Zainon ClayBar
Zainon ClayBar
Tulipa hankittua tuo kuuluisa ClayBar, mutta voi, voi... käyttöohjeessa on maininta, että tuotetta käytettäessä tulee käyttää vesipohjaista liukastetta ja vinkkinä on mainittu Z-7 Show Car Wash. Enhän tietenkään älynnyt ostaa tuota kyseistä pesuainetta. Mahtaisikohan tuossa toimia jokin muu...?
Saabisti vuodesta -93
9-5 2.0t Linear Wagon Sentronic -06
9-3 2.0t SE Cabriolet -00
9-3 1,8t SC -06
9-5 2.0t Linear Wagon Sentronic -06
9-3 2.0t SE Cabriolet -00
9-3 1,8t SC -06
Re: Zainon ClayBar
Mikä tahansa muu pesuaine käy myös oikein hyvin.Saab-man kirjoitti:Tulipa hankittua tuo kuuluisa ClayBar, mutta voi, voi... käyttöohjeessa on maininta, että tuotetta käytettäessä tulee käyttää vesipohjaista liukastetta ja vinkkinä on mainittu Z-7 Show Car Wash. Enhän tietenkään älynnyt ostaa tuota kyseistä pesuainetta. Mahtaisikohan tuossa toimia jokin muu...?
Pääasia on, että sitä ClayBaria ei missään nimessä "kuivana" hinkata maalipintaan, silloin se jättää ihan varmasti kunnon naarmuja etenkin kun siihen ClayBariin alkaa tarttua likaa.
Mitä enemmän liukastetta sen parempi

Hyvä vinkki on käyttää tuollaista "spray-pulloa". Toinen käsi suihkii kokoajan liukastetta ClayBarin eteen ja toinen sitten jynssää.
Ok. Kiitti vinkistä! Huomenna olis tarkoitus vetäistä uudet vahat pintaan. Säilyykö tuo patukka mitenkä pitkään? Pitääkö säilyttää jossain tiiviissä pussissa, kuten se on pakattuna vai voiko antaa olla sellaisenaan purkissa?
Saabisti vuodesta -93
9-5 2.0t Linear Wagon Sentronic -06
9-3 2.0t SE Cabriolet -00
9-3 1,8t SC -06
9-5 2.0t Linear Wagon Sentronic -06
9-3 2.0t SE Cabriolet -00
9-3 1,8t SC -06
Kyllä se patukka säilyy ja ihan siinä omassa purkissaan.Saab-man kirjoitti:Ok. Kiitti vinkistä! Huomenna olis tarkoitus vetäistä uudet vahat pintaan. Säilyykö tuo patukka mitenkä pitkään? Pitääkö säilyttää jossain tiiviissä pussissa, kuten se on pakattuna vai voiko antaa olla sellaisenaan purkissa?
Tuo Mimmin vinkki pienen vesipisaran kera on varmasti ihan fiksu ajatus.
Ja muista ennen käyttöä (jos aikaisemmin jo käytetty) sekä käytön aikana, että muovailet sitä uuteen uskoon tasaisin välein jotta saat likaisen pinnan siitä aina piiloon. Ja kuten usein käy, se on yhden käyttökerran jälkeen ihan musta, jolloin se on paras heittää suosiolla pois koska seuraavalla käyttökerralla se voi aiheuttaa enemmän naarmuja kuin puhdistusta.
Laitetaan siis purkkiin odottelemaan seuraavaa kertaa. Leikkasin palan tämän päiväistä projektia varten ja hyvin riitti. Punainen väri on vielä tallella! Palaa tuli muovailtua vähän väliä, kun tuo palanen mutruili sopivasti. Pesin auton ensin tehopesuaineella ja sen jälkeen fairylla. Tuota ClayBaria tarvitsin vain pienen pienten pikipilkkujen poistoon. Ja pitää sanoa, että ihme patukka tuo on! Maalipinta on puhtaampi kuin kertaakaan kolmen ja puolen vuoden aikana kun olen tuon auton omistajana ollut. Pois lähtivät jopa semmoiset pikkupisteet jotka olivat pinnassa jo ostaessani auton ja olin jo luovuttanut niiden suhteen 

Saabisti vuodesta -93
9-5 2.0t Linear Wagon Sentronic -06
9-3 2.0t SE Cabriolet -00
9-3 1,8t SC -06
9-5 2.0t Linear Wagon Sentronic -06
9-3 2.0t SE Cabriolet -00
9-3 1,8t SC -06
Siis työskennellessä sillä... oletan? Märkänä oli palikka koko ajan, pieniä muruja meinasi välistä karata, mutta ei isompia paloja.Mimmi kirjoitti:Muista pitää Claybar koko ajan märkänä, ettei siitä repeile paloja.
Saabisti vuodesta -93
9-5 2.0t Linear Wagon Sentronic -06
9-3 2.0t SE Cabriolet -00
9-3 1,8t SC -06
9-5 2.0t Linear Wagon Sentronic -06
9-3 2.0t SE Cabriolet -00
9-3 1,8t SC -06