og900 T8 kannen madallus, kuinka paljon???

Autoja voi muokata ja säätää. Täällä voit vaihtaa mielipiteitä aiheesta.
Vastaa Viestiin
johniemi
"Aero"
Viestit: 342
Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 12:44
Paikkakunta: Joensuu

og900 T8 kannen madallus, kuinka paljon???

Viesti Kirjoittaja johniemi »

Eli mulla on tehty kansityöt; avarrettu palotilat pyöreämmiksi ja kanavia muokattu. Nyt kuitenkin haluaisin kompensoida alentunutta puristussuhdetta madaltamalla kantta. Kone siis T8.

-Kuinka paljon uskaltaa ottaa ennenkuin venat kolahtaa mäntiin?
-Mitä pitää nokkaketjulle tehdä jos höylää kantta? Voiko/pitääkö sitä lyhentää yhdellä lenkillä?
-Haluaisiko joku mitata paljonko ORKKIS t8 kannen palotilan tilavuus on? Olisi kiva vaan laskea että paljonko höylään, eikä kokeilla 0.5mm kerrallaan... palaa aikaa ja tiivisteitä.

-John
trapper
"Kaasari"
Viestit: 22
Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 08:54

Viesti Kirjoittaja trapper »

:( Heps jos puristus paineita nostaa turbossa niin joudut puottaan paineita koska alkaa tapahtumaan nakutusta. Mielestäni puristusta pitäis laskee et vois ahtoja nostaa/tehoja :wink:
johniemi
"Aero"
Viestit: 342
Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 12:44
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja johniemi »

Lueppas ensimmäinen lause tuosta viestistäni :) "Eli mulla on tehty kansityöt; avarrettu palotilat pyöreämmiksi ja kanavia muokattu."

Eli palotiloja on avarrettu paremman muotoisiksi -> ne ovat kasvaneet koska metallia on poistettu reippaasti -> puristussuhde on laskenut.

Wuhuhuuu! Aquamistin ruisku tuli just vartti sitten postissa... Vastatkaa nyt äkkiä miten paljon tuota voi ja ehkä kannattais madaltaa ja mitä tehdään nokkaketjulle... Pakko ois saada toi läjään :)
trapper
"Kaasari"
Viestit: 22
Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 08:54

Viesti Kirjoittaja trapper »

:wink: Siitä huolimatta se kestää enempi ahtaa kun on matalampi puristeinen miltä tuntuis n.2+ kg ahtoja ilman nakuja luulis kulkevan
johniemi
"Aero"
Viestit: 342
Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 12:44
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja johniemi »

trapper kirjoitti::wink: Siitä huolimatta se kestää enempi ahtaa kun on matalampi puristeinen miltä tuntuis n.2+ kg ahtoja ilman nakuja luulis kulkevan
Totta, tein just äsken päätöksen että annan kannen olla niin kuin se on, puristukset on ehkä nyt jotain 8:1 luokkaa, eli 0.5 vähemmän kuin vakio.
Mä vaan alunperin pelkäsin että puristukset laskee jonnekin viiteen :) ja sitten ei väännä alakierroksilla mihinkään mutta nyt selvis että ne on ehkä noin kasin pinnassa kun T8 kantta on muokattu. Eli tarkoituksena ei olis ollu nostaa puristuksia muutenkaan kuin vain siihen vakioon 8.5:1:een jos siihenkään, mutta nyt siis selvis että ei oo tarvis huolehtia siitä että puristuksia ois liian vähän.

No, seuraavaks vaan katsomaan paljonko se kestää ahtoja ennekuin kuuluu pam. :)
Vastaa Viestiin