Kisakattia monen moista

Autoja voi muokata ja säätää. Täällä voit vaihtaa mielipiteitä aiheesta.
potkuhousu
"Hölösuu"
Viestit: 3644
Liittynyt: Ke Maalis 12, 2003 21:05
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Kisakattia monen moista

Viesti Kirjoittaja potkuhousu »

Ostin sitten 3" kisakatin Pro Turbon kautta ja yllätyksekseni sain keraamisen katin.

Kuva

Nooh eikun soittamaan että mitä tämä oikeen tarkoittaa mutta kun lupasivat sen kestävän jopa 400hv tehoja (so what), mutta paras pala onkin se että katille on 5v takuu joten jos ei kestä niin aina uutta tulee :D Tostahan on käyty keskustelua kattien kestävyydestä ja nyt otetaan selvää kuinka toi mun "kisa" oikeesti sporttikatti kestää tulevat virit jotka on sitten se 270 heppoja :)

Kaikilla valmistajilla kisakatti ei välttämättä tarkoita metallisia sisuksia, näin ainakin MagnaFlowlla
Jyrki alias potkuhousu
SS-K #1636 STCF #2
Zaino Show Car Polish Trolli.nu
Viimeistely alkaa ensimmäisestä Zaino kerroksesta
NG900T
"Saabisti"
Viestit: 2248
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 21:09
Paikkakunta: Vantaa

Re: Kisakattia monen moista

Viesti Kirjoittaja NG900T »

potkuhousu kirjoitti:Ostin sitten 3" kisakatin Pro Turbon kautta ja yllätyksekseni sain keraamisen katin.

Nooh eikun soittamaan että mitä tämä oikeen tarkoittaa mutta kun lupasivat sen kestävän jopa 400hv tehoja (so what), mutta paras pala onkin se että katille on 5v takuu joten jos ei kestä niin aina uutta tulee :D Tostahan on käyty keskustelua kattien kestävyydestä ja nyt otetaan selvää kuinka toi mun "kisa" oikeesti sporttikatti kestää tulevat virit jotka on sitten se 270 heppoja :)

Kaikilla valmistajilla kisakatti ei välttämättä tarkoita metallisia sisuksia, näin ainakin MagnaFlowlla
On se pramee. :) Varmaan ihan laadukas setti toi magnaflow ku tommosta takuutakin luvataan. Paljonkohan maksaa :wink:
Noissa takuissa varmaan ollaankin tarkkana että mikä sen on sitten loppujenlopuksi tuhonnu, joten lambaada ja seokset on syytä olla kunnossa ennenku menee kitisemään uutta takuuseen :roll:
Saab 9-3x 2.0T BioPower -10
#1429
potkuhousu
"Hölösuu"
Viestit: 3644
Liittynyt: Ke Maalis 12, 2003 21:05
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja potkuhousu »

mä maksoin tosta 270 eur ja lisään vielä kun sanoin myyjälle että normaalisti ei sportti katit kestä kovin pitkään yli 270 hevoja niin vastaus oli yksinkertaisesti s"e ei ole sinun ongelmasi koska takuu on 5 v" Mulle tuli se pirullinen virne naamalleni :twisted: katotaan kuinkas tässä käy.
Jyrki alias potkuhousu
SS-K #1636 STCF #2
Zaino Show Car Polish Trolli.nu
Viimeistely alkaa ensimmäisestä Zaino kerroksesta
Hallu
"Hölösuu"
Viestit: 2724
Liittynyt: To Elo 14, 2003 12:32
Paikkakunta: R136a1

Viesti Kirjoittaja Hallu »

Sä kun ajat sen kiville niin tulee porsliinia sitten putken päästä :D
Keijo-klubi #1860, Maja kesät Mäntsälässä ja talvet Lahdessa.
Renauly Megane 1.5 dci, Renault Scenic, Opel Frontera, Suzuki Iso-rosvo Naked, Hayabussi.
T16
"Turbo"
Viestit: 300
Liittynyt: La Kesä 14, 2003 21:32

Viesti Kirjoittaja T16 »

