Kuinka yhdistää Trionic 5 autoon T7 parhaat palat? (T7BCV)

Autoja voi muokata ja säätää. Täällä voit vaihtaa mielipiteitä aiheesta.
Vastaa Viestiin
j0ne
"Hölösuu"
Viestit: 2518
Liittynyt: Ke Maalis 29, 2006 12:00
Paikkakunta: Kalakukko city

Re: Kuinka yhdistää Trionic 5 autoon T7 parhaat palat? (T7BCV)

Viesti Kirjoittaja j0ne »

Auttaako tuo myös räpätykkseen kun nostaa hieman kierroksia tyhjäkäynniltä ja hitaassa ajossa?
Minulla käytössä olevassa "kiertäneessä softassa" joku oli laittanut jo minimiin tuon "Tryck_mat!" vasemman alakulman(yhden solun) ja ei tyhjäkäynnillä räpättänyt yhtään, mutta lähdössä ja pysähdyksessä rupesi räpättämään hieman.

Pitää testata loppuuko räpätys kokonaan tuolla Hookin ohjeella.

Kirjoitappas Hook joku suomenkielinen tarina myös noista mankkuvenan lähdöistä ja niiden kokojen(holkit, poraaminen) muuttamisesta, ahtojen piikkaamisen korjaamisesta ja suhteesta peruspaineeseen tähän 8)
9000 Aero -97 RE85
9-5 Aero -01 Biopower
Oze
"Turbo"
Viestit: 286
Liittynyt: Ti Heinä 08, 2008 13:49
Paikkakunta: Jyväskylän korpilahti

Re: Kuinka yhdistää Trionic 5 autoon T7 parhaat palat? (T7BCV)

Viesti Kirjoittaja Oze »

jos johtoadapteriin käy vaikka ng 900 sumuvalojen liitin niin minkä kehitän tohon tonnarin liittimen päähän... onko niitä missäpäin saappia ja missä mallissa. voinhan toki kolvailla suoraankin mutta ei ole haittaa jos tekee siistin adapterin... onpahan ammattimaisen näköinen :mrgreen:

(poksi käynyt modissa ja t7 tulossa maanantain seudulla.)
Nissan Pathfinder 2.5 dci se
jcarlson
"Saabisti"
Viestit: 9165
Liittynyt: La Touko 01, 2004 19:36
Paikkakunta: Haparanda

Re: Kuinka yhdistää Trionic 5 autoon T7 parhaat palat? (T7BCV)

Viesti Kirjoittaja jcarlson »

Niitä 3 pin liittimiä pitäisi löytyä Bosch huolloista tai muista autosähköliikkeistä. Liittimen nimi on 3 pin junior timer (uros).

Vpv-motorracing myös myy niitä.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
vesa67
"Hölösuu"
Viestit: 4567
Liittynyt: To Tammi 25, 2007 17:34
Paikkakunta: Kangasala

Re: Kuinka yhdistää Trionic 5 autoon T7 parhaat palat? (T7BCV)

Viesti Kirjoittaja vesa67 »

vein viimeiset vpv:ltä vähä aika sitten ja oli sitä mieltä ettei tilaa uutta erää. Mutta Alppilan autohuollosta niitä saa kolmepinnisiä.
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, 9-3 SC Vector Tids -07, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style

E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
Oze
"Turbo"
Viestit: 286
Liittynyt: Ti Heinä 08, 2008 13:49
Paikkakunta: Jyväskylän korpilahti

Re: Kuinka yhdistää Trionic 5 autoon T7 parhaat palat? (T7BCV)

Viesti Kirjoittaja Oze »

ilmeisesti ng 900 sumariliitin käy t7 venaan... taidan ottaa auton alkuperäsen liittimen irti ja laittaa johdot suoraan sumariliittimeen ilman mitään väliadaptereita.

Oliko se nyt niin että sinistä johtoa ei tartte t7 mankun kanssa.
Nissan Pathfinder 2.5 dci se
peinu
"Hölösuu"
Viestit: 6200
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 09:09
Paikkakunta: Jyskä
Viesti:

Re: Kuinka yhdistää Trionic 5 autoon T7 parhaat palat? (T7BCV)

Viesti Kirjoittaja peinu »

Oisko kellään kuvia heittää, jotta millä tavalla olette T5-kolkkiin laittaneet T7-venan nätisti kiinni?

