KONE+LOOTA vaihtoon,missä?KIIRE

Autoja voi muokata ja säätää. Täällä voit vaihtaa mielipiteitä aiheesta.
jukkasaint
"Tuplakaasari"
Viestit: 99
Liittynyt: To Marras 03, 2005 17:29
Paikkakunta: rauma

KONE+LOOTA vaihtoon,missä?KIIRE

Viesti Kirjoittaja jukkasaint »

raumalainen projekti heti vireille, mutta kuka hallitsee(kaasarikone ruiskun sijaan)ja mihin hintaan?
Riittääkö 300€+?
os.:en jukkasaint@suomi24.fi

PUH.:041-4952370
Viimeksi muokannut jukkasaint, Ti Joulu 10, 2013 14:51. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
* 900i combi´87 *v.. n romu ukko vei luvatta.. * 99 2d 12/82="83 *
(käyttixiä ollut lisäksi 6kpl, eka 32v.. sitten)
f-19
"Hölösuu"
Viestit: 1973
Liittynyt: Ma Syys 15, 2003 01:00
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja f-19 »

Siis mitä autolle tulisi tehdä? Vaihtaa pelkkä kone ja loota vastaaviin ehjiin? Vaiko myös leimakuntoon laittaminen? Tuleeko 300e sisältyä myös tarvittavat osat ja kolme neliötä peltiä?
jukkasaint
"Tuplakaasari"
Viestit: 99
Liittynyt: To Marras 03, 2005 17:29
Paikkakunta: rauma

900i kaasariksi ja leimalle..

Viesti Kirjoittaja jukkasaint »

siis kone+loota,jos kori osoittautuu sen katsastuksen kannalta hyväksi.
Tietysti lisäosia ja tarpeistoa kuten j.nestevaihto,sähköjen tarkistus,varaosat romiksesta tai varaosa-autosta..Lisämaksusta tietysti.
Päältäpäin ei hitsattavaa,käytössä viimeksi v.2004.
Suppari
"Hölösuu"
Viestit: 2178
Liittynyt: Su Tammi 25, 2004 20:02

Viesti Kirjoittaja Suppari »

Kolmella sadalla ei tuollaisessa projektissa pyyhi edes persettään.

Kannattaisikohan viedä tuo nykyinen paaliin ja ostaa sillä n.1000eurolla,joka projektiin luultavasti menisi,hyväkuntoinen ruiskusaab joka on katsastettu?
///M
Designed by computer, built by robot, driven by moron. BMW.
AC
"Saabisti"
Viestit: 2117
Liittynyt: Pe Touko 09, 2003 14:47
Paikkakunta: Kpää

Viesti Kirjoittaja AC »

^Ei hyviä autoja saa paalata. :D

(Vanhan raudan perään täällä on monessa topicissa itketty)
BMW 320dA Coupe LCI
f-19
"Hölösuu"
Viestit: 1973
Liittynyt: Ma Syys 15, 2003 01:00
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja f-19 »

Voisin kyllä lootan ja lohkon vaihtaa tuohon rahaan jos auto ja vaihto-osat ilmestyy pihalle. Mutta jos hommaan kuuluisi vähäänkään hitsausta niin pyyhkisin tosiaan tuolla rahalla...

En puhu nyt juuri kyseessä olevasta autosta vaan yleisesti näistä jutuista.

Sanoisin että ennen kuin alkaa mihinkään koneen+lootan vaihtoon niin ensin pitää selvittää korin kunto! Ja myös ehkä auton yleisilmeen tarkastelu on tarpeen että kuinka repsahtanut se on. Eli IMO jos sisusta on sikojen raatelema, takaluukussa on asunut paikallinen kyläjuoppo ja kaikki näkyvä osaa pitää vaihtaa vähemmän pintavammaiseen
-> paaliin vaan.

Ei kannata uhrata hyväkuntoisia varaosia huonoon aihioon, ja huonosta autosta saa vain huonoja varaosia.

Eli kannattaa katsoa onko se auto oikeasti kunnostamisen arvoinen. Saattaa kuulostaa hävyttömältä tekstilta kun puhutaan omasta rakkaasta saabista joka pitäisi saattaa kuntoon tietysti halvalla, mielummin ilmaiseksi ja heti.
LR
"Hölösuu"
Viestit: 1780
Liittynyt: Ti Touko 25, 2004 17:27
Viesti:

Viesti Kirjoittaja LR »

f-19: takaluukussa on asunut paikallinen kyläjuoppo...

