Kuinka yhdistää Trionic 5 autoon T7 parhaat palat? (T7BCV)

Autoja voi muokata ja säätää. Täällä voit vaihtaa mielipiteitä aiheesta.
Vastaa Viestiin
Harrimatias
"Hölösuu"
Viestit: 1148
Liittynyt: To Touko 05, 2005 11:33
Paikkakunta: Vantaa

Re: Kuinka yhdistää Trionic 5 autoon T7 parhaat palat? (T7BCV)

Viesti Kirjoittaja Harrimatias »

Koskas aletaan ohjelmoimaan mun toista purkkia, mikä on vielä vakiona hyllyssä :P
Saab 900 2.0t Cab -97
SonmH
"Viggen"
Viestit: 680
Liittynyt: Su Elo 21, 2005 21:00
Paikkakunta: Vantaa

Re: Kuinka yhdistää Trionic 5 autoon T7 parhaat palat? (T7BCV)

Viesti Kirjoittaja SonmH »

Harrimatias kirjoitti:Koskas aletaan ohjelmoimaan mun toista purkkia, mikä on vielä vakiona hyllyssä :P
Ensin kannattaa vaihtaa ahdin...
Väärinviritys stage 3 1x2-1
Harrimatias
"Hölösuu"
Viestit: 1148
Liittynyt: To Touko 05, 2005 11:33
Paikkakunta: Vantaa

Re: Kuinka yhdistää Trionic 5 autoon T7 parhaat palat? (T7BCV)

Viesti Kirjoittaja Harrimatias »

SonmH kirjoitti:
Harrimatias kirjoitti:Koskas aletaan ohjelmoimaan mun toista purkkia, mikä on vielä vakiona hyllyssä :P
Ensin kannattaa vaihtaa ahdin...
Eipä me tähän automaattiin vaihdeta mitään suurempia. Laatikko kuitenkin rajoittaa aika paljon tässä tapauksessa. Rakettia ei ole tarkoitus rakennella. Niin pysytään pienillä lisäyksillä vain liikenteessä tämän kappaleen kanssa.
Viimeksi muokannut Harrimatias, To Huhti 17, 2008 16:02. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Saab 900 2.0t Cab -97
nsn
"Kaasari"
Viestit: 45
Liittynyt: La Maalis 17, 2007 13:56
Paikkakunta: Lahti

Re: Kuinka yhdistää Trionic 5 autoon T7 parhaat palat? (T7BCV)

Viesti Kirjoittaja nsn »

Täälläkin tuli tarvittavat palikat hommattua muutaman illan lukemisen jälkeen.. hintakaan kun ei päätä huimaan. Vielä puuttuu toinen boksi ja sitten uskaltaa alkaa ihmettelemään ihan oikeesti.

Niin ja automaatti täälläkin, joten ihmeitä ei tule yritettyä. Itseasiassa se mitä tuolta ecuprojectin foorumilta ei oikeen saa irti on se että mitä tuossa automaatin kanssa pitää ottaa huomioon, "oikeissa" virisoftissa ainakin rajoitetaan ahtoja hitusen(siis suhteessa manuaaliin). Sitä en vaan ymmärrä miksi niitä rajoitetetaan jo stage1 tasolla, luulisi että se raja tulee vastaan vasta stage3 vaiheessa, jos siis väännöstä puhutaan. Vai onko tällä vain tarkoitus saada eroja softien välille?
saapasi
"Hölösuu"
Viestit: 1362
Liittynyt: La Tammi 07, 2006 10:50

Re: Kuinka yhdistää Trionic 5 autoon T7 parhaat palat? (T7BCV)

Viesti Kirjoittaja saapasi »

nsn kirjoitti:Niin ja automaatti täälläkin, joten ihmeitä ei tule yritettyä. Itseasiassa se mitä tuolta ecuprojectin foorumilta ei oikeen saa irti on se että mitä tuossa automaatin kanssa pitää ottaa huomioon, "oikeissa" virisoftissa ainakin rajoitetaan ahtoja hitusen(siis suhteessa manuaaliin). Sitä en vaan ymmärrä miksi niitä rajoitetetaan jo stage1 tasolla, luulisi että se raja tulee vastaan vasta stage3 vaiheessa, jos siis väännöstä puhutaan. Vai onko tällä vain tarkoitus saada eroja softien välille?
No siks kun ykköselläkin mentäis jo tomaatin sietorajan yli =400Nm. Tuon lisäksi automaatissa on ainakin otettu huomioon vaihtohetket, jolloin ahtoja lasketaan hetkellisesti.

Ei niitä eroja varmaan olis, jos ei olis väännön kestoerojakaan.

