Kuinka yhdistää Trionic 5 autoon T7 parhaat palat? (T7BCV)

Autoja voi muokata ja säätää. Täällä voit vaihtaa mielipiteitä aiheesta.
Vastaa Viestiin
jcarlson
"Saabisti"
Viestit: 9165
Liittynyt: La Touko 01, 2004 19:36
Paikkakunta: Haparanda

Re: Kuinka yhdistää Trionic 5 autoon T7 parhaat palat? (T7BCV)

Viesti Kirjoittaja jcarlson »

Vakio-osilla olevassa autossa yleisimmin joku rautapuolen ongelma (tuskin itse vena, mutta ei mahdotonta). Siis T7 venan tapauksessa. Eri turbolla tms. kokoonpanolla yleensä mainitun base DC taulun säätötarve, T5 venan kohdalla yleisimmin itse vena..
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
saba90
"Hölösuu"
Viestit: 3644
Liittynyt: Ke Tammi 05, 2005 11:22
Paikkakunta: Jkl.mlk

Re: Kuinka yhdistää Trionic 5 autoon T7 parhaat palat? (T7BCV)

Viesti Kirjoittaja saba90 »

Eli tarvitsee vissiinkin sit käyttää softa tarkastelussa?
Saab 9000 2.0t -97 Jubileum Stage X
Bmw E53 X5 2002
Saab 9000 2.0i -96
Saab 9000 2.0tA sport -98
jcarlson
"Saabisti"
Viestit: 9165
Liittynyt: La Touko 01, 2004 19:36
Paikkakunta: Haparanda

Re: Kuinka yhdistää Trionic 5 autoon T7 parhaat palat? (T7BCV)

Viesti Kirjoittaja jcarlson »

Jos softan vaihdon jälkeen on jotain rautaa vaihdettu.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Hook
"Hölösuu"
Viestit: 2221
Liittynyt: Ti Kesä 08, 2004 21:25
Paikkakunta: Helsinki/Tuusula/Somero

Re: Kuinka yhdistää Trionic 5 autoon T7 parhaat palat? (T7BCV)

Viesti Kirjoittaja Hook »

Ompa noita ecun fettejäkin joskus hajonnut niin, että mankuvena jää vetämään, eli vika voi olla ecun raudassakin.

http://www.saab9000.com/procedures/elec ... repair.php
ng900/9-3/9-5 purkuosia pyörimässä tallin nurkissa pk-seudulla. Entäpä onko tarvis Tech 2:lle tai T5/T7 (bio) päivityksille? Puuttuuko pixeleitä SID/ACCssä? YV:llä tavoittaa.
jcarlson
"Saabisti"
Viestit: 9165
Liittynyt: La Touko 01, 2004 19:36
Paikkakunta: Haparanda

Re: Kuinka yhdistää Trionic 5 autoon T7 parhaat palat? (T7BCV)

Viesti Kirjoittaja jcarlson »

Jos mankku jää syystä tai toisesta pysyvästi kiinni-asentoon niin vetää fuel cuttia aina ja vastaa w-letku irti tilannetta, mutta nopeassa polkaisussa cuttaus viittaisi enemmän säätöongelmaan tai hukkaportin jumitukseen, 3" rööriin 15T#6 autossa jne. vastaavaan.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
saba90
"Hölösuu"
Viestit: 3644
Liittynyt: Ke Tammi 05, 2005 11:22
Paikkakunta: Jkl.mlk

Re: Kuinka yhdistää Trionic 5 autoon T7 parhaat palat? (T7BCV)

Viesti Kirjoittaja saba90 »

Juu elikkä autossahan on 15G mitsun ahdin ja 3" rööri,softa on sama kuin T25 garretin aikoina
Saab 9000 2.0t -97 Jubileum Stage X
Bmw E53 X5 2002
Saab 9000 2.0i -96
Saab 9000 2.0tA sport -98
jcarlson
"Saabisti"
Viestit: 9165
Liittynyt: La Touko 01, 2004 19:36
Paikkakunta: Haparanda

Re: Kuinka yhdistää Trionic 5 autoon T7 parhaat palat? (T7BCV)

Viesti Kirjoittaja jcarlson »

Siinäpä se syy. 3" alkuputken kanssa #6 pakopesällä olevassa mitsussa (15T tai 15G) ei hukkaportti toimi kunnolla, hukkiksen nielun suunnittelu on epäonnistunut. Pakopesän porttauksella en saanut itse paremmaksi, mutta en kyllä yhtä kokeilukertaa enempää jaksanut sitä pirrailla. Kokeilematta jäi pidemmällä iskulla oleva hukkaportin kello jolla läppä pääsisi aukeamaan enemmän. Yleisimmät ratkaisut lienee ahtopyyntöjen tiputus sen verran alas että ei piikkaa liikaa, fuel cutin poisto (yleisintä T5 autoissa) tai muuten softan räätälöinti niin, että piikkaus minimoituu. Itse 9-5:ssä ratkaisin homman ostamalla ja vaihtamalla tilalle #5 pesän turbomeckiltä, siinä ei kyseistä ongelmaa ole. Tonnarissa ei ehkä järkevää koska hukkaportin kellon asento ei sen jälkeen ole "bolt on".
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Wiljami
"Aero"
Viestit: 311
Liittynyt: To Joulu 07, 2006 21:06
Paikkakunta: Suonenjoki, Iisalmi

Re: Kuinka yhdistää Trionic 5 autoon T7 parhaat palat? (T7BCV)

Viesti Kirjoittaja Wiljami »

Mulla tuo mitsu + fuelcut ongelma jt:n putkella poistui katalysaattorin asennuksella ja vain ajelemalla.
Saab 9000 i -91
Saab 9000 2.3 T -98
Saab 9000 2.0 T -96
Coltti
"Hölösuu"
Viestit: 2825
Liittynyt: To Huhti 22, 2004 09:34
Paikkakunta: Tampere

Re: Kuinka yhdistää Trionic 5 autoon T7 parhaat palat? (T7BCV)

Viesti Kirjoittaja Coltti »

Itellä Td05, jossa myös huonosti virtaava hukkaportti. Ilman hukkaportin tankoa, ahdot 1bar ~6000rpm ;).

