Turbo timerin asennusohjeet (fizz)

Autoja voi muokata ja säätää. Täällä voit vaihtaa mielipiteitä aiheesta.
j0ne
"Hölösuu"
Viestit: 2532
Liittynyt: Ke Maalis 29, 2006 12:00
Paikkakunta: Kalakukko city

Turbo timerin asennusohjeet (fizz)

Viesti Kirjoittaja j0ne »

Eli sain sain tommosen vehkeen käsiini mutta asennusohjeita ei tietenkään ole. Osaisikohan joku neuvoa miten toi kytketään? Laitteestä lähtee punainen, musta, keltainen ja sininen johto. Tonnariin olen tätä laittamassa.

Veikkaan et musta on maa ja punainen jatkuva virta mutta noi keltainen ja sininen on sit arvoituksia... Linkissä on kyseinen vekotin.

http://images.trademe.co.nz/photoserver ... 9_full.jpg
9000 Aero -97 RE85
9-5 Aero -01 Biopower
raiveh
Matalapaineturbo
Viestit: 153
Liittynyt: Ti Tammi 31, 2006 20:25
Paikkakunta: Pajulankylä, Mikkeli

Viesti Kirjoittaja raiveh »

Olisikohan tuossa samanlainen
http://www.turbosmart.com.au/PDF/Timer.PDF
Og 9-5
Og 9-3 cabbe
Ng 9-3
Suppari
"Hölösuu"
Viestit: 2178
Liittynyt: Su Tammi 25, 2004 20:02

Viesti Kirjoittaja Suppari »

Kaverilla on tollainen,voin kattoa tänään kun näen sen.

Tyhmä kysymys,mutta et kai tonttuun ole asentamassa?
///M
Designed by computer, built by robot, driven by moron. BMW.
j0ne
"Hölösuu"
Viestit: 2532
Liittynyt: Ke Maalis 29, 2006 12:00
Paikkakunta: Kalakukko city

Viesti Kirjoittaja j0ne »

Tonnariin olen tätä laittamassa.
Kyllä toi pdf varmaan aika pätevä ois... Onko tossa ohjeen virtalukos saman verran asentoja kuin Saabissa? Muistaako joku Saabin vastaavien johtojen värit kuin kuvan ignition1 ja ignition2?
9000 Aero -97 RE85
9-5 Aero -01 Biopower
Suppari
"Hölösuu"
Viestit: 2178
Liittynyt: Su Tammi 25, 2004 20:02

Viesti Kirjoittaja Suppari »

Pommarissa ei ole sellaista saabismia kun pakkilukko?
///M
Designed by computer, built by robot, driven by moron. BMW.
api
"Aero"
Viestit: 365
Liittynyt: Ti Loka 31, 2006 23:02
Paikkakunta: Hyvinkää

Viesti Kirjoittaja api »

voisko keltanen olla herätevirta ja sininen muisti? eli on vain veikkaus...
Yamaha FZ1-N -08
j0ne
"Hölösuu"
Viestit: 2532
Liittynyt: Ke Maalis 29, 2006 12:00
Paikkakunta: Kalakukko city

Viesti Kirjoittaja j0ne »

Tonnari on vissiin kännipäissään tehty, kone poikittain, käsijarru taakse ja virtalukko ylhäällä :P

Mistäs tämä vehje tajuaa että auto sammuu ja rupee pitää virtaa yllä sen valitun ajan?
9000 Aero -97 RE85
9-5 Aero -01 Biopower
Sukellusvene
"Hölösuu"
Viestit: 1171
Liittynyt: Ti Tammi 31, 2006 16:18
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja Sukellusvene »

j0ne kirjoitti:Tonnari on vissiin kännipäissään tehty, kone poikittain, käsijarru taakse ja virtalukko ylhäällä :P