Sitten sitä millä eri tavoilla stage3 sykkii tykemmin, vaikka vääntö ilmoitetaan (maptun) samaksi kuin ykkösellä, saa sitten joku viisaampi luennoida tarkemmin.
nsn
"Kaasari"
Viestit: 45
Liittynyt: La Maalis 17, 2007 13:56
Paikkakunta: Lahti

Re: Kuinka yhdistää Trionic 5 autoon T7 parhaat palat? (T7BCV)

Viesti Kirjoittaja nsn »

saapasi kirjoitti:
nsn kirjoitti:Niin ja automaatti täälläkin, joten ihmeitä ei tule yritettyä. Itseasiassa se mitä tuolta ecuprojectin foorumilta ei oikeen saa irti on se että mitä tuossa automaatin kanssa pitää ottaa huomioon, "oikeissa" virisoftissa ainakin rajoitetaan ahtoja hitusen(siis suhteessa manuaaliin). Sitä en vaan ymmärrä miksi niitä rajoitetetaan jo stage1 tasolla, luulisi että se raja tulee vastaan vasta stage3 vaiheessa, jos siis väännöstä puhutaan. Vai onko tällä vain tarkoitus saada eroja softien välille?
No siks kun ykköselläkin mentäis jo tomaatin sietorajan yli =400Nm. Tuon lisäksi automaatissa on ainakin otettu huomioon vaihtohetket, jolloin ahtoja lasketaan hetkellisesti.

Ei niitä eroja varmaan olis, jos ei olis väännön kestoerojakaan.

Sitten sitä millä eri tavoilla stage3 sykkii tykemmin, vaikka vääntö ilmoitetaan (maptun) samaksi kuin ykkösellä, saa sitten joku viisaampi luennoida tarkemmin.
Eikai mikään stage1 väännä 400nm:ä? Puhe siis 2L koneesta T25 turbolla.

Se mitä tässä ihmettelen on että jos stage1(aut) vaiheessa ahdot ovat pienemmät kuin vastaavalla manuaalilla mutta taas stage3(aut) vaiheessa suuremmat kuin manuaalin stage1:sellä niin miksi ahtojen pitäisi olla pienemmät jo stage1:sestä asti? Jos laatikko siis kestää 'helposti' manuaalin stage1 väännön niin miksi sitä ei voi käyttää automaatin stage1 vaiheessa?

Maptun lupaa manuaali(?) stage1:lle 225hp/340nm ja stage3:lle 265hp/370nm ja kummankaan näistä ei pitäisi olla ongelma automaatillekkaan? Miksi ahdot ovat pienemmät ja vai kompensoidaanko hommaa muuta kautta?

Molemmissa laatikoissa rajoitetaan ahtoja ensimmäisillä vaihteilla ja automaattipuolella tosiaan rajoittaa vääntöä myös vaihtovaiheessa mutta eikai max ahtoihin vaikuta mitenkään. En todellaankaan tiedä asiasta kovinkan paljon ja sen takiahan täällä kysellään ja ihmetellään.

Jos menee liika offtopic niin sanokaa :wink:
saapasi
"Hölösuu"
Viestit: 1362
Liittynyt: La Tammi 07, 2006 10:50

Re: Kuinka yhdistää Trionic 5 autoon T7 parhaat palat? (T7BCV)

Viesti Kirjoittaja saapasi »

nsn kirjoitti:Eikai mikään stage1 väännä 400nm:ä? Puhe siis 2L koneesta T25 turbolla.
Jeps 420Nm stage1 manuaali on joo 2,3L.
ysikoo
"Viggen"
Viestit: 595
Liittynyt: Ma Joulu 05, 2005 00:29
Paikkakunta: Vantaa

Re: Kuinka yhdistää Trionic 5 autoon T7 parhaat palat? (T7BCV)

Viesti Kirjoittaja ysikoo »

Ootteko hommanneet palikat tuolta Comsolista vai jostain muualta?
M97CSB234EFM57001 RE85
Hook
"Hölösuu"
Viestit: 2221
Liittynyt: Ti Kesä 08, 2004 21:25
Paikkakunta: Helsinki/Tuusula/Somero

Re: Kuinka yhdistää Trionic 5 autoon T7 parhaat palat? (T7BCV)

Viesti Kirjoittaja Hook »

Tehtiin 3kpl kimppa comsolilta viime kesänä. Hinnaksi jäi tuolloin ~270 eur.. nyt pitäs olla jokusia kymppejä vähemmän. Jos oikeasti haluaa päästä halvalla, niin ~170 euroon irtoaa jenkeistä ja tuo käytettynä suomeen normaalina elektroniikka jätteenä.. :mrgreen:
ng900/9-3/9-5 purkuosia pyörimässä tallin nurkissa pk-seudulla. Entäpä onko tarvis Tech 2:lle tai T5/T7 (bio) päivityksille? Puuttuuko pixeleitä SID/ACCssä? YV:llä tavoittaa.
ysikoo
"Viggen"
Viestit: 595
Liittynyt: Ma Joulu 05, 2005 00:29
Paikkakunta: Vantaa

Re: Kuinka yhdistää Trionic 5 autoon T7 parhaat palat? (T7BCV)

Viesti Kirjoittaja ysikoo »

Taitaa lähtee palikat tilaukseen. On tätä jo tarpeeks kauan tullu mietittyä.

