Minkälaista pakoputkea Saabin alta löytyy?

Autoja voi muokata ja säätää. Täällä voit vaihtaa mielipiteitä aiheesta.
badfear
"Turbo"
Viestit: 201
Liittynyt: To Elo 21, 2003 20:02
Paikkakunta: Masku

Minkälaista pakoputkea Saabin alta löytyy?

Viesti Kirjoittaja badfear »

Itse vaihdoin 9000:een Simonsin puolisarjan, joka ei kyllä kovin kaksiselta vaikutta... Ainoa ero jonka olen huomannut, pikkasen matalampi ääni ja itse putkisto pikkasen kevyempi, verrattuna originaaliin.
Tarkoituksena olisi vielä teettää suora putki ensimmäisen vaimentajan tilalle, koska eiköhän kaksi vaimentajaa ole enemmänkin kuin tarpeeksi! :)

9000 T16 1988 DI/APC
Milli
"Saabisti"
Viestit: 2171
Liittynyt: Su Kesä 08, 2003 21:53

Viesti Kirjoittaja Milli »

Mulla on JT puolisarja ja etuputki on omavalmiste + racekatti. :)
Avatar
dimebak
"Hölösuu"
Viestit: 8220
Liittynyt: To Heinä 03, 2003 21:03

Viesti Kirjoittaja dimebak »

Tämä vastaus saattaa johtua väsymyksestä, mutta annetaan mennä, nauruhan pidentää ikää :lol:

Minun Saabissa, siis 99 Saabissa, on Bosalin tarvikepakoputki. Ainoa ero edelliseen, Walkeriin on se, että Bosalista ei vielä (ei edes uutena ja ollut alla kaksi vuotta) ole kuulunut niitä Walkerin ominaisuuksiin kuuluneita kolinaa, räminää ja pirisevää ääntä noin 2000 rpm:n kohdalla.
-dimebak-
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
Haza
"Hölösuu"
Viestit: 1288
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 09:59
Paikkakunta: Merimasku

Viesti Kirjoittaja Haza »

3" JT, turbolta asti (9000:ssa siis)

Ääntä riittää, onneksi on matalaa sellaista, en osaa sanoa onko muuta eroa vakioon kun se oli jo ostaessa paikallaan (eikä ole toista vastaavaa tullut vastaan johon olisi myös vaihdettu T25:nen)
#1655 9000 Aero M96, 9-5 Aero M05, 2x 9000turbo M86, 9-3 Cabriolet 2,0t M00
Chevrolet Captiva -07 Skoda Enyaq 80x sportline -23
Turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, charged.
Myrkky
luonnevammamouho
Viestit: 3113
Liittynyt: Su Elo 31, 2003 10:29
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Myrkky »

Toistaiseksi on satkun vakioputki, mutta tallissa odottelee 3 tuumainen pönttö ja takaylitys..
Turbo Sensonic
"Hölösuu"
Viestit: 7321
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Turbo Sensonic »

3 -tuumainen JT -Superflow, sisältäen mm. seuraavaa: rosterisessa etuputkessa integroitu 3 -tuuman Catcon sportkatalysaattori (tyyppi JT62-1SK), katalysaattorilta eteenpäin "halvsats" aluminoitua peltiä, putkenpää rosterinen, 3.5 -tuumaa (tyyppi JT62-H/2).

Täältä löytyy kuvia:

http://www.jt-tuning.se/products/products.asp?ID=174
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
Vigge
"Hölösuu"
Viestit: 2758
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 07:53
Paikkakunta: Manse

Viesti Kirjoittaja Vigge »

JT 3" putki racekatilla pitäisi saapua tällä viikolla, näin minulle taas kerran luvattiin SP:ltä

Ulostulo näyttää tältä
Kuva
#1730
500whp.net member
Turbo Sensonic
"Hölösuu"
Viestit: 7321
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Turbo Sensonic »

Vigge kirjoitti:JT 3" putki racekatilla pitäisi saapua tällä viikolla, näin minulle taas kerran luvattiin SP:ltä
Aika outo juttu, että SP ilmoittaa eri teholukemat kuin Maptun ja käyttää vielä racekattia, vaikka Maptunin setissä on vielä sportkat.

Kun tilasin omaan autooni tuon Maptunin softan, niin kyselin Maptunin Fredrikiltä, että pystyykö autossani kiinni oleva sportkat vielä puhdistamaan pakokaasut ja vieläpä pitämään lukemat sallituissa rajoissa, koska olin kuullut SP:ltä, että sportkat pystyy pitämät lukemat sallituissa rajoissa 265->270 hv:aan saakka. Jos mun autosta saa irti vähän yli 270 heppaa tuon softan ja crossflow IC:n jälkeen, niin miten käy pakokaasuarvojen.

