GT17 stategiset mitat?

Autoja voi muokata ja säätää. Täällä voit vaihtaa mielipiteitä aiheesta.
Juho81
"Kaasari"
Viestit: 16
Liittynyt: Ma Kesä 05, 2006 21:58
Paikkakunta: Kannus

GT17 stategiset mitat?

Viesti Kirjoittaja Juho81 »

En haulla löytänyt, joten anteeksi siitä...


Käyttöauto on remontissa ja samalla aattelin uusia tuon ahdistavan KKK k14 ahtimen vähän isompaan. Konehan on siis 2.3L Diesel.

KKK:n pakopaineet alkaa karata taivaisiin jo 3000 kierroksen jälkeen ja käytöstä poistettu hukkaporttikin aukeaa itsestään. Sillä seurauksella että kun 3000 kierroksella on n.1,1bar on 3500 kierroksella enää n.0,4bar...

Tuo GT17 vois olla sopivan verran avarampi ja suht edullinen. Ja dieselin kylmillä pakokaasuilla varmaan kestäiskin ihan ok.
Juho81
"Kaasari"
Viestit: 16
Liittynyt: Ma Kesä 05, 2006 21:58
Paikkakunta: Kannus

Viesti Kirjoittaja Juho81 »

Lukijoita on, mutta kukaan ei muista siipikokoja?
V-M
"Hölösuu"
Viestit: 3104
Liittynyt: Ma Marras 03, 2003 09:01
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja V-M »

Juho81 kirjoitti:Lukijoita on, mutta kukaan ei muista siipikokoja?
Johtunee siittä että se hyrrä on niin huono ettei kukaan ole sitä viittyny alkaa mittomaan... :wink:

Oikeesti ei kannata edes harkita, se ei kestä edes noita alle 0.8 paineita.

V-M
Peug 505 -85 Turbo Inj.+ Opel Manta A -70 + Saab 9000 CSE 2.3TA -94 + 9-5 AERO 2.3TSA -00
+ Maserati 3200 GTA -01 + Opel Insignia 2L turbo 4x4 -10 #2135
Hallu
"Hölösuu"
Viestit: 2724
Liittynyt: To Elo 14, 2003 12:32
Paikkakunta: R136a1

Viesti Kirjoittaja Hallu »

http://www.turbomaster.info/eng/catalog ... agina=GT17

...ja loput Google: lla, sieltä ne löytyy ;)
Keijo-klubi #1860, Maja kesät Mäntsälässä ja talvet Lahdessa.
Renauly Megane 1.5 dci, Renault Scenic, Opel Frontera, Suzuki Iso-rosvo Naked, Hayabussi.
Juho81
"Kaasari"
Viestit: 16
Liittynyt: Ma Kesä 05, 2006 21:58
Paikkakunta: Kannus

Viesti Kirjoittaja Juho81 »

Edelleenkään en löydä, joten pitäkää tunkkinne perkele.

Näemmä saapistit eivät itse ruuvaa autojaan... :lol:
Juho81
"Kaasari"
Viestit: 16
Liittynyt: Ma Kesä 05, 2006 21:58
Paikkakunta: Kannus

Viesti Kirjoittaja Juho81 »

V-M kirjoitti: Oikeesti ei kannata edes harkita, se ei kestä edes noita alle 0.8 paineita.

V-M
Nojoo, tuo 350tkm ajettu KKK ei omaa minkäänlaista klappia ja pyörii kuin hyrrä. Vaikka sitä on rääkätty mustalla savulla, ahtaalla pakoputkella ja 1,3bar paineilla. :!:
samsikki
"Hirsch"
Viestit: 716
Liittynyt: Su Elo 24, 2003 20:15
Paikkakunta: Kempele

Viesti Kirjoittaja samsikki »

Juho81 kirjoitti:
V-M kirjoitti: Oikeesti ei kannata edes harkita, se ei kestä edes noita alle 0.8 paineita.

V-M
Nojoo, tuo 350tkm ajettu KKK ei omaa minkäänlaista klappia ja pyörii kuin hyrrä. Vaikka sitä on rääkätty mustalla savulla, ahtaalla pakoputkella ja 1,3bar paineilla. :!:
Siinä tapauksessahan siitä ei kannata luopua!
Käyttis: 9000CS 2.0t -96
Kakkosauto: Opel Vectra C -07 OPC-line farkku 1.9DTH 150hp
Ex-tonnarit: 9000CD 2.3TA -91 ja 9000CD 2.0T16 -90
jäsen# 1960 mobiiili: 050-3763335
Avatar
Mertmi
"Saabisti"
Viestit: 10278
Liittynyt: La Syys 06, 2003 15:38
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Mertmi »

Juho81 kirjoitti:Edelleenkään en löydä, joten pitäkää tunkkinne perkele.

Näemmä saapistit eivät itse ruuvaa autojaan... :lol:
Tuosta GT17:sta hankkiudutaan eroon heti, kun vaan on mahdollista. Se on yksinkertaisesti liian pieni ahdin saabien virittämiseen.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
V-M
"Hölösuu"
Viestit: 3104
Liittynyt: Ma Marras 03, 2003 09:01
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja V-M »

Niin no totta sekin että se on pieni. Toisaalta hyväähän siinä on pyörivien
massojen keveys (herää hyvin) mutta toisaalta se taasen on tässä tapauksessa heikkous. Mulla on noita purettuna nurkissa jokunen kappale kuten myös noita T25:sia. Ne GT17:set on todella hepposia kapineita enkä puuskisi siihen 0.5bar enempää painetta (siis jos aattelee sillä ajella pidempäänkin).