Alkuun piikkaili niin maan perkeleesti. Ongelman sain ratkaistua poraamalla T7 mankkuvenan letkun kuristimen 2mm halkaisijaan ja sopivasti reg_kon_mat:ia muuttamalla.
Eero Tiainen #2185 O4O7481428
Autokorjaamo- ja rengasliike, Saab Service Center ET-AutoTech
1.9TiD Saabien ohjelmointi ja egr tulppaus alk. 445€.
T7 & T8 JC softat alk. 250€. SID/ACC pikselikorjaus alk. 80€. Ilmastointihuollot.
saapasi
"Hölösuu"
Viestit: 1362
Liittynyt: La Tammi 07, 2006 10:50

Re: Kuinka yhdistää Trionic 5 autoon T7 parhaat palat? (T7BCV)

Viesti Kirjoittaja saapasi »

Coltti kirjoitti:Ongelman sain ratkaistua poraamalla T7 mankkuvenan letkun kuristimen 2mm halkaisijaan ja sopivasti reg_kon_mat:ia muuttamalla.
Juu suosittelen myös tuota perussäätöä, ennen kuin mitään suurempaa rautamuutosta lähtee tekemään. Ja vaikkei auttaisi, niin 2mm vena tuskin täällä kauaa myynnissä vanhenee.
alajpa
"Turbo"
Viestit: 217
Liittynyt: Ma Syys 27, 2004 17:11
Paikkakunta: Pohjois-savo

Re: Kuinka yhdistää Trionic 5 autoon T7 parhaat palat? (T7BCV)

Viesti Kirjoittaja alajpa »

Käyköhän tämä e-willen kauppaama lukija/ohjelmoija trionic ecun ohjelmointiin? http://www.e-ville.hk/obd-skannerit/373 ... okalu.html
Edullinen tuo olisi ainakin.
#2163
9-5 2.3T -07
900i 16 2.1 -92
90 -87
jcarlson
"Saabisti"
Viestit: 9165
Liittynyt: La Touko 01, 2004 19:36
Paikkakunta: Haparanda

Re: Kuinka yhdistää Trionic 5 autoon T7 parhaat palat? (T7BCV)

Viesti Kirjoittaja jcarlson »

Ei todennäköisesti sovi ilman sopivien flashausskriptien kirjoittelua tai jostain porttaamista, fyysisesti varmaan käy hyvin. Freescale MPC5xx jolle tuo on tarkoitettu on eri ja modernimpi prosessoriperhe kuin T5/T7/T8 sisältämä vanhempi Motorola 68k.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Frostwind
"Hölösuu"
Viestit: 1105
Liittynyt: Ma Touko 30, 2005 11:14
Paikkakunta: Alavus

Re: Kuinka yhdistää Trionic 5 autoon T7 parhaat palat? (T7BCV)

Viesti Kirjoittaja Frostwind »

Kuinka ecun liittimeltä saa irroitettua pinnin? Kokeiltu on kaikenlaisilla neuloilla ja systeemeillä, mutta ei vaan ota irrotakseen.

Pitäisi saada T7 ecu sähköistettyä pöydällä, mutta T5 liittimestä puuttui pinni nro. 43.
Saab 9-5 Vector 2.3t BioPower -04
Saab 9-3 Turbo Sport -99 RE85
Saab 900 turbo16 -91
#3158, T5 ja T7 ohjelmoinnit
Hook
"Hölösuu"
Viestit: 2221
Liittynyt: Ti Kesä 08, 2004 21:25
Paikkakunta: Helsinki/Tuusula/Somero

Re: Kuinka yhdistää Trionic 5 autoon T7 parhaat palat? (T7BCV)

Viesti Kirjoittaja Hook »

Helpoiten irtoaa kahdella piikkiriman pinnillä. Niissä on sopiva paksuus ja päässä soviva viistous vakiona, jolloin piikki kiilaa lukituskynnen syrjään.
ng900/9-3/9-5 purkuosia pyörimässä tallin nurkissa pk-seudulla. Entäpä onko tarvis Tech 2:lle tai T5/T7 (bio) päivityksille? Puuttuuko pixeleitä SID/ACCssä? YV:llä tavoittaa.
saabi90
"Aero"
Viestit: 346
Liittynyt: Ke Tammi 12, 2011 19:21
Paikkakunta: Tampere

Re: Kuinka yhdistää Trionic 5 autoon T7 parhaat palat? (T7BCV)

Viesti Kirjoittaja saabi90 »

Maksaakos tommonen aloitusviestissä oleva softausvaihtoehto B:hen tarvittava "mokkula" vieläkin n.200 euroa vai saako halvemmalla?
Vastaa Viestiin