No auton pakokaasut mitattiin Länsiautossa viime viikolla, kun käytin auton huollossa. Ja lukemat oli ihan hyvät :D , eli sallituissa rajoissa.
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
NG900T
"Saabisti"
Viestit: 2235
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 21:09
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja NG900T »

Turbolta alkaen 3" JT + sportkat -> 2.5" simons -> 2.5" flowmaster -> simonsin 'viggenlook' ulostulot molemmin puolin autoa.

Viitaten putkistoon ja madallussarjaan Saab huolto Westerlundin sanoin, "tämmöset on kyllä korjaamon painajaisia :) "

Mutta hyvin pörisee.
Viimeksi muokannut NG900T, Su Syys 14, 2003 11:42. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Saab 9-3x 2.0T BioPower -10
#1429
Vigge
"Hölösuu"
Viestit: 2758
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 07:53
Paikkakunta: Manse

Viesti Kirjoittaja Vigge »

Turbo Sensonic kirjoitti:
Vigge kirjoitti:JT 3" putki racekatilla pitäisi saapua tällä viikolla, näin minulle taas kerran luvattiin SP:ltä
Aika outo juttu, että SP ilmoittaa eri teholukemat kuin Maptun ja käyttää vielä racekattia, vaikka Maptunin setissä on vielä sportkat.
Pitää muistaa että SP mittaa settien tehot itse, vaikka käyttääkin sivuilla Maptunin tehokäyrää :lol: Mulle se nyt on aivan sama onko siinä viis heppaa enemmän tai ei...

Maptun tarjoaa settiinsä racekatin 1100Sek lisähintaan. Aiemmin kun oli yhteydessä Maptunin Fredrikiin yritin saada vastausta kumpi kateista olisi parempi vaihtoehto. Tähän kysymykseen en koskaan saanut vastausta.
#1730
500whp.net member
pade
"Hölösuu"
Viestit: 5150
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 23:04
Paikkakunta: hki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja pade »

3" JT Superflow..Hyvin on pelittäny :D

-->NG900T Onko molemmat ulostulot "toimivat" ? Oliko tää joku valmis kitti vaiko kustomi väännetty homma ? Missä tehty ja oliko hankala ?
Turbo Sensonic
"Hölösuu"
Viestit: 7321
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Turbo Sensonic »

Vigge kirjoitti:Aiemmin kun oli yhteydessä Maptunin Fredrikiin yritin saada vastausta kumpi kateista olisi parempi vaihtoehto. Tähän kysymykseen en koskaan saanut vastausta.
No racekat on tietysti parempi. Ensinnäkin siinä on vielä "virimarginaalia" jäljellä johonkin 300-400 hv:aan saakka ja se on kestävämpi terässisuksiensa takia (siis silloin, jos katti saa ulkopuolisen iskun esim. jostain esteestä).

Itse oon luottanut siihen, että katti ei saa kolhuja ja että kyllä sportkat kestää tuon viritystason, mikä autossa tulee olemaan, sillä enempää ei kyllä enää uskalla virittää ettei mikään mene rikki :wink:

Mietin tossa just sellaista, että jos SP ja Maptun molemmat ilmoittavat tehot rehellisesti, niin voisko tuo sportkatin vaihtaminen racekatiksi saada aikaiseksi sen +5 hv. Epäilen 8O
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
Make
"Viggen"
Viestit: 615
Liittynyt: Pe Touko 16, 2003 12:05
Paikkakunta: Kempele
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Make »

3" JT siellä pärisee.
Saab 900T Airflow
Lexus GS 300
jarska
"Aero"
Viestit: 447
Liittynyt: Ke Kesä 11, 2003 11:17
Paikkakunta: oulunsalo

Viesti Kirjoittaja jarska »

1988 9000T

3" oma valmiste turbolta asti, ei kattia mutta lambda seoksen kyttäystä varten, yksi kpl simons 3" vaimennin ja lopussa 2kpl 3" kromipäitä... :lol:
T16
"Turbo"
Viestit: 300
Liittynyt: La Kesä 14, 2003 21:32

Viesti Kirjoittaja T16 »

9000 turbossa JT 3" downpipe + kartiosovite vakioputkistoon (n 60mm)

(sovite ei ole se JT:n porras vaan tyhjästä tehty loiva kartio )
Vastaa Viestiin