Vahvistettu laatikko

Autoja voi muokata ja säätää. Täällä voit vaihtaa mielipiteitä aiheesta.
ysikoo
"Viggen"
Viestit: 595
Liittynyt: Ma Joulu 05, 2005 00:29
Paikkakunta: Vantaa

Vahvistettu laatikko

Viesti Kirjoittaja ysikoo »

Onko kukaan vahvistanut manuaaliaskiaan? Esim. tontussa, mitä osia sieltä vaihdetaan kun ruvetaan ottamaan isojen poikien tehoja irti? Laakerit, rattaat, mitä :?:
M97CSB234EFM57001 RE85
Turbo16
"Hölösuu"
Viestit: 2436
Liittynyt: Ke Elo 13, 2003 15:56
Paikkakunta: Turku

Re: Vahvistettu laatikko

Viesti Kirjoittaja Turbo16 »

ysikoo kirjoitti:Onko kukaan vahvistanut manuaaliaskiaan? Esim. tontussa, mitä osia sieltä vaihdetaan kun ruvetaan ottamaan isojen poikien tehoja irti? Laakerit, rattaat, mitä :?:
Täällä klubisivuilla ainakin pitkän ajan pyöri linkki missä oli joku pulju ketä myi vahvistettu laatikon hilppeet tonnariin..

En tiedä kysyitkö pelkästään tonnariin, mutta http://www.speedparts.se myy ainakin OG 900 vahvistettuja rattaita.

Koitan kaivaa linkkejä läpi, josko tuohon tonnariin löytäisin sivut.
#1909
Saab 900T16 "ei ikinä ajossa"
2495
"Aero"
Viestit: 452
Liittynyt: Ti Elo 23, 2005 07:46
Paikkakunta: Eura
Viesti:

Re: Vahvistettu laatikko

Viesti Kirjoittaja 2495 »

Turbo16 kirjoitti:
ysikoo kirjoitti:Onko kukaan vahvistanut manuaaliaskiaan? Esim. tontussa, mitä osia sieltä vaihdetaan kun ruvetaan ottamaan isojen poikien tehoja irti? Laakerit, rattaat, mitä :?:
Täällä klubisivuilla ainakin pitkän ajan pyöri linkki missä oli joku pulju ketä myi vahvistettu laatikon hilppeet tonnariin..

En tiedä kysyitkö pelkästään tonnariin, mutta http://www.speedparts.se myy ainakin OG 900 vahvistettuja rattaita.

Koitan kaivaa linkkejä läpi, josko tuohon tonnariin löytäisin sivut.
Eihän sp:ltä saa niitä rattaita erikseen ostettuu? näin itse ymmärsin ku luin tuolta sp:n sivuilta...
Turbo16
"Hölösuu"
Viestit: 2436
Liittynyt: Ke Elo 13, 2003 15:56
Paikkakunta: Turku

Re: Vahvistettu laatikko

Viesti Kirjoittaja Turbo16 »

2495 kirjoitti:
Turbo16 kirjoitti:
ysikoo kirjoitti:Onko kukaan vahvistanut manuaaliaskiaan? Esim. tontussa, mitä osia sieltä vaihdetaan kun ruvetaan ottamaan isojen poikien tehoja irti? Laakerit, rattaat, mitä :?:
Täällä klubisivuilla ainakin pitkän ajan pyöri linkki missä oli joku pulju ketä myi vahvistettu laatikon hilppeet tonnariin..

En tiedä kysyitkö pelkästään tonnariin, mutta http://www.speedparts.se myy ainakin OG 900 vahvistettuja rattaita.

Koitan kaivaa linkkejä läpi, josko tuohon tonnariin löytäisin sivut.
Eihän sp:ltä saa niitä rattaita erikseen ostettuu? näin itse ymmärsin ku luin tuolta sp:n sivuilta...
Niin niin.. ? Rataspaketti joka sisältää rattaita :o
#1909
Saab 900T16 "ei ikinä ajossa"
ysikoo
"Viggen"
Viestit: 595
Liittynyt: Ma Joulu 05, 2005 00:29
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja ysikoo »

Lähinnä vaan yleisestä mielenkiinnosta kyselen. Kun kattoo noita maptunin sivujen autoja niin aika monessa mainitaan et loota on vahvistettu. Tonnarista tulis aika kova sleeper jos olis hynkkyä paukuttaa vähän enemmän 8)
M97CSB234EFM57001 RE85
Tomi9000T
"Aero"
Viestit: 446
Liittynyt: Pe Maalis 04, 2005 11:16
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Tomi9000T »

Tuolta voisi kysellä ehkä ?

