Viggen by-pass?

Autoja voi muokata ja säätää. Täällä voit vaihtaa mielipiteitä aiheesta.
Japso
"Hölösuu"
Viestit: 2081
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 22:15
Paikkakunta: Etelä-Savo

Viggen by-pass?

Viesti Kirjoittaja Japso »

Onko kellään heittää ko. osan Saabin tai Boschin osanumeroa? Kun ei merkkiliikkeellä löytänyt kataloogista mokomaa ollenkaan.. Aeron venttiili löytyi, mutta Viggenissä lienee pykälää jäykempi malli?
Foxbody turbo
NG900T
"Saabisti"
Viestit: 2249
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 21:09
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja NG900T »

Saabin osanumero 44 418 95, bosch 0 280 142 110

Tää 110 lienee käytössä kaikissa uudemmissa turboissa viggenistä -99 alkaen. Numero lukee siinä venttiilin kyljessä. Mulla oli vm95:ssa 107 jonka korvasin tolla uudemmalla. Vanhemmissa turboissa on sitten tätäkin edelleen vanhempaa 102:sta alkaen. Jos jollakin tuota vanhempaa venttiiliä on, kannattaa vaihtaa 110 malliin, ellei sitten esim. siniseen dumppiventtiiliin :D Vaikutus vanhaan väsyneeseen alkup. venttiiliin oli mulla ainakin tuntuva.
Saab 9-3x 2.0T BioPower -10
#1429
NG900SET -95
"Viggen"
Viestit: 529
Liittynyt: To Loka 16, 2003 19:13
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja NG900SET -95 »

NG900T kirjoitti:Saabin osanumero 44 418 95, bosch 0 280 142 110

Tää 110 lienee käytössä kaikissa uudemmissa turboissa viggenistä -99 alkaen. Numero lukee siinä venttiilin kyljessä. Mulla oli vm95:ssa 107 jonka korvasin tolla uudemmalla. Vanhemmissa turboissa on sitten tätäkin edelleen vanhempaa 102:sta alkaen. Jos jollakin tuota vanhempaa venttiiliä on, kannattaa vaihtaa 110 malliin, ellei sitten esim. siniseen dumppiventtiiliin :D Vaikutus vanhaan väsyneeseen alkup. venttiiliin oli mulla ainakin tuntuva.
Pitäisi varmaan kanssa vaihtaa toi dumppi. Yli 200tkm ajettu jo samalla..
Miten toi Boschin 110 ja sininen dumppi eroavan ominaisuuksiltaan. Päästääkö sininen enemmän suhahduksia vai missä eroa?
9-5 2.3t Biopower A -08
Ex: 9-5 Aero Wagon A -05
Ex: 900 SE 2.0T -95 Maptun stage 6
Vigge
"Hölösuu"
Viestit: 2758
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 07:53
Paikkakunta: Manse

Viesti Kirjoittaja Vigge »

NG900SET -95 kirjoitti:
Pitäisi varmaan kanssa vaihtaa toi dumppi. Yli 200tkm ajettu jo samalla..
Miten toi Boschin 110 ja sininen dumppi eroavan ominaisuuksiltaan. Päästääkö sininen enemmän suhahduksia vai missä eroa?
Eikö toi kuuluisa sinidummpi on mäntä-malli kun taas ns. viggen on kalvo.
Sinidumppi viskaa myös ilmat atmosfääriin.
#1730
500whp.net member
NG900T
"Saabisti"
Viestit: 2249
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 21:09
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja NG900T »

Vertailin vanhaa 107 ja uutta 110 niin kurkistettaessa siitä reijästä sisään 110 näytti vähän järeemmältä, siellä kiilteli messinkiä kun vanhemmassa ei.

On niissä pieniä eroja,
tossa pistetään bocheja palasiksi:

http://www.s4biturbo.com/art-dvtests2.shtml
Saab 9-3x 2.0T BioPower -10
#1429
Japso
"Hölösuu"
Viestit: 2081
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 22:15
Paikkakunta: Etelä-Savo

Viesti Kirjoittaja Japso »

NG900T kirjoitti:Saabin osanumero 44 418 95, bosch 0 280 142 110

Tää 110 lienee käytössä kaikissa uudemmissa turboissa viggenistä -99 alkaen. Numero lukee siinä venttiilin kyljessä. Mulla oli vm95:ssa 107 jonka korvasin tolla uudemmalla. Vanhemmissa turboissa on sitten tätäkin edelleen vanhempaa 102:sta alkaen. Jos jollakin tuota vanhempaa venttiiliä on, kannattaa vaihtaa 110 malliin, ellei sitten esim. siniseen dumppiventtiiliin :D Vaikutus vanhaan väsyneeseen alkup. venttiiliin oli mulla ainakin tuntuva.

Kiitoksia. Jos myyjä nyt löytäs venttiilin kun lätkäisen osanumeron kärsän eteen:). Paljonkos tuo Viggen by-pass kustansikaan?
Foxbody turbo
Turbo Sensonic
"Hölösuu"
Viestit: 7321
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Turbo Sensonic »

Sininen dumppiventtiili tosiaan viskaa ilmat pihalle, eikä takaisin imuputkeen. Venttiili on "mäntä -mallinen", eli siinä on messinkinen mäntä (ei kalvoa), joka liikkuu paineen avulla. Takaisinpalautus toimii jousivoiman avulla (melko kireä jousi :wink:).

