litteät subit, kokemuksia, suosituksia?
-
- "Aero"
- Viestit: 400
- Liittynyt: Ma Maalis 27, 2006 21:37
- Paikkakunta: Pohjoisessa etelässä
litteät subit, kokemuksia, suosituksia?
Takakontti kävi auttamatta liian pieneksi, eli subbarista ja vahvarista pitää päästä eroon. Mutta, ilman kunnollista bassoahan ei pärjää joten hakusessa hinta-laatu suhteeltaan hyvä litteä aktiivisubi.. Katselinkin tuossa jo ainakin Blaukkarin THB-200A ja Mds:n dynamic slimlineä. Onko noista mihinkään vai onko se sama olla sitten ilman? Eivät varmasti kyllä korvaa erillistä subi+vahvari yhdistelmää, mutta lähteekö minkäänlaista murinaa.. Penkin alle tuollaista ei kyllä taida saada mahdutettua, mutta hattuhyllyssä aiheuttaisi kenties ikävää resonointia..? Onko kellään kokemuksia tuommoisista, osaatteko suositella jotain vastaavaa tai onko ehdotuksia miten konttiin saisi tilaa. Vararenkaasta en halua luopua joten kaikki varapyöräkotelon hyväksikäyttävät ehdotukset ovat poissuljettuja..
ex: SAAB 9000cs 2.3 Turbo 1992 -myyty
ex: SAAB 9000cc 2.0 Turbo 1989 "Uljas Musta" Kesäajossa
Opel Astra 1.7cdti 2011 "käyttishairahdus"
ex:SAAB 900gl 2.0 1984 "Tune" -Edelleen perheessä -myyty-
ex: SAAB 9000cc 2.0 Turbo 1989 "Uljas Musta" Kesäajossa
Opel Astra 1.7cdti 2011 "käyttishairahdus"
ex:SAAB 900gl 2.0 1984 "Tune" -Edelleen perheessä -myyty-
Re: litteät subit, kokemuksia, suosituksia?
Auttaisiko Free-Air asennus asiaa yhtään?
½miljoonan projekti 900c -88, ajossa 900i -90, löytyy myös varaosa 900c -89
-
- "Aero"
- Viestit: 400
- Liittynyt: Ma Maalis 27, 2006 21:37
- Paikkakunta: Pohjoisessa etelässä
Re: litteät subit, kokemuksia, suosituksia?
No periaatteessa, mutta viimeisenä keinona vasta lähtisin rei'ittämään, muuten priimaa hattuhyllyä ja roikkuvat johdotkaan ei oikein innosta. Toinen asia on, että jos hattuhylly tarvitsee jostain syystä irroittaa väliaikaisesti, niin se vaikeuttaa asiaa.Sapetti kirjoitti:Auttaisiko Free-Air asennus asiaa yhtään?
ex: SAAB 9000cs 2.3 Turbo 1992 -myyty
ex: SAAB 9000cc 2.0 Turbo 1989 "Uljas Musta" Kesäajossa
Opel Astra 1.7cdti 2011 "käyttishairahdus"
ex:SAAB 900gl 2.0 1984 "Tune" -Edelleen perheessä -myyty-
ex: SAAB 9000cc 2.0 Turbo 1989 "Uljas Musta" Kesäajossa
Opel Astra 1.7cdti 2011 "käyttishairahdus"
ex:SAAB 900gl 2.0 1984 "Tune" -Edelleen perheessä -myyty-
Re: litteät subit, kokemuksia, suosituksia?
Voisiko kaiuttimen mahdollisesti asentaa takapenkkien taakse?saapasjalkakissa kirjoitti:No periaatteessa, mutta viimeisenä keinona vasta lähtisin rei'ittämään, muuten priimaa hattuhyllyä ja roikkuvat johdotkaan ei oikein innosta. Toinen asia on, että jos hattuhylly tarvitsee jostain syystä irroittaa väliaikaisesti, niin se vaikeuttaa asiaa.Sapetti kirjoitti:Auttaisiko Free-Air asennus asiaa yhtään?
