T7 kylmärikastuksella lisää tehoa?

Autoja voi muokata ja säätää. Täällä voit vaihtaa mielipiteitä aiheesta.
Vastaa Viestiin
saba9000
"Ruisku"
Viestit: 108
Liittynyt: To Maalis 25, 2004 15:39
Paikkakunta: Hki

T7 kylmärikastuksella lisää tehoa?

Viesti Kirjoittaja saba9000 »

Voisiko Trionic 7 (9-5 Aero 2000) huijata antamaan enemmän bensaa (=tehoa) moottorin lämpötila-tietoa muuttamalla?

Ne muutamat kerrat, kun olen joutunut kylmällä koneella (="rikastus-moodi") reippaamin painamaan kaasua on auto selvästi pirteämmällä tuulella kuin lämmettyään normaaliin käyntilämpötilaan.
9-5 Aero
jthing
"Aero"
Viestit: 301
Liittynyt: Ma Elo 22, 2005 15:10
Paikkakunta: Vancouver

Viesti Kirjoittaja jthing »

Just just. Voisikohan mitenkään olla että tuo johtuisi enemmänkin sisääntulevan ilman lämpötilasta. Enpä ole ennen kuullut että bensan lisääminen lisäisi tehoja jos ilmamassa ei lisäänny samassa suhteessa.
9-5 Aero Wagon MY04
S-SK #2566, STCF #27
Avatar
Tobbana
"Hölösuu"
Viestit: 5266
Liittynyt: Ke Joulu 03, 2003 08:33
Paikkakunta: Iisalmi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tobbana »

jthing kirjoitti:Just just. Voisikohan mitenkään olla että tuo johtuisi enemmänkin sisääntulevan ilman lämpötilasta. Enpä ole ennen kuullut että bensan lisääminen lisäisi tehoja jos ilmamassa ei lisäänny samassa suhteessa.
Niin, eikä T7:n huijaaminen oikein muutenkaan onnistu, sillä se kompensoi kaikki muutokset tavalla tai toisella.

-Sami
Sami Räihä #1910
Patonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
saba9000
"Ruisku"
Viestit: 108
Liittynyt: To Maalis 25, 2004 15:39
Paikkakunta: Hki

Viesti Kirjoittaja saba9000 »

Tobbana kirjoitti:
jthing kirjoitti:Just just. Voisikohan mitenkään olla että tuo johtuisi enemmänkin sisääntulevan ilman lämpötilasta. Enpä ole ennen kuullut että bensan lisääminen lisäisi tehoja jos ilmamassa ei lisäänny samassa suhteessa.
Niin, eikä T7:n huijaaminen oikein muutenkaan onnistu, sillä se kompensoi kaikki muutokset tavalla tai toisella.

-Sami
Voisikos tuo vaikuttaa ahtimen heräämiseen, kun kylmällä koneella (=veden lämpötila) rikastetaan seosta? Mutta toi kylmän koneen pirteys ei kyllä ole hatusta revitty, vaan olen sitä pitempään jo pähkäillyt... esimerkiksi sutiminen risteyskestä reippaammin lähdettäessä on kylmällä koneella useammin toistuva ilmiö, kuin lämpimällä.
9-5 Aero
jthing
"Aero"
Viestit: 301
Liittynyt: Ma Elo 22, 2005 15:10
Paikkakunta: Vancouver

Viesti Kirjoittaja jthing »

Eikä lämpötila kyllä ole se joka softan saa rikastamaan (pelkästään). T7:ssä on sähköinen kaasuläppä joka kylmällä hiukan enemmän raollaan että kierrokset on korkeammat.

Tästä se tunne voi johtua. Anyway stage 1 ostoon niin ei tarvi rikkoa antureita.
9-5 Aero Wagon MY04
S-SK #2566, STCF #27
peinu
"Hölösuu"
Viestit: 6200
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 09:09
Paikkakunta: Jyskä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja peinu »

Lopettaisin muutenkin kylmällä koneella revittelyn. Jos kylmällä koneella ajelu olisi auton mielestä mukavaa, ei autossa olisi termostaattia ollenkaan.

9-3X 2.0T XWD -10 BioPower,
9-5 2.3t -00 US specs BP steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
upi
Matalapaineturbo
Viestit: 187
Liittynyt: Su Touko 02, 2004 09:01

Viesti Kirjoittaja upi »

Itselläni oli samanlainen suuri ero kylmä / lämmin moottori OG 9-3 Saabissa ja ero lähes poistui, kun vaihdoin ilmanmassamittarin ja
nimenomaan tehokkaampaan suuntaan.

Tarkemmin linkissä: http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic.php?t=54657
Saabisti -77
"Hölösuu"
Viestit: 1079
Liittynyt: Pe Elo 12, 2005 19:18
Paikkakunta: Hyvinkää - Espoo

Viesti Kirjoittaja Saabisti -77 »

Mitäs tuo IMM suurinpiirtein maksaa?
Nykyiset: Saab 900 2.0 T16 -92, Honda VFR750F -93, Volvo V50 -04 2.0 TD
EXÄT: Saab 9-3T -00 SE "Silverbullet" (Powered by jcarlson)
Saab 9000 2.0t CS -96 Powered by T5Suite
Saab 900 2.0 T16 -93
Saab 9-5 Aero -01 BioPower by Suokko
Avatar
Eski
"Saabisti"
Viestit: 6512
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 08:56
Paikkakunta: Keski-Suomi

Viesti Kirjoittaja Eski »

PCS:llä 225e, Saabin hinnasta ei tietoa...

Eski
upi
Matalapaineturbo
Viestit: 187
Liittynyt: Su Touko 02, 2004 09:01

Viesti Kirjoittaja upi »

Saabilla 251€ vaihto-osa, eli entinen pitää palautta tai maksaa lisää 160€.

Neitseellinen osa Boschilta netto 300€ ( Alppilan autohuolto ).
Avatar
Eski
"Saabisti"
Viestit: 6512
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 08:56
Paikkakunta: Keski-Suomi

Viesti Kirjoittaja Eski »

PCS:llä (ProcarService, JKL) ei myöskään tarvitse palauttaa vanhaa...

Eski
Vastaa Viestiin