Miten tuo boksin jännitteennosto auttaa, kun eiks se kuitenkin reguloida sinne ~5v?
M97CSB234EFM57001 RE85
Hook
"Hölösuu"
Viestit: 2221
Liittynyt: Ti Kesä 08, 2004 21:25
Paikkakunta: Helsinki/Tuusula/Somero

Re: Kuinka yhdistää Trionic 5 autoon T7 parhaat palat? (T7BCV)

Viesti Kirjoittaja Hook »

t5 ecu käyttää 28 alkuisia eeprommeja, eikä modernimpia flash muisteja. Koska eeprommit tarvitsevat ~12v jännitteen ohjelmointia varten ja kun tämä syötetään nastan 65 kautta eculle ja on reguloitu, niin 13...16v on passeli jännite. Varsinkin monet vanhat amdn flashit saattaa vaatia useita erasointiyrityksiä vielä 15v syötöllä ja 12v mahdoton. Osa ecuista saattaa erasoitua jopa autossa (intel? Csi?) ~12v akkujännitteellä. Tietty yksi vaihtoehto on vaihtaa uudempia atmelin 29 alkuisia flash piirejä, jolloin ei tarvitse ohjelmointijänitettä ollenkaan ja toimii hyvin bussipysäkillä prommatessa... ;)
ng900/9-3/9-5 purkuosia pyörimässä tallin nurkissa pk-seudulla. Entäpä onko tarvis Tech 2:lle tai T5/T7 (bio) päivityksille? Puuttuuko pixeleitä SID/ACCssä? YV:llä tavoittaa.
ysikoo
"Viggen"
Viestit: 595
Liittynyt: Ma Joulu 05, 2005 00:29
Paikkakunta: Vantaa

Re: Kuinka yhdistää Trionic 5 autoon T7 parhaat palat? (T7BCV)

Viesti Kirjoittaja ysikoo »

Eli tuon 65:n kautta tuleva menee reguloinnin ohi?
M97CSB234EFM57001 RE85
Hook
"Hölösuu"
Viestit: 2221
Liittynyt: Ti Kesä 08, 2004 21:25
Paikkakunta: Helsinki/Tuusula/Somero

Re: Kuinka yhdistää Trionic 5 autoon T7 parhaat palat? (T7BCV)

Viesti Kirjoittaja Hook »

ecu toimii normaalisti ilman että nasta 65:seen tulee sähköä. Jos tähän haluaa syöttää sähköä, niiin ecun lähellä noin 15cm päässä on 10 napainen "production use only" liitin, johon tulee nastat 65, 62 ja 63 eculta, eli can ja ohjelmointijännitteen syöttö. (sekä 12v akulta ja maa...) nastan 65 jännite puotetaan reguloinnilla ~12v jännitteeseen, eli tarvitset sen muutaman voltin enemmän maksimoidaksesi ohjelmointijännitteen. Jotkut on syöttäneen piirille suoraan 13...15v eli ohittaneet reguloinnin kokonaan.. Jos eeprommit on ollut harvinaisen sitkeitä. Itse pärjännyt alle 10min uudelleen erasoinneilla, kun nastaan 65 on syöttänyt 15v...
ng900/9-3/9-5 purkuosia pyörimässä tallin nurkissa pk-seudulla. Entäpä onko tarvis Tech 2:lle tai T5/T7 (bio) päivityksille? Puuttuuko pixeleitä SID/ACCssä? YV:llä tavoittaa.
ysikoo
"Viggen"
Viestit: 595
Liittynyt: Ma Joulu 05, 2005 00:29
Paikkakunta: Vantaa

Re: Kuinka yhdistää Trionic 5 autoon T7 parhaat palat? (T7BCV)

Viesti Kirjoittaja ysikoo »

Noniin nyt selkis, kiitoksia.
M97CSB234EFM57001 RE85
Kaide
"Hölösuu"
Viestit: 1681
Liittynyt: Ti Elo 19, 2003 12:10
Paikkakunta: Helsinki

Re: Kuinka yhdistää Trionic 5 autoon T7 parhaat palat? (T7BCV)

Viesti Kirjoittaja Kaide »

Jaahas , mulla ois yks ylimääräinen tonnarin t5 purkki tiedossa... Kuka haluais räpeltää siihen jonkun stagetuksen ihan kokeilumielessä ja asenteella " ei väliä jos kilahtaa, mutta kiva jos toimii" :lol:
Vastaa Viestiin