Kuinka yhdistää Trionic 5 autoon T7 parhaat palat? (T7BCV)

Autoja voi muokata ja säätää. Täällä voit vaihtaa mielipiteitä aiheesta.
Vastaa Viestiin
Ilkka R
Matalapaineturbo
Viestit: 154
Liittynyt: To Heinä 31, 2008 12:28
Paikkakunta: Iisalmi

Re: Kuinka yhdistää Trionic 5 autoon T7 parhaat palat? (T7BCV)

Viesti Kirjoittaja Ilkka R »

j0ne kirjoitti:Otitko huomioon että noin se toimii siis jos sitä ei ohjata ollenkaan?

Eli siis nyt noissa sinun testeissä se nimenomaan antaa peruspaineen eli sama efekti kun johto ei ole kiinni.
Kyllä, ohjausta ei ollut, mutta eikös peruspaineen määritä kellon jousen jäykkyys? Sattumalta tuo mittaamani 1,1 baaria on aika lähellä minun peruspainetta ~1,0 bar, mutta se on todellakin vain sattumaa.

1,1 baaria on maksimipaine, jonka C -> R pitää ilman ohjausta tai ohjattuna, koska ohjaushan vetää tuon liitoksen auki, eli yrittää sulkea hukkaporttia ohjaamalla vähemmän painetta kellolle, ja enemmän R:n kautta ulkoilmaan/imurööriin.
liikala90
"Kaasari"
Viestit: 5
Liittynyt: To Heinä 16, 2009 15:17

Re: Kuinka yhdistää Trionic 5 autoon T7 parhaat palat? (T7BCV)

Viesti Kirjoittaja liikala90 »

No nyt olis asennettuna stage1 ja t7 mankkuvena... Mutta koeajolla ahtopaineet karkaavat ihan minne sattuu eli nousee liikaa mittari näytti jo 1.4 bar eihän sen stage 1 pitäs noin paljoo ahtaa? Missähän mahtais olla vika?
j0ne
"Hölösuu"
Viestit: 2522
Liittynyt: Ke Maalis 29, 2006 12:00
Paikkakunta: Kalakukko city

Re: Kuinka yhdistää Trionic 5 autoon T7 parhaat palat? (T7BCV)

Viesti Kirjoittaja j0ne »

Kyllä, ohjausta ei ollut, mutta eikös peruspaineen määritä kellon jousen jäykkyys? Sattumalta tuo mittaamani 1,1 baaria on aika lähellä minun peruspainetta ~1,0 bar, mutta se on todellakin vain sattumaa.

1,1 baaria on maksimipaine, jonka C -> R pitää ilman ohjausta tai ohjattuna, koska ohjaushan vetää tuon liitoksen auki, eli yrittää sulkea hukkaporttia ohjaamalla vähemmän painetta kellolle, ja enemmän R:n kautta ulkoilmaan/imurööriin.
Nyt pistit kyllä jo niin pahan että odotan viisampien vastausta :roll:
No nyt olis asennettuna stage1 ja t7 mankkuvena... Mutta koeajolla ahtopaineet karkaavat ihan minne sattuu eli nousee liikaa mittari näytti jo 1.4 bar eihän sen stage 1 pitäs noin paljoo ahtaa? Missähän mahtais olla vika?
Piikkaako se ton vai pysyy tuolla 1,4bar? Joku 1,1-1,2bar varmaan pitäisi tasaista olla stage1(piikki 1,2-1,3). Tarkasta ettei sulla ole liikaa peruspainetta tai kokeile laskea sitä esim. 0,45bar tasolle.
9000 Aero -97 RE85
9-5 Aero -01 Biopower
liikala90
"Kaasari"
Viestit: 5
Liittynyt: To Heinä 16, 2009 15:17

Re: Kuinka yhdistää Trionic 5 autoon T7 parhaat palat? (T7BCV)

Viesti Kirjoittaja liikala90 »

