Mustan tonnarin kliini lookki, miten?

Autoja voi muokata ja säätää. Täällä voit vaihtaa mielipiteitä aiheesta.
hessu75
"Hirsch"
Viesti:

Mustan tonnarin kliini lookki, miten?

Viesti Kirjoittaja hessu75 »

Tässä upea esimerkki, mitä haen:

http://www.garaget.org/?car=7086&image=219236

Kuinka saadaan sivulistat ja puskurit tällaisiksi? Irti ja maalaten auton päävärillä?

-Hessu-
Tri-Lo
"Hölösuu"
Viesti:

Re: Mustan tonnarin kliini lookki, miten?

Viesti Kirjoittaja Tri-Lo »

Itse maalaisin ne kyllä paikallaan.
liteFun
"Hölösuu"
Viesti:

Viesti Kirjoittaja liteFun »

Paikallaan maalatessa näkee suoraan maalin kuivuttua mahdollisen sävyeron. Jopa mustissa maaleissa on pieniä eroja ;)
Kunnollisen kiillon saa laittamalla riittävän monta kerrosta lakkaa ja sitten riittävän kuvamisajan jälkeen vahaamalla, vahaamalla, vahaamalla... (mutu)
saapasjalkakissa
"Aero"

Viesti Kirjoittaja saapasjalkakissa »

Melkoisestihan tuossa tulee peiteltävää jos paikallaan aikoo osat maalata. Itse ei kannata varmaankaan hommaan ryhtyä jos ei ole kunnon vehkeitä, sillä eipä pelkästään tuo puskurien maalaus taida mitään kovin kallista olla. Itse kyllä heivaisin suosiolla kylkilistat mäkeen... Mitä vähemmän erillisiä osia sitä kliinimpi look. Mutta tämä vain oma mielipiteeni. Niin ja eikai siitä kovin suurta värieroa tule, kun koodin mukaan hakee maalin..
ex: SAAB 9000cs 2.3 Turbo 1992 -myyty
ex: SAAB 9000cc 2.0 Turbo 1989 "Uljas Musta" Kesäajossa
Opel Astra 1.7cdti 2011 "käyttishairahdus"
ex:SAAB 900gl 2.0 1984 "Tune" -Edelleen perheessä -myyty-
Tobbana
"Hölösuu"
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tobbana »

Minä taas maalaisin irrallaan, helpompaa, eikä jää teippauksesta mitään rajoja mihinkään.

-Sami
Sami Räihä #1910
Saksanpatonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
JiiVee
"Hölösuu"

Viesti Kirjoittaja JiiVee »

hessu75 kirjoitti:Tässä upea esimerkki, mitä haen:

http://www.garaget.org/?car=7086&image=219236

Kuinka saadaan sivulistat ja puskurit tällaisiksi? Irti ja maalaten auton päävärillä?

-Hessu-
Onpas järjettömän hieno Saab. Tuossa olisi tavoitetta omaankin tonnariin. Väri omassa on tosin metalliharmaa eli TYLSÄ.
Saab 9000 CDE 2,3 T -95 (Speedparts stage 4), Saab 96 -71 (stage 1), Saab 96 -63, Audi A4 1,9 Tdi Quattro -03 stage 1, Taunus 17 m umpikylki -61 (MR), Rover 75 estate 2,5 V6 -03, Taunus 17 M sedan -61, Corolla LB
Tri-Lo
"Hölösuu"
Viesti:

Tobbana kirjoitti:Minä taas maalaisin irrallaan, helpompaa, eikä jää teippauksesta mitään rajoja mihinkään.

-Sami
Eihän tuossa Garagetin autossa ole kylkilistoja maalattu kokonaan, vaan pelkät "listat" listoissa. Mahdollisesti vaan teipattukin. Joten samat maalirajathan sinne kumminkin jää jos ei osaa teipata. :wink:
saapasi
"Hölösuu"

Viesti Kirjoittaja saapasi »

Tosi hieno tonnari on!

Mutta eikai täällä nyt kukaan meinaa haluta maalata sivulistoja korinväriin tai muutenkaan niitä maalata? Niissä kun ei maali kauaa pysy ja lähtee rumasti irti. Ja sitten tuo puskureiden listakiilto on saatu maalamalla listat kiiltäviksi. Sekään ei ole hyvä, koska listat ovat mattaa.

