Tonttiin

Autoja voi muokata ja säätää. Täällä voit vaihtaa mielipiteitä aiheesta.
tomaatti
"Saabisti"

Tonttiin

Viesti Kirjoittaja tomaatti »

Eli nyt pääs mieleen ajatus että toi mun iivari pitäis saada tonttiin kunnolla.Eli jos ostaisin motonetistä madallusjouset ja pätkäisisin niitä kierroksella :twisted: Oisko minkälaisia iskareita (jäykkiä)noin lyhyeille joistoille?Gurut nyt mua valaiskaa tässä asiassa :!: Kiitos.
tomaatti
"Saabisti"

Ja kysymys 0li tietty og satkusta eli saabista.ng:thän ovat opeleita.
tetammi
"Saabisti"

Viesti Kirjoittaja tetammi »

Eihän toi tuolla "virityksellä" ihan kauhean tontissa ole.

Mutta ihan miellyttävä vielä ajaa, kannattaa ottaa puolikas kierros molemmista päistä, niin pysyy vielä jousi suorassa.
Olikos se niin, että vuotta -86 vanhempia saa ihan laillisesti madaltaa rälläkällä...?

Tuossa ko. pelissä oli sachsin advantaget ja mielestäni ihan hyvät.
Ainakin aattelin ässään samoja iskareita, tosin turbon orggis jouset riittää, kun mökkitie on "vähän" urainen.
Teemu paimiosta
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
CC Aero
"Hölösuu"

Viesti Kirjoittaja CC Aero »

Offtopic: Suositteleisin pientä harkintaa Opel -kommenttien kanssa, muuten saattaa olla palstalla kunnon päänaukomiskilpailu taas kohta käynnissä.. :wink:
saabisti900
"Turbo"

Viesti Kirjoittaja saabisti900 »

CC Aero kirjoitti:Offtopic: Suositteleisin pientä harkintaa Opel -kommenttien kanssa, muuten saattaa olla palstalla kunnon päänaukomiskilpailu taas kohta käynnissä.. :wink:
Joo samaa mieltä. Ei kannata kauheasti ruveta härnäämään ng kuskeja. Kaikki kuitenkin nyt ajaa samalla merkillä.
Saab 900 2.0t vm.96
t8
"Viggen"

Viesti Kirjoittaja t8 »

Kannattaakohan nuita Motonetin (Lesjöforssin) madallusjousia katkoa. Ne on aika lyhyet alunperinkin. Liian lyhkäsinä ne ovat "irti" kun auton etupää on ilmassa, eikä katastusmies siitä tykkää. Ainakaan omia jousia ei tarvinnut puristaa kuin pari senttiä paikalle laitettaessa. Alkuperäisten jousien katkaisulla saadaan varmasti aika mielenkiintoiset ajo-ominaisuudet.
9-3 sc 1,9 tid -08
Dodge Dart Custom -70
Chevy van -98
NG900T
"Saabisti"

Viesti Kirjoittaja NG900T »

Mä en henk koht lähtis katkoo jousia ihan oman turvallisuuden takia, vaikka se vanhemmissa autoissa oliskin sallittua. Voidaan hyvin kuvitella tilanne jossa vähän kokeillaaan jousia tiukassa mutkassa ja jousi napsahtaa poikki.....
Saab 9-3x 2.0T BioPower -10
saabracing
"Hölösuu"

Viesti Kirjoittaja saabracing »

Itse joskus kyselin samaa juttua ja tämmöisen tiedon sain...

Kyllä sen saa niin matalaksi , että persuus maata viiltää kuten
aikoinaan cooperissani. Keula laskeutuu ilman jouseen koskematta
siirtämällä ylätukivarren kiinnikkeitä sopivaksi katsomasi määrän.
Itselläni on siirretty ~90mm ja asian sovin inkenjöörin kanssa
konttorilla. Tietysti peltiä joutuu hivenen leikkaamaan tukivarren
yläpuolelta , sekä poraamaan uudet reiät ja säätämään pyöräkulmat +
aurauksen.

Ajattelin toteuttaa tulevaan projekti satkuuni tuota em. tapaa...

Koska siitä pitää saada matala :wink:
tomaatti
"Saabisti"

CC Aero kirjoitti:Offtopic: Suositteleisin pientä harkintaa Opel -kommenttien kanssa, muuten saattaa olla palstalla kunnon päänaukomiskilpailu taas kohta käynnissä.. :wink:
Joo,ei ollu tarkotus ketään härnätä.Mulla vaan on silleen,että omien kokemuksien pohjalta en enää ikinä koske opeliin,fordiin ja peugeotiin.No nythän sentään opelistitkin "hyväksyy"saabin koska autohan on pelkkä ooppeli.Ei tartte ottaa kuin varaosakäsikirja käteen ja vertailla...Kohtahan saabi on jo subaru!Tää on vaan mun mielestä positiivista,mutta että opel!
usvaa putkeen
"Turbo"

Viesti Kirjoittaja usvaa putkeen »

Ympyrä ja nuoli, siitä alkoi huoli! Opeleitahan ne Saabiksi kutsutut autot nykyään on. Toi Subaru kyllä käy paremmin hallitsee ton
nelivetotekniikan. Rallin hallitseva maailmanmestari ajaa Subarulla.
Niissä on enemmän persoonallisuutta, kuin useimmissa uusissa autoissa, ainakin muotoilu herättää paljon keskustelua puolesta ja vastaan.