Jos laittaisi levyn siihen tavallaan pystyyn? Vai viekö liikaa tilaa. Kaverilla oli 900:ssa näin asennettu subit.
½miljoonan projekti 900c -88, ajossa 900i -90, löytyy myös varaosa 900c -89
-
- "Hirsch"
- Viestit: 963
- Liittynyt: Ti Huhti 05, 2005 11:34
- Paikkakunta: Itä-Suomi
Re: litteät subit, kokemuksia, suosituksia?
Kyllähän noita löytyy pirun vähän tilaa vieviä subeja, itse laitoin pinohiiren matalan 12" basson, kotelo on syvimmältä kohdaltaan ~15cm joten hirveästi ei tilaa ota.
Pioneer TS-SW1241D
Kokemusta noista aktiivisubeista ei itselläni ole, eipä taida tutuiltakaan löytyä joten mitään likimainkaan luotettavaa tietoa noista en ole kuullut...
Pioneer TS-SW1241D
Kokemusta noista aktiivisubeista ei itselläni ole, eipä taida tutuiltakaan löytyä joten mitään likimainkaan luotettavaa tietoa noista en ole kuullut...
# 2569
900S - ex-käyttöauto, RIP
900T16 - entinen ikuisuusprojekti
900S - ex-käyttöauto, RIP
900T16 - entinen ikuisuusprojekti
-
- "Aero"
- Viestit: 400
- Liittynyt: Ma Maalis 27, 2006 21:37
- Paikkakunta: Pohjoisessa etelässä
Re: litteät subit, kokemuksia, suosituksia?
Muuten kyllä vaikuttais ihan kokeilemisen arvoiselta, mutta taitaa tuo penkkien kaataminen olla sitten jokseenkin turhaa jos tekis kiinteen telineen.. Siis jos ymmärsin oikein mitä tarkoitit..Sapetti kirjoitti: Voisiko kaiuttimen mahdollisesti asentaa takapenkkien taakse?
Jos laittaisi levyn siihen tavallaan pystyyn? Vai viekö liikaa tilaa. Kaverilla oli 900:ssa näin asennettu subit.
ex: SAAB 9000cs 2.3 Turbo 1992 -myyty
ex: SAAB 9000cc 2.0 Turbo 1989 "Uljas Musta" Kesäajossa
Opel Astra 1.7cdti 2011 "käyttishairahdus"
ex:SAAB 900gl 2.0 1984 "Tune" -Edelleen perheessä -myyty-
ex: SAAB 9000cc 2.0 Turbo 1989 "Uljas Musta" Kesäajossa
Opel Astra 1.7cdti 2011 "käyttishairahdus"
ex:SAAB 900gl 2.0 1984 "Tune" -Edelleen perheessä -myyty-
Re: litteät subit, kokemuksia, suosituksia?
Mikä pakko sitä bassoa on konttiin asentaa, onhan tonnarissa tilaa muuallakin, matkustajan jalkatilaan vaikkapa joku pikkukotelo. Vahvistin mahtuisi toisen etupenkin alle.
Leikkisaabisti & kansainvälisesti tunnettu kollo.
'84 900T8 Museoautoprojekti
'84 900T8 Museoautoprojekti
-
- "Aero"
- Viestit: 400
- Liittynyt: Ma Maalis 27, 2006 21:37
- Paikkakunta: Pohjoisessa etelässä
Re: litteät subit, kokemuksia, suosituksia?
