Mitä eroja dumpeilla on?
Mitä eroja dumpeilla on?
eli lähinnä se että mitä eroa esim HKS:n, HKS kopion ja vaikka pate racingin dumppien välillä?
Noihin ääniinhän vaikuttaa turbo sekä ahtopaineet mutta kaverilla turbo suprassa ahdot 0.5 ja vakio tekniikalla, hks:n kopio dumppi kiinni niin hienosti sihahtaa. omassa pate racing tyyppinen dumppi joka vain sihahtaa vaimeasti...
Noihin ääniinhän vaikuttaa turbo sekä ahtopaineet mutta kaverilla turbo suprassa ahdot 0.5 ja vakio tekniikalla, hks:n kopio dumppi kiinni niin hienosti sihahtaa. omassa pate racing tyyppinen dumppi joka vain sihahtaa vaimeasti...
Mustasurma siirretty seuraavalle kuljettajalle, aero alla 

Re: Mitä eroja dumpeilla on?
Boiga kirjoitti:eli lähinnä se että mitä eroa esim HKS:n, HKS kopion ja vaikka pate racingin dumppien välillä?
Noihin ääniinhän vaikuttaa turbo sekä ahtopaineet mutta kaverilla turbo suprassa ahdot 0.5 ja vakio tekniikalla, hks:n kopio dumppi kiinni niin hienosti sihahtaa. omassa pate racing tyyppinen dumppi joka vain sihahtaa vaimeasti...
Omat kokemukset :
Se nyt vaan on saatanan typerää maksaa 200e sihauksesta !
Itsellä on by-pass käännetty ylöspäin ja siinä päässä on hieno kartiosuodatn , hintaan 9.90. Ja KYLLÄ SIHAHTAA !
Kaide
Re: Mitä eroja dumpeilla on?
OT Mut oli pakko!Kaide kirjoitti: Se nyt vaan on saatanan typerää maksaa 200e sihauksesta !
Kaide





OPEL
SAAB 9-5 Aero A5 vm. 2004
Ex Saab 9³ SC 1.9TiDS Vector A6 vm. 2007[/url]
Ex Saab 9³ TiD 2.2 SE vm.2001 & Saab OG900i vm. 1991
#2570
SAAB 9-5 Aero A5 vm. 2004
Ex Saab 9³ SC 1.9TiDS Vector A6 vm. 2007[/url]
Ex Saab 9³ TiD 2.2 SE vm.2001 & Saab OG900i vm. 1991
#2570
Niin siis tollanen:
http://www.moposport.fi:8080/workspace. ... de=155-028
Jotkut tuninkiputiikit myy tota samaa rekkulaa 30e hintaan nimellä " Tuning Bypass suodatin" tms skeidaa. Jos alentuu kävelemään mopoakauppaan ohi finninaamaisten räkänokkien ja ostamaan Monkeyn virisuodattimen, pääsee halvemmalla taas.
Kaide
http://www.moposport.fi:8080/workspace. ... de=155-028
Jotkut tuninkiputiikit myy tota samaa rekkulaa 30e hintaan nimellä " Tuning Bypass suodatin" tms skeidaa. Jos alentuu kävelemään mopoakauppaan ohi finninaamaisten räkänokkien ja ostamaan Monkeyn virisuodattimen, pääsee halvemmalla taas.

Kaide
Ja jos dumppina käyttää niin ei sillä mankin powerfilsullakaan nyt niin kiire ole. Olettaen ettei mene paskaksi joskus ja ime ilman mukana sitten jotain sisäänsä. Omassa T8 satkussa dumppina se possin muovinen suhautin. 3-4 kertaa maiskauttaa, sen enempään ei pikkukompura huonoilla laakereilla jaksa....
Ja käyntihäiriöistä ei tietoakaan. Sen vuoksi se varmaan maiskuttaakin, kun edes joskus soppaa tulee riittävästi, kun K-jettiä huijataan 5-0. Isojen poikien paineille tuo vakio boschi ei varmaankaan riitä. Alkaa falskata jo siinä 1.2-1.3 tienoilla korvakuulon perusteella...

