T16 ja 240 laatikko

Autoja voi muokata ja säätää. Täällä voit vaihtaa mielipiteitä aiheesta.
Vastaa Viestiin
saabastelija
"Hirsch"
Viestit: 786
Liittynyt: La Huhti 23, 2005 07:52
Paikkakunta: orivesi

T16 ja 240 laatikko

Viesti Kirjoittaja saabastelija »

onkos jollain tiedossa linkkiä tms. josta saisi tietoa esim. volvon laatikon sovittamisesta T16 pannun perään?
Cabbe -88 projekti, 99 3d -77 projekti,
99 -71 ke, vaimokkeen :-) 99 -70 projekti,
900 F -80 täydellinen raato :-) 900 -83 3d Lux projekti, 900 S -90 3D käyttis
tema
"Hirsch"
Viestit: 824
Liittynyt: To Heinä 10, 2003 19:11
Paikkakunta: Turku/Vaasa

Viesti Kirjoittaja tema »

Laipan tekoon. Ei oikein muutakaan voi. Mutta onko jotain erityistä syytä saada nimenomaan Volvon loota? En tiedä noiden kestosta tuon taivaallista muuta kuin että Volvistit laittaa laipoilla bemarin lootia. BMW:n lootat on sen verran tuttuja, että järkihintaan saa sellaista tavaraa joka kestää jo melkein kaikki budjetti virit.
Teemu Malinen
Outback XT -05
ex: 900GLs automatic -84
saabastelija
"Hirsch"
Viestit: 786
Liittynyt: La Huhti 23, 2005 07:52
Paikkakunta: orivesi

Viesti Kirjoittaja saabastelija »

tema kirjoitti:Laipan tekoon. Ei oikein muutakaan voi. Mutta onko jotain erityistä syytä saada nimenomaan Volvon loota? En tiedä noiden kestosta tuon taivaallista muuta kuin että Volvistit laittaa laipoilla bemarin lootia. BMW:n lootat on sen verran tuttuja, että järkihintaan saa sellaista tavaraa joka kestää jo melkein kaikki budjetti virit.
jaa, luulin että volvon laatikoita käytetään kaiken maailman kisavehkeissä :)
olisi volvon laatikoita ym. osaa nurkissa valmiina.
kait se ~250 hp kestää.
ruotsin puolella on käytetty saabin t16 pannuja takavetoisissa, en vaan löydä yhtään esimerkkiä netin kautta.
Cabbe -88 projekti, 99 3d -77 projekti,
99 -71 ke, vaimokkeen :-) 99 -70 projekti,
900 F -80 täydellinen raato :-) 900 -83 3d Lux projekti, 900 S -90 3D käyttis
Turbo16
"Hölösuu"
Viestit: 2436
Liittynyt: Ke Elo 13, 2003 15:56
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Turbo16 »

saabastelija kirjoitti:
tema kirjoitti:Laipan tekoon. Ei oikein muutakaan voi. Mutta onko jotain erityistä syytä saada nimenomaan Volvon loota? En tiedä noiden kestosta tuon taivaallista muuta kuin että Volvistit laittaa laipoilla bemarin lootia. BMW:n lootat on sen verran tuttuja, että järkihintaan saa sellaista tavaraa joka kestää jo melkein kaikki budjetti virit.
jaa, luulin että volvon laatikoita käytetään kaiken maailman kisavehkeissä :)
olisi volvon laatikoita ym. osaa nurkissa valmiina.
kait se ~250 hp kestää.
ruotsin puolella on käytetty saabin t16 pannuja takavetoisissa, en vaan löydä yhtään esimerkkiä netin kautta.
Niin ruotsissahan on ainakin Sierrassa muistaakseni B234L pannu. Muutenkin tuntuvat Fordin Cosworth 2.0L ja Saabin 2.0L osat käyvän ristiin :)
#1909
Saab 900T16 "ei ikinä ajossa"
mikkoimp
"Hölösuu"
Viestit: 3744
Liittynyt: Ti Joulu 21, 2004 19:11
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja mikkoimp »