Tuota jalkatilaa itseasiassa mietinkin, mutta sinne pitäisi mahtua vielä sisälämppäri ja jalatkin ja jalkatilaan tuppaa kertymään kosteutta varsinkin tällaisilla keleillä, että onko se nyt sitten loppupeleissä niin järkevä paikka. Tommosen lituska-subin olis ehkä saanut kokonaisuudessaan tungettua apparin penkin alle, siksi sellainen oli ajatuksissa päällimmäisenä..Jokke A kirjoitti:Mikä pakko sitä bassoa on konttiin asentaa, onhan tonnarissa tilaa muuallakin, matkustajan jalkatilaan vaikkapa joku pikkukotelo. Vahvistin mahtuisi toisen etupenkin alle.
ex: SAAB 9000cs 2.3 Turbo 1992 -myyty
ex: SAAB 9000cc 2.0 Turbo 1989 "Uljas Musta" Kesäajossa
Opel Astra 1.7cdti 2011 "käyttishairahdus"
ex:SAAB 900gl 2.0 1984 "Tune" -Edelleen perheessä -myyty-
ex: SAAB 9000cc 2.0 Turbo 1989 "Uljas Musta" Kesäajossa
Opel Astra 1.7cdti 2011 "käyttishairahdus"
ex:SAAB 900gl 2.0 1984 "Tune" -Edelleen perheessä -myyty-
Re: litteät subit, kokemuksia, suosituksia?
Montako litraa sen kotelon pitää olla? Onnistuisiko sijoittelu vasemman takapyöräkotelon taakse kuten Saab 9000 Audio Systemissä:
http://www.jus.liitin.net/saab/9000/alb ... 642_1.html
Tarvittaessa sähköantennin voi poistaa lisätilan saamiseksi, mutta jonkunlainen käynti takavalopolttimoille pitänee säilyttää.
http://www.jus.liitin.net/saab/9000/alb ... 642_1.html
Tarvittaessa sähköantennin voi poistaa lisätilan saamiseksi, mutta jonkunlainen käynti takavalopolttimoille pitänee säilyttää.
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
Re: litteät subit, kokemuksia, suosituksia?
Vielä yksi ehdotus, miten olisi jos tekisit lasikuidusta subille kotelon varapyörän sisään. elementti järeän ritilän alla läpi vanerista. Vahvistimellehan tonnarissa löytyy paikkoja vaikka ja mistä. Näin kestäisi aika raskaankin tavaran kuljetusta (kostea tavara tietty ongelma) ja kotelon koonkaan ei tarvitsisi olla niin paha kompromissi.
Edit: Katos vaan, luin ensimmäisen viestisi vielä uudestaan, varapyörän sisällä olisi kuitenkin tilaa, entäs toinen puoli "kellarista"?
Edit: Katos vaan, luin ensimmäisen viestisi vielä uudestaan, varapyörän sisällä olisi kuitenkin tilaa, entäs toinen puoli "kellarista"?
Leikkisaabisti & kansainvälisesti tunnettu kollo.
'84 900T8 Museoautoprojekti
'84 900T8 Museoautoprojekti
-
- "Aero"
- Viestit: 400
- Liittynyt: Ma Maalis 27, 2006 21:37
- Paikkakunta: Pohjoisessa etelässä
Re: litteät subit, kokemuksia, suosituksia?
Toihan voiskin olla aika hyväkin ratkaisu, mutta mulla ei kyllä valitettavasti riitä aika, välineet eikä taidot tuommoisen värkkäämiseen. Mutta näyttää ainakin huomattavasti pienemmältä ja tilaa säästävämmältä kuin nykyinen erillinen 12" koteloineen..jus kirjoitti:Montako litraa sen kotelon pitää olla? Onnistuisiko sijoittelu vasemman takapyöräkotelon taakse kuten Saab 9000 Audio Systemissä:
http://www.jus.liitin.net/saab/9000/alb ... 642_1.html
Tarvittaessa sähköantennin voi poistaa lisätilan saamiseksi, mutta jonkunlainen käynti takavalopolttimoille pitänee säilyttää.
