Mitä eroja dumpeilla on?

Autoja voi muokata ja säätää. Täällä voit vaihtaa mielipiteitä aiheesta.
Boiga
"Hirsch"
Viestit: 779
Liittynyt: La Elo 16, 2003 17:46
Paikkakunta: Seinäjoki

Mitä eroja dumpeilla on?

Viesti Kirjoittaja Boiga »

eli lähinnä se että mitä eroa esim HKS:n, HKS kopion ja vaikka pate racingin dumppien välillä?

Noihin ääniinhän vaikuttaa turbo sekä ahtopaineet mutta kaverilla turbo suprassa ahdot 0.5 ja vakio tekniikalla, hks:n kopio dumppi kiinni niin hienosti sihahtaa. omassa pate racing tyyppinen dumppi joka vain sihahtaa vaimeasti...
Mustasurma siirretty seuraavalle kuljettajalle, aero alla ;)
Kaide
"Hölösuu"
Viestit: 1681
Liittynyt: Ti Elo 19, 2003 12:10
Paikkakunta: Helsinki

Re: Mitä eroja dumpeilla on?

Viesti Kirjoittaja Kaide »

Boiga kirjoitti:eli lähinnä se että mitä eroa esim HKS:n, HKS kopion ja vaikka pate racingin dumppien välillä?

Noihin ääniinhän vaikuttaa turbo sekä ahtopaineet mutta kaverilla turbo suprassa ahdot 0.5 ja vakio tekniikalla, hks:n kopio dumppi kiinni niin hienosti sihahtaa. omassa pate racing tyyppinen dumppi joka vain sihahtaa vaimeasti...

Omat kokemukset :

Se nyt vaan on saatanan typerää maksaa 200e sihauksesta !


Itsellä on by-pass käännetty ylöspäin ja siinä päässä on hieno kartiosuodatn , hintaan 9.90. Ja KYLLÄ SIHAHTAA !


Kaide
hz81
"Hölösuu"
Viestit: 2702
Liittynyt: Ke Touko 11, 2005 17:27
Paikkakunta: Etelä-Savo

Re: Mitä eroja dumpeilla on?

Viesti Kirjoittaja hz81 »

Kaide kirjoitti: Se nyt vaan on saatanan typerää maksaa 200e sihauksesta !

Kaide
OT Mut oli pakko! :lol: Helvetin hyvin sanottu! :lol: :lol: :lol: 8)
OPEL
SAAB 9-5 Aero A5 vm. 2004
Ex Saab 9³ SC 1.9TiDS Vector A6 vm. 2007[/url]
Ex Saab 9³ TiD 2.2 SE vm.2001 & Saab OG900i vm. 1991
#2570
Boiga
"Hirsch"
Viestit: 779
Liittynyt: La Elo 16, 2003 17:46
Paikkakunta: Seinäjoki

Viesti Kirjoittaja Boiga »

tuo hinta politiikka siinä onkin, että mitä käytännön eroja noilla saa? Oma nykyinen dumppi maksoi 40eur (bypassi on saman hintainen ilmeisesti?) ja uusi hks kopio maksaa 75eur. toi aito hks maksaa sen 200eur :)
Mustasurma siirretty seuraavalle kuljettajalle, aero alla ;)
Kaide
"Hölösuu"
Viestit: 1681
Liittynyt: Ti Elo 19, 2003 12:10
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Kaide »

Niin siis tollanen:

http://www.moposport.fi:8080/workspace. ... de=155-028

Jotkut tuninkiputiikit myy tota samaa rekkulaa 30e hintaan nimellä " Tuning Bypass suodatin" tms skeidaa. Jos alentuu kävelemään mopoakauppaan ohi finninaamaisten räkänokkien ja ostamaan Monkeyn virisuodattimen, pääsee halvemmalla taas. :twisted:


Kaide
e0000333
"Hölösuu"
Viestit: 1507
Liittynyt: Pe Elo 01, 2003 15:10
Paikkakunta: Seinäjoki

Viesti Kirjoittaja e0000333 »

Ja jos dumppina käyttää niin ei sillä mankin powerfilsullakaan nyt niin kiire ole. Olettaen ettei mene paskaksi joskus ja ime ilman mukana sitten jotain sisäänsä. Omassa T8 satkussa dumppina se possin muovinen suhautin. 3-4 kertaa maiskauttaa, sen enempään ei pikkukompura huonoilla laakereilla jaksa.... :lol: Ja käyntihäiriöistä ei tietoakaan. Sen vuoksi se varmaan maiskuttaakin, kun edes joskus soppaa tulee riittävästi, kun K-jettiä huijataan 5-0. Isojen poikien paineille tuo vakio boschi ei varmaankaan riitä. Alkaa falskata jo siinä 1.2-1.3 tienoilla korvakuulon perusteella...
Saab 9-3 Sport Combi 1,8t Linear Business (KA)
#1814
Boiga
"Hirsch"
Viestit: 779
Liittynyt: La Elo 16, 2003 17:46
Paikkakunta: Seinäjoki

