Jos tavallisen kartiosuodattimen vaihtaisi koteloituun vapaavirtaussuodatinjärjestelmään ilmanottoputkineen, niin vaimenisivatko sihahdukset? Olisiko jo pelkkä kuorellinen kartiosuodatin parempi kuin kuoreton? Kannattaako tuollaisiin valmiisiin ilmanottosysteemeihin ruveta haaskaamaan rahaa vai ovatko ne sitten aivan yhtä surkeita ja vetävät kaiken p*skan puoleensa, niinkuin tavalliset kartiosuodattimet? Onko kellään kokemuksia näistä järjestelmistä tai kuorellisista suodattimista, vai vaihdanko vain surkean kartion uuteen yhtä surkeaan..?
Tulipas monta kysymystä samaan, mutta toivottavasti saa edes jotain tolkkua..
Kartiosuodatin vs. koteloitu järjestelmä?
-
- "Aero"
- Viestit: 400
- Liittynyt: Ma Maalis 27, 2006 21:37
- Paikkakunta: Pohjoisessa etelässä
Kartiosuodatin vs. koteloitu järjestelmä?
ex: SAAB 9000cs 2.3 Turbo 1992 -myyty
ex: SAAB 9000cc 2.0 Turbo 1989 "Uljas Musta" Kesäajossa
Opel Astra 1.7cdti 2011 "käyttishairahdus"
ex:SAAB 900gl 2.0 1984 "Tune" -Edelleen perheessä -myyty-
ex: SAAB 9000cc 2.0 Turbo 1989 "Uljas Musta" Kesäajossa
Opel Astra 1.7cdti 2011 "käyttishairahdus"
ex:SAAB 900gl 2.0 1984 "Tune" -Edelleen perheessä -myyty-
Re: Kartiosuodatin vs. koteloitu järjestelmä?
Vaimenee, mutta kuuluu ne silti.
Pistä vaan orggissuodatin ja orggiskotelo, kenties hieman avarretulla ilmanottoputkella.. :-)
Sinne orggiskoteloon sopivia vapareita saa myös ja suodatusteho on vastaava kuin irrallisilla vapareilla. Kyllä sinne lokariinkin sitä pölyä kulkeutuu kun pölyisiä teitä ajelee.
Pistä vaan orggissuodatin ja orggiskotelo, kenties hieman avarretulla ilmanottoputkella.. :-)
Sinne orggiskoteloon sopivia vapareita saa myös ja suodatusteho on vastaava kuin irrallisilla vapareilla. Kyllä sinne lokariinkin sitä pölyä kulkeutuu kun pölyisiä teitä ajelee.
Ville Jouppi #1780
9000 CCE 2.3T '92/'96 (PR) | 9000 Aero 2.3TA '96 (PR) | 9000 CSE 2.0tA '97 (VA) | 9000 CD 2.0T '89 (VA)
9000 CCE 2.3T '92/'96 (PR) | 9000 Aero 2.3TA '96 (PR) | 9000 CSE 2.0tA '97 (VA) | 9000 CD 2.0T '89 (VA)
Re: Kartiosuodatin vs. koteloitu järjestelmä?
Kaikenlaista "höpöhöpöä" jne on tullut kokeiltua ja eipä tuo koteloitu vapaafilsu oikeastaan eroa normista millään muulla tavoin kuin et siitä voi joissakin malleissa vetää putken ottamaan ilmaa muualta ! ja se vaimentaa ääntä hiukan enemmän näiden putkien yms takia...
Jos siis tarkoitit koteloitua vapaafilsua etkä alkuperäiseen laatikkoon tulevaa systeemiä ?
Ja jos haluaa sen vapaafilsun sinne laittaa niin mahdollisimman iso kartio-suodatin sitten sinne Mitä enemmän siinä on pinta-alaa niin ei sitten vetäse shittiä niin helposti läpi yhdestä kohtaa omassa käytössä Greenin filsut on osoittautunu aikas hyviksi kunhan muistaa pitää kunnossa.
ja näin siis omilla kokemuksilla ja en jaksa edes laskea montaako eri filsua olen jo kokeillut
Mikään noista ei kuitenkaan voita ALKUPERÄISTÄ mutta ne äänet
Jos siis tarkoitit koteloitua vapaafilsua etkä alkuperäiseen laatikkoon tulevaa systeemiä ?