V-M
Peug 505 -85 Turbo Inj.+ Opel Manta A -70 + Saab 9000 CSE 2.3TA -94 + 9-5 AERO 2.3TSA -00
+ Maserati 3200 GTA -01 + Opel Insignia 2L turbo 4x4 -10 #2135
V-M
"Hölösuu"
Viestit: 3104
Liittynyt: Ma Marras 03, 2003 09:01
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja V-M »

Juho81 kirjoitti:
V-M kirjoitti: Oikeesti ei kannata edes harkita, se ei kestä edes noita alle 0.8 paineita.

V-M
Nojoo, tuo 350tkm ajettu KKK ei omaa minkäänlaista klappia ja pyörii kuin hyrrä. Vaikka sitä on rääkätty mustalla savulla, ahtaalla pakoputkella ja 1,3bar paineilla. :!:
KKK on hieman eri kampe kuin tuo onneton GT17:nen. Kantsii katella soppelia tuosta kkk perheestä jos vaikka löytys plug&pray malli.

Siis öö? Aiemmin kirjoitit että paineet käy 1.1bar ja putoaa? Ja nyt kuitenkin painnetta on jo 1.3bar?

V-M
Peug 505 -85 Turbo Inj.+ Opel Manta A -70 + Saab 9000 CSE 2.3TA -94 + 9-5 AERO 2.3TSA -00
+ Maserati 3200 GTA -01 + Opel Insignia 2L turbo 4x4 -10 #2135
Juho81
"Kaasari"
Viestit: 16
Liittynyt: Ma Kesä 05, 2006 21:58
Paikkakunta: Kannus

Viesti Kirjoittaja Juho81 »

Masa Masa... Siellä on parhaimmillaan ollut se 1,3bar siinä 3000kierroksen tuntumassa.

Nyt oli se 1,1bar pienemmällä syötöllä. Vähensin kun havaitsin tuon pakopaineen rajun kasvun.




Miten se GT17 voi olla niin paska? Edellisessä dieselissä(2.0) oli 370tkm taulussa ja GT15 oli täydellisessä iskussa. Vakiopaineetkin oli 0,9bar ja overboosti kävi 1,3bar tuntumissa. Näillä dieselien pakolämmöillä taitaa olla iso merkitys turbojen kestävyydessä.
V-M
"Hölösuu"
Viestit: 3104
Liittynyt: Ma Marras 03, 2003 09:01
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja V-M »

Hyvinkin niin mutta... kun pyörittelee noita puhaltimia kätösissä niin kyllä niistä jonkimoinen mielikuva syntyy. Ja toki pako lämmöllä on isomerkitys puhaltimenkestoon ja voihan tuo 17:nen toimia ei sillä mutta viri ahtimeksi siitä ei ole oli sitten pensa tai kiisseli.

V-M
Peug 505 -85 Turbo Inj.+ Opel Manta A -70 + Saab 9000 CSE 2.3TA -94 + 9-5 AERO 2.3TSA -00
+ Maserati 3200 GTA -01 + Opel Insignia 2L turbo 4x4 -10 #2135
V-M
"Hölösuu"
Viestit: 3104
Liittynyt: Ma Marras 03, 2003 09:01
Paikkakunta: Oulu

Re: Re:

Viesti Kirjoittaja V-M »

9-5T kirjoitti: 1bar/n.300000km mutta tämä on saanut itse imeä.
Sulle on vain sattunu maanantai yksilö. :mrgreen:

V-M
Peug 505 -85 Turbo Inj.+ Opel Manta A -70 + Saab 9000 CSE 2.3TA -94 + 9-5 AERO 2.3TSA -00
+ Maserati 3200 GTA -01 + Opel Insignia 2L turbo 4x4 -10 #2135
junnu
"Aero"
Viestit: 479
Liittynyt: Ti Touko 03, 2005 08:34
Paikkakunta: pietarsaari
Viesti:

Re: GT17 stategiset mitat?

Viesti Kirjoittaja junnu »

Oliko jossain ilmoitettu gt17 siipiä?>37/37 :lol:
Oliko jollain t25 siipi kokoja?
TO04 hl15t 42/45..
TO05-12b 42/46 8O
puh.050-3748237
#3078
Gasket
"Koeajolla"
Viestit: 4
Liittynyt: Ti Marras 24, 2015 12:10

Re: GT17 stategiset mitat?

Viesti Kirjoittaja Gasket »

Vanhaa ylös kun on vähän jotain tuonnepäin asiaa.

Itsellä on tuollainen GT17 päätynyt hyllyyn ja olen suunnitellut josko sitä jossain kokeilisi. Pienihän tuo on, eikä kovin hyvässä maineessa, mutta silti. Nyt olisi potilaana vääränmerkkinen 1,6 8V. Käyty läpi, vähän siistitty, pikkuisen tiukempi nokka jne ja puristus 9 tienoille. Eli ei kovia paineita. Mitään kammotehoja en hakisi, vaan joku 150 tienoille. Old-schoolia DAT-Weberillä.

Olisikohan tuo ihan ok valinta moiseen kokoonpanoon? Kuitenkaan tuollaiseen koneeseen en paljoa pakopainetta haluaisi, joten onko kellään mitään mitattua dataa minkä verran tuollaisessa hieman hyötysuhderajoitteisessa koneessa on järkevät tehot GT17:lla? Luonteeltaan tuo on kuitenkin aika kierroskone, joten saisi raikkaasti pyöriä ahdettunakin.
Vastaa Viestiin