Ja eipä tuo varapyörän sisään tehtäväkään hullumpi idea olisi, kai ne hinausköydet, starttikaapelit sun muut vois jonnekin muuallekkin sieltä tunkea ja väsätä semmoisen mikä on tarvittaessa helppo siirtää pois tieltä. Mitään märkää en kyllä pahemmin kuljettele joten vois olla oikein varteenotettavakin, mutta sitäkään en pysty itse tekemään..
ex: SAAB 9000cs 2.3 Turbo 1992 -myyty
ex: SAAB 9000cc 2.0 Turbo 1989 "Uljas Musta" Kesäajossa
Opel Astra 1.7cdti 2011 "käyttishairahdus"
ex:SAAB 900gl 2.0 1984 "Tune" -Edelleen perheessä -myyty-
ex: SAAB 9000cc 2.0 Turbo 1989 "Uljas Musta" Kesäajossa
Opel Astra 1.7cdti 2011 "käyttishairahdus"
ex:SAAB 900gl 2.0 1984 "Tune" -Edelleen perheessä -myyty-
Re: litteät subit, kokemuksia, suosituksia?
Onko sinulla mahdollisuutta laittaa kuvaa näytille niin voisi vähän katsoa kuinka paljon se sitä tilaa siellä takaluukussa nykyisellään vie.
Muistan lukeneeni jostain lehdestä, vai mahdoinko jopa ostaa kyseisen lehden itselleni, mutta joka tapauksessa asensivat Pioneerin juurikin tuollaisen matalan subin hantin jalkatilaan.
Siinä puhkottiin lattiamattoa, ym., mutta kuva tekstien perusteella ainakin vielä jalat mahtuivat hyvin olemaan kuten ilman tuota subwoofer:iakin.
Muistan lukeneeni jostain lehdestä, vai mahdoinko jopa ostaa kyseisen lehden itselleni, mutta joka tapauksessa asensivat Pioneerin juurikin tuollaisen matalan subin hantin jalkatilaan.
Siinä puhkottiin lattiamattoa, ym., mutta kuva tekstien perusteella ainakin vielä jalat mahtuivat hyvin olemaan kuten ilman tuota subwoofer:iakin.
Saabit: 9000 CS 2.3t -97, 9000 CSE 2.3T -98, 9-5 2.3t Sedan -02, 9-5 2.0T Biopower Wagon -07, 9-5 1.9TiD Wagon Vector Griffin -09, 9-3 1.9TiD Sedan, Saab Sonett II vm. -68
Paljon Saab 9000 osaa myynnissä! Kyselyt yv:nä.
Paljon Saab 9000 osaa myynnissä! Kyselyt yv:nä.
Re: litteät subit, kokemuksia, suosituksia?
Tuo 9000 Audio systemin kotelon koko ei taida paljonkaan olla kymmentä litraa isompi, kun vahvistin takareunassa ja hattuhyllykaiuttimen korvaava kaiutin etukulmassa varaavat tilaa.
Vaikkei tämä olekaan minun aloittamani threadi, niin kommentoikaa silti mitä tuolaisella kotelolla voisi tehdä subinrakentamisessa? Uusi kompakti vahvistin vaan tuon vanhan mykistyneen tilalle niin että suostuu jotain soittamaan ja vanhat bassoelementit sellaisenaan käyttöön? Vai pikkuelementtien reiät päältä umpeen, kotelon laajennus niin että vahvistimen tila tulee hyödynnettyä, ja yksi vähän isompi elementti kylkeen? Nimim. sattuu tuollainen systeemi olemaan toimettomana rakentamista odottamassa.
Vaikkei tämä olekaan minun aloittamani threadi, niin kommentoikaa silti mitä tuolaisella kotelolla voisi tehdä subinrakentamisessa? Uusi kompakti vahvistin vaan tuon vanhan mykistyneen tilalle niin että suostuu jotain soittamaan ja vanhat bassoelementit sellaisenaan käyttöön? Vai pikkuelementtien reiät päältä umpeen, kotelon laajennus niin että vahvistimen tila tulee hyödynnettyä, ja yksi vähän isompi elementti kylkeen? Nimim. sattuu tuollainen systeemi olemaan toimettomana rakentamista odottamassa.