E.T.T

http://www.köpsläp.nu/vaxellador.html

Mainitsee tekevänsä vahvistettuja Saab laatikoita

Tuolla kanssa on tietoa ja taitoa ?

http://www.ebb.se/
MB C 220 BE CDI S204 , -09
KIA Ceed 1.6 EX SW -07
2495
"Aero"
Viestit: 452
Liittynyt: Ti Elo 23, 2005 07:46
Paikkakunta: Eura
Viesti:

Re: Vahvistettu laatikko

Viesti Kirjoittaja 2495 »

Turbo16 kirjoitti:
2495 kirjoitti:
Turbo16 kirjoitti: Täällä klubisivuilla ainakin pitkän ajan pyöri linkki missä oli joku pulju ketä myi vahvistettu laatikon hilppeet tonnariin..

En tiedä kysyitkö pelkästään tonnariin, mutta http://www.speedparts.se myy ainakin OG 900 vahvistettuja rattaita.

Koitan kaivaa linkkejä läpi, josko tuohon tonnariin löytäisin sivut.
Eihän sp:ltä saa niitä rattaita erikseen ostettuu? näin itse ymmärsin ku luin tuolta sp:n sivuilta...
Niin niin.. ? Rataspaketti joka sisältää rattaita :o
Jep ja paketilla on ihan kiva hinta :P
saapasi
"Hölösuu"
Viestit: 1362
Liittynyt: La Tammi 07, 2006 10:50

Viesti Kirjoittaja saapasi »

Tomi9000T kirjoitti: Mainitsee tekevänsä vahvistettuja Saab laatikoita

http://www.ebb.se/
1500€. Kuuluukohan siihen jo laatikko vai pelkkä vahvistaminen? Mitä nyt äkkisellä suomennoksella lauseesta: "Färdiga växellådor för omgående leverans enligt."

: Valmiita laatikoita heti toimitettavan mukaisesti (tjsp).


Jos siinä on laatikko, niin mitäs muita osia sitten vielä tarvitaan:

-Tiukempi kytkin €?
-Joku vauhtipyörä vai mitä siellä on €?
-?


edit: Niin joo se Quaifen lukko sinne samaan syssyyn tietysti €?
ysikoo
"Viggen"
Viestit: 595
Liittynyt: Ma Joulu 05, 2005 00:29
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja ysikoo »

Jos haluis hyvän niin ymmärtääkseni jotain tähän suuntaan:

-vahvistus (ilmeisesti tukevammat laakerit/pesät)
-viggenin synkat
-quaife
-240mm levy, sachsin 600nm asetelma

Luulis pärjäävän jo aika hyvin? Tuolla ruottin puolella on vissiin enemmänki noita laatikkovelhoja, mitä nyt sikäläisistä foorumeista selvää saa. Vaikee sanoo paljonko uppoaa euroja, aika reilusti varmaan :roll:
M97CSB234EFM57001 RE85
vtp9k
"Turbo"
Viestit: 288
Liittynyt: Ke Helmi 09, 2005 16:06
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Vahvistettu laatikko

Viesti Kirjoittaja vtp9k »

ysikoo kirjoitti:Onko kukaan vahvistanut manuaaliaskiaan?
On.

