Mitäs pellin alta löytyykään

Autoja voi muokata ja säätää. Täällä voit vaihtaa mielipiteitä aiheesta.
Vastaa Viestiin
potkuhousu
"Hölösuu"
Viestit: 3644
Liittynyt: Ke Maalis 12, 2003 21:05
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Mitäs pellin alta löytyykään

Viesti Kirjoittaja potkuhousu »

Eli tässä taas aihetta kevään keskellä.

Mitäs sieltä teidän saappaan pellin löytyy viritettynä talven jäljiltä, toiset kuulemma tekee huimia ahtopaineita turboillaan

Omani siis sisältää tuon Speedpartin ekan tason viritelmän 9-3 aerossa.

Suunnitelmissa on:
- alusta uusiksi
- välijäähdytin uusiksi (kuten keskustelussa aimmin on käynyt ilmi)
- putkisto uusiksi ja joku törkee takapönttö 4" ulostulolla :D tai sitten ei
siis pitkällä aikavälillä ja ties missä järjestyksessä
Jyrki alias potkuhousu
SS-K #1636 STCF #2
Zaino Show Car Polish Trolli.nu
Viimeistely alkaa ensimmäisestä Zaino kerroksesta
saabisti2
"Hirsch"
Viestit: 713
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 18:38
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja saabisti2 »

9-5 Aero:n pellin alta löytyy: Speedpartsin toisen tason ( stage 2 ) lastuviritys + JR vapaavirtausilmansuodatin + katalysaattorista taaksepäin Milltekin tehopakoputkisto. 8)

"Pellin päältä" löytyy tarkkasilmäiselle myös pienenpientä "ehostusta" ... :)

Suunnitelmissa ( lue: kuvitelmissa/unissa :roll: ) olis uusi "sportti-jarrusarja" , ehkäpä myös uusi alustasarja, tai sitten ei... :(
Sitten kun uudet renkaat tulevat ajankohtaisiksi, niin pannaan harkintaan myös uudet vanteet ja mahd. profiilisuhteen/tuumakoon muutos :?:
( Onko se muuten niin, että jos vanteen koko kasvaa 1 tuumalla, niin auto on aina muutoskatsastettava ?)
t. IP-2 #1502
2*9-5 Aero. Sedan ja farkku.
AC
"Saabisti"
Viestit: 2117
Liittynyt: Pe Touko 09, 2003 14:47
Paikkakunta: Kpää

Ei tarvi

Viesti Kirjoittaja AC »

Jos koko muuttuu yli 26 mm tai leveys yli 30 mm, niin sitten tarttee.
Eli toi tuumahan on 25.4 mm :D
BMW 320dA Coupe LCI
saabisti2
"Hirsch"
Viestit: 713
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 18:38
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja saabisti2 »

:o Elikkä siis tuon mukaanhan saisi aina ( siis periaatteessa ) laittaa 1" tuumaa isommat kiekot alle ! HYVÄ! :)
t. IP-2 #1502
2*9-5 Aero. Sedan ja farkku.
pade
"Hölösuu"
Viestit: 5150
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 23:04
Paikkakunta: hki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja pade »

Jos rekisteriotteessa lukee isoin koko esim 16" niin saat laittaa 17" alle ilman muutoskatsastusta..Mutta jos laitat 18" tai isommat vaatii tämä muutoskatsastuksen !
Ja alustasarjan jos asennat pitäisi sekin muutoskatsastaa :roll:
johniemi
"Aero"
Viestit: 342
Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 12:44
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja johniemi »

Mulla löytyy 8-tappiset turbosatkut: -88/-86 ja -88/-83 (kummatkin korinvaihtoja). Kolmas vaihtoehto on orkkis -82 turbo... Ja johonkin näistä kolmesta autosta tulee tässä kuussa siis;

Alustana spaxin säädettävät kaasut ja H&R madallusjouset.

Koneeseen Orkkis 900 IC, Aquamistin vesiruisku, modattu APC tai jos APC ei toimi "hyvin" niin koko roska hiiteen ja pelkkä nakuvalo kabiiniin, 3" rööri turbolta asti, lisäruisku, avarrettu kansi. Ai niin ja 4-lovinen pitkä loota.

Sytytykselle pitäis tehdä jotain mutta se onkin jo oma topiccinsa.

Poikkeuksellista tässä on että kaikki nuo osat löytyy tallista, pitäis vaan pultata kiinni :)

Jos 250 kaakkia sais irti niin olisin tyytyväinen, 225 on vielä "tarpeeksi" mutta sitä vähemmän ei oikein innosta.
Avatar
Juho80
"Hirsch"
Viestit: 751
Liittynyt: La Touko 24, 2003 11:39

h&r satkuun?!!??

Viesti Kirjoittaja Juho80 »

Mistäs noita H&R:n jousia saa classic-satkuun, kun ei niitä ole keneltäkään löytynyt? 8O :?:
Avatar
Juho80
"Hirsch"
Viestit: 751
Liittynyt: La Touko 24, 2003 11:39

Pellin alta...

Viesti Kirjoittaja Juho80 »

Pellin alus tyhjä toistaiseksi.... Mutta vielä sinne tulee ISO Cooleri, ahtoja 1,2bar-> BSR-look-a-like säädettävällä APC:llä. Bensanpaineensäädin, VV-putsari, 3" JT:n rööri ja jotain muuta kivaa :D

Ja Autohan on 900 T16 Aero -89
Tehotavoitteet, hmm... 50% alkuperäisestä tallessa, niin viritys on onnistunut :lol:
Alustaan Lesjö + Sachs Saabin Sport-alustaan. Sekä Alessio+Viking Pro-Tech 215/45ZR17.
Autoon ei jää ainuttakaan vanhaa puslaa alustaan...
og900/9-3/9-5 vm.-88-05
Tech 2 china
johniemi
"Aero"
Viestit: 342
Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 12:44
Paikkakunta: Joensuu

Re: h&r satkuun?!!??

Viesti Kirjoittaja johniemi »

Juho80 kirjoitti:Mistäs noita H&R:n jousia saa classic-satkuun, kun ei niitä ole keneltäkään löytynyt? 8O :?:
Mä ostin ne käytettynä kun olivat niin hyväkuntoiset... Muuta en tiedä.

Päivitys tohon omaan projektiin: Sytkäpuolelle on tulossa postissa jo MSD boost timing master...
Turbo Sensonic
"Hölösuu"
Viestit: 7321
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Turbo Sensonic »

Mulla on autossa Speedpartsin steg 3 ja konepellin alla ihan näkyvällä paikalla "surullisenkuuluisa" sininen dumppiventtiili :D

Tavoitteena olisi laittaa autoon uudet Bilsteinin Sport -iskarit ja uusia puslat Powerflexin polyuretaanipuslilla. Nokalle olisi tarkoitus heittää nykyisen surkean orkkicoolerin tilalle Abbott Racingin IC, joka virtaa 70% paremmin kuin orkkiscooleri ja antaa 12 hv lisää tehoa.

Abbottin mukaan toi NG900:n orkkiscooleri on "rajoitus" auton virityksessä:

"The excellent 2.0 Turbo engine is both Smooth and Strong, easily and reliably tuned to 220 Bhp. The standard intercooler limits power above this, but an alternative cross-flow aluminum unit is available from us to remove this limitation..."
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
Vastaa Viestiin