Lähes Bolt-on IC (nyt käppyrällä)

Autoja voi muokata ja säätää. Täällä voit vaihtaa mielipiteitä aiheesta.
Juusokas
"Hirsch"
Viestit: 722
Liittynyt: Ma Huhti 12, 2004 23:07
Paikkakunta: Vantaa

Lähes Bolt-on IC (nyt käppyrällä)

Viesti Kirjoittaja Juusokas »

Päivitin tuon T7:n läpivirtaavan ic:n hitusen isompaan. Tilalle laitoin kiina kuulerin kokoa 450x300x76. Tuohan istui paikolleen todella loistavasti, mullahan ei ole ilmastointia. Ainoastaan tööteille piti keksiä uusi paikka, hitusen kuskin puolen lähdön viereistä peltiä rälläköidä ja turata pari pidikettä. Nyt istuu paikalleen aivan kuin olisi ollut jo tehtaalta lähtiessään. Logia vielä tuosta uudesta ei ole, ehkä huomenna logitellaan, sopivaa pitkänperjantain puuhaa... Vanhasta otin jo vertailuluvut eli pistän jatkoksi vertailukäppyrät huomenissa.

Osia tuohon meni kuulerin lisäksi pari 90° silikonisupiste kulmaa, muutamia rosteri klemmareita, 40x4 lattarautaa, kourallinen rosteri muttereita ja ruuveja.

Tässä ne piditkkeet jotka piti turata, ja tietenkin maalata. Ei muuten heilu suuntaa jos toiseen.
Kuva

Tässä on jo keulalla
Kuva

Mikäs se siellä luuraa...
Kuva
Viimeksi muokannut Juusokas, Pe Huhti 06, 2007 17:54. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
SS-K #1367 \ STCF #44
9-3 2.0t Sport -00 Junnustage 1
"Elämää varmaan löytyy ilman 500 hv:tä mutta veikkaanpa että se on melkoista nyhräämistä"
- Eki Mustakari -
AP
"Hirsch"
Viestit: 818
Liittynyt: To Heinä 03, 2003 11:14
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja AP »

Hienoa jälkeä 8) . Käppyröitä odotellessa...
pade
"Hölösuu"
Viestit: 5150
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 23:04
Paikkakunta: hki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja pade »

Näyttääpi hyvältä!
Itse päätin luopua tuon kokoisen IC:n laittamisesta kun tuo ilmastoinnin kuivain aiheutti liikaa päänvaivaa eikä smirkkelin näyttäminen puskurin alu-palkkiin oikein innostanut :P
On se niin helppoa ilman ilmastointia :D
Aleksi
"Viggen"
Viestit: 564
Liittynyt: Su Kesä 05, 2005 14:47
Paikkakunta: Hellsinki

Viesti Kirjoittaja Aleksi »

8O Eihän mulla tuu minkäänlaisia ongelmia coolerin kanssa, ilmastointi löytyy.. (ainakin vielä) :D
Og 9-3 Turbo -98 projekti
#2605#
http://www.turbofriiks.com
I love my SAAB like fat kid love cake !!
pade
"Hölösuu"
Viestit: 5150
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 23:04
Paikkakunta: hki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja pade »

Aleksi kirjoitti:8O Eihän mulla tuu minkäänlaisia ongelmia coolerin kanssa, ilmastointi löytyy.. (ainakin vielä) :D
Saman kokoinen ku tää?
se93tbo
"Hölösuu"
Viestit: 2343
Liittynyt: Su Helmi 15, 2004 16:46

Viesti Kirjoittaja se93tbo »

Aleksi kirjoitti:8O Eihän mulla tuu minkäänlaisia ongelmia coolerin kanssa, ilmastointi löytyy.. (ainakin vielä) :D
Jos on sama ku yllä nii ei mee ilmastoinnin kanssa, jos et vaihda "pöntön" paikkaa. Hieno on asennus 8)
9-3.1972
pade
"Hölösuu"
Viestit: 5150
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 23:04
Paikkakunta: hki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja pade »

se93tbo kirjoitti:
Aleksi kirjoitti:8O Eihän mulla tuu minkäänlaisia ongelmia coolerin kanssa, ilmastointi löytyy.. (ainakin vielä) :D
Jos on sama ku yllä nii ei mee ilmastoinnin kanssa, jos et vaihda "pöntön" paikkaa. Hieno on asennus 8)
Menee jos smirklaa ison palan pois (syvennyksen) tuosta puskurin törmäyspalkista :P
se93tbo
"Hölösuu"
Viestit: 2343
Liittynyt: Su Helmi 15, 2004 16:46

Viesti Kirjoittaja se93tbo »

pade kirjoitti:
se93tbo kirjoitti:
Aleksi kirjoitti:8O Eihän mulla tuu minkäänlaisia ongelmia coolerin kanssa, ilmastointi löytyy.. (ainakin vielä) :D
Jos on sama ku yllä nii ei mee ilmastoinnin kanssa, jos et vaihda "pöntön" paikkaa. Hieno on asennus 8)
Menee jos smirklaa ison palan pois (syvennyksen) tuosta puskurin törmäyspalkista :P
Nii meneekin :D
9-3.1972
Aleksi
"Viggen"
Viestit: 564
Liittynyt: Su Kesä 05, 2005 14:47
Paikkakunta: Hellsinki

