Mitsu TD04 ja omituinen painekello(?) kompurakotelossa?
Mitsu TD04 ja omituinen painekello(?) kompurakotelossa?
Mulla on Volvosta lähtöisin oleva hukkaportillinen TD04 ahdin ja siinä on joku ihmeellinen painekello kompurakotelossa josta lähtee joku ohut 6mm letkuliitäntä. Mikähän tämä mahtaisi olla? Olen harkinnut sen painekellon poistamista ja siitä syntyvän reiän tulppaamista paksulla rautalevyllä.
-John
-John
Ruotsalais-japanilaista turbopoweria
Se on Volvon By-Pass eli ei haittaa toimintaa mitenkään vaikka se siinä onkin.
Jos siis tarkoitat tässäkin kuvassa (ylhäällä) näkyviä "käikäleitä"
http://www.elisanet.fi/virveleena.enken ... ew_11.html
V-M
Jos siis tarkoitat tässäkin kuvassa (ylhäällä) näkyviä "käikäleitä"
http://www.elisanet.fi/virveleena.enken ... ew_11.html
V-M
Peug 505 -85 Turbo Inj.+ Opel Manta A -70 + Saab 9000 CSE 2.3TA -94 + 9-5 AERO 2.3TSA -00
+ Maserati 3200 GTA -01 + Opel Insignia 2L turbo 4x4 -10 #2135
+ Maserati 3200 GTA -01 + Opel Insignia 2L turbo 4x4 -10 #2135
Kyllä se toimintaa haittaa jos sille ei mitään tee. Vaihtoehtoina joko korvaa sen juurikin levyllä tai ottaa käyttöön. Ilman ohjauspainetta saattaa alkaa kalvo hitusen lepatella ja ahto-ongelmia luvassa...
Suosittelisin myös irti ottamista ja levyllä korvaamista ellei väkisin halua käyttää tuota bypassina. Kyllä se tosin hyvin tuntuu käyttöäkin kestävän. Pari vuotta jo toiminut ja ahtoakin ollut sen 1.6bar. Tuolla pikkuahtimella ei edes sakkaa.
Lisää aiheesta: http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic ... ight=mitsu
(sorry, linkittämäni kuvat eivät oikein ole toiminnassa)
Suosittelisin myös irti ottamista ja levyllä korvaamista ellei väkisin halua käyttää tuota bypassina. Kyllä se tosin hyvin tuntuu käyttöäkin kestävän. Pari vuotta jo toiminut ja ahtoakin ollut sen 1.6bar. Tuolla pikkuahtimella ei edes sakkaa.
Lisää aiheesta: http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic ... ight=mitsu
(sorry, linkittämäni kuvat eivät oikein ole toiminnassa)
Jeps, juuri tuo. Olin just tulossa laittamaan kuvia mutta onneksi porukka ymmärsi mitä ajoin takaa vaikka selitykseni ei ehkä mikään parhain ollutkaan 
No mitä mä nyt tekisin...? Siis vaihtoehtoina joko käytän tuota bypassina tai tulppaan sen. Toimiiko se yhtä hyvin kuin aftermarket bypassit? Turbo on kyllä todella vähän ajettu eli en pelkää sen bypassin hajoamista ihan heti, mutta onko se virityshommia ajatellen riittävä toi sisäänrakennettu bypass?
-John

