Ahdot tapissa

Autoja voi muokata ja säätää. Täällä voit vaihtaa mielipiteitä aiheesta.
potkuhousu
"Hölösuu"
Viestit: 3644
Liittynyt: Ke Maalis 12, 2003 21:05
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Ahdot tapissa

Viesti Kirjoittaja potkuhousu »

Laiton laadukkaan Equus mittarin kiinni ihan vaan kokeeksi mitä noin suunnilleen mahtaa olla paineet. Mittarihan on sitten niinkin laadukas että veikkaan heitot olevan siinä +-0,1 bar tai saattaa se olla +-0,2. Ei tosta niin tiedä.

Siis vakio Mitsun ahtimella (9-3 aero) SP1 ja AMW cuuleri, siinä modit ja tässä tulokset 8O

Lähtötilanne moottori sammuksissa
Kuva

Kiihdytys 3. vaihteella
Kuva

Kiihdytys 3. vaihteella ja nyt menee villiksi
Kuva

Kiihdytys 3. vaihteella
Kuva

Kiihdytys 2. vaihteella
Kuva

Kyseessä on hetkellisiä ahtoja jotka yleensä laskee aika nopeasti sinne 1,2-1,3 paikkeille, mutta kuitenkin 8O :)
Jyrki alias potkuhousu
SS-K #1636 STCF #2
Zaino Show Car Polish Trolli.nu
Viimeistely alkaa ensimmäisestä Zaino kerroksesta
NG900T
"Saabisti"
Viestit: 2235
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 21:09
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja NG900T »

Ziisus 8O 8O
Onks sulla jotain viriä mitä MEILLE ei oo kerrottu :lol:
Saab 9-3x 2.0T BioPower -10
#1429
potkuhousu
"Hölösuu"
Viestit: 3644
Liittynyt: Ke Maalis 12, 2003 21:05
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja potkuhousu »

ai niin equus mittarissa on vielä pieni ruuvi putkessa sisällä :wink: . Mullahan kone käy ihan hullun rikkaalla josta päästään kohta eroon uusilla vetimillä, mutta itekkin ihmettelin kun kulkee aivan simona välillä.

Täytyy kulkee nyt ihan rauhassa ettei mene kone rikki noilla paineilla
Jyrki alias potkuhousu
SS-K #1636 STCF #2
Zaino Show Car Polish Trolli.nu
Viimeistely alkaa ensimmäisestä Zaino kerroksesta
NG900T
"Saabisti"
Viestit: 2235
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 21:09
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja NG900T »

potkuhousu kirjoitti:ai niin equus mittarissa on vielä pieni ruuvi putkessa sisällä :wink: . Mullahan kone käy ihan hullun rikkaalla josta päästään kohta eroon uusilla vetimillä, mutta itekkin ihmettelin kun kulkee aivan simona välillä.

Täytyy kulkee nyt ihan rauhassa ettei mene kone rikki noilla paineilla
Miten se viisari näyttää orkkismittarissa?
Saab 9-3x 2.0T BioPower -10
#1429
potkuhousu
"Hölösuu"
Viestit: 3644
Liittynyt: Ke Maalis 12, 2003 21:05
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja potkuhousu »

ei se näytä kuin punasen puoleen väliin, hassu juttu
Jyrki alias potkuhousu
SS-K #1636 STCF #2
Zaino Show Car Polish Trolli.nu
Viimeistely alkaa ensimmäisestä Zaino kerroksesta
Hallu
"Hölösuu"
Viestit: 2724
Liittynyt: To Elo 14, 2003 12:32
Paikkakunta: R136a1

Viesti Kirjoittaja Hallu »

No jo on 8O
Ei mulla vaan nouse vaikka on stage-4: nen (pl. ahdin) kun 1,5: teen ja siitä sitten hieman laskee.
No kohta on "uusi" ahin kiinni ym. tilpenhöörit, jospa sitten :D ... toisaalta ei kai se paine kaikkea ratkaise eli se ilmamäärä mikä siit menee läpi on varmaan tärkeempää :roll:
No, kokeilemalla sekin selviää 8) ja selviää sekin pysyykö ahin ees kasassa :wink:
http://personal.inet.fi/cool/lts/ahtimen%20korjaus.htm

EDIT: Onko sulla varmaan oikeenlainen ruuvi siellä putkessa :lol:

EDIT-II: Ihana mittarin-asennus...ja mulle vielä vinoilitte että on persiistä toi asennus :lol:
(Stage-1: llä ahtoja)
http://personal.inet.fi/cool/saab93t/videot/ahtot.wmv
Viimeksi muokannut Hallu, Ma Touko 24, 2004 10:45. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Keijo-klubi #1860, Maja kesät Mäntsälässä ja talvet Lahdessa.
Renauly Megane 1.5 dci, Renault Scenic, Opel Frontera, Suzuki Iso-rosvo Naked, Hayabussi.
potkuhousu
"Hölösuu"
Viestit: 3644
Liittynyt: Ke Maalis 12, 2003 21:05
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja potkuhousu »

93t sport kirjoitti: EDIT: Onko sulla varmaan oikeenlainen ruuvi siellä putkessa :lol:
Se onkin nyt oikea turboruuvi :lol: koklasin puhaltamalla putkeen kun siellä oli ruuvi ja 0,5bar sain puhkuttua, imu joka on sitten aivan loistava (tiedoksi naisille) mulla meni 1bar.

