Ongelmia virin kanssa 9-5 aero

Autoja voi muokata ja säätää. Täällä voit vaihtaa mielipiteitä aiheesta.
Vastaa Viestiin
vjbremer
"Hölösuu"
Viestit: 1307
Liittynyt: Ke Marras 10, 2004 22:09
Paikkakunta: Espoo

Ongelmia virin kanssa 9-5 aero

Viesti Kirjoittaja vjbremer »

Autona Saab 9-5 aero -02 aj. ~70 tkm. Justiin asennettu BSR steg 3, joka sisältää 3" dp 2,5" catback ja virisofta 289 hv. Ongelmana on se ettei auto kulje yhtään sen paremmin kuin vakiona 250 hv:na.

Mistä kannattaisi näissä T7 koneissa aloittaa vianetsintä. Orkkis ahtomittari käy punaisella ja laskee jossain 4500 kierroksen jälkeen 2/3 keltaisesta. Mielestäni vakio-ohjelmalla pysyi punaisella loppuun asti?.

Voiko liian matala peruspaine aiheuttaa matalan paineen koko kierrosalueen läpi, vaikka T7 pelaa ilmamäärällä eikä ahtopaineella kuten T5..

Onko muilla ollut vastaavia kokemuksia viritettäessä T7 koneita.
Vähän hankala tietää mitä osia pitäisi alkaa vaihtaa.

Voiko huono hukkaportti olla syynä menohalujen puuttumiseen. Miten bypassi?

Magneettiventtiilin letkuissa kuuluu kuulemma olla jotkut takaiskuventtilit, onko teillä ollut ongelmia näiden kanssa, vaiko voiko IMM tai kaasuläppä olla paskana.

:oops: Kunhan BSR pojat tulevat takaisin lomilta voinee heiltä kysyä suoraan, mutta sitä odotellessa..
9-5 Vector E85Wössner +F40&Quaife, MB 200C 4matic AMG
Edelliset: 2x og900T16, 9000 2,3T -93, 9000CC 2.0T -90,
9000 cse 2,0T -95, 9-5 2,3T+, 9-5 2,0t Vector Wagon,9-3 2,0t Vector Wagon,9-5 2,3t Vector Wagon Aut #2575
Sairas95
Matalapaineturbo
Viestit: 188
Liittynyt: La Huhti 15, 2006 22:16
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Sairas95 »

Ajattelin mainita, koska ilmeisesti epäselvyyttä "turbomiitarin" toiminnasta. Alkuperäinen "turbomittari" ei oikesti ole turbomittari, vaan trionikilta tuleva tieto ko. moottorin vääntömomentista. Epäilen, että jos ei ole alkuperäinen moottorinohjausyksikkö, voi mittari varmaankin näyttää mitä sattuu. Jos haluaa seurailla ahtopaineita, on autoon asennettava erillinen ahtopainemittari.
9-5 2.3 MY2008
vjbremer
"Hölösuu"
Viestit: 1307
Liittynyt: Ke Marras 10, 2004 22:09
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja vjbremer »

Sairas95 kirjoitti:Ajattelin mainita, koska ilmeisesti epäselvyyttä "turbomiitarin" toiminnasta. Alkuperäinen "turbomittari" ei oikesti ole turbomittari, vaan trionikilta tuleva tieto ko. moottorin vääntömomentista. Epäilen, että jos ei ole alkuperäinen moottorinohjausyksikkö, voi mittari varmaankin näyttää mitä sattuu. Jos haluaa seurailla ahtopaineita, on autoon asennettava erillinen ahtopainemittari.
Sellaista olen tuossa lueskellut joo, voisi kai aloittaa mittaamalla peruspaineita ja tarkistamalla takaiskuventtilejä magnettiventtiilin r lähdöstä.
STCS palstalla luin, että nämä takaiskuventtiilit ovat useimmiten syy alhaisiin ahtopaineisiin.. :roll:

esim 80-160 mittarin mukaan tuolla "virillä" 12,7 s :lol:
Taitaa olla huonompi kun vakio 250 hv aero..
9-5 Vector E85Wössner +F40&Quaife, MB 200C 4matic AMG
Edelliset: 2x og900T16, 9000 2,3T -93, 9000CC 2.0T -90,
9000 cse 2,0T -95, 9-5 2,3T+, 9-5 2,0t Vector Wagon,9-3 2,0t Vector Wagon,9-5 2,3t Vector Wagon Aut #2575
vjbremer
"Hölösuu"
Viestit: 1307
Liittynyt: Ke Marras 10, 2004 22:09
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja vjbremer »

Ongelma löydetty, alipaineletku irronnut kaasuläppäkotelosta. Kyllä nyt kulkee vähän eri malliin. 8) Saattaa siinä tosiaankin olla nyt se 290 hv kotona.
9-5 Vector E85Wössner +F40&Quaife, MB 200C 4matic AMG
Edelliset: 2x og900T16, 9000 2,3T -93, 9000CC 2.0T -90,
9000 cse 2,0T -95, 9-5 2,3T+, 9-5 2,0t Vector Wagon,9-3 2,0t Vector Wagon,9-5 2,3t Vector Wagon Aut #2575
Vastaa Viestiin