saabastelija kirjoitti:
tema kirjoitti:Laipan tekoon. Ei oikein muutakaan voi. Mutta onko jotain erityistä syytä saada nimenomaan Volvon loota? En tiedä noiden kestosta tuon taivaallista muuta kuin että Volvistit laittaa laipoilla bemarin lootia. BMW:n lootat on sen verran tuttuja, että järkihintaan saa sellaista tavaraa joka kestää jo melkein kaikki budjetti virit.
jaa, luulin että volvon laatikoita käytetään kaiken maailman kisavehkeissä :)
olisi volvon laatikoita ym. osaa nurkissa valmiina.
kait se ~250 hp kestää.
ruotsin puolella on käytetty saabin t16 pannuja takavetoisissa, en vaan löydä yhtään esimerkkiä netin kautta.
volvon periä kyllä käytetään paljon mutta ei taida nuo laatikot ihan niin hyvässä maineessa olle, ei osata sitten varmaan ruotsissa laatikkoja tehdä ;)
-03 3.0 TID ja muutama OG 900 turbo

045-6302071
jäsenyys hankittu
hewidero
"Hölösuu"
Viestit: 1453
Liittynyt: To Touko 22, 2003 15:55
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja hewidero »

saabastelija kirjoitti:ruotsin puolella on käytetty saabin t16 pannuja takavetoisissa, en vaan löydä yhtään esimerkkiä netin kautta.
Tuolla ainakin on muutamia:
http://www.lowbudgetrides.com/forum/viewforum.php?f=8
#2013
1×90+1×(9-3)+2×(9-5)+1×96+4×99+9×900+4×9000=44696
Suppari
"Hölösuu"
Viestit: 2178
Liittynyt: Su Tammi 25, 2004 20:02

Viesti Kirjoittaja Suppari »

Volvon m45/46/47 laatikoita ei kannata laittaa,jos vähääkään meinaa autoa virittää.Tuuttaa noin.400nm. m400 kestääkin sitten jo ''jotain''.

http://www.lowbudgetrides.com/forum/viewtopic.php?t=13
Tuolla on kaikki ohjeet saabmotin ja penarin laatikon naittamiseen.Kukaan tuskin suomessa uskaltaa näitä tehdä?
///M
Designed by computer, built by robot, driven by moron. BMW.
saabastelija
"Hirsch"
Viestit: 786
Liittynyt: La Huhti 23, 2005 07:52
Paikkakunta: orivesi

Viesti Kirjoittaja saabastelija »

Suppari kirjoitti:Volvon m45/46/47 laatikoita ei kannata laittaa,jos vähääkään meinaa autoa virittää.Tuuttaa noin.400nm. m400 kestääkin sitten jo ''jotain''.

http://www.lowbudgetrides.com/forum/viewtopic.php?t=13
Tuolla on kaikki ohjeet saabmotin ja penarin laatikon naittamiseen.Kukaan tuskin suomessa uskaltaa näitä tehdä?
mielenkiintoista, volvon lootan kannalla silti vielä (ilmaiset osat).
täytyyhän sen kestää t16 vakioahtimella varustettuna (250hp maks).
Cabbe -88 projekti, 99 3d -77 projekti,
99 -71 ke, vaimokkeen :-) 99 -70 projekti,
900 F -80 täydellinen raato :-) 900 -83 3d Lux projekti, 900 S -90 3D käyttis
Tapsa84
"Tuplakaasari"
Viestit: 63
Liittynyt: Pe Joulu 10, 2004 21:45
Paikkakunta: Kokkola

Viesti Kirjoittaja Tapsa84 »

saabastelija kirjoitti:
Suppari kirjoitti:Volvon m45/46/47 laatikoita ei kannata laittaa,jos vähääkään meinaa autoa virittää.Tuuttaa noin.400nm. m400 kestääkin sitten jo ''jotain''.

