katalysaattorin poisto

Autoja voi muokata ja säätää. Täällä voit vaihtaa mielipiteitä aiheesta.
tonirik
"Kaasari"
Viestit: 7
Liittynyt: Su Syys 23, 2007 09:33

katalysaattorin poisto

Viesti Kirjoittaja tonirik »

onko mitään hyötyä jos ottaisin katalysaattorin kokonaan pois stage1 tulossa myöhenmin kunhan löytyy jostain edullisesti auto on 9000 2.3t 170hp -95
Hook
"Hölösuu"
Viestit: 2221
Liittynyt: Ti Kesä 08, 2004 21:25
Paikkakunta: Helsinki/Tuusula/Somero

Re: katalysaattorin poisto

Viesti Kirjoittaja Hook »

Vakioautosta saat hieman lisää ääntä ja katsarilta noottia.
Vakiokatti virtaa ~220..250hp, eli vakioautossa ei iloa. Stage 1:ssä ahdistaa myös vakio DP, eli pelkästään kattia poistamalla ei pitkälle pääse. Oikea ratkaisu on 3" dp (race tai sport catilla) ja loppuosa vähintään vapaavirtauspöntöillä..
ng900/9-3/9-5 purkuosia pyörimässä tallin nurkissa pk-seudulla. Entäpä onko tarvis Tech 2:lle tai T5/T7 (bio) päivityksille? Puuttuuko pixeleitä SID/ACCssä? YV:llä tavoittaa.
tonirik
"Kaasari"
Viestit: 7
Liittynyt: Su Syys 23, 2007 09:33

Re: katalysaattorin poisto

Viesti Kirjoittaja tonirik »

niin mä vähän ajattelinkin että ei ole paljoa hyötyä siittä katin poistosta.
paljonkohan kestäis nostaa noita ahtoja ihan noin vakiona?kun nehän ei ole vakiona kun jotain 0.3-0.4,sillain turvallisesti.kokeilin tossa nostaa niitä vaan rupeaa katkoon tota bensaa tossa noin 0.6 kuuluuko noin alhaalla jo katkoa kiitoksia jo vatauksista
Hook
"Hölösuu"
Viestit: 2221
Liittynyt: Ti Kesä 08, 2004 21:25
Paikkakunta: Helsinki/Tuusula/Somero

Re: katalysaattorin poisto

Viesti Kirjoittaja Hook »

Matalapaineturbossa on softan mielestä jotain vikaa raudassa, jos paineet jousee yli 0.6 bar. Tällöin tulee fuelcut.
Joissain matalapainesoftissa kestää hieman pidemmälle. Liene eri versio softasta.
Stage 1:ssä on nostettu rajaa yleensä 1.5 bar tietämille ja pyyntiä ~1.3-> 0.9 bar.

Hook
ng900/9-3/9-5 purkuosia pyörimässä tallin nurkissa pk-seudulla. Entäpä onko tarvis Tech 2:lle tai T5/T7 (bio) päivityksille? Puuttuuko pixeleitä SID/ACCssä? YV:llä tavoittaa.
mikkoimp
"Hölösuu"
Viestit: 3744
Liittynyt: Ti Joulu 21, 2004 19:11
Paikkakunta: Pori

Re: katalysaattorin poisto

Viesti Kirjoittaja mikkoimp »

tonnariin en katin poistoa ole kokeillut mutta og satkussa ainakin huomaa aivan selvästi katin poiston että uskoisin että tonnarissakin sen huomaa.

ja tosiaankin, ei kestä paljon yhtään tuo lp nostaa paineita vakiona..

itselläni on alunperin lp ja nyt ollut pian vuoden steg 1 kunnon coolerilla, koko matkan 3" putkea ja kisakatti. laitoin ensin pelkän boksin kiinni ja kävin kokeilemassa, ei lyönyt kunnolla edes ykkösellä kaasusta tyhjää, sitten laitoin putken ja coolerin niin johan alkoi tapahtua kakkosellakin jonkun matkaa pyörittää.
yhtään enempää en lähtisi konetta tuolla vakio t25 rääkkäämään on varmasti jo paljon enemmän pako kuin ahtopaineita jo noillakin paineilla.

nyt olisi seuraavaksi tarkoitus hiukan päivittää kun kun tutulta saa halvalla aeron mitsu turbon kaikkine päivineen halvalla. ja sillä sitten yrittää malttaa mahdollisimman kauan ajella enempää virittämättä :)
-03 3.0 TID ja muutama OG 900 turbo

045-6302071
jäsenyys hankittu
ysikoo
"Viggen"
Viestit: 595
Liittynyt: Ma Joulu 05, 2005 00:29
Paikkakunta: Vantaa

Re: katalysaattorin poisto

Viesti Kirjoittaja ysikoo »

Ei lyönyt ykkösellä tyhjää?
Jaa, ehkä mä oon sitten turhan vässykkä kun ei ole tullut mieleenkään repiä ykkösellä :roll:
M97CSB234EFM57001 RE85
mikkoimp
"Hölösuu"
Viestit: 3744
Liittynyt: Ti Joulu 21, 2004 19:11
Paikkakunta: Pori

Re: katalysaattorin poisto

Viesti Kirjoittaja mikkoimp »

ysikoo kirjoitti:Ei lyönyt ykkösellä tyhjää?
Jaa, ehkä mä oon sitten turhan vässykkä kun ei ole tullut mieleenkään repiä ykkösellä :roll:
väitätkö että et ole ykkösellä kaasua pohjaan painanut?! niin ja tuo vakio lpt ei sutinut yhtään kaasun kun pohjaan painoi, pelkällä boksilla hiukan ennen kuin taas pitoja sai lopuilla sitten ihan tarpeeksi..
ööö niin, mikäs siinä ykkösellä repimisessä pahaa muka olisi? kaikista vähiten oikeastaan käy paikkojen päälle kun alkaa tyhjää lyömään...
-03 3.0 TID ja muutama OG 900 turbo