Nämä tiedot Autotanskaselta Klaukkalasta, jossa itse muutama vko sitten airon korisarjan itselleni maalautin. Ja kysyin juuri noista listoista (irralliset ja puskureiden), kun halusin itsekin niistä kiiltävät. Sanoivat, että kylkilistoja ei voi maalata, koska ovat imeneet itseensä niin paljon paskaa ja tiesuolaa ettei sitä saa niistä pois ja pois pitäisi saada jos haluaisi että maali pysyy. Eli ts. nuo sivulistat kuvassa ei kauaa tuollaisina pysy.
Minulle vedettiin puskureiden listoihin mattamusta pinnoite. Sai uuden pinnan koko listalle ja pienet naarmut pois. Värin sopivuuden voi käydä katsomassa omalta sivultani tuosta alta. Hyvin toimii.
liteFun
"Hölösuu"
Viesti:

Listojenkin maalaamisessa tärkeintä on pohjatyö. Pätee kaikkeen maalaamiseen, eli pohjat tehdään kunnolla.
Frostgrey
"Hölösuu"
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Frostgrey »

Kyllä muovissa/kumissa saa maalin pysymään hyvin kun puhdistaa kunnolla pinnat kaikesta moskasta, kunnolla vaan rasvan/silikonin poisto aineilla hinkaten. Sitten vaan kunnon tartuntamaali pohjalle niin hyvä tulee. Tämä ainakin toimi 9-5:n listoissapuskureissa mitä itsekkin olen aikoinaan silikoonilla uittanut :oops:

Myös vanhassa cc- tonnarin kumi spoilerissa pysyi hyvin maali, kun vielä maalin joukkoon lisättiin "jousto"ainetta, joten ei maali lohjennut heti kun sitä esim sormella painoi :wink:
Saab 9-3 TTID Vector 2008
liteFun
"Hölösuu"
Viesti:

Ehkä muoveja kannattaa myös lämmitellä jotta silikonit ja rasvat nousevat sisältä pintaan?
Jos pikapikaa haluaa maalata muovia/kumia joka joustaa, niin vinyylimaali on hyvä pohjalle laittaa. Itse yhden auton ratin keskiön maalannut, ensin VHT matto/vinyylispraymaalia ja sitten motipin sprayta, yhden talven mennyt hilseilemättä, katsotaan meneekö toinenkin vuosi, jos menee niin ei voi kun kehua. Ei tartu maalit sormiin vaikka kuinka tööttäilee :)
hessu75
"Hirsch"
Viesti:

Viesti Kirjoittaja hessu75 »

Kiitos kaikille hyvistä vinkeistä ja neuvoista.

Hei, onko tuo kylkilistan keskellä menevä kromilista irtoava? Sen kun ottaisi pois tulisi mustasta tonnarista komea myös.

-Hessu-
Tri-Lo
"Hölösuu"
Viesti:

En usko, ja vaikka olisikin niin siihenhän tulisi silloin aika epämukava kolo.
liteFun
"Hölösuu"
Viesti:

Itseasiassa sen saisi kyllä irti... Mutta sen totesin turhan työlääksi kun CC:n listoista meinasin irrottaa, olisin paikannut kolon ja tehnyt alumiinittoman mallin.
Itsellä oli vain sieltä täältä täpillä kiinni, pitää temppuilla niitten kans ens kesänä ja liimata tiiviisti umpeen, suurin osa listojen alle tulleesta liasta mulla ainakin näkynyt tulleen just muovin ja alumiinin välistä. Listojen taakse laitan paksumpaa 2-puolista teippiä että pysyis aavistuksen puhtaampana listan alta eikä keräis mitään ruostepesää sinne.
AP
"Hirsch"

Viesti Kirjoittaja AP »

Varmasti onnistuu tuo listojen maalaus, kunnon hionta/puhdistus niin hyvä tulee.

Ja kyllä ne kromilistat varmasti pois saa, mutta jää ehkä vähän turhan syvä kolo. Ex tonnariin tuli teipattua nuo (paikallaan), ja hyvä tuli:

Kuva
Vastaa Viestiin