Viittaatko nyt minuun? :lol: :lol:
Autot nyt:
-Audi A6 3.0TDI Q, 2013, Ford Mustang Mach1-69 408W 600+ HP, Peugeot 205 1.9GTI Cabrio. Volvo 240 GL B200F 1989 ja Volvo 240 GL B230F 1990 Museointi menossa.
Jokke A
"Saabisti"
Viestit: 1670
Liittynyt: Ke Marras 17, 2004 18:58
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Jokke A »

LR kirjoitti:f-19: takaluukussa on asunut paikallinen kyläjuoppo...
Viittaatko nyt minuun? :lol: :lol:
Tutulta kuulostaa.. :roll:

-80-luvun perus-Saabit ovat sen verran edullisia nykyään, että kannattaa tosiaan vakavasti harkita toisen hankkimista vanhan korjaamisen sijaan.
Leikkisaabisti & kansainvälisesti tunnettu kollo.
'84 900T8 Museoautoprojekti
jukkasaint
"Tuplakaasari"
Viestit: 99
Liittynyt: To Marras 03, 2005 17:29
Paikkakunta: rauma

tekniikkaa

Viesti Kirjoittaja jukkasaint »

vm.-90 on kanta-auto,ei tietenkään sikainen.
Ja pohja+kotelot tsekattava ennen vaihto-operaatiota.
Kokemusta omaavalle ja korjausopusta löytyy.
Suppari
"Hölösuu"
Viestit: 2178
Liittynyt: Su Tammi 25, 2004 20:02

Viesti Kirjoittaja Suppari »

Joo siis jos kolmella satkulla mäkin voin vaihtaa täydellisen koneen apulaitteineen sen vanhan tilalle.Jos moottori pitää irroittaa laatikosta niin menee kalliiksi,on se senverran homojen hommaa vai mitä F-19?
///M
Designed by computer, built by robot, driven by moron. BMW.
jukkasaint
"Tuplakaasari"
Viestit: 99
Liittynyt: To Marras 03, 2005 17:29
Paikkakunta: rauma

Koko paketti vaihtoon

Viesti Kirjoittaja jukkasaint »

..paikallisen valtuutetun korjaamon kanssa olin juttelemassa, se kone työnnetään eteen vain syylärin poiston verran ja koko hoito tulee nätisti
pois ja toinen samanlainen paketti tilalle.
Ei vaadi monttua mutta kokenut tietää miten.
Kaasarikone vaatii ryyppyvaijerin vedon keskikonsoliin,ehkä myös virta-
lukko pitää irr. ja vaihtaa..
hasha
"Aero"
Viestit: 472
Liittynyt: Pe Maalis 04, 2005 14:54
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja hasha »

Saahan sitä tehdä mitä vaan, mutta pakko on kysyä että miksi kaasarikone iivarin tilalle, vaikka sulla nurkasta sellanen nyt löytyykin?

Eikös niitä iivarin tai jos oli k-jet niin vermeet vois laittaa siihen toimivaan koneeseen? Eihän siinä tartte vaihtaa kun imusarja?
#2359 Ex: 9000CC T16 M90/88 Black, Ex: 900 GL T8 M86, Ex: 9000 Aero M96 Black
EX: 9-5 Aero Sedan M04 Espresso Black, EX: 9-3 SE Sport Coupé M99 Black
,
Saab 9-3 SS 2.0T BP Aero M08 Snow Silver, 9-3 SC 2.0t BP Vector M08 Black
f-19
"Hölösuu"
Viestit: 1973
Liittynyt: Ma Syys 15, 2003 01:00
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja f-19 »

LR kirjoitti:f-19: takaluukussa on asunut paikallinen kyläjuoppo...

Viittaatko nyt minuun? :lol: :lol:
En tietääkseni :)
suppari kirjoitti:Jos moottori pitää irroittaa laatikosta niin menee kalliiksi,on se senverran homojen hommaa vai mitä F-19?
No on sitä keijompaakin hommaa mutta ei tuostakaan nyt niin nauti...
jukkasaint kirjoitti: ..paikallisen valtuutetun korjaamon kanssa olin juttelemassa, se kone työnnetään eteen vain syylärin poiston verran ja koko hoito tulee nätisti
pois ja toinen samanlainen paketti tilalle.
Ei vaadi monttua mutta kokenut tietää miten.
Kaasarikone vaatii ryyppyvaijerin vedon keskikonsoliin,ehkä myös virta-
lukko pitää irr. ja vaihtaa..
Kuulostaa asiantuntevalta korjaamolta...
Avatar
Mertmi
"Saabisti"
Viestit: 10294
Liittynyt: La Syys 06, 2003 15:38
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Mertmi »

Jos toi on 900i vm-90 katalysaattorilla, eli rekisteriotteessa sanoo olevansa vähäpäästöinen, niin ei se kaasarikoneella mee läpi katsastuksesta.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
jukkasaint
"Tuplakaasari"
Viestit: 99
Liittynyt: To Marras 03, 2005 17:29
Paikkakunta: rauma

muutoskatsastus rekist.:in yhteydessä

Viesti Kirjoittaja jukkasaint »

ja siihen muutosmaininta koneesta,riittääkö?
Jos voimansiirto on jumissa tai pilalla varmin tuon ikäinen on just kaasarikone,ei tarvitse niin paljon huolenpitoa ym. vianetsimistä.
Syöppö sekin mutta niin hyvä/ehjä paketti ettei voi vielä luovuttaa.
Sain jo paikan - pitää vielä tarkistaa ns.kanta-auton perustukset.
Katsoo sitten, miten on ruoste purrut massauksen läpi ja voiko pakoputken uusia vain katalyytin kohdalta,tällä hetkellä ei uudempaa
varaosa-autoa ole,joten loput romarilta.
Vastaa Viestiin