Mistä aloittaa piristys tonnariin?

Autoja voi muokata ja säätää. Täällä voit vaihtaa mielipiteitä aiheesta.
Vastaa Viestiin
9000tfor4ever
"Tuplakaasari"

Mistä aloittaa piristys tonnariin?

Viesti Kirjoittaja 9000tfor4ever »

Tämä asia on varmaan täällä palstalla puhuttu moneen kertaan, mutten ollut varma kaikista malleista ja vuosiluvuista niin kysyn nyt itse:

Mistä alottaisitte Saab 9000 turbo -88 jenkkimallin piristämisen laitumelle. Onko olemassa lastuja tai ns kolvaus ohjeita boxiin.

Ei taida toi tonnari muuten erota suomi mallista muuten kuin mailimittarilla vai onko jotain muuta eroja?

onkos kellään kokemuksia rengasvuotojen paikkauksesta ns koiran"sillä"
kaveri vaan ehdotteli et pääsisin noilla kesänakeilla viel tän kesän yli kun yksi perkule rupesi vuotamaan. Tämän jutun kirjoittajalla on peukut keskellä kätöstä. kiitos etukäteen :D
Auto = 4 kirjainta
Saab = 4 kirjainta
ex 9000tfor4ever :)
tevisu
"Hölösuu"

Viesti Kirjoittaja tevisu »

Ihan vaan oma mielipide, mutta aloittaisin piristämisen alustan laittamisella kuntoon tulevia tehoja varten.
9000tfor4ever
"Tuplakaasari"

joo. uutta iskaria ja jousia oon tässä harkinnu. oon vaan niin jääny koukkuun tohon iskari keskusteluun etten osaa nyt päättää mitkä ostan :D

sit oon kuullu jotain legendaa jostain etupään tukivarresta joka asennetaan jo aluperäisten tukivarsien viereen. mut tää on ihan kuulopuhetta oven takaa. :D

oon tosin aikas arka noitten tehojen kanssa et tiedän ettei sitä tulis poljettua ton ikästä autoa... Olishan se vaan mukavampi ohitella sitä isompaa scania autoa tuolla suomen turuilla turvallisesti ja nopeasti. :D
Auto = 4 kirjainta
Saab = 4 kirjainta
Jarski
"Aero"

Viesti Kirjoittaja Jarski »

kyllä ne koiran "paska" paikat pitää. kokemusta on paljon... :wink:
Jos on korviaan myöten kusessa kannatta pitää suunsa kiinni.
Ansis
"Hölösuu"

Viesti Kirjoittaja Ansis »

Jarru ja kytkinnesteet sekä öljyt vaihtoon, kaikki suodattimet, tulpat jakajan kansi ja pyörijä uusiksi samoin tulpan johdot jos on.
sitten voisi vaihtaa kaikki alipaine letkut konehuoneeseen ja uuden päävirta, sytytys ja pensapumpun releet. Myös uusi pumppu kannattaa vaihtaa jos ei tietoa kilometreistä.
näillä eväillä pääsee nauttimaan alkuperäisistä tehoista joka on paaaaljon enemmän kun huonosti pidetyn auton tehot.
9000tfor4ever
"Tuplakaasari"

jees, kiitos jo vastanneille. kyllähän oon aikas aktiivisesti vaihdellut nesteitä ja kuluvia osia. tosin laatikon nesteitä en ole jaksanu edes yrittää vaihtaa vielä..

entäs APC-boksin virittäminen ?

oon tuolla http://www.saabismionsairaus.net lukenu ton kolvaus ohjeen ja nyt kysynki et onko kellään parempia ohjeita tohon hommaan esim ton potentio metrin lisäämistä ahdoille? myös enemmän kun 10hp uskaltaisin koittaa jos vaan sopia kolvaus ohjeita löytyy.
Auto = 4 kirjainta
Saab = 4 kirjainta
saabracing
"Hölösuu"

Viesti Kirjoittaja saabracing »

9000tfor4ever kirjoitti:jees, kiitos jo vastanneille. kyllähän oon aikas aktiivisesti vaihdellut nesteitä ja kuluvia osia. tosin laatikon nesteitä en ole jaksanu edes yrittää vaihtaa vielä..

entäs APC-boksin virittäminen ?

oon tuolla http://www.saabismionsairaus.net lukenu ton kolvaus ohjeen ja nyt kysynki et onko kellään parempia ohjeita tohon hommaan esim ton potentio metrin lisäämistä ahdoille? myös enemmän kun 10hp uskaltaisin koittaa jos vaan sopia kolvaus ohjeita löytyy.
http://www.900aero.com/ tuolla vähän enemmän kuin 10...
jani
"Aero"

Viesti Kirjoittaja jani »

Jos turbosaabiin lisää vetoja kaipaa niin ohjeita olisi apc muokaaminen että ahtopaineet pysyy" rajoittajaan asti + kilossa" . Samalla kannattaa päivittää suurempi ahtoilman jäähdytin ja pakoputkistoon menee vaihtoon tilalle voi laittaa 3" jt putken . Polttoaine puolelle kannattaa laittaa säädettävä polttoaineenpaineen säädin esim mallia fse. Kannattaa muistaa että vanhan ahtimen nuilla eväilla saa aika äkkiä loppuun . Eli näitten viilauksien suorittamiseen kannattaa katella tekniikka kuntoon . Rahaa menee noin" muutama tonni "jos mielii että paljon ajettu tonnari kestää kyseiset muutokset hajoamatta . Vaihteito voi alkaa antautua tehojen noustesse aika helposti . Tämä kestäminen johtuu kaytöstä kaikki vehkeethän saa palasiksi väärällä käytöllä mutta kyllä tonnari näillä eväillä on mukava auto ajaa perheautoksi . Seuraavaksi listaa voisi jatkaa alustan päivityksillä uretaanipuslaa ,lyhyempää jousta ...... ruokahalu kasvaa syödessä
Vastaa Viestiin