Ja jos haluaa sen vapaafilsun sinne laittaa niin mahdollisimman iso kartio-suodatin sitten sinne Mitä enemmän siinä on pinta-alaa niin ei sitten vetäse shittiä niin helposti läpi yhdestä kohtaa omassa käytössä Greenin filsut on osoittautunu aikas hyviksi kunhan muistaa pitää kunnossa.
ja näin siis omilla kokemuksilla ja en jaksa edes laskea montaako eri filsua olen jo kokeillut
Mikään noista ei kuitenkaan voita ALKUPERÄISTÄ mutta ne äänet
9-5 Aero -00 Wagon
Re: Kartiosuodatin vs. koteloitu järjestelmä?
Kuka ostaa vaparin muun takia kun äänien ?
Saab 9000i ´88
Volvo V70 2.5T AWD ´98
Volvo V70 2.5T AWD ´98
-
- "Aero"
- Viestit: 400
- Liittynyt: Ma Maalis 27, 2006 21:37
- Paikkakunta: Pohjoisessa etelässä
Re: Kartiosuodatin vs. koteloitu järjestelmä?
No juurikin ne äänet. Juu, en tarkoittanut alkuperäiseen koteloon tulevaa, sellaista en viitsi edes miettiä. Bmc:llä oli aika edullinen koteloitu suodatin missä tuli putket mukana, mutta liekö sitten yhtä kuraa kuin halvemmat kartiot.. Jos käyttöikä samaa luokkaa noilla toistasataa maksavilla merkkisuotimilla ja halpiksilla niin silloin olis melkein järkevintä mennä biltemasta hakemaan.Viltzu kirjoitti:
Jos siis tarkoitit koteloitua vapaafilsua etkä alkuperäiseen laatikkoon tulevaa systeemiä ?
Mikään noista ei kuitenkaan voita ALKUPERÄISTÄ mutta ne äänet
ex: SAAB 9000cs 2.3 Turbo 1992 -myyty
ex: SAAB 9000cc 2.0 Turbo 1989 "Uljas Musta" Kesäajossa
Opel Astra 1.7cdti 2011 "käyttishairahdus"
ex:SAAB 900gl 2.0 1984 "Tune" -Edelleen perheessä -myyty-
ex: SAAB 9000cc 2.0 Turbo 1989 "Uljas Musta" Kesäajossa
Opel Astra 1.7cdti 2011 "käyttishairahdus"
ex:SAAB 900gl 2.0 1984 "Tune" -Edelleen perheessä -myyty-
Re: Kartiosuodatin vs. koteloitu järjestelmä?
No joo, tulihan tollanen laitettua, eri juttu on kuin pitkään pysyy. Imuäänet on miehekkäät ja sihinät kuuluu hienosti. Saattaa vaan kesällä imeä paskaa turboon. Hyöty tuosta tuntuu olevan +-0
Re: Kartiosuodatin vs. koteloitu järjestelmä?
Minä.Famnium kirjoitti:Kuka ostaa vaparin muun takia kun äänien ?
Ja imuletkuna on 4" puruimurin letkua. Konehuoneessa on muutenkin jo ahdasta, joten oli jokin kompromissi pakko tehdä.
Saab 9000 2.0 T -88 med Garrett GT40 Scania
Saab 9000 2.0 T -88 purku
Saab 900 2.1 16v -92 purku
Saab 99 -84 hitsattu
Volvo 142 -74 2,0l suunnitelmissa GT42
Volvo 242 -78 2,5l med liten mitsu
Volvo 740 -88 2,3l med Garrett GT40 hybrid 60/60
Saab 9000 2.0 T -88 purku
Saab 900 2.1 16v -92 purku
Saab 99 -84 hitsattu
Volvo 142 -74 2,0l suunnitelmissa GT42
Volvo 242 -78 2,5l med liten mitsu
Volvo 740 -88 2,3l med Garrett GT40 hybrid 60/60