Viesti Kirjoittaja Boiga »

voihan noita tollasiakin ranettaa :) mutta tässä hieman erilaisten äänien toivossa kyselen, kun toisen merkkisessä autossa miltei samalla turbolla tulee ihan erilaiset äänet... ei kai auta kuin kokeilla ostaa erilainen halpis dumppi testiin :D
Mustasurma siirretty seuraavalle kuljettajalle, aero alla ;)
mikkoimp
"Hölösuu"
Viestit: 3744
Liittynyt: Ti Joulu 21, 2004 19:11
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja mikkoimp »

luultavasti vaan säädöistä kiinni..
-03 3.0 TID ja muutama OG 900 turbo

045-6302071
jäsenyys hankittu
Jokke A
"Saabisti"
Viestit: 1670
Liittynyt: Ke Marras 17, 2004 18:58
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Jokke A »

e0000333 kirjoitti:Ja jos dumppina käyttää niin ei sillä mankin powerfilsullakaan nyt niin kiire ole. Olettaen ettei mene paskaksi joskus ja ime ilman mukana sitten jotain sisäänsä.
Eikös tuo orkkis bypass voi aika helposti päästää ilmaa sisäänsä ihan toimivanakin. Tästä syystä pieni filtteri tai ilmaa vaan ulos päästävä venttiili päässä on suositeltava.
Leikkisaabisti & kansainvälisesti tunnettu kollo.
'84 900T8 Museoautoprojekti
e0000333
"Hölösuu"
Viestit: 1507
Liittynyt: Pe Elo 01, 2003 15:10
Paikkakunta: Seinäjoki

Viesti Kirjoittaja e0000333 »

Jokke A kirjoitti:Eikös tuo orkkis bypass voi aika helposti päästää ilmaa sisäänsä ihan toimivanakin. Tästä syystä pieni filtteri tai ilmaa vaan ulos päästävä venttiili päässä on suositeltava.
Joo se on totta, vanhempana ainakin, kun kalvo on kovettunut.
Ja alipaineletkun kun jättää kiinni niin taatusti imee.... :lol:
Saab 9-3 Sport Combi 1,8t Linear Business (KA)
#1814
Kaide
"Hölösuu"
Viestit: 1681
Liittynyt: Ti Elo 19, 2003 12:10
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Kaide »

Jokke A kirjoitti:
e0000333 kirjoitti:Ja jos dumppina käyttää niin ei sillä mankin powerfilsullakaan nyt niin kiire ole. Olettaen ettei mene paskaksi joskus ja ime ilman mukana sitten jotain sisäänsä.
Eikös tuo orkkis bypass voi aika helposti päästää ilmaa sisäänsä ihan toimivanakin. Tästä syystä pieni filtteri tai ilmaa vaan ulos päästävä venttiili päässä on suositeltava.
Tuo orkkis bypassi on yksimäntäinen laitos joka on tyhjäkäynnilla levällään ku maksullinen nainen. Jos päässä ei ole filsua, kaikki oravaa pienemmät menee ihan suoraan sisään ja läpi


Kaide
Boiga
"Hirsch"
Viestit: 779
Liittynyt: La Elo 16, 2003 17:46
Paikkakunta: Seinäjoki

Viesti Kirjoittaja Boiga »

tulevalla viikolla pitäisi teoriassa tulla hks style dumppi :) sitten pääsee vertailemaan ääniä...
Mustasurma siirretty seuraavalle kuljettajalle, aero alla ;)
Suabisti
"Hölösuu"
Viestit: 1851
Liittynyt: La Elo 21, 2004 23:22
Paikkakunta: Pori/Alavus
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Suabisti »

Boiga kirjoitti:tulevalla viikolla pitäisi teoriassa tulla hks style dumppi :) sitten pääsee vertailemaan ääniä...
Sitten kun sulla jää tuo nykyynen rumppi ylimääräiseksi niin vois kokeella sitä tohon mun Ässälääseen. :) Ilamoota kun saat sen uuden rumpin.
#3628
Saab 9-3 SE 2.0t 5D -00 RE85 | Saab 9-3 Cabriolet -99
Saab 9000 CS -93 2,3i VA | Saab 9000 CDE -94 VA I Saab 9000 CSE -92 VA
*Harvat autot osaavat puhua, mutta Turbo-Saabit osaavat edes viheltää;)*
Boiga
"Hirsch"
Viestit: 779
Liittynyt: La Elo 16, 2003 17:46
Paikkakunta: Seinäjoki

Viesti Kirjoittaja Boiga »

tuo hks style venttiili on ollut kiinni jo tovin ja kyllähän tuosta ihan erilainen ääni kuuluu :) päät ainakin kääntyy sama missä tuota polkasee ahdoille..

tuttavalla on erilainen venttiili tulossa joten pitäisi joskus kuunnella miltä se kuulostaa :) Leikkimistähän tämä on, mutta eikö autot aina....

sehän on suoraan tottakai siitä kiinni kuinka ja mitä kautta tuota ilmaa kuljetetaan että millainen ääni sieltä kuuluu...
Mustasurma siirretty seuraavalle kuljettajalle, aero alla ;)
ÄÄÄTTSIHHHh
"Kaasari"
Viestit: 49
Liittynyt: Pe Syys 09, 2005 23:13
Paikkakunta: kurikka

Viesti Kirjoittaja ÄÄÄTTSIHHHh »

Boiga kirjoitti:tuo hks style venttiili on ollut kiinni jo tovin ja kyllähän tuosta ihan erilainen ääni kuuluu :) päät ainakin kääntyy sama missä tuota polkasee ahdoille..
Morjesta päivää!

Oliko tuon hks style:n ääni sellainen kireä vingahdus kun patessa se on enemmänkin sellainen voimakas suhahdus? Missä noita kopioita oikein myydään? Ebayn lisäksi...
Vastaa Viestiin