9-3X 2.0T XWD -10 BioPower,
9-5 2.3t -00 US specs BP steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
vesa67
"Hölösuu"
Viestit: 4567
Liittynyt: To Tammi 25, 2007 17:34
Paikkakunta: Kangasala

Re: Kuinka yhdistää Trionic 5 autoon T7 parhaat palat? (T7BCV)

Viesti Kirjoittaja vesa67 »

Kuva

vaikka noiN. Hookilla oli joku aika sitten noita telineitä.
Tuon voi laittaa aika monin päin tuohon nurkkaan.
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, 9-3 SC Vector Tids -07, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style

E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
peinu
"Hölösuu"
Viestit: 6200
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 09:09
Paikkakunta: Jyskä
Viesti:

Re: Kuinka yhdistää Trionic 5 autoon T7 parhaat palat? (T7BCV)

Viesti Kirjoittaja peinu »

Aika sievä asennushan tuo.

9-3X 2.0T XWD -10 BioPower,
9-5 2.3t -00 US specs BP steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
Hessu
"Hölösuu"
Viestit: 2069
Liittynyt: To Touko 08, 2003 10:10
Paikkakunta: Häijää

Re: Kuinka yhdistää Trionic 5 autoon T7 parhaat palat? (T7BCV)

Viesti Kirjoittaja Hessu »

Nyt on jälleen yhteen matalapaineturboon puhallettua eloa. Tein boksin modifikaation ohjeiden mukaan, hommasin T7 venttiilin ja tänään laitettiin sitten hiukan sormeiltu versio "Italian Aeron" softasta sisään. Muistipiirien pyyhkiytyminen oli työn takana mutta sitkeä yrittäminen palkittiin. VSS unohtui ekassa versiossa päälle mutta sen sai korjattua. Kiitoksia sinne Kangasalan suuntaan vaan!

Kulkupolitiikka parantui erittäin selkeästi! Aika 60-120 km/h nelosella tipahti 4-5 sekuntia. Ei mikään raketti vieläkään, mutta isomman DP:n ja laajakaistan asennuksen jälkeen katsotaan sitten lisää.
liikala90
"Kaasari"
Viestit: 5
Liittynyt: To Heinä 16, 2009 15:17

Helppiä

Viesti Kirjoittaja liikala90 »

Terve! Nyt tuli hommattua toinen purkki ja t7 mankkuvena... Boksin ois tarkotus lähtee ens viikolla modattavaks... Sitte kysyisinki tosta mankkuvenan asennuksesta että mihinkä kytken ne kolme letkua ja mistä saan 2 johtoa mankkuvenalle? pellin alla on vapaana yks 3 pinninen liitin jossa on 3 johtoa ja yks 2 pinninen liitin missä on yksi johto? Auto on 9000 2.0t -96... (kuvat olis mahtavia) Kiitos jo etukäteen
vesa67
"Hölösuu"
Viestit: 4567
Liittynyt: To Tammi 25, 2007 17:34
Paikkakunta: Kangasala

Re: Kuinka yhdistää Trionic 5 autoon T7 parhaat palat? (T7BCV)

Viesti Kirjoittaja vesa67 »

http://www.fotopankki.fi/vesseli/kuva/25833740-IMG_3211
tuolla näkyy kuva tonnarin konehuoneesta T5 mankkuvenalla.
Mankkuvenoissa on kirjaimet W(astegate), R(elease) ja C(ompressor) joiden perusteella letkujen toisen pään voi päätellä. Lisäksi tarvitset johtoadapterin jonka teko-ohjeet on tämän topicin ekalla sivulla ja kytket sen vasemman ajovalon läheltää löytyvään käyttämättömään 3-pinniseen liittimeen (joka näkyy tuossa kuvassa kytkettynä T5 mankkuvenaan)
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, 9-3 SC Vector Tids -07, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style

E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
liikala90
"Kaasari"
Viestit: 5
Liittynyt: To Heinä 16, 2009 15:17

Re: Kuinka yhdistää Trionic 5 autoon T7 parhaat palat? (T7BCV)

