Eli sain sain tommosen vehkeen käsiini mutta asennusohjeita ei tietenkään ole. Osaisikohan joku neuvoa miten toi kytketään? Laitteestä lähtee punainen, musta, keltainen ja sininen johto. Tonnariin olen tätä laittamassa.
Veikkaan et musta on maa ja punainen jatkuva virta mutta noi keltainen ja sininen on sit arvoituksia... Linkissä on kyseinen vekotin.
Kyllä toi pdf varmaan aika pätevä ois... Onko tossa ohjeen virtalukos saman verran asentoja kuin Saabissa? Muistaako joku Saabin vastaavien johtojen värit kuin kuvan ignition1 ja ignition2?
j0ne kirjoitti:Tonnari on vissiin kännipäissään tehty, kone poikittain, käsijarru taakse ja virtalukko ylhäällä
Mistäs tämä vehje tajuaa että auto sammuu ja rupee pitää virtaa yllä sen valitun ajan?
Kaipa tuossa Turbotimerissä on tarkoitus kierrättää moottorinohjauksen virrat ajastimen kautta, se aktivoituu kun virrat sammuttaa. Mielenkiintoinen toteuttaa, jos on käynnistyksen esto ja tai hälytin.
Jos meinaa että tuo auto pyörii ovet lukossa ja hälytin päällä.
j0ne kirjoitti:Tonnari on vissiin kännipäissään tehty, kone poikittain, käsijarru taakse ja virtalukko ylhäällä :P
Mistäs tämä vehje tajuaa että auto sammuu ja rupee pitää virtaa yllä sen valitun ajan?
Jos tonnaris on manuaali kuten muistelen, niin en suosittele laittamaan sitä turbo-timeria laisinkaan, ellet rakenna myös jonkunlaista vaihteentunnistusta. Voi tulla villejä hetkiä kun kiireessä sammuttaa auton vaihde päällä ja timeri ei annakkaan auton sammua, kytkin ylös ja edessä olevan perään kops.
Mimmi kirjoitti:Käsijarrun kanssa auto sammuu tyhjäkäynnillä vaihteen ollessa päällä ja kytkimen ylhäällä.
Meinasinpa kirjoittaa tähän että omani ei ainakaan sammu mutta hokasinpa sitten että eihän mulla ole kytkintäkään
poljinta ainakaan. Saabissa. Hondassa. eikä skiidossakaan. poljinta.
IMHO: mun mielestä nuo pitäisi laittaa ohjaamaan vain tuollaista sähkömoottoria joka kierrättää tietyn ajan vettä järjestelmässä/turbossa auto sammuksissa. Noita vedenkiertomoottoreita löytyy esim. Opel Omegasta ja tietty muistakin laitteista kuten webastoista etc... Nuo auton käyntiin jättävät laitteet ei oikeen vakuuta.
Anteeksi OT
V-M
Peug 505 -85 Turbo Inj.+ Opel Manta A -70 + Saab 9000 CSE 2.3TA -94 + 9-5 AERO 2.3TSA -00
+ Maserati 3200 GTA -01 + Opel Insignia 2L turbo 4x4 -10 #2135