Viggen by-pass?
Viggen by-pass?
Onko kellään heittää ko. osan Saabin tai Boschin osanumeroa? Kun ei merkkiliikkeellä löytänyt kataloogista mokomaa ollenkaan.. Aeron venttiili löytyi, mutta Viggenissä lienee pykälää jäykempi malli?
Foxbody turbo
Saabin osanumero 44 418 95, bosch 0 280 142 110
Tää 110 lienee käytössä kaikissa uudemmissa turboissa viggenistä -99 alkaen. Numero lukee siinä venttiilin kyljessä. Mulla oli vm95:ssa 107 jonka korvasin tolla uudemmalla. Vanhemmissa turboissa on sitten tätäkin edelleen vanhempaa 102:sta alkaen. Jos jollakin tuota vanhempaa venttiiliä on, kannattaa vaihtaa 110 malliin, ellei sitten esim. siniseen dumppiventtiiliin
Vaikutus vanhaan väsyneeseen alkup. venttiiliin oli mulla ainakin tuntuva.
Tää 110 lienee käytössä kaikissa uudemmissa turboissa viggenistä -99 alkaen. Numero lukee siinä venttiilin kyljessä. Mulla oli vm95:ssa 107 jonka korvasin tolla uudemmalla. Vanhemmissa turboissa on sitten tätäkin edelleen vanhempaa 102:sta alkaen. Jos jollakin tuota vanhempaa venttiiliä on, kannattaa vaihtaa 110 malliin, ellei sitten esim. siniseen dumppiventtiiliin

Saab 9-3x 2.0T BioPower -10
#1429
#1429
-
- "Viggen"
- Viestit: 529
- Liittynyt: To Loka 16, 2003 19:13
- Paikkakunta: Tampere
Pitäisi varmaan kanssa vaihtaa toi dumppi. Yli 200tkm ajettu jo samalla..NG900T kirjoitti:Saabin osanumero 44 418 95, bosch 0 280 142 110
Tää 110 lienee käytössä kaikissa uudemmissa turboissa viggenistä -99 alkaen. Numero lukee siinä venttiilin kyljessä. Mulla oli vm95:ssa 107 jonka korvasin tolla uudemmalla. Vanhemmissa turboissa on sitten tätäkin edelleen vanhempaa 102:sta alkaen. Jos jollakin tuota vanhempaa venttiiliä on, kannattaa vaihtaa 110 malliin, ellei sitten esim. siniseen dumppiventtiiliin :D Vaikutus vanhaan väsyneeseen alkup. venttiiliin oli mulla ainakin tuntuva.
Miten toi Boschin 110 ja sininen dumppi eroavan ominaisuuksiltaan. Päästääkö sininen enemmän suhahduksia vai missä eroa?
9-5 2.3t Biopower A -08
Ex: 9-5 Aero Wagon A -05
Ex: 900 SE 2.0T -95 Maptun stage 6
Ex: 9-5 Aero Wagon A -05
Ex: 900 SE 2.0T -95 Maptun stage 6
Eikö toi kuuluisa sinidummpi on mäntä-malli kun taas ns. viggen on kalvo.NG900SET -95 kirjoitti:
Pitäisi varmaan kanssa vaihtaa toi dumppi. Yli 200tkm ajettu jo samalla..
Miten toi Boschin 110 ja sininen dumppi eroavan ominaisuuksiltaan. Päästääkö sininen enemmän suhahduksia vai missä eroa?
Sinidumppi viskaa myös ilmat atmosfääriin.
#1730
500whp.net member
500whp.net member
Vertailin vanhaa 107 ja uutta 110 niin kurkistettaessa siitä reijästä sisään 110 näytti vähän järeemmältä, siellä kiilteli messinkiä kun vanhemmassa ei.
On niissä pieniä eroja,
tossa pistetään bocheja palasiksi:
http://www.s4biturbo.com/art-dvtests2.shtml
On niissä pieniä eroja,
tossa pistetään bocheja palasiksi:
http://www.s4biturbo.com/art-dvtests2.shtml
Saab 9-3x 2.0T BioPower -10
#1429
#1429
NG900T kirjoitti:Saabin osanumero 44 418 95, bosch 0 280 142 110
Tää 110 lienee käytössä kaikissa uudemmissa turboissa viggenistä -99 alkaen. Numero lukee siinä venttiilin kyljessä. Mulla oli vm95:ssa 107 jonka korvasin tolla uudemmalla. Vanhemmissa turboissa on sitten tätäkin edelleen vanhempaa 102:sta alkaen. Jos jollakin tuota vanhempaa venttiiliä on, kannattaa vaihtaa 110 malliin, ellei sitten esim. siniseen dumppiventtiiliinVaikutus vanhaan väsyneeseen alkup. venttiiliin oli mulla ainakin tuntuva.
Kiitoksia. Jos myyjä nyt löytäs venttiilin kun lätkäisen osanumeron kärsän eteen:). Paljonkos tuo Viggen by-pass kustansikaan?
Foxbody turbo
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 7321
- Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
- Paikkakunta: Helsinki
Sininen dumppiventtiili tosiaan viskaa ilmat pihalle, eikä takaisin imuputkeen. Venttiili on "mäntä -mallinen", eli siinä on messinkinen mäntä (ei kalvoa), joka liikkuu paineen avulla. Takaisinpalautus toimii jousivoiman avulla (melko kireä jousi
).
Toinen bypass -venttiili, jota voin suositella (sinisen dumppiventtiilin lisäksi), on Hyperboost -niminen bypass. Mulla on ollut sellainen autossani nyt vähän yli puolen vuoden ajan ja hyvin on toiminut.
Sinistä dumppiventtiiliä myy Speedparts (suomalainen jälleenmyyjä Pro-Car Service), Hyperboostia Maptun (suomalainen jälleenmyyjä Maptun Finland).