http://www.lowbudgetrides.com/forum/viewtopic.php?t=13
Tuolla on kaikki ohjeet saabmotin ja penarin laatikon naittamiseen.Kukaan tuskin suomessa uskaltaa näitä tehdä?
mielenkiintoista, volvon lootan kannalla silti vielä (ilmaiset osat).
täytyyhän sen kestää t16 vakioahtimella varustettuna (250hp maks).
Ei kestä tuo m47 edes samaa mitä nuo m46 ja m45. Noissa jälkimmäisissä on tukevampi apuakseli, koska ovat nelilovisia ja tuosta m46:n perästähän löytyy se ylivaihdeyksikkö. Kyllä se kestää jos ei mene yli 400nm väännöt.
Saab 9000 2.0 T -88 med Garrett GT40 Scania
Saab 9000 2.0 T -88 purku
Saab 900 2.1 16v -92 purku
Saab 99 -84 hitsattu
Volvo 142 -74 2,0l suunnitelmissa GT42
Volvo 242 -78 2,5l med liten mitsu
Volvo 740 -88 2,3l med Garrett GT40 hybrid 60/60
saabastelija
"Hirsch"
Viestit: 786
Liittynyt: La Huhti 23, 2005 07:52
Paikkakunta: orivesi

Viesti Kirjoittaja saabastelija »

Tapsa84 kirjoitti:
saabastelija kirjoitti:
Suppari kirjoitti:Volvon m45/46/47 laatikoita ei kannata laittaa,jos vähääkään meinaa autoa virittää.Tuuttaa noin.400nm. m400 kestääkin sitten jo ''jotain''.

http://www.lowbudgetrides.com/forum/viewtopic.php?t=13
Tuolla on kaikki ohjeet saabmotin ja penarin laatikon naittamiseen.Kukaan tuskin suomessa uskaltaa näitä tehdä?
mielenkiintoista, volvon lootan kannalla silti vielä (ilmaiset osat).
täytyyhän sen kestää t16 vakioahtimella varustettuna (250hp maks).
Ei kestä tuo m47 edes samaa mitä nuo m46 ja m45. Noissa jälkimmäisissä on tukevampi apuakseli, koska ovat nelilovisia ja tuosta m46:n perästähän löytyy se ylivaihdeyksikkö. Kyllä se kestää jos ei mene yli 400nm väännöt.
mulla on tuossa -80 hyväkuntoinen 4v loota jota ajattelin sovittaa.
ja vääntöhän se on tosiaan joka rikkoo, paljonko kestää satkun loota noin vertailun vuoksi!?
Cabbe -88 projekti, 99 3d -77 projekti,
99 -71 ke, vaimokkeen :-) 99 -70 projekti,
900 F -80 täydellinen raato :-) 900 -83 3d Lux projekti, 900 S -90 3D käyttis
Jokke A
"Saabisti"
Viestit: 1670
Liittynyt: Ke Marras 17, 2004 18:58
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Jokke A »

saabastelija kirjoitti:paljonko kestää satkun loota noin vertailun vuoksi!?
Tuntuu hajoavan vakion t8:nkin kanssa.
Leikkisaabisti & kansainvälisesti tunnettu kollo.
'84 900T8 Museoautoprojekti
Suppari
"Hölösuu"
Viestit: 2178
Liittynyt: Su Tammi 25, 2004 20:02

Viesti Kirjoittaja Suppari »

Jokke A kirjoitti:
saabastelija kirjoitti:paljonko kestää satkun loota noin vertailun vuoksi!?
Tuntuu hajoavan vakion t8:nkin kanssa.
Ja ihan perus iivarilla ja kaasarilla.
///M
Designed by computer, built by robot, driven by moron. BMW.
Aksu900
"Hölösuu"
Viestit: 1451
Liittynyt: To Syys 11, 2003 10:03
Paikkakunta: Oulu/Kälviä

Viesti Kirjoittaja Aksu900 »

Eli kunnossa ollessaan 5v 350-400nevtonia ja 4v varmaan viitisensataa.
Aki Peltola #1132
saabastelija
"Hirsch"
Viestit: 786
Liittynyt: La Huhti 23, 2005 07:52
Paikkakunta: orivesi

Viesti Kirjoittaja saabastelija »

Aksu900 kirjoitti:Eli kunnossa ollessaan 5v 350-400nevtonia ja 4v varmaan viitisensataa.
eli volvon laatikolla on hyvät edellytykset menestyä t16 jatkeena :)
Cabbe -88 projekti, 99 3d -77 projekti,
99 -71 ke, vaimokkeen :-) 99 -70 projekti,
900 F -80 täydellinen raato :-) 900 -83 3d Lux projekti, 900 S -90 3D käyttis
Vastaa Viestiin