EDIT: siis tiedoksi että tosta autosta on vakionakin vedetty ihan ihme tehoja 236hv, lastulla 244hv ja ties mitä siitä kohta lähtee kun pikkasen nikkaroidaan.
Jyrki alias potkuhousu
SS-K #1636 STCF #2
Zaino Show Car Polish Trolli.nu
Viimeistely alkaa ensimmäisestä Zaino kerroksesta
9-3Tid
"Hirsch"
Viestit: 800
Liittynyt: Ke Heinä 16, 2003 10:04
Paikkakunta: Leppävirta

Viesti Kirjoittaja 9-3Tid »

potkuhousu kirjoitti:
imu joka on sitten aivan loistava (tiedoksi naisille) mulla meni 1bar.
herranjestas mitä menit kirjoittamaan...perheellinen mies? Tyhjennä mailboksis, kohta alkaa tulemaan asiattomia viestejä ympäri Suomea! :wink:

No pääasia on, että aero kulkee...
Japso
"Hölösuu"
Viestit: 2080
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 22:15
Paikkakunta: Etelä-Savo

Viesti Kirjoittaja Japso »

Aikamoisia ahtoja puskee, kannattaa tosiaan ajella suht rauhallisesti, ettei kone / ahdin ota sitä viimeistä tehopiikkiä 8O .
Corvette C5
Vigge
"Hölösuu"
Viestit: 2758
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 07:53
Paikkakunta: Manse

Viesti Kirjoittaja Vigge »

Tässä varoittava esimerkki siitä jos paineita on liiikaa
http://www.x40nordic.com/Media/Filmer/ras.mpg

Mäntäpisiäisen riski saattaa olla myös kohtalaisen suuri.
Itse tosin veikkaa että voimansiirto ottaa ensin siipeensä, jos siitä nyt joku paikka pragaa.
#1730
500whp.net member
saabisti2
"Hirsch"
Viestit: 713
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 18:38
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja saabisti2 »

Potkis hei , mulla on toi ihan sama mittari, ja lähtötilannekin on sama :) ,
eli karvan alle 0 näyttää, mutta ilmeisesti se "turboruuvi" siellä putkessa on erilainen :wink: ,
sillä mun mittari ei nouse kuin 1 bar kohdalle vaikka kuinka antaisi kenkää.... :(
t. IP-2 #1502
2*9-5 Aero. Sedan ja farkku.
potkuhousu
"Hölösuu"
Viestit: 3644
Liittynyt: Ke Maalis 12, 2003 21:05
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja potkuhousu »

saabisti2 kirjoitti: sillä mun mittari ei nouse kuin 1 bar kohdalle vaikka kuinka antaisi kenkää.... :(
Mä olen kyllä sitä mieltä että IP sun lastu ei oikeen pelitä sillä ahdot pitäis olla 1,2-1,3 paikkeilla pelkästään Stege 1 lastulla. Musta tuntuu että säkin olet kohta MapTun asiakas kun aloitamme painostuskampanjan :D
Jyrki alias potkuhousu
SS-K #1636 STCF #2
Zaino Show Car Polish Trolli.nu
Viimeistely alkaa ensimmäisestä Zaino kerroksesta
Speedou
"Hölösuu"
Viestit: 1297
Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 05:00
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Speedou »

Nordicin Steg kolmosella ahdot tasaantuivat 1.5baarin :twisted:

Tai näin ainakin dynossa, pitää joskus kokeilla ihan tien päällä. Auton oma mittari menee punaisen alueen tappiin. Ja huippukierroksilla on vieläkin punasen puolella.
STCF #3
saabisti2
"Hirsch"
Viestit: 713
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 18:38
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja saabisti2 »

Blääh... :? ... ne ottaa varmaan vaihdossa mun SP:n boxin... , mutta tarttis enste hommata uusi talviauto ( lue: toinen Saabi )
ens talveksi.... ja vasta sitten, JOS rahaa jää,......taitaakin tulla jo kesä 2005 vastaan ennenkuin ....:(
t. IP-2 #1502
2*9-5 Aero. Sedan ja farkku.
Vigge
"Hölösuu"
Viestit: 2758
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 07:53
Paikkakunta: Manse

Viesti Kirjoittaja Vigge »

potkuhousu kirjoitti:
saabisti2 kirjoitti: sillä mun mittari ei nouse kuin 1 bar kohdalle vaikka kuinka antaisi kenkää.... :(
Mä olen kyllä sitä mieltä että IP sun lastu ei oikeen pelitä sillä ahdot pitäis olla 1,2-1,3 paikkeilla pelkästään Stege 1 lastulla. Musta tuntuu että säkin olet kohta MapTun asiakas kun aloitamme painostuskampanjan :D
Mulla kun oli orkksiboksi äsken tovin kiinni, niin sekin lykkäs paineita 1.0-1.1. Aeron kone on kuitenkin lähes sama viggen kanssa, joten epäilen myös suuresti tuotteesi toimivuutta.
#1730
500whp.net member
Vastaa Viestiin