katalysaattorin poisto
katalysaattorin poisto
onko mitään hyötyä jos ottaisin katalysaattorin kokonaan pois stage1 tulossa myöhenmin kunhan löytyy jostain edullisesti auto on 9000 2.3t 170hp -95
Re: katalysaattorin poisto
Vakioautosta saat hieman lisää ääntä ja katsarilta noottia.
Vakiokatti virtaa ~220..250hp, eli vakioautossa ei iloa. Stage 1:ssä ahdistaa myös vakio DP, eli pelkästään kattia poistamalla ei pitkälle pääse. Oikea ratkaisu on 3" dp (race tai sport catilla) ja loppuosa vähintään vapaavirtauspöntöillä..
Vakiokatti virtaa ~220..250hp, eli vakioautossa ei iloa. Stage 1:ssä ahdistaa myös vakio DP, eli pelkästään kattia poistamalla ei pitkälle pääse. Oikea ratkaisu on 3" dp (race tai sport catilla) ja loppuosa vähintään vapaavirtauspöntöillä..
ng900/9-3/9-5 purkuosia pyörimässä tallin nurkissa pk-seudulla. Entäpä onko tarvis Tech 2:lle tai T5/T7 (bio) päivityksille? Puuttuuko pixeleitä SID/ACCssä? YV:llä tavoittaa.
Re: katalysaattorin poisto
niin mä vähän ajattelinkin että ei ole paljoa hyötyä siittä katin poistosta.
paljonkohan kestäis nostaa noita ahtoja ihan noin vakiona?kun nehän ei ole vakiona kun jotain 0.3-0.4,sillain turvallisesti.kokeilin tossa nostaa niitä vaan rupeaa katkoon tota bensaa tossa noin 0.6 kuuluuko noin alhaalla jo katkoa kiitoksia jo vatauksista
paljonkohan kestäis nostaa noita ahtoja ihan noin vakiona?kun nehän ei ole vakiona kun jotain 0.3-0.4,sillain turvallisesti.kokeilin tossa nostaa niitä vaan rupeaa katkoon tota bensaa tossa noin 0.6 kuuluuko noin alhaalla jo katkoa kiitoksia jo vatauksista
Re: katalysaattorin poisto
Matalapaineturbossa on softan mielestä jotain vikaa raudassa, jos paineet jousee yli 0.6 bar. Tällöin tulee fuelcut.
Joissain matalapainesoftissa kestää hieman pidemmälle. Liene eri versio softasta.
Stage 1:ssä on nostettu rajaa yleensä 1.5 bar tietämille ja pyyntiä ~1.3-> 0.9 bar.
Hook
Joissain matalapainesoftissa kestää hieman pidemmälle. Liene eri versio softasta.
Stage 1:ssä on nostettu rajaa yleensä 1.5 bar tietämille ja pyyntiä ~1.3-> 0.9 bar.
Hook
ng900/9-3/9-5 purkuosia pyörimässä tallin nurkissa pk-seudulla. Entäpä onko tarvis Tech 2:lle tai T5/T7 (bio) päivityksille? Puuttuuko pixeleitä SID/ACCssä? YV:llä tavoittaa.
Re: katalysaattorin poisto
tonnariin en katin poistoa ole kokeillut mutta og satkussa ainakin huomaa aivan selvästi katin poiston että uskoisin että tonnarissakin sen huomaa.
ja tosiaankin, ei kestä paljon yhtään tuo lp nostaa paineita vakiona..
itselläni on alunperin lp ja nyt ollut pian vuoden steg 1 kunnon coolerilla, koko matkan 3" putkea ja kisakatti. laitoin ensin pelkän boksin kiinni ja kävin kokeilemassa, ei lyönyt kunnolla edes ykkösellä kaasusta tyhjää, sitten laitoin putken ja coolerin niin johan alkoi tapahtua kakkosellakin jonkun matkaa pyörittää.
yhtään enempää en lähtisi konetta tuolla vakio t25 rääkkäämään on varmasti jo paljon enemmän pako kuin ahtopaineita jo noillakin paineilla.