Viesti Kirjoittaja Aleksi »

Eipä oo vielä hommattu, mut sen sinne ängen vaikka väkisin :D
Og 9-3 Turbo -98 projekti
#2605#
http://www.turbofriiks.com
I love my SAAB like fat kid love cake !!
Juusokas
"Hirsch"
Viestit: 722
Liittynyt: Ma Huhti 12, 2004 23:07
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Juusokas »

No niin, nyt on arvot otettu ja on vertailun aika. Kieltämättä aika huikea ero on. Vanha IC:hän oli T7:n läpivirtaava joka toki oli jo orkkis T5:n IC:tä parempi. Vedot on tehty täsmälleen samassa paikassa. T7:n vedossa ulkolämpötila oli 6,3°C ja Kiinan kanssa 4,7°C eli 1,6° viileempää oli tänään. Veto on tehtu kolmosella, tälläämällä 1300 RPM kohdassa talla pohjaan ja rajoittajalle asti. Aikaa kului n.13s.

Kuva kertoo enempi kuin tarpeeksi
Kuva

Vedon alussa T7:lla oli lämmöt jo 42° ja kiinalla 29°. Lopussa T7:n lämmöt oli 54° ja kiinalla 32°. Nousua T7:lla oli 12° ja kiinalla 3°

Ja mitä kello sanoi...

T7
80-120 3,7s
100-150 5,2s

Kiina
80-120 3,5s
100-150 4,9s

Alkoi olemaan jo kovasti pakkasia ikävä kun vastaavan vedon tein -10°C säällä, tällöin tuntu potkivan mukavasti. Ilmojen lämmitessä tuli suru puseroon. Nyt jo pikkasen helpottaa. Tostahan pitäisi saada arvoja kolmosen ja nelosen läpi vedolla, nyt päiväsaikaan ei kantti riittänyt. Luulisin että pidemmällä vedolla (ja kun ajetaan isoa ja kovaa) vaikutus on suurempi kun lämmöt nousee kunnolla (tää on puhtaasti mutua).
Viimeksi muokannut Juusokas, Pe Huhti 06, 2007 19:02. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
SS-K #1367 \ STCF #44
9-3 2.0t Sport -00 Junnustage 1
"Elämää varmaan löytyy ilman 500 hv:tä mutta veikkaanpa että se on melkoista nyhräämistä"
- Eki Mustakari -
SonmH
"Viggen"
Viestit: 680
Liittynyt: Su Elo 21, 2005 21:00
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja SonmH »

laitan omat käyrät pääsiäisen jälkeen... alkuperäisestä ei kyllä tietoa...
Juusokas
"Hirsch"
Viestit: 722
Liittynyt: Ma Huhti 12, 2004 23:07
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Juusokas »

SonmH kirjoitti:laitan omat käyrät pääsiäisen jälkeen... alkuperäisestä ei kyllä tietoa...
Kieltämättä kiinnostaa kovasti noi vastaavat luvut, sullahan on koko ic viimassa, ei ole puskuria tuuletusta estämässä.
SS-K #1367 \ STCF #44
9-3 2.0t Sport -00 Junnustage 1
"Elämää varmaan löytyy ilman 500 hv:tä mutta veikkaanpa että se on melkoista nyhräämistä"
- Eki Mustakari -
pade
"Hölösuu"
Viestit: 5150
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 23:04
Paikkakunta: hki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja pade »

Juusokas kirjoitti:
SonmH kirjoitti:laitan omat käyrät pääsiäisen jälkeen... alkuperäisestä ei kyllä tietoa...
Kieltämättä kiinnostaa kovasti noi vastaavat luvut, sullahan on koko ic viimassa, ei ole puskuria tuuletusta estämässä.
Puskurin vaikutuksesta tohon jäähdytystehoon jostain luin/kuulin testejä ja ero puskurin kanssa ja kokonaan ilman puskuria oli vain pari hassua astetta, joten tolla ei pitäisi mitään hirveän suurta merkitystä olla.

Hyvin noi kiina-coolerit vaan näyttää toimivan, halvalla voi siis saada hyvää :)
Tyny
"Aero"
Viestit: 320
Liittynyt: Ma Maalis 07, 2005 22:37
Paikkakunta: Kouvola

Viesti Kirjoittaja Tyny »

Sen verran hyvälle vaikuttaisi, että kai sitä joutuu omaakin kärryyn kiinakoolerin laittelee. 8)
Aleksi
"Viggen"
Viestit: 564
Liittynyt: Su Kesä 05, 2005 14:47
Paikkakunta: Hellsinki

Viesti Kirjoittaja Aleksi »

Täytyy sanoo et noi kiina-ICn lämmöt yllätti todella positiivisesti-> kaikki halpa ei taidakaan olla paskaa :D
Og 9-3 Turbo -98 projekti
#2605#
http://www.turbofriiks.com
I love my SAAB like fat kid love cake !!
Vastaa Viestiin