Itselläni kokemusta faijan Opelista, ihan kiva, mutta jotain puuttuu.(vectra). Jos rahaa olisi, niin 9-5 aero wagon olis mun valinta uusista Saabeista. Subarun impreza wrx, siinä on munaa ja viripalikkaa löytyy joka lähtöön, jos kukkarossa vaan on hilloa.
tomaatti
"Saabisti"

Subarun impreza wrx:on sentään auto isolla A:lla!saabit on muuten hyviä pelejä, mutta kun se ajamisen ilo loppuu heti soralle päästäessä.ajo-ominaisuudet on mitä on ja se saamarin etuveto!Kyllähän noilla on kiva laskea maantietä(og satkut)mutta kun minäkin ajan erittäin paljon sorateitä kesäisin.On se vaan toista kun esim.mun kupla jonka alusta on rakennettu soralle ja tehoa piisaa,niin sitä lähinnä ohjataan kaasulla.Ja moralisteille tiedoksi että yksityistiellähän minä.
CC Aero
"Hölösuu"

Viesti Kirjoittaja CC Aero »

Offtopic: Edelleenkään en ymmärrä väitettä jonka mukaan vanhempi 9-3 olisi Ooppeli. Korjatkaa jos olen väärässä mutta aina kun sanotaan vanhemman 9-3:n olevan Opel, nin miksi moista ei sanota 9-5:sta? Sama muutettu pohjalevy siinäkin käsittääkseni on. Itsellä jonkin verran kokemusta molemmista 9-3 malleista ja tämän perusteella ainakin itse luokittelen ne Saabeiksi. 9-3 SS:n moottorit tosin ovat vähän valitettava tapaus.

Itse en näe juuri mitään positiivista malleissa 9-2 sekä 9-7. Ainoa mitä toivon on se, että typerät jenki tostavat noita, jotta joskus aikanaan saataisiin Saabin suunnittelema auto. Og 9-3 sekä 9-5 on kuitenkin Saabin suunnittelemia malleja, toisin kuin 9-2 sekä 9-7.
tomaatti
"Saabisti"

näinhän se on!Meidän jokaisen mielipiteemme on oikea ainakin omasta mielestämme.Ja niinhän sen pitää ollakin,muutenhan maailmassa olisi vain yhdenlaisia autoja. :lol:
peinu
"Hölösuu"
Viesti:

Viesti Kirjoittaja peinu »

Alkaa oikeesti menemään offtopicikiksi, mutta menkööt nyt kunnolla. Pannaan nyt vielä sitten löylyäkin kun on herne syvällä nenässä. Pannaan nyt oikein varoitukseksi, että mihin ooppeliksi haukkuminen voi johtaa :)

Omat autoni kronologisessa järjestyksessä:

96 -78
90 -86
900 -95
9-3 -98

Jokainen on ollut edellistä parempi. Omasta omistuksesta jäi tuo og900 välistä, on noilla kyllä tullut ajeltua. Mutta kai se pitää sitten vaihtaa kun se niin pirun hyvä auto on. Tai no, ehkä niitä kannattaa kuitenkin verrata aikalaistensa kesken. Ei ehkä kannata verrata niitä 10 vuotta nuorempiin ooppeleihin, joille ne häviää 100-0. On ne og:n erikoismallit hienoja, semmonen tulee tänne harraste-/kakkosautoksi sitten joskus kun piha on semmonen missä on tilaa. Mutta käyttöautoksi, herra paratkoon. EI! 8O

9-5 2.3t -00 US specs BP Steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
Toby
"Hirsch"

Viesti Kirjoittaja Toby »

9-5T kirjoitti:
CC Aero kirjoitti: Korjatkaa jos olen väärässä mutta aina kun sanotaan vanhemman 9-3:n olevan Opel, nin miksi moista ei sanota 9-5:sta? Sama muutettu pohjalevy siinäkin käsittääkseni on.
NG900/9-3 on tehty A-vectran alustalle kun taas 9-5 ja B-vectra on tehty GM:n alustalle.
9-5 on Saab jossa kaikki hajoavat osat on peräisin Opelilta. :lol:
Tästä olisi tosiaan pitänyt tehdä oma topicci!!!

Tässä on siis tavallaan isó ero eli 9-5:n pohjalevyn suunnittelussa sen käyttö pidennettynä myös 9-5:ssä Vectran lisäksi on alunperin ollut suunniteltu ja tiedossa ollut asia. NG900 taas rakennettiin aikanaan valmiin "vanhan" Vectran pohjalevylle, jotta malli saatiin nopeasti tuotantoon.

Silti en haukkuisi nykySaabeja Opeleiksi, vaikka sukulaisuus nykyään jo näkyykin monessa kohdassa. Ja erityisesti og 9-3:n olennainen ero ng900;aan on juuri siinä, että opelismeista on järjestelmällisesti päästy eroon!
Saabisti #2397
9-5 2,0t Linear Wagon vm.2002
Seat Alhambra 2,0TDI 4WD vm. 2013 (11/2012), mutta silti:
"Saab is The Truth, The Whole Truth and nothing but The Truth."
Vastaa Viestiin