Auton kiemurtelu kiihdyttäessä
Auton kiemurtelu kiihdyttäessä
Meno näyttää nyt tältä:
http://www.youtube.com/watch?v=0RlktUKNJq0
Alustana on juuri vaihedut Lesjöforssit, Sachin Advantaget ja pyöränkulmat säädetty muutama viikko sitten. Renkaina on 205/50R16 ja vanteina tonnarin aerot, elikkäs ET ei ole ihan kohdillaan..
Nyt kun sai tuon uudemman ahtimen puhisemaan niin meno on jo lähes sietämätöntä, kun kierrokset on 3000-4000 ja ahdot kilon huiteilla..eilen kun kävi testailemassa niin oli perhanan vaikee pysyä omalla kaistalla...
Mikäs perhana tollaseen nyt sitten auttais?
EDIT: Autona OG900
http://www.youtube.com/watch?v=0RlktUKNJq0
Alustana on juuri vaihedut Lesjöforssit, Sachin Advantaget ja pyöränkulmat säädetty muutama viikko sitten. Renkaina on 205/50R16 ja vanteina tonnarin aerot, elikkäs ET ei ole ihan kohdillaan..
Nyt kun sai tuon uudemman ahtimen puhisemaan niin meno on jo lähes sietämätöntä, kun kierrokset on 3000-4000 ja ahdot kilon huiteilla..eilen kun kävi testailemassa niin oli perhanan vaikee pysyä omalla kaistalla...
Mikäs perhana tollaseen nyt sitten auttais?
EDIT: Autona OG900
Saab 900S Combicoupe
Re: Auton kiemurtelu kiihdyttäessä
Vaihdat takaisin pienemmän turbon, lasket paineita ja laitat vakiosoftan. Jos kumpikaan eturengas ei pyri sutimaan, niinei tule vetelyjäkään.
Mahtaiskohan tasauspyörästön lukko auttaa asiaan?
Mahtaiskohan tasauspyörästön lukko auttaa asiaan?
9-3X 2.0T XWD -10 BioPower,
9-5 2.3t -00 US specs BP steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
Re: Auton kiemurtelu kiihdyttäessä
Joku voisi vastata että väärä vetotapa
Liian levittävä vanne varmasti vaikuttaa, koska enemmän pitoa saava rengas pyrkii kiertymään olkatappilinjan ympäri. Missäs kunnossa tukivarsien puslat on? Nekin aiheuttavat ainakin teoriassa pyöränkulmien muutoksia. Itsellä olisi käyttämätön säädettävä palalukko tuossa hyllyssä jos sellaista innostuisi asentamaan
Liian levittävä vanne varmasti vaikuttaa, koska enemmän pitoa saava rengas pyrkii kiertymään olkatappilinjan ympäri. Missäs kunnossa tukivarsien puslat on? Nekin aiheuttavat ainakin teoriassa pyöränkulmien muutoksia. Itsellä olisi käyttämätön säädettävä palalukko tuossa hyllyssä jos sellaista innostuisi asentamaan
Re: Auton kiemurtelu kiihdyttäessä
Etuakselin tuennan puslat jäykemmiksi, lukko ja tiukempi ote ratista.
Saabisti kolmannessa polvessa
900 Aero -87
Honda CBR 1100xx
900 Aero -87
Honda CBR 1100xx
Re: Auton kiemurtelu kiihdyttäessä
Täytyy varmaankin mennä puslakaupoille, sitten voisi tuon lukon samalla hommata kun toi nykyinen laatikko tippuu pois pelistä....jos nyt ees tehoja on tarpeeksi sen hajottamiseen
Puslat kannattaa varmaankin ostaa ennemmin PCS:ltä kuin motonetistä?
Puslat kannattaa varmaankin ostaa ennemmin PCS:ltä kuin motonetistä?