nyt olisi seuraavaksi tarkoitus hiukan päivittää kun kun tutulta saa halvalla aeron mitsu turbon kaikkine päivineen halvalla. ja sillä sitten yrittää malttaa mahdollisimman kauan ajella enempää virittämättä
ja tosiaankin, ei kestä paljon yhtään tuo lp nostaa paineita vakiona..
itselläni on alunperin lp ja nyt ollut pian vuoden steg 1 kunnon coolerilla, koko matkan 3" putkea ja kisakatti. laitoin ensin pelkän boksin kiinni ja kävin kokeilemassa, ei lyönyt kunnolla edes ykkösellä kaasusta tyhjää, sitten laitoin putken ja coolerin niin johan alkoi tapahtua kakkosellakin jonkun matkaa pyörittää.
yhtään enempää en lähtisi konetta tuolla vakio t25 rääkkäämään on varmasti jo paljon enemmän pako kuin ahtopaineita jo noillakin paineilla.
nyt olisi seuraavaksi tarkoitus hiukan päivittää kun kun tutulta saa halvalla aeron mitsu turbon kaikkine päivineen halvalla. ja sillä sitten yrittää malttaa mahdollisimman kauan ajella enempää virittämättä
-03 3.0 TID ja muutama OG 900 turbo
045-6302071
jäsenyys hankittu
045-6302071
jäsenyys hankittu
Re: katalysaattorin poisto
Ei lyönyt ykkösellä tyhjää?
Jaa, ehkä mä oon sitten turhan vässykkä kun ei ole tullut mieleenkään repiä ykkösellä
Jaa, ehkä mä oon sitten turhan vässykkä kun ei ole tullut mieleenkään repiä ykkösellä
M97CSB234EFM57001 RE85
Re: katalysaattorin poisto
väitätkö että et ole ykkösellä kaasua pohjaan painanut?! niin ja tuo vakio lpt ei sutinut yhtään kaasun kun pohjaan painoi, pelkällä boksilla hiukan ennen kuin taas pitoja sai lopuilla sitten ihan tarpeeksi..ysikoo kirjoitti:Ei lyönyt ykkösellä tyhjää?
Jaa, ehkä mä oon sitten turhan vässykkä kun ei ole tullut mieleenkään repiä ykkösellä
ööö niin, mikäs siinä ykkösellä repimisessä pahaa muka olisi? kaikista vähiten oikeastaan käy paikkojen päälle kun alkaa tyhjää lyömään...
-03 3.0 TID ja muutama OG 900 turbo
045-6302071
jäsenyys hankittu
045-6302071
jäsenyys hankittu
Re: katalysaattorin poisto
Kyllä väitän. Ei ole vielä niin kiire ollut että ykkösellä olisin ahdattanu.
Kyllähän se sutiminen vaihteiden rattaita säästää, mutta perä ei varmaan kovin hyvää tykkää. (mutua)
Kyllähän se sutiminen vaihteiden rattaita säästää, mutta perä ei varmaan kovin hyvää tykkää. (mutua)
M97CSB234EFM57001 RE85
Re: katalysaattorin poisto
tuosta sutimisesta.. laatikon perä ei oikein diggaa kun tasauspyörästö pyörii miljoonaa toisen pyörän pyöriessä Lukolla tuokin ongelma ratkeaa tosin.. itsellä vanhassa tonnarissa meni juuri tuon sudittelun seurauksena laatikosta perä hajalle
Mustasurma siirretty seuraavalle kuljettajalle, aero alla
Re: katalysaattorin poisto
ihyan pakko sanoo, että mä en koskaan sudittele ykkösellä... lol.. D:llä vain..
Turkka Kivelä #(ei voi muistaa ulkoa)
9-5 2.3 AERO -08, käyttis
9000 2.3 CDTA griffin -97, 96 -77, harrastuksia pitää olla.
9-5 2.3 AERO -08, käyttis
9000 2.3 CDTA griffin -97, 96 -77, harrastuksia pitää olla.