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
Re: litteät subit, kokemuksia, suosituksia?
Siihen voisi kylkeen asennella jonkun isomman elementin ainakin omasta mielestäni. Sopiiko muuten tuollainen CSE malliin? Sillä muistaakseni itselläni on kanssa tuollainen pelkkä kotelo ilman verhoilua jossain kanssa olemassa....jus kirjoitti:Tuo 9000 Audio systemin kotelon koko ei taida paljonkaan olla kymmentä litraa isompi, kun vahvistin takareunassa ja hattuhyllykaiuttimen korvaava kaiutin etukulmassa varaavat tilaa.
Vaikkei tämä olekaan minun aloittamani threadi, niin kommentoikaa silti mitä tuolaisella kotelolla voisi tehdä subinrakentamisessa? Uusi kompakti vahvistin vaan tuon vanhan mykistyneen tilalle niin että suostuu jotain soittamaan ja vanhat bassoelementit sellaisenaan käyttöön? Vai pikkuelementtien reiät päältä umpeen, kotelon laajennus niin että vahvistimen tila tulee hyödynnettyä, ja yksi vähän isompi elementti kylkeen? Nimim. sattuu tuollainen systeemi olemaan toimettomana rakentamista odottamassa.
Saabit: 9000 CS 2.3t -97, 9000 CSE 2.3T -98, 9-5 2.3t Sedan -02, 9-5 2.0T Biopower Wagon -07, 9-5 1.9TiD Wagon Vector Griffin -09, 9-3 1.9TiD Sedan, Saab Sonett II vm. -68
Paljon Saab 9000 osaa myynnissä! Kyselyt yv:nä.
Paljon Saab 9000 osaa myynnissä! Kyselyt yv:nä.
-
- "Aero"
- Viestit: 400
- Liittynyt: Ma Maalis 27, 2006 21:37
- Paikkakunta: Pohjoisessa etelässä
Re: litteät subit, kokemuksia, suosituksia?
Ehdotan samaa, siis jos siinä on oikeasti tosiaan saabin alkuperäisiä elementtejä vuodelta nakki ennen lusikkaa. Ainakin jo äänenlaadunkin takia elementit vaihtoon, vaikkei niitä mahdollisimman suuria hankkiskaan.. Helpoinhan se olis alkuperäisiin reikiin, mutta mites tuo näytti niin kummalliselta tollai kulmassa ja päädyssä tuo verkko.. Minkälaiset paikat siinä oikein on?Tuha kirjoitti: Siihen voisi kylkeen asennella jonkun isomman elementin ainakin omasta mielestäni.
Niin ja sitten.. Mulla ei nyt ole kuvaa tuosta nykyisestä kokoonpanosta missään, mutta subi tulee penkin selkänojasta about siihen lattian taitoskohtaan asti ja vahvarikin on vähän hölmösti pultattu sen viereen lattiaan kiinni joten tilaa jää oikeastaan enää vain pohjan taittuvan osan verran jos ei halua vahvarin päälle heitellä kamaa. Työkalujen kanssa mukaan mahtuu yksi reppu tai kassi, eli hyvin vähän.
ex: SAAB 9000cs 2.3 Turbo 1992 -myyty
ex: SAAB 9000cc 2.0 Turbo 1989 "Uljas Musta" Kesäajossa
Opel Astra 1.7cdti 2011 "käyttishairahdus"
ex:SAAB 900gl 2.0 1984 "Tune" -Edelleen perheessä -myyty-
ex: SAAB 9000cc 2.0 Turbo 1989 "Uljas Musta" Kesäajossa
Opel Astra 1.7cdti 2011 "käyttishairahdus"
ex:SAAB 900gl 2.0 1984 "Tune" -Edelleen perheessä -myyty-