[/quote]Piikkaako se ton vai pysyy tuolla 1,4bar? Joku 1,1-1,2bar varmaan pitäisi tasaista olla stage1(piikki 1,2-1,3). Tarkasta ettei sulla ole liikaa peruspainetta tai kokeile laskea sitä esim. 0,45bar tasolle.[/quote]

Aluks oli peruspaineet 0.3 ahto pysyvästi 1.4-1.5... Nostin perus paineet 0.45 sama homma jatku... sitte laskin et oli noin 0.4 sitte yhen kiihdytyksen toimi ensin kylläkin nuosi 1.5 oli siellä puoli sekunttia laski baariin vaihteen vaidon jälkeen sama sitte ajelin hetken hiljaa koitin uudestaa muutaman kerran niin ei enää laskenu paineet... Sitte säädin perus paineet noim 0.37 sitte rupes aaltoileen nous 1.5 laski paariin ja samaa jatku... kuuluuko sen ensin ahtaa 1.5 ja noin 0-0.5 sekunnin jälkeen tippua paariin vai jäädä suoraan baariin?
j0ne
"Hölösuu"
Viestit: 2522
Liittynyt: Ke Maalis 29, 2006 12:00
Paikkakunta: Kalakukko city

Re: Kuinka yhdistää Trionic 5 autoon T7 parhaat palat? (T7BCV)

Viesti Kirjoittaja j0ne »

kuuluuko sen ensin ahtaa 1.5 ja noin 0-0.5 sekunnin jälkeen tippua paariin vai jäädä suoraan baariin?
Ei sen pitäis kyllä noin paljoa piikata. Sen pitäisi tasaisesti nousta 1,1bar lähelle ja siitä laskea sitten kierrosten mukaan siihen 1,0bar tuntumaan jos en nyt ihan väärin muista.

Jos mankkuvena on uusi ja softa kunnossa niin ei tuossa oikein muuta tule mieleen kun hukkaportinkellossa häikkää.
9000 Aero -97 RE85
9-5 Aero -01 Biopower
gnarlie
"Tuplakaasari"
Viestit: 61
Liittynyt: To Tammi 24, 2008 10:56
Paikkakunta: turku

Re: Kuinka yhdistää Trionic 5 autoon T7 parhaat palat? (T7BCV)

Viesti Kirjoittaja gnarlie »

Välikaapelin ecu:n pään liitintä saa kätevästi tilattua 4,3e+pk hintaan
täältä http://www.mksautobusiness.fi
petman89
"Koeajolla"
Viestit: 2
Liittynyt: La Heinä 10, 2010 06:07

Re: Kuinka yhdistää Trionic 5 autoon T7 parhaat palat? (T7BCV)

Viesti Kirjoittaja petman89 »

Pitäs itsekin saada tehtyä tuo t7 mankkuvenamodi omaan 2.0t 93:een.. löytyisköhän purkin modaajia Savosta.. Iisalmen lähistöltä mieluiten? :)
KAPU2
"Hölösuu"
Viestit: 1338
Liittynyt: Su Touko 18, 2008 09:35
Paikkakunta: PKS

Re: Kuinka yhdistää Trionic 5 autoon T7 parhaat palat? (T7BCV)

Viesti Kirjoittaja KAPU2 »

Voiko T5 ecun ohjelmoida canusbin kautta T5suitella kohdasta "Program ECU through CAN bus"? Purkissa on AMD piirit.
EX: ]9-5 Aero Combi, 93SC 1.8t 2008 243tkm, 9-3 2.0T SE 1998 264tkm, 9000 CSE 2.3i 1994 300tkm
vesa67
"Hölösuu"
Viestit: 4570
Liittynyt: To Tammi 25, 2007 17:34
Paikkakunta: Kangasala

Re: Kuinka yhdistää Trionic 5 autoon T7 parhaat palat? (T7BCV)

Viesti Kirjoittaja vesa67 »

Eihän kyseessä ole ainoa käyttöecu ja ensimmäinen kerta tätä tekemässä ?
Piireistä pitää tietää minkä erasointijännitteen tarvii ja mitä algoritmia pitää käyttää.
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, 9-3 SC Vector Tids -07, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style