Re: katalysaattorin poisto
Tuossa tonnarissahan on Lamda anturi katin kyljessä, jos katin poistan niin onnistuuko anturia laittaa siihen putken kylkeen, totta se samallalailla siinä mittailee..
Ajattelin kattastuksien välin ajella ilman kattia, säästäis kattia (melko kallis vaihdettava) ja jos sitä pikkusen tehoja sais..
Ajattelin kattastuksien välin ajella ilman kattia, säästäis kattia (melko kallis vaihdettava) ja jos sitä pikkusen tehoja sais..
Re: katalysaattorin poisto
ai noissa uudemmissa on lambaada tuonne vaihdettu, tuossa -96 kun vielä on heti tuossa db:ssä..
mutta samahan se oikeastaan missä se lambda on kunhan ennen kattia ja tarpeeksi lähellä moottooria että lämpenee tarpeeksi ja ei ole vuotoja ennen sitä..
mutta samahan se oikeastaan missä se lambda on kunhan ennen kattia ja tarpeeksi lähellä moottooria että lämpenee tarpeeksi ja ei ole vuotoja ennen sitä..
-03 3.0 TID ja muutama OG 900 turbo
045-6302071
jäsenyys hankittu
045-6302071
jäsenyys hankittu
Re: katalysaattorin poisto
Mikäs osa se DB on, kun on siitä täällä voorumilla niin paljon juttua?
Re: katalysaattorin poisto
Niin mie muistelin..mikkoimp kirjoitti:ai noissa uudemmissa on lambaada tuonne vaihdettu
Re: katalysaattorin poisto
E oo, itellä ainakin on -98 tontussa heti turbon jälkeen lambaada. Jenkkirasseissa on 2 lambaadaa toinen turbon jälkeen ja toinen katin luona, ainakin vanhemmissa.
Ja tosiaan jos stage1:llä ajelee niin Downpipe ekana vaihtoon, sitten vasta kattia ja loppu putkea vaihtoon kun stage 3 tasolle vähintään on matka.
JT-putkisto on ollut itselle ainakin hyvä rööri, jotkut arvostaa simonsia mm, sivistyneempien äänien myötä.
Sellainen huomio että itse kun ajelin vakiona JT:n putkisto kiinni niin ramppikiihytyksessä tosiaan rajoittajan lähellä Fuelcut iski vaikka oli vakiopaineet 0,4bar, eli ei kannata putkistoturkauksia tehdä ennen kuin stagettelee.
Vielä putkista sen verran että jos aikoo staget jättää max 3:s tasolle ja haluaa "vakioputken kanssa" pelleillä niin vaihtaa DP:n eteen ja hommaa loppumatkalle Aeron putkiston, käsittääkseni sen halkaisija ja virtaavuus on vähän parempi kuin muilla malleilla, korjatkaa joku jos olen väärässä.
Ja tosiaan jos stage1:llä ajelee niin Downpipe ekana vaihtoon, sitten vasta kattia ja loppu putkea vaihtoon kun stage 3 tasolle vähintään on matka.
JT-putkisto on ollut itselle ainakin hyvä rööri, jotkut arvostaa simonsia mm, sivistyneempien äänien myötä.
Sellainen huomio että itse kun ajelin vakiona JT:n putkisto kiinni niin ramppikiihytyksessä tosiaan rajoittajan lähellä Fuelcut iski vaikka oli vakiopaineet 0,4bar, eli ei kannata putkistoturkauksia tehdä ennen kuin stagettelee.
Vielä putkista sen verran että jos aikoo staget jättää max 3:s tasolle ja haluaa "vakioputken kanssa" pelleillä niin vaihtaa DP:n eteen ja hommaa loppumatkalle Aeron putkiston, käsittääkseni sen halkaisija ja virtaavuus on vähän parempi kuin muilla malleilla, korjatkaa joku jos olen väärässä.
Saab 9000 CS 2.0t A -98
Saab 9-5 Aero Man. -04
Saab 9-5 Aero Man. -04