Saab 900S Combicoupe
-
- "Hirsch"
- Viestit: 963
- Liittynyt: Ti Huhti 05, 2005 11:34
- Paikkakunta: Itä-Suomi
Re: Auton kiemurtelu kiihdyttäessä
http://www.speedparts.se/shop/prod/sp_c ... g900.shtml
Jotain tuonsuuntaista... ehkä. Tuskin kannattaa kumipuslia laittaa.
Jotain tuonsuuntaista... ehkä. Tuskin kannattaa kumipuslia laittaa.
# 2569
900S - ex-käyttöauto, RIP
900T16 - entinen ikuisuusprojekti
900S - ex-käyttöauto, RIP
900T16 - entinen ikuisuusprojekti
Re: Auton kiemurtelu kiihdyttäessä
Kumipuslat on PCS:lla yleensä Scantech "laatua", joten taitaa mistä vain saada parempia. Jos ostaa alkuperäiset, niin sitten on asia erikseen. Uretaanisia malleja suosittelen
Saabisti kolmannessa polvessa
900 Aero -87
Honda CBR 1100xx
900 Aero -87
Honda CBR 1100xx
Re: Auton kiemurtelu kiihdyttäessä
Ja jollei hilloa ole niihin kaikkiin, niin todennäkoinen ongelma pusla (ainakin tonnarissa) on takapusla. Itsellä sattumoisin vähän samaa ongelmaa, ei noin paha, mutta urissa ajettaessa leveä matala kumi pyrkii nousemaan urasta. Ja tähän Westerlundin lausunto oli em. mukainen.9000LPT kirjoitti:Etuakselin tuennan puslat jäykemmiksi
Kaikki uretaani puslat on itseasiassa ollu olkkarin lattialla jo marraskuusta, mutta mistään kun ei tunnu saavan niitä uusia alumiinisia paloja, joihin takapuslat asennetaan .. Elkparts pitää niitä kyllä vieläkin valikoimissaan, muttei kuitenkaan ole marraskuusta lähtien pystynyt niitä alihankintasyistä toimittamaan.. jee jee jehova
Re: Auton kiemurtelu kiihdyttäessä
PCS:ltä saa myös niitä parempia eli Powerflexin puslia. Nekään eivät tosin auta jos tehoa on kertakaikkiaan etupyörillä liikaa. Väärä vetotapa...
Audi A6 Abt AS6R -623Nm
Golf Gti 320 -14
Golf Gti 320 -14
Re: Auton kiemurtelu kiihdyttäessä
Muistakseni Powerflexien mukana tuli uusi alumiini palasaapasi kirjoitti:Ja jollei hilloa ole niihin kaikkiin, niin todennäkoinen ongelma pusla (ainakin tonnarissa) on takapusla. Itsellä sattumoisin vähän samaa ongelmaa, ei noin paha, mutta urissa ajettaessa leveä matala kumi pyrkii nousemaan urasta. Ja tähän Westerlundin lausunto oli em. mukainen.9000LPT kirjoitti:Etuakselin tuennan puslat jäykemmiksi
Kaikki uretaani puslat on itseasiassa ollu olkkarin lattialla jo marraskuusta, mutta mistään kun ei tunnu saavan niitä uusia alumiinisia paloja, joihin takapuslat asennetaan .. Elkparts pitää niitä kyllä vieläkin valikoimissaan, muttei kuitenkaan ole marraskuusta lähtien pystynyt niitä alihankintasyistä toimittamaan.. jee jee jehova
Saabisti kolmannessa polvessa
900 Aero -87
Honda CBR 1100xx
900 Aero -87
Honda CBR 1100xx
Re: Auton kiemurtelu kiihdyttäessä
Joo-o, mutta sepä on just siellä pirun Elkpartsilla.9000LPT kirjoitti:Muistakseni Powerflexien mukana tuli uusi alumiini palasaapasi kirjoitti:Ja jollei hilloa ole niihin kaikkiin, niin todennäkoinen ongelma pusla (ainakin tonnarissa) on takapusla. Itsellä sattumoisin vähän samaa ongelmaa, ei noin paha, mutta urissa ajettaessa leveä matala kumi pyrkii nousemaan urasta. Ja tähän Westerlundin lausunto oli em. mukainen.9000LPT kirjoitti:Etuakselin tuennan puslat jäykemmiksi
Kaikki uretaani puslat on itseasiassa ollu olkkarin lattialla jo marraskuusta, mutta mistään kun ei tunnu saavan niitä uusia alumiinisia paloja, joihin takapuslat asennetaan .. Elkparts pitää niitä kyllä vieläkin valikoimissaan, muttei kuitenkaan ole marraskuusta lähtien pystynyt niitä alihankintasyistä toimittamaan.. jee jee jehova
Tarjoan pullakahvit ensimmäiselle, joka löytää nuo palat jostain! Ja täytyy olla siis puslat valmiina paloissa kiinni. Muuten kai joutuu prässäileen.