E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
KAPU2
"Hölösuu"
Viestit: 1338
Liittynyt: Su Touko 18, 2008 09:35
Paikkakunta: PKS

Re: Kuinka yhdistää Trionic 5 autoon T7 parhaat palat? (T7BCV)

Viesti Kirjoittaja KAPU2 »

Ei, kyllä, yritän etsiä tarvittavat datat piireistä.
EX: ]9-5 Aero Combi, 93SC 1.8t 2008 243tkm, 9-3 2.0T SE 1998 264tkm, 9000 CSE 2.3i 1994 300tkm
KAPU2
"Hölösuu"
Viestit: 1338
Liittynyt: Su Touko 18, 2008 09:35
Paikkakunta: PKS

Re: Kuinka yhdistää Trionic 5 autoon T7 parhaat palat? (T7BCV)

Viesti Kirjoittaja KAPU2 »

AM28F010 http://www.datasheetcatalog.com/datashe ... F010.shtml
Write and erase voltage 12.0 V ±5%
EX: ]9-5 Aero Combi, 93SC 1.8t 2008 243tkm, 9-3 2.0T SE 1998 264tkm, 9000 CSE 2.3i 1994 300tkm
vesa67
"Hölösuu"
Viestit: 4570
Liittynyt: To Tammi 25, 2007 17:34
Paikkakunta: Kangasala

Re: Kuinka yhdistää Trionic 5 autoon T7 parhaat palat? (T7BCV)

Viesti Kirjoittaja vesa67 »

Sit siitä vaan, erasointijännite min. 15 V mielellään (eculla on erasointijännitteelle sisäinen regulaattori jonka ylimenojännitteeksi kannattaa arvata reilu 2 volttia). Läppärien laturit on aika hyviä vaihtoehtoja jos muita virtalähteitä ei satu löytymään.
Noi AMD:n piirit tyypillisesti on hankalimpia erasoitumaan ainakin PE micron algoritmeilla , mutta poikkeuksiakin on.
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, 9-3 SC Vector Tids -07, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style

E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
EtterociN
"Kaasari"
Viestit: 25
Liittynyt: To Joulu 30, 2010 23:42
Paikkakunta: EU:n itäisin piste

Re: Kuinka yhdistää Trionic 5 autoon T7 parhaat palat? (T7BCV)

Viesti Kirjoittaja EtterociN »

Löytyiskö Pohjois-Karjalasta tai kuopion tai s-linnan läheltä joku joka voisi suorittaa tuon modauksen? on meinaan T5 vena rikki.. TAAS.. :?
9000cde 2.0t -96
9-5 2.3t SE -97 tomato
saba90
"Hölösuu"
Viestit: 3644
Liittynyt: Ke Tammi 05, 2005 11:22
Paikkakunta: Jkl.mlk

Re: Kuinka yhdistää Trionic 5 autoon T7 parhaat palat? (T7BCV)

Viesti Kirjoittaja saba90 »

Enpä tiiä kuuluuko tähän ketjuun mut eikös rikkinäinen mankkuvena voi tehdä fuelcuteja? Omassa autossa kun painaa nopeesti kiihdytyksessä kaasun pohjaan niin räppää fuelcuttia,niin ja autossa on T7 mankkuvena
Saab 9000 2.0t -97 Jubileum Stage X
Bmw E53 X5 2002
Saab 9000 2.0i -96
Saab 9000 2.0tA sport -98
vesa67
"Hölösuu"
Viestit: 4570
Liittynyt: To Tammi 25, 2007 17:34
Paikkakunta: Kangasala

Re: Kuinka yhdistää Trionic 5 autoon T7 parhaat palat? (T7BCV)

Viesti Kirjoittaja vesa67 »

liian pieni peruspaine, väärät arvot reg_kon_mat:ssa tai 3" DP tekee myös samaa. Tai vaikka jumittava hukkis. Onhan noita syitä ..
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, 9-3 SC Vector Tids -07, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style

E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
Vastaa Viestiin