Uskaltaako virityssarjan ostaa käytettynä?

Autoja voi muokata ja säätää. Täällä voit vaihtaa mielipiteitä aiheesta.
Vastaa Viestiin
kooamas
"Aero"
Viestit: 313
Liittynyt: La Elo 16, 2003 17:24

Uskaltaako virityssarjan ostaa käytettynä?

Viesti Kirjoittaja kooamas »

Olen todennäköisesti ostamassa SP:n steg 1 -virityssarjaa matalapainetonnariin ja myös käytetyn ostaminen kiinnostaa. Uutenahan tuo setti maksaa 750-1000e riippuen siitä, pidänkö oman boksin. Mutta onko tuossa setissä joitain osia, jotka todellakin voivat kulua rajusti (esim. magneettiventtiili) vai onko käytetyn ostaminen tällaisessa tapauksessa turvallista?

-J-
Turbo Sensonic
"Hölösuu"
Viestit: 7321
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Turbo Sensonic »

Totta kai virityssarjan uskaltaa ostaa käytettynä. Hintahan on halvempi, eikä boksi kulu käytössä.

Itse myin toissapäivänä pois Speedpartsin Steg 3 -boksin ja nykyinen omistaja on tyytyväinen ostokseensa ja hyvä niin. Minä taas käytän boksista saamani rahat orkkisboksin ostamiseen, jota voi tarvita esim. katsastuksessa.

Tuskin tuo magneettiventtiili "kuluu" virityksestä. Ainoa asia, mikä voi kulua, on bypass -venttiili, sillä ne on yleensä sovitettu kestämään noin 1.0 barin painetta (poislukien Aero ja Viggen -mallit).

Ei muuta kuin ostamaan käytetty virisarja pois "kuleksimasta" ja autoon kovemman paineen kestävä bypass-/dumppiventtiili, niin se jälkeen Kuva
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
Vastaa Viestiin