Mistäs tämä vehje tajuaa että auto sammuu ja rupee pitää virtaa yllä sen valitun ajan?
Kaipa tuossa Turbotimerissä on tarkoitus kierrättää moottorinohjauksen virrat ajastimen kautta, se aktivoituu kun virrat sammuttaa. Mielenkiintoinen toteuttaa, jos on käynnistyksen esto ja tai hälytin.
Jos meinaa että tuo auto pyörii ovet lukossa ja hälytin päällä.
900S(T5.5) M1991(KR)
Avatar
Tobbana
"Hölösuu"
Viestit: 5266
Liittynyt: Ke Joulu 03, 2003 08:33
Paikkakunta: Iisalmi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tobbana »

j0ne kirjoitti:Tonnari on vissiin kännipäissään tehty, kone poikittain, käsijarru taakse ja virtalukko ylhäällä :P

Mistäs tämä vehje tajuaa että auto sammuu ja rupee pitää virtaa yllä sen valitun ajan?
Jos tonnaris on manuaali kuten muistelen, niin en suosittele laittamaan sitä turbo-timeria laisinkaan, ellet rakenna myös jonkunlaista vaihteentunnistusta. Voi tulla villejä hetkiä kun kiireessä sammuttaa auton vaihde päällä ja timeri ei annakkaan auton sammua, kytkin ylös ja edessä olevan perään kops.

-Sami
Sami Räihä #1910
Patonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
raiveh
Matalapaineturbo
Viestit: 153
Liittynyt: Ti Tammi 31, 2006 20:25
Paikkakunta: Pajulankylä, Mikkeli

Viesti Kirjoittaja raiveh »

Yksi vaihtoehto on että käsijarru pitää olla päällä kun turbo timeria käytetään (aika yleinen ilmeisesti) ?
Og 9-5
Og 9-3 cabbe
Ng 9-3
rmeller
"Aero"
Viestit: 416
Liittynyt: To Touko 26, 2005 11:41
Paikkakunta: Ruottala, Tornio

Viesti Kirjoittaja rmeller »

Mimmi kirjoitti:Käsijarrun kanssa auto sammuu tyhjäkäynnillä vaihteen ollessa päällä ja kytkimen ylhäällä.
Meinasinpa kirjoittaa tähän että omani ei ainakaan sammu mutta hokasinpa sitten että eihän mulla ole kytkintäkään :)
poljinta ainakaan. Saabissa. Hondassa. eikä skiidossakaan. poljinta.
****
VAG
saapiko olla
"Tuplakaasari"
Viestit: 55
Liittynyt: Ti Tammi 16, 2007 08:59

Viesti Kirjoittaja saapiko olla »

Muistaa vain ottaa huomioon, että auto lopettaa käymisen, jos joku punainen merkkavlo syttyy kojelaudassa auton käydessä itsekseen.
No saapi tietenki
j0ne
"Hölösuu"
Viestit: 2532
Liittynyt: Ke Maalis 29, 2006 12:00
Paikkakunta: Kalakukko city

Viesti Kirjoittaja j0ne »

Sais tietää ees et miten toi oletusarvoisesti kytketään nii sen jälkeen vois suunnitella noi varotoimet...
9000 Aero -97 RE85
9-5 Aero -01 Biopower
V-M
"Hölösuu"
Viestit: 3105
Liittynyt: Ma Marras 03, 2003 09:01
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja V-M »

IMHO: mun mielestä nuo pitäisi laittaa ohjaamaan vain tuollaista sähkömoottoria joka kierrättää tietyn ajan vettä järjestelmässä/turbossa auto sammuksissa. Noita vedenkiertomoottoreita löytyy esim. Opel Omegasta ja tietty muistakin laitteista kuten webastoista etc... Nuo auton käyntiin jättävät laitteet ei oikeen vakuuta.

Anteeksi OT :oops:

V-M
Peug 505 -85 Turbo Inj.+ Opel Manta A -70 + Saab 9000 CSE 2.3TA -94 + 9-5 AERO 2.3TSA -00
+ Maserati 3200 GTA -01 + Opel Insignia 2L turbo 4x4 -10 #2135
j0ne
"Hölösuu"
Viestit: 2532
Liittynyt: Ke Maalis 29, 2006 12:00
Paikkakunta: Kalakukko city

Viesti Kirjoittaja j0ne »

Eikös se öljynkiertäminen ois tärkeempää?
9000 Aero -97 RE85
9-5 Aero -01 Biopower
Vastaa Viestiin