraavana syksynä. Auto ei käynnisty enää sillä, koska viriboksi koodattu uudestaan. Joudut siis taas turvautumaan TECH:n apuun ja se maksaa ainakin hesassa 20E laagi. Itselle jos tulee boksi joka ei lähde käymään niin lähetän se suosiolla takaisin juuri tämän ongelman välttämiseksi. Tulevaisuudessa jos jostain kumman syystä haluasin vaihtaa viripajaa, niin mulla ei olisi harmaintakaan hajua boksin koodista, jos se on käynnistetty TECH:n avulla.
auto käynnistyy jos boksi koodattu identtiseksi orkkiksen kanssa.
Itsellä kokemuksia sekä toimivista että toimimattomista bokseista. Toimittajina sekä SP että Maptun. Yleensä jos auto ei lähde käymään laagista, niin se ei myöskään ala toimiaan TECH:n avulla. TECH auttaa vain sellaisessa tapauksessa jos purkki muuten sopii mutta käynnistyksen esto jää jostain syystä lukkoon. Jos boksissa on muita ristiriitoja, niin sitten ei auta mikään muu kuin boksin softan vaihto toiseen.
Mulla kävi niin että boksin piti olla "oikea" mutta TWICE (käynnistyksenesto) erilainen. Ei auttanut TECH, koska boksi ei sopinut yhteen auton muiden purkkien kanssa.
Lisätään vielä sen verran että T5:ssa boksit sopii paremmin ristiin ja ne voidaan koodata TECH:llä toiseen autoon sopivaksi. Sama on myös saabin omien virisarjojen kanssa. Saabilla ei minun tietääkseni ole välineita koodata uutta purkkia vastaamaan vanhaa, jolloin avaus täytyy tehdä TECH:llä. T7:sta on sen sijaan on eri versioita jotka ei sovi yhteen vaikka mitä tekisit.
Muistakaa kuitenkin seuraava asia:
jos auto ei jostain syystä lähde käymään viripurkilla ja saat sen käymään TECH:n avulla on sinulla tulevaisuudessa ongelma jos haluat laittaa orkkispurkin takaisin esim seuraavana syksynä. Auto ei käynnisty enää sillä, koska viriboksi koodattu uudestaan. Joudut siis taas turvautumaan TECH:n apuun ja se maksaa ainakin hesassa 20E laagi. Itselle jos tulee boksi joka ei lähde käymään niin lähetän se suosiolla takaisin juuri tämän ongelman välttämiseksi. Tulevaisuudessa jos jostain kumman syystä haluasin vaihtaa viripajaa, niin mulla ei olisi harmaintakaan hajua boksin koodista, jos se on käynnistetty TECH:n avulla.
#1730
500whp.net member
500whp.net member
Kyllä sitä vaan täytyi TECHissä käyttää. Voi kyllä onni potkaista, että suoraankin käy, mutta yleensä kuulemma ei. No se oli parin minuutin homma, eikä tällä kertaa ees maksanu mitään. Yleensä 20 EUR Olarin Länsiautossa. Laakkonen sanoi et 75 EUR, kun on VÄHÄN kalliimpi tuntihinta ton TECHin kanssa...
Yhtään mun boksia en ole TECH:llä avannut ja niitä kuitenki muutama tossa rivissä. Itse kyllä veikkaa, että harvassa on ne boksit jotka eivät lähde käymään. Tilanne tosin eri jos virittäjällä ei ole pienintäkään mielenkiintoa koodata purkkia oikein.janner2 kirjoitti:Kyllä sitä vaan täytyi TECHissä käyttää. Voi kyllä onni potkaista, että suoraankin käy, mutta yleensä kuulemma ei. No se oli parin minuutin homma, eikä tällä kertaa ees maksanu mitään. Yleensä 20 EUR Olarin Länsiautossa. Laakkonen sanoi et 75 EUR, kun on VÄHÄN kalliimpi tuntihinta ton TECHin kanssa...
Mistä olet repinyt tiedon, "yleensä kuulemma ei"
Saabin viripurkit ei käy suoraan, yllä mainitusta syystä, joten niitä ei kannata tähän laskuun ottaa.
#1730
500whp.net member
500whp.net member
maptun
Oliko se niin, että maptunilta pelkästään uusi boksi ja vanha heille.
Uusi boksi kannattaa tietääkseni asennuttaa Saab-huollossa, jossa päivitetään boksiin muut tarvittavat tiedot.
Maptun tarjoaa pelkkää boksia, riittääkö se pelkästään vai tarvitseeko vaihtaa esim. ilmansuod. jota muuten Speedpartskin tarjoaa ja vieläpä
koko pakettia huomattavasti edullisemmin.
Uusi boksi kannattaa tietääkseni asennuttaa Saab-huollossa, jossa päivitetään boksiin muut tarvittavat tiedot.
Maptun tarjoaa pelkkää boksia, riittääkö se pelkästään vai tarvitseeko vaihtaa esim. ilmansuod. jota muuten Speedpartskin tarjoaa ja vieläpä
koko pakettia huomattavasti edullisemmin.
"Yleensä ei" tieto on peräisin Suomen Maptunilta ja Länsiauton asentaja tuki tätä.
Ei ole omakohtaisia kokemuksia muista tapauksista, joten joudun luottamaan muiden puheisiin. Tuskin toimii vakio boxikaan ilman TECHiä. Vakio tulee enää takas myytäessä tai, jos on auto viel parin vuoden päästä kun on katsastus. Voishan sitä kokeilla katsastaa viriboxinkin kanssa. On se vaan eri auto Koneilla ja Maptunilla. Vielä ku pääsiäisreissun jälkeen heittää 18" alle...
Ei ole omakohtaisia kokemuksia muista tapauksista, joten joudun luottamaan muiden puheisiin. Tuskin toimii vakio boxikaan ilman TECHiä. Vakio tulee enää takas myytäessä tai, jos on auto viel parin vuoden päästä kun on katsastus. Voishan sitä kokeilla katsastaa viriboxinkin kanssa. On se vaan eri auto Koneilla ja Maptunilla. Vielä ku pääsiäisreissun jälkeen heittää 18" alle...
Suomen Maptunilta tilatessa autosta annetaan vain auton rungon numero, ei boksin numeroita kuten speedpartsilla. Ymmärtääkseni boksin numeroilla uusi poksi voidaan koodata identtiseksi, pelkällä korin numerolla selviää ilmeisesti vain auton moottorityyppi, korimalli ja vaihteisto tms.
Tästä syystä Maptun Fi -toimitus pitää istuttaa TECHillä ajoneston takia. Vaihto T7:n digital ID on siis eri kuin alkuperäisessä.
Tämä tulee oman kokemukseni pohjalta puhelinkeskustelussa Suomen Maptunin kanssa erittäin selväksi. Varmuuden vuoksi tulee vielä lappukin jossa asia todetaan: älä tee tätä kotona jos sulla ei satu olemaan TECHiä autotallissa.
Tästä syystä Maptun Fi -toimitus pitää istuttaa TECHillä ajoneston takia. Vaihto T7:n digital ID on siis eri kuin alkuperäisessä.
Tämä tulee oman kokemukseni pohjalta puhelinkeskustelussa Suomen Maptunin kanssa erittäin selväksi. Varmuuden vuoksi tulee vielä lappukin jossa asia todetaan: älä tee tätä kotona jos sulla ei satu olemaan TECHiä autotallissa.
#1901 / 9-3 2.8TS v6 Aero