Saab 9-3 Sport Combi 1,8t Linear Business (KA)
#1814
#1814
Eikös tuo orkkis bypass voi aika helposti päästää ilmaa sisäänsä ihan toimivanakin. Tästä syystä pieni filtteri tai ilmaa vaan ulos päästävä venttiili päässä on suositeltava.e0000333 kirjoitti:Ja jos dumppina käyttää niin ei sillä mankin powerfilsullakaan nyt niin kiire ole. Olettaen ettei mene paskaksi joskus ja ime ilman mukana sitten jotain sisäänsä.
Leikkisaabisti & kansainvälisesti tunnettu kollo.
'84 900T8 Museoautoprojekti
'84 900T8 Museoautoprojekti
Joo se on totta, vanhempana ainakin, kun kalvo on kovettunut.Jokke A kirjoitti:Eikös tuo orkkis bypass voi aika helposti päästää ilmaa sisäänsä ihan toimivanakin. Tästä syystä pieni filtteri tai ilmaa vaan ulos päästävä venttiili päässä on suositeltava.
Ja alipaineletkun kun jättää kiinni niin taatusti imee....

Saab 9-3 Sport Combi 1,8t Linear Business (KA)
#1814
#1814
Tuo orkkis bypassi on yksimäntäinen laitos joka on tyhjäkäynnilla levällään ku maksullinen nainen. Jos päässä ei ole filsua, kaikki oravaa pienemmät menee ihan suoraan sisään ja läpiJokke A kirjoitti:Eikös tuo orkkis bypass voi aika helposti päästää ilmaa sisäänsä ihan toimivanakin. Tästä syystä pieni filtteri tai ilmaa vaan ulos päästävä venttiili päässä on suositeltava.e0000333 kirjoitti:Ja jos dumppina käyttää niin ei sillä mankin powerfilsullakaan nyt niin kiire ole. Olettaen ettei mene paskaksi joskus ja ime ilman mukana sitten jotain sisäänsä.
Kaide
Sitten kun sulla jää tuo nykyynen rumppi ylimääräiseksi niin vois kokeella sitä tohon mun Ässälääseen.Boiga kirjoitti:tulevalla viikolla pitäisi teoriassa tulla hks style dumppisitten pääsee vertailemaan ääniä...

#3628
Saab 9-3 SE 2.0t 5D -00 RE85 | Saab 9-3 Cabriolet -99
Saab 9000 CS -93 2,3i VA | Saab 9000 CDE -94 VA I Saab 9000 CSE -92 VA
*Harvat autot osaavat puhua, mutta Turbo-Saabit osaavat edes viheltää;)*
Saab 9-3 SE 2.0t 5D -00 RE85 | Saab 9-3 Cabriolet -99
Saab 9000 CS -93 2,3i VA | Saab 9000 CDE -94 VA I Saab 9000 CSE -92 VA
*Harvat autot osaavat puhua, mutta Turbo-Saabit osaavat edes viheltää;)*
tuo hks style venttiili on ollut kiinni jo tovin ja kyllähän tuosta ihan erilainen ääni kuuluu
päät ainakin kääntyy sama missä tuota polkasee ahdoille..
tuttavalla on erilainen venttiili tulossa joten pitäisi joskus kuunnella miltä se kuulostaa
Leikkimistähän tämä on, mutta eikö autot aina....
sehän on suoraan tottakai siitä kiinni kuinka ja mitä kautta tuota ilmaa kuljetetaan että millainen ääni sieltä kuuluu...

tuttavalla on erilainen venttiili tulossa joten pitäisi joskus kuunnella miltä se kuulostaa

sehän on suoraan tottakai siitä kiinni kuinka ja mitä kautta tuota ilmaa kuljetetaan että millainen ääni sieltä kuuluu...
Mustasurma siirretty seuraavalle kuljettajalle, aero alla 

-
- "Kaasari"
- Viestit: 49
- Liittynyt: Pe Syys 09, 2005 23:13
- Paikkakunta: kurikka
Morjesta päivää!Boiga kirjoitti:tuo hks style venttiili on ollut kiinni jo tovin ja kyllähän tuosta ihan erilainen ääni kuuluupäät ainakin kääntyy sama missä tuota polkasee ahdoille..
Oliko tuon hks style:n ääni sellainen kireä vingahdus kun patessa se on enemmänkin sellainen voimakas suhahdus? Missä noita kopioita oikein myydään? Ebayn lisäksi...