Ensimmäisenä etsitään hyvä aihio:

Kuva

Sitten hankitaan läjä osia, tarpeen mukaan:

Kuva

Kasattuna:

Kuva

Tontun lootassa voi varautua siihen että lähes kaikki sisuskalut menevät vaihtoon. Hintaluokka Quaife ~1000 eur + lootan osat ~1000...2000 eur, riippuen siitä miten joutuu uusimaan hammaspyöriä.
ysikoo
"Viggen"
Viestit: 595
Liittynyt: Ma Joulu 05, 2005 00:29
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja ysikoo »

Ohhoh, miehekäs läjä kilkkeitä :D
Taidan tyytyä kuitenkin uusiin laakereihin ja synkroihin. Jos samalla täyspaineen kytkimen laittais.. mut toisaalta kun se on kerran jo irti niin miksei samalla vähän enemmän? Pitää miettiä.

vtp9k, kehtaakos kysyä että mihin käyttöön olet tuon lootan tehnyt? Onko pannussa löylyä enemmänkin?
M97CSB234EFM57001 RE85
vtp9k
"Turbo"
Viestit: 288
Liittynyt: Ke Helmi 09, 2005 16:06
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja vtp9k »

ysikoo kirjoitti:vtp9k, kehtaakos kysyä että mihin käyttöön olet tuon lootan tehnyt? Onko pannussa löylyä enemmänkin?
Se on nyt kiinni sytytyskartalla piristetyssä vakio-aerotontussa. B234R ja FM54003-välitykset ovat näköjään todella miellyttävä yhdistelmä kaupungissa ja maantiellä. Ja lukon kanssa lähtee talvellakin (todettu viimetalvena) liikennevaloista kuin kesällä.
Hook
"Hölösuu"
Viestit: 2221
Liittynyt: Ti Kesä 08, 2004 21:25
Paikkakunta: Helsinki/Tuusula/Somero

Viesti Kirjoittaja Hook »

ysikoo kirjoitti:Ohhoh, miehekäs läjä kilkkeitä :D
Taidan tyytyä kuitenkin uusiin laakereihin ja synkroihin. Jos samalla täyspaineen kytkimen laittais.. mut toisaalta kun se on kerran jo irti niin miksei samalla vähän enemmän? Pitää miettiä.

vtp9k, kehtaakos kysyä että mihin käyttöön olet tuon lootan tehnyt? Onko pannussa löylyä enemmänkin?
Jos laatikolla on ajettu 200t+, niin siellä voipi olla oikeasti kuluneita booreja rattaissa yms kulumisvikaa muissakin osissa, eli voipi olla hieman huono paikka säästää jättämällä sokeasti kaikki muu ennalleen (pl. laakerit ja syncrot), jos meinaa tehdä laatikon joka kestää vääntöjä ja vielä vähän pidempäänkin.
Järkevintä on avata ja diagnosoida, että mitä sinne kannattaa uusia. Osien kuluneisuuteen vaikuttaa mm käyttö, huolto ja osien kehitysversiot, eli ratkeamispisteessä olevat osat uusiksi ja uudenveroiset jättää sikseen.
ng900/9-3/9-5 purkuosia pyörimässä tallin nurkissa pk-seudulla. Entäpä onko tarvis Tech 2:lle tai T5/T7 (bio) päivityksille? Puuttuuko pixeleitä SID/ACCssä? YV:llä tavoittaa.
ysikoo
"Viggen"
Viestit: 595
Liittynyt: Ma Joulu 05, 2005 00:29
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja ysikoo »

Jees. Tämä nyt ei suoranaisesti tähän liity, mutta mitäs mieltä raati on tästä:
http://koti.mbnet.fi/anssila/saapi/IMG_1260.JPG Eli kuvassa on FM-lootan vitosen kamat, ja rattaat eivät ole ihan linjassa. Normaalia? Kytkinakselin päätylaakeroinnissa tuntuu myös sormin liikuteltaessa selvä välys, jonka kuulee kun akselia "heiluttaa" toisesta päästä. Eikait siinä sellasta välystä pitäis olla?
M97CSB234EFM57001 RE85
ysikoo
"Viggen"
Viestit: 595
Liittynyt: Ma Joulu 05, 2005 00:29
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja ysikoo »

Joo-o. Tarviis vissiin vähän erikoisemman ulosvetäjän, että sais tarkistettua ton kytkinakselin päätylaakerin. On niin pirun pieni rako ettei mahdu kynnet kunnolla hampaiden ohi :?
M97CSB234EFM57001 RE85
Vastaa Viestiin