Magnaflow rosteri katit 2,5" ja 3" ovat virityskatteja:

loivat sisäänmeno ja ulostulokartiot = pienempi vastus kun monessa vakiokatissa, isompia kokoja saatavana (nuo 2,5" ja 3,0")
ihan hyviä virityksiin

em kateilla ei ole e-hyväksyntää joten 1.1.96/1.1.98-> autoissa ne ovat ei tieliikennekäyttöön

------------------------

Kisakatteja jotka kestävät paremmin kuumaa:

HJS kilpakatalysaattorit ja rosteriäänenvaimentimet:

3-toimimetallikatalysaattorit, kestää kilpa-ajoa, TUV-hyväksyttyjä, myös viritettyihin katuautoihin, pituus 350 mm, halkaisija 108 mm

HJS 90 95 1546 FIA 1054/70 liitos 70 mm, hinta: 817,40 eur
HJS 90 95 1544 FIA 1054/60 liitos 60 mm, hinta: 817, 40 eur
HJS 90 95 1543 FIA 1054/55 liitos 55 mm, hinta: 817,40 eur
3-toimikilpakatalysaattorit, WRC-luokiteltu, ONS- ja DMSP-hyväksyttyjä, voi käyttää myös Kit Car, Super 1600, GrN.

pituus 268 mm, halkaisija 108 mm

HJS 90 95 0057 FIA WRC 1112/10 liitos 61,5 mm
HJS 90 95 0055 FIA WRC 1112/10 liitos 78 mm
pituus 368 mm, halkaisija 130 mm

HJS 90 95 0044 FIA WRC 1279/10 liitos 80 mm

Katso lisää http://www.hjs.com

em kateilla ei ole e-hyväksyntää joten 1.1.96/1.1.98-> autoissa ne ovat ei tieliikennekäyttöön

-------------------------------

e-hyväksyttyjä virityskatteja saa esim JT:n 3" down-pipe mukana
Turbo Sensonic
"Hölösuu"
Viestit: 7321
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Turbo Sensonic »

93t sport kirjoitti:Sä kun ajat sen kiville niin tulee porsliinia sitten putken päästä :D
Ei välttämättä. Mun auton sportkattiin on tullut lommo jostain syystä ja se silti pelittää. Eli ei kai toi katin sisällä oleva keramiikka ole hirveän altista rikkoutumaan. Mene ja tiedä???
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
potkuhousu
"Hölösuu"
Viestit: 3644
Liittynyt: Ke Maalis 12, 2003 21:05
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja potkuhousu »

riippuu missä kohtaa se lommo on sillä toi katti osio on vaan siinä keskellä ja päissä on paljon tilaa.

Soonera ei taaskaan näytä kuvia
Jyrki alias potkuhousu
SS-K #1636 STCF #2
Zaino Show Car Polish Trolli.nu
Viimeistely alkaa ensimmäisestä Zaino kerroksesta
Hallu
"Hölösuu"
Viestit: 2724
Liittynyt: To Elo 14, 2003 12:32
Paikkakunta: R136a1

Viesti Kirjoittaja Hallu »

T16 kirjoitti:Magnaflow rosteri katit 2,5" ja 3" ovat virityskatteja:
em kateilla ei ole e-hyväksyntää joten 1.1.96/1.1.98-> autoissa ne ovat ei tieliikennekäyttöön
Siis onko potkiksella laiton katti?
Toisaalta, so what :D pääasia että koneet kulkee 8)
Keijo-klubi #1860, Maja kesät Mäntsälässä ja talvet Lahdessa.
Renauly Megane 1.5 dci, Renault Scenic, Opel Frontera, Suzuki Iso-rosvo Naked, Hayabussi.
Turbo Sensonic
"Hölösuu"
Viestit: 7321
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Turbo Sensonic »

potkuhousu kirjoitti:riippuu missä kohtaa se lommo on sillä toi katti osio on vaan siinä keskellä ja päissä on paljon tilaa.
Totta. Mun auton katissa se lommo on kulmassa.
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
9000LPT
"Hölösuu"
Viestit: 2075
Liittynyt: Ti Touko 20, 2003 17:16
Paikkakunta: Laukaa

Olisiko lisää kuvia

Viesti Kirjoittaja 9000LPT »

Olisiko mahdollista saada näkyville lisää kuvia :?: Olisi aikomus itsellekin hommata uusi katti (Race) ja kiinnostaisi tuon katin ulko halkaisija, koska oma tonnari liikkuu sen verran matalalla :D , että pitäisi saada ainakin keraaminen katti mahdollisimman ylös.

