Kun noiden potikoiden kanssa vääntäminen on sama kun hullua kuristais! Siis yksinkertaisesti en saa niitä kohdilleen millään. Tänään vääntelin niitä taas ja kulutin samalla yli 5 litraa bensaa kiihdytellessä ja sain ne kyllä kohdilleen mutta liian matalalle... 0.8 baria tuli ahtoja ja pysyi tasaisesti, olin ihan että jee jee, kohta ahtaa 1.0 tasaisesti kun vähän vielä vääntelen. Ja paskat... siitä pitemmälle en saanut. Nyt olen taas tilanteessa jossa paineet käy 1.2 barissa ja laskee sitten 0.7 bariin kierroksilla. Ei hyvä.
Hakusessa siis tasainen 1.0 bar. Neuvokaa mitä voisi tehdä... olen oikeasti säätänyt nyt noita potikoita useampaan otteeseen; tehnyt n. 50-70 repäisyä 20-140 km/h, käymällä läpi vaihteet 2-4 jokaisella repäisyllä mutta en ole löytänyt asetuksia jossa 1.0 bar pysyisi tappiin asti. 0.8 bar kyllä pysyi hienosti mutta se ei riitä mulle...
Ja jos tämä on vaikeaa niin entä sitten kun huomaan että haluankin 1.2 bar... tai kun hommaan uuden turbon ja taas pitäisi säätää... tai kun hommaan sitä ja tätä ja taas uusi säätö. Siis sen mä ymmärtäisin jos toi säätäminen olisi jotenkin loogista, eli ensin väännetään F-potikasta sopivat paineet ja sitten tasoitellaan paineen nousu/ahtopiikit F:llä tjsp. mutta noi mun potikat tuntuu elävän ihan omaa elämäänsä.
Toisaalta nyt kun tässä valitan, niin n. tunti sitten huomasin sellaisen jutun että mulla saattaa toinen potikka olla asennettu "väärinpäin" eli että se laskeekin paineita myötäpäivään väännettäessä mutta en ole varma tästä... tajusin vasta koeajon jälkeen että ihan kuin tuo F-potikka toimisikin väärään suuntaan... no mutta silti olen sitä mieltä että toi APC ajaa mut kohta neuroosin partaalle.
Mutta tämäpä tästä, pitää taas huomenna väännellä potikoita ja toivoa että se F-potikka olisikin vain väärinpäin ja perimmäinen vika on siis säätäjässä joka ei sitä ole vielä tajunnut eikä boksissa.
-John