Toinen bypass -venttiili, jota voin suositella (sinisen dumppiventtiilin lisäksi), on Hyperboost -niminen bypass. Mulla on ollut sellainen autossani nyt vähän yli puolen vuoden ajan ja hyvin on toiminut.

Sinistä dumppiventtiiliä myy Speedparts (suomalainen jälleenmyyjä Pro-Car Service), Hyperboostia Maptun (suomalainen jälleenmyyjä Maptun Finland).
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
NG900T
"Saabisti"
Viestit: 2249
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 21:09
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja NG900T »

Turbo Sensonic kirjoitti:Sinistä dumppiventtiiliä myy Speedparts (suomalainen jälleenmyyjä Pro-Car Service)
The one and only :wink:
Saab 9-3x 2.0T BioPower -10
#1429
pade
"Hölösuu"
Viestit: 5150
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 23:04
Paikkakunta: hki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja pade »

Turbo Sensonic kirjoitti: Toinen bypass -venttiili, jota voin suositella (sinisen dumppiventtiilin lisäksi), on Hyperboost -niminen bypass. Mulla on ollut sellainen autossani nyt vähän yli puolen vuoden ajan ja hyvin on toiminut.
Onko toi Maptunin Hyperboosti mallia hiljainen vai pihiseekö ja puhiseeko se ?? Onko sulla Sensonic openair filsu vaiko vakioboxi ?
Turbo Sensonic
"Hölösuu"
Viestit: 7321
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Turbo Sensonic »

pade kirjoitti:Onko toi Maptunin Hyperboosti mallia hiljainen vai pihiseekö ja puhiseeko se ?? Onko sulla Sensonic openair filsu vaiko vakioboxi ?
Se on mallia hiljainen, eli paineet menee takaisin imuputkeen ilman puhinoita. Takakontissa on sitten se "legendaarinen" sininen dumppiventtiili, joka odottaa kiinnitystään (jos vielä joskus tulee sellainen paikka :wink: ). Mulla on autossa ihan tavallinen JR:n vapaavirtausfilsu, ei mitään open air -kittiä tai optiflowta.
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
Japso
"Hölösuu"
Viestit: 2081
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 22:15
Paikkakunta: Etelä-Savo

Viesti Kirjoittaja Japso »

29€ kustantaa by-pass.
Foxbody turbo
Kipe_9000
"Viggen"
Viestit: 665
Liittynyt: Ti Syys 30, 2003 13:07
Paikkakunta: Forssa(Jokioinen)

Viesti Kirjoittaja Kipe_9000 »

NG900T kirjoitti:Saabin osanumero 44 418 95, bosch 0 280 142 110

Jos jollakin tuota vanhempaa venttiiliä on, kannattaa vaihtaa 110 malliin, ellei sitten esim. siniseen dumppiventtiiliin :D Vaikutus vanhaan väsyneeseen alkup. venttiiliin oli mulla ainakin tuntuva.
Miten noin käytännössä vaikuttaa :?:
Valaiskaa kokematonta/tyhmää....
saab 9-3 -02
kesäauto: saab 99GL -83 (8T IC)
rata-auto: 900i -92
NG900T
"Saabisti"
Viestit: 2249
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 21:09
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja NG900T »

Kipe_9000 kirjoitti:
NG900T kirjoitti:Saabin osanumero 44 418 95, bosch 0 280 142 110

Jos jollakin tuota vanhempaa venttiiliä on, kannattaa vaihtaa 110 malliin, ellei sitten esim. siniseen dumppiventtiiliin :D Vaikutus vanhaan väsyneeseen alkup. venttiiliin oli mulla ainakin tuntuva.
Miten noin käytännössä vaikuttaa :?:
Valaiskaa kokematonta/tyhmää....
Turbo vastaa vikkelämmin kaasuun vaihteen vaihtamisen jälkeen.
Saab 9-3x 2.0T BioPower -10
#1429
9-5tW
"Turbo"
Viestit: 283
Liittynyt: Ma Syys 15, 2003 21:12
Paikkakunta: Timbuktu

Viesti Kirjoittaja 9-5tW »

Onko muuten kukaan kokeillut Forgen venoja ? Cosworth -uskovaiset pitää näitä aika hyvinä....

http://www.forgemotorsport.co.uk/produc ... alog=TUNDV

EDIT: Täällä tuo FMDVS006 on Saabiin tehty.
#1901 / 9-3 2.8TS v6 Aero
Japso
"Hölösuu"
Viestit: 2081
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 22:15
Paikkakunta: Etelä-Savo

Viesti Kirjoittaja Japso »

Nyt on by-pass vaihdettu, sieltähän paljastui -110 loppuinen vena jo valmiiksi asennettuna mistä kalvo oli aikansa elänyt.
Foxbody turbo
Vastaa Viestiin