Toinen bypass -venttiili, jota voin suositella (sinisen dumppiventtiilin lisäksi), on Hyperboost -niminen bypass. Mulla on ollut sellainen autossani nyt vähän yli puolen vuoden ajan ja hyvin on toiminut.
Sinistä dumppiventtiiliä myy Speedparts (suomalainen jälleenmyyjä Pro-Car Service), Hyperboostia Maptun (suomalainen jälleenmyyjä Maptun Finland).
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
Onko toi Maptunin Hyperboosti mallia hiljainen vai pihiseekö ja puhiseeko se ?? Onko sulla Sensonic openair filsu vaiko vakioboxi ?Turbo Sensonic kirjoitti: Toinen bypass -venttiili, jota voin suositella (sinisen dumppiventtiilin lisäksi), on Hyperboost -niminen bypass. Mulla on ollut sellainen autossani nyt vähän yli puolen vuoden ajan ja hyvin on toiminut.
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 7321
- Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
- Paikkakunta: Helsinki
Se on mallia hiljainen, eli paineet menee takaisin imuputkeen ilman puhinoita. Takakontissa on sitten se "legendaarinen" sininen dumppiventtiili, joka odottaa kiinnitystään (jos vielä joskus tulee sellainen paikkapade kirjoitti:Onko toi Maptunin Hyperboosti mallia hiljainen vai pihiseekö ja puhiseeko se ?? Onko sulla Sensonic openair filsu vaiko vakioboxi ?

#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
Miten noin käytännössä vaikuttaaNG900T kirjoitti:Saabin osanumero 44 418 95, bosch 0 280 142 110
Jos jollakin tuota vanhempaa venttiiliä on, kannattaa vaihtaa 110 malliin, ellei sitten esim. siniseen dumppiventtiiliinVaikutus vanhaan väsyneeseen alkup. venttiiliin oli mulla ainakin tuntuva.

Valaiskaa kokematonta/tyhmää....
saab 9-3 -02
kesäauto: saab 99GL -83 (8T IC)
rata-auto: 900i -92
kesäauto: saab 99GL -83 (8T IC)
rata-auto: 900i -92
Turbo vastaa vikkelämmin kaasuun vaihteen vaihtamisen jälkeen.Kipe_9000 kirjoitti:Miten noin käytännössä vaikuttaaNG900T kirjoitti:Saabin osanumero 44 418 95, bosch 0 280 142 110
Jos jollakin tuota vanhempaa venttiiliä on, kannattaa vaihtaa 110 malliin, ellei sitten esim. siniseen dumppiventtiiliinVaikutus vanhaan väsyneeseen alkup. venttiiliin oli mulla ainakin tuntuva.
![]()
Valaiskaa kokematonta/tyhmää....
Saab 9-3x 2.0T BioPower -10
#1429
#1429
Onko muuten kukaan kokeillut Forgen venoja ? Cosworth -uskovaiset pitää näitä aika hyvinä....
http://www.forgemotorsport.co.uk/produc ... alog=TUNDV
EDIT: Täällä tuo FMDVS006 on Saabiin tehty.
http://www.forgemotorsport.co.uk/produc ... alog=TUNDV
EDIT: Täällä tuo FMDVS006 on Saabiin tehty.
#1901 / 9-3 2.8TS v6 Aero