045-6302071
jäsenyys hankittu
ysikoo
"Viggen"
Viestit: 595
Liittynyt: Ma Joulu 05, 2005 00:29
Paikkakunta: Vantaa

Re: katalysaattorin poisto

Viesti Kirjoittaja ysikoo »

Kyllä väitän. Ei ole vielä niin kiire ollut että ykkösellä olisin ahdattanu.
Kyllähän se sutiminen vaihteiden rattaita säästää, mutta perä ei varmaan kovin hyvää tykkää. :roll: (mutua)
M97CSB234EFM57001 RE85
Boiga
"Hirsch"
Viestit: 779
Liittynyt: La Elo 16, 2003 17:46
Paikkakunta: Seinäjoki

Re: katalysaattorin poisto

Viesti Kirjoittaja Boiga »

tuosta sutimisesta.. laatikon perä ei oikein diggaa kun tasauspyörästö pyörii miljoonaa toisen pyörän pyöriessä :) Lukolla tuokin ongelma ratkeaa tosin.. itsellä vanhassa tonnarissa meni juuri tuon sudittelun seurauksena laatikosta perä hajalle :)
Mustasurma siirretty seuraavalle kuljettajalle, aero alla ;)
turkkaki
"Hölösuu"
Viestit: 1352
Liittynyt: Ti Maalis 09, 2004 12:02
Paikkakunta: kauhajoki

Re: katalysaattorin poisto

Viesti Kirjoittaja turkkaki »

ihyan pakko sanoo, että mä en koskaan sudittele ykkösellä... lol.. D:llä vain..
Turkka Kivelä #(ei voi muistaa ulkoa)
9-5 2.3 AERO -08, käyttis
9000 2.3 CDTA griffin -97, 96 -77, harrastuksia pitää olla.
YuZzI
"Hirsch"
Viestit: 859
Liittynyt: Ti Marras 30, 2004 21:07

Re: katalysaattorin poisto

Viesti Kirjoittaja YuZzI »

Tuossa tonnarissahan on Lamda anturi katin kyljessä, jos katin poistan niin onnistuuko anturia laittaa siihen putken kylkeen, totta se samallalailla siinä mittailee..
Ajattelin kattastuksien välin ajella ilman kattia, säästäis kattia (melko kallis vaihdettava) ja jos sitä pikkusen tehoja sais.. :)
mikkoimp
"Hölösuu"
Viestit: 3744
Liittynyt: Ti Joulu 21, 2004 19:11
Paikkakunta: Pori

Re: katalysaattorin poisto

Viesti Kirjoittaja mikkoimp »

ai noissa uudemmissa on lambaada tuonne vaihdettu, tuossa -96 kun vielä on heti tuossa db:ssä..
mutta samahan se oikeastaan missä se lambda on kunhan ennen kattia ja tarpeeksi lähellä moottooria että lämpenee tarpeeksi ja ei ole vuotoja ennen sitä..
-03 3.0 TID ja muutama OG 900 turbo

045-6302071
jäsenyys hankittu
Coltti
"Hölösuu"
Viestit: 2826
Liittynyt: To Huhti 22, 2004 09:34
Paikkakunta: Tampere

Re: katalysaattorin poisto

Viesti Kirjoittaja Coltti »

Mikäs osa se DB on, kun on siitä täällä voorumilla niin paljon juttua?
YuZzI
"Hirsch"
Viestit: 859
Liittynyt: Ti Marras 30, 2004 21:07

Re: katalysaattorin poisto

Viesti Kirjoittaja YuZzI »

mikkoimp kirjoitti:ai noissa uudemmissa on lambaada tuonne vaihdettu
Niin mie muistelin.. :D
9000cst
"Hölösuu"
Viestit: 1668
Liittynyt: Ti Touko 25, 2004 09:11

Re: katalysaattorin poisto

Viesti Kirjoittaja 9000cst »

E oo, itellä ainakin on -98 tontussa heti turbon jälkeen lambaada. Jenkkirasseissa on 2 lambaadaa toinen turbon jälkeen ja toinen katin luona, ainakin vanhemmissa.

Ja tosiaan jos stage1:llä ajelee niin Downpipe ekana vaihtoon, sitten vasta kattia ja loppu putkea vaihtoon kun stage 3 tasolle vähintään on matka.

JT-putkisto on ollut itselle ainakin hyvä rööri, jotkut arvostaa simonsia mm, sivistyneempien äänien myötä.

Sellainen huomio että itse kun ajelin vakiona JT:n putkisto kiinni niin ramppikiihytyksessä tosiaan rajoittajan lähellä Fuelcut iski vaikka oli vakiopaineet 0,4bar, eli ei kannata putkistoturkauksia tehdä ennen kuin stagettelee.

Vielä putkista sen verran että jos aikoo staget jättää max 3:s tasolle ja haluaa "vakioputken kanssa" pelleillä niin vaihtaa DP:n eteen ja hommaa loppumatkalle Aeron putkiston, käsittääkseni sen halkaisija ja virtaavuus on vähän parempi kuin muilla malleilla, korjatkaa joku jos olen väärässä.
Saab 9000 CS 2.0t A -98
Saab 9-5 Aero Man. -04
Vastaa Viestiin