Mites muuten toi hyväksyntä juttu menee :?: Oma tonnari on rekisteröity 3/96, mutta veikkaisin että E-hyväksyntä on tehty aikaisemmin :?: :?:
Saabisti kolmannessa polvessa
900 Aero -87
Honda CBR 1100xx
potkuhousu
"Hölösuu"
Viestit: 3644
Liittynyt: Ke Maalis 12, 2003 21:05
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja potkuhousu »

MÄ voin ottaa lisää kuvia tosta kunhan palveluntarjoajani suostuu taas toimimaan oikein mitan kanssa.

Ja kyllä tuntuu olevan laiton joten tässä pohdin nyt palauttaisinko mutta onkohan muissa kateissa yhtä hyvä takuu kuten tosta Magnassa (5 vuotta). Pääasia että katti toimii.
Jyrki alias potkuhousu
SS-K #1636 STCF #2
Zaino Show Car Polish Trolli.nu
Viimeistely alkaa ensimmäisestä Zaino kerroksesta
Turbo Sensonic
"Hölösuu"
Viestit: 7321
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Turbo Sensonic »

potkuhousu kirjoitti:Ja kyllä tuntuu olevan laiton joten tässä pohdin nyt palauttaisinko mutta onkohan muissa kateissa yhtä hyvä takuu kuten tosta Magnassa (5 vuotta). Pääasia että katti toimii.
Jep, pääasia että se toimii. Toinen asia on sitten kokonaan se, että alkaako joku katsastusmies kyttäilemään katsastuksessa nimenomaan jotain katalysaattoria, että onko se "EU -hyväksytty". Mun auton sportkat on EU -hyväksytty, mutta eipä ole asia tullut ikinä aiheelliseksi katsastuskonttorilla.
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
potkuhousu
"Hölösuu"
Viestit: 3644
Liittynyt: Ke Maalis 12, 2003 21:05
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja potkuhousu »

silloin kai katellaan kattia jos se ei toimi katsastuksessa, pöh teidän kanssanne nyt mä jo mietin vaihtaisinko eli peruisinko ton kaupan. Ja kaikki tämä vaiva taas teidän takianne :D
Jyrki alias potkuhousu
SS-K #1636 STCF #2
Zaino Show Car Polish Trolli.nu
Viimeistely alkaa ensimmäisestä Zaino kerroksesta
T16
"Turbo"
Viestit: 300
Liittynyt: La Kesä 14, 2003 21:32

Viesti Kirjoittaja T16 »

jos pykälien mukaan mennään täytyy ey-tyyppihyväksytyssä autossa olla e-hyv katti
http://www.prostreet.fi/viritysosat/index.html
klikkaa yläreunan linkki

toisaalta en tiedä ainuttakaan tapausta että ehjä (=toimiva) ei e-hyv katti olisi hylätty leimalla
eli jos ei soita poskea tms ärsytä katsastusmiestä ei suurta riskiä ole :)

jos haluaa olla 100% varma kannattaa käyttää e-hyv virityskattia

-----------------

magnaflow:n valmistajan usa:laiset 5v takuut tarkoittavat että vakioautossa kestää normaaliajoa 5v tai vastaavan määrän (n 100000km)
auton virittäminen purkaa takuun sielläkin

toki 5v takuu vakioautoon antaa ymmärtää että tuote on laadukas
potkuhousu
"Hölösuu"
Viestit: 3644
Liittynyt: Ke Maalis 12, 2003 21:05
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja potkuhousu »

Tässä on mun katin mitat

Kuva

Kuva

Kuva
Jyrki alias potkuhousu
SS-K #1636 STCF #2
Zaino Show Car Polish Trolli.nu
Viimeistely alkaa ensimmäisestä Zaino kerroksesta
Vastaa Viestiin