No mitä mä nyt tekisin...? Siis vaihtoehtoina joko käytän tuota bypassina tai tulppaan sen. Toimiiko se yhtä hyvin kuin aftermarket bypassit? Turbo on kyllä todella vähän ajettu eli en pelkää sen bypassin hajoamista ihan heti, mutta onko se virityshommia ajatellen riittävä toi sisäänrakennettu bypass?
-John
Ruotsalais-japanilaista turbopoweria
Tuossa tuo mun vastaukseni vielä varmuudeksi.f-19 kirjoitti:Suosittelisin myös irti ottamista ja levyllä korvaamista ellei väkisin halua käyttää tuota bypassina. Kyllä se tosin hyvin tuntuu käyttöäkin kestävän. Pari vuotta jo toiminut ja ahtoakin ollut sen 1.6bar. Tuolla pikkuahtimella ei edes sakkaa.
En tiivistäisi kuparitahnalla. Olisko mikään tiivistesilikoni mitään varovasti annosteltuna...
Niin tarkoitin tietty että sinne sen letkun laittaa (minusta se oli itsestään selvyys... sorry). Mutta kaippa jos paineet on 1.6 bar luokkaa niin en tidä kuinka hyvin tuo vollen pässi kestää. Saattaa ja ehkä on hieman epävarmoja sanoja joten kokeilemalla sekin selviää. (aion kokeilla erikseen ja noiden yhteistomintaa omassa projektissa).f-19 kirjoitti:Kyllä se toimintaa haittaa jos sille ei mitään tee. Vaihtoehtoina joko korvaa sen juurikin levyllä tai ottaa käyttöön. Ilman ohjauspainetta saattaa alkaa kalvo hitusen lepatella ja ahto-ongelmia luvassa...
Suosittelisin myös irti ottamista ja levyllä korvaamista ellei väkisin halua käyttää tuota bypassina. Kyllä se tosin hyvin tuntuu käyttöäkin kestävän. Pari vuotta jo toiminut ja ahtoakin ollut sen 1.6bar. Tuolla pikkuahtimella ei edes sakkaa.
Lisää aiheesta: http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic ... ight=mitsu
(sorry, linkittämäni kuvat eivät oikein ole toiminnassa)
V-M
Peug 505 -85 Turbo Inj.+ Opel Manta A -70 + Saab 9000 CSE 2.3TA -94 + 9-5 AERO 2.3TSA -00
+ Maserati 3200 GTA -01 + Opel Insignia 2L turbo 4x4 -10 #2135
+ Maserati 3200 GTA -01 + Opel Insignia 2L turbo 4x4 -10 #2135
Joo pakopuoli käy kuumana,ja imupuolikin on lämmin,mutta vaikkapa kumista tehty tiippari tai kevyt sipaisu hylomaria riittää ja kestää.Mulla on pelkkä hylomar palko öljynpaluussa,ei vuoda.johniemi kirjoitti:Eikös toi ahdin kuitenkin käy "melko" kuumana eli tiivistesilikoni palaisi pois aika äkkiä?
-John
///M
Designed by computer, built by robot, driven by moron. BMW.
Designed by computer, built by robot, driven by moron. BMW.
Nyt ko. linkin sisäinen by-pass on tulpattu porsimisen seurauksena. Muotoon leikattu levy ja moottorisilikonia tiivisteenä. Pitäis kyllä "hankkia" tiivistemattoa kotiin niin sais aina oikeanlaisia tiivareita.f-19 kirjoitti:Lisää aiheesta: http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic ... ight=mitsu
(sorry, linkittämäni kuvat eivät oikein ole toiminnassa)
Teemu Malinen
Outback XT -05
ex: 900GLs automatic -84
Outback XT -05
ex: 900GLs automatic -84
Miksi noin paksu levy?johniemi kirjoitti:Laitetaan nyt tähän vielä yks juttu jos joku muu sais tästä ketjusta apuja... Eli siihen tulee nyt 4mm rautalevy jonka tiivisteeksi pakoputkitahnaa ohut kerros, näin suositteli paikallinen turbohuolto.

V-M
Peug 505 -85 Turbo Inj.+ Opel Manta A -70 + Saab 9000 CSE 2.3TA -94 + 9-5 AERO 2.3TSA -00
+ Maserati 3200 GTA -01 + Opel Insignia 2L turbo 4x4 -10 #2135
+ Maserati 3200 GTA -01 + Opel Insignia 2L turbo 4x4 -10 #2135
No se levy onkin 2,5mm eli pikkaisen ohuempi kun nyt tarkemmin mittasin. Kaveri kun on töissä metallipajalla niin teki kerralla kunnollisen, itse jos oisin tehny ni jostain romualumiinista olisin varmaan rälläköinyt palasen 
EDIT: Muuten vaan hyvä mut nyt murtui hukkiksen painekellosta se nippa johon tulee paineletku... sen siitä saa kun pitää turboa takakontissa kun kiihdyttää, oli varmaan pyörähtänyt ja murtunut oman painonsa alla. Ja eikun hitsaajaa etsimään. Jos jollain on ylimääräisiä hukkiksen painekelloja niin äkkiä privaa tai soittoa nroon 045-1381338

EDIT: Muuten vaan hyvä mut nyt murtui hukkiksen painekellosta se nippa johon tulee paineletku... sen siitä saa kun pitää turboa takakontissa kun kiihdyttää, oli varmaan pyörähtänyt ja murtunut oman painonsa alla. Ja eikun hitsaajaa etsimään. Jos jollain on ylimääräisiä hukkiksen painekelloja niin äkkiä privaa tai soittoa nroon 045-1381338

Ruotsalais-japanilaista turbopoweria