Viesti Kirjoittaja liikala90 »

vesa67 kirjoitti:http://www.fotopankki.fi/vesseli/kuva/25833740-IMG_3211
tuolla näkyy kuva tonnarin konehuoneesta T5 mankkuvenalla.
Mankkuvenoissa on kirjaimet W(astegate), R(elease) ja C(ompressor) joiden perusteella letkujen toisen pään voi päätellä. Lisäksi tarvitset johtoadapterin jonka teko-ohjeet on tämän topicin ekalla sivulla ja kytket sen vasemman ajovalon läheltää löytyvään käyttämättömään 3-pinniseen liittimeen (joka näkyy tuossa kuvassa kytkettynä T5 mankkuvenaan)
Sininen johto jää vissiin käyttämättä niistä kolmesta? onkos niillä kahdella jäljelle jääväällä väliä miten päin ne tulee mangneettiventtiiliin?
jcarlson
"Saabisti"
Viestit: 9165
Liittynyt: La Touko 01, 2004 19:36
Paikkakunta: Haparanda

Re: Kuinka yhdistää Trionic 5 autoon T7 parhaat palat? (T7BCV)

Viesti Kirjoittaja jcarlson »

Sininen jää käyttämättä ja kahden muun napaisuudella ei ole merkitystä.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Ilkka R
Matalapaineturbo
Viestit: 154
Liittynyt: To Heinä 31, 2008 12:28
Paikkakunta: Iisalmi

Re: Kuinka yhdistää Trionic 5 autoon T7 parhaat palat? (T7BCV)

Viesti Kirjoittaja Ilkka R »

Tutkin hieman T7 BCV:n toimintaa kompressorin ja painemittarin avulla. Kun W-liittimen laittaa kiinni kelloon ja pistää painetta C-liittimeen, ilmaa alkaa vuotaa R-liittimestä, kun paine ylittää noin 1,1 baaria. Toisinpäin eli R -> C ei kulje ilma sitten millään.

Oletettavasti siis sisällä oleva jousi alkaa antaa periksi noilla paineilla ja päästää ilman vuotamaan C -> R.

Sitten se tärkein kysymys: tarvitseeko C -> R pitää missään tilanteessa yli 1,1 baarin painetta? Jos ajatellaan että peruspaineet ovat 1 bar, tällöin kaikki paine ohjataan kellolle W, ja C -> R ei saa vuotaa. Mutta jos tavoitellaan yli 1 bar ahtoja, BCV:n täytyy ohjata vähemmän ilmaa kellolle W, ja enemmän R:lle. Eli tällöin C -> R ei tarvitse pitää yli 1 baarin painetta, koska painetta vapautuu R:n kautta ulkoilmaan/imurööriin.

Onko ajatusmallissani virhe?
j0ne
"Hölösuu"
Viestit: 2518
Liittynyt: Ke Maalis 29, 2006 12:00
Paikkakunta: Kalakukko city

Re: Kuinka yhdistää Trionic 5 autoon T7 parhaat palat? (T7BCV)

Viesti Kirjoittaja j0ne »

Tutkin hieman T7 BCV:n toimintaa kompressorin ja painemittarin avulla. Kun W-liittimen laittaa kiinni kelloon ja pistää painetta C-liittimeen, ilmaa alkaa vuotaa R-liittimestä, kun paine ylittää noin 1,1 baaria. Toisinpäin eli R -> C ei kulje ilma sitten millään.

Oletettavasti siis sisällä oleva jousi alkaa antaa periksi noilla paineilla ja päästää ilman vuotamaan C -> R.
Otitko huomioon että noin se toimii siis jos sitä ei ohjata ollenkaan?

Eli siis nyt noissa sinun testeissä se nimenomaan antaa peruspaineen eli sama efekti kun johto ei ole kiinni.
Sitten se tärkein kysymys: tarvitseeko C -> R pitää missään tilanteessa yli 1,1 baarin painetta? Jos ajatellaan että peruspaineet ovat 1 bar, tällöin kaikki paine ohjataan kellolle W, ja C -> R ei saa vuotaa. Mutta jos tavoitellaan yli 1 bar ahtoja, BCV:n täytyy ohjata vähemmän ilmaa kellolle W, ja enemmän R:lle. Eli tällöin C -> R ei tarvitse pitää yli 1 baarin painetta, koska painetta vapautuu R:n kautta ulkoilmaan/imurööriin.
Kun boksi ohjaa sitä bcv:tä(sähkömagneettia/jousta) niin se "vuotaa/pitää" eri verran. Eli se säätää paljon ilmaa menee läpi C->R ja näin myös säätää W -letkun ilmanmäärää ja sen kautta kellon aukeamista.
9000 Aero -97 RE85
9-5 Aero -01 Biopower
Vastaa Viestiin