(tähän on taas kuitenki joku yksinkertanen ratkasu, mut sehän ei uutta oo.. )
Re: Auton kiemurtelu kiihdyttäessä
Tulikin mieleen että minkähänlainen tuo citikan taannoin paremmissa malleissa käyttämä Diravi-ohjaus olisi tässä tapauksessa? Systeemi on täyshydraulinen (ei siis hydraulisesti tehostettu) ja sen ominaisuuksiin kuuluu että mitkään pyöriltä päin tulevat voimat eivät saa rattia kääntymään. Täytyisi joskus kenkiä jotain XM V6 24v:tä että veteleekö vai ei9000LPT kirjoitti:Etuakselin tuennan puslat jäykemmiksi, lukko ja tiukempi ote ratista.
Re: Auton kiemurtelu kiihdyttäessä
Noniin ja miten niin taas simppeli ratkaisu...PCS:ltä aamulla löytyi. Mutta kun ei briteistäkään, niin eihän sitä voi täälläkään olla . Pullakahvit siis stop.
Re: Auton kiemurtelu kiihdyttäessä
Tuskimpa tuollaiset alitehoiset paljoa vetelee, eikös tuossakin ole alle 300hv:tä?Hessu kirjoitti:Tulikin mieleen että minkähänlainen tuo citikan taannoin paremmissa malleissa käyttämä Diravi-ohjaus olisi tässä tapauksessa? Systeemi on täyshydraulinen (ei siis hydraulisesti tehostettu) ja sen ominaisuuksiin kuuluu että mitkään pyöriltä päin tulevat voimat eivät saa rattia kääntymään. Täytyisi joskus kenkiä jotain XM V6 24v:tä että veteleekö vai ei9000LPT kirjoitti:Etuakselin tuennan puslat jäykemmiksi, lukko ja tiukempi ote ratista.
SS-K #1367 \ STCF #44
9-3 2.0t Sport -00 Junnustage 1
"Elämää varmaan löytyy ilman 500 hv:tä mutta veikkaanpa että se on melkoista nyhräämistä"
- Eki Mustakari -
9-3 2.0t Sport -00 Junnustage 1
"Elämää varmaan löytyy ilman 500 hv:tä mutta veikkaanpa että se on melkoista nyhräämistä"
- Eki Mustakari -
Re: Auton kiemurtelu kiihdyttäessä
Eipä se sitikka varmaan juurikaan vetele, tosiaan. Jotkut muut etuvetoiset tempoilevat jo siinä 0,1 GW tehoilla, itsellänikin on sellainen pihassa.Juusokas kirjoitti:Tuskimpa tuollaiset alitehoiset paljoa vetelee, eikös tuossakin ole alle 300hv:tä?Hessu kirjoitti:
Tulikin mieleen että minkähänlainen tuo citikan taannoin paremmissa malleissa käyttämä Diravi-ohjaus olisi tässä tapauksessa? Systeemi on täyshydraulinen (ei siis hydraulisesti tehostettu) ja sen ominaisuuksiin kuuluu että mitkään pyöriltä päin tulevat voimat eivät saa rattia kääntymään. Täytyisi joskus kenkiä jotain XM V6 24v:tä että veteleekö vai ei