Auton kiemurtelu kiihdyttäessä

Autoja voi muokata ja säätää. Täällä voit vaihtaa mielipiteitä aiheesta.
pakinen
"Viggen"
Viestit: 605
Liittynyt: Ti Tammi 17, 2006 23:11
Paikkakunta: Tampere

Auton kiemurtelu kiihdyttäessä

Viesti Kirjoittaja pakinen »

Meno näyttää nyt tältä:
http://www.youtube.com/watch?v=0RlktUKNJq0

Alustana on juuri vaihedut Lesjöforssit, Sachin Advantaget ja pyöränkulmat säädetty muutama viikko sitten. Renkaina on 205/50R16 ja vanteina tonnarin aerot, elikkäs ET ei ole ihan kohdillaan..

Nyt kun sai tuon uudemman ahtimen puhisemaan niin meno on jo lähes sietämätöntä, kun kierrokset on 3000-4000 ja ahdot kilon huiteilla..eilen kun kävi testailemassa niin oli perhanan vaikee pysyä omalla kaistalla...

Mikäs perhana tollaseen nyt sitten auttais?

EDIT: Autona OG900
Saab 900S Combicoupe
peinu
"Hölösuu"
Viestit: 6200
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 09:09
Paikkakunta: Jyskä
Viesti:

Re: Auton kiemurtelu kiihdyttäessä

Viesti Kirjoittaja peinu »

Vaihdat takaisin pienemmän turbon, lasket paineita ja laitat vakiosoftan. Jos kumpikaan eturengas ei pyri sutimaan, niinei tule vetelyjäkään. :wink:

Mahtaiskohan tasauspyörästön lukko auttaa asiaan? :roll:

9-3X 2.0T XWD -10 BioPower,
9-5 2.3t -00 US specs BP steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
Hessu
"Hölösuu"
Viestit: 2070
Liittynyt: To Touko 08, 2003 10:10
Paikkakunta: Häijää

Re: Auton kiemurtelu kiihdyttäessä

Viesti Kirjoittaja Hessu »

Joku voisi vastata että väärä vetotapa :)
Liian levittävä vanne varmasti vaikuttaa, koska enemmän pitoa saava rengas pyrkii kiertymään olkatappilinjan ympäri. Missäs kunnossa tukivarsien puslat on? Nekin aiheuttavat ainakin teoriassa pyöränkulmien muutoksia. Itsellä olisi käyttämätön säädettävä palalukko tuossa hyllyssä jos sellaista innostuisi asentamaan :wink:
9000LPT
"Hölösuu"
Viestit: 2075
Liittynyt: Ti Touko 20, 2003 17:16
Paikkakunta: Laukaa

Re: Auton kiemurtelu kiihdyttäessä

Viesti Kirjoittaja 9000LPT »

Etuakselin tuennan puslat jäykemmiksi, lukko ja tiukempi ote ratista.
Saabisti kolmannessa polvessa
900 Aero -87
Honda CBR 1100xx
pakinen
"Viggen"
Viestit: 605
Liittynyt: Ti Tammi 17, 2006 23:11
Paikkakunta: Tampere

Re: Auton kiemurtelu kiihdyttäessä

Viesti Kirjoittaja pakinen »

Täytyy varmaankin mennä puslakaupoille, sitten voisi tuon lukon samalla hommata kun toi nykyinen laatikko tippuu pois pelistä....jos nyt ees tehoja on tarpeeksi sen hajottamiseen :lol:

Puslat kannattaa varmaankin ostaa ennemmin PCS:ltä kuin motonetistä?
Saab 900S Combicoupe
lordofgreed
"Hirsch"
Viestit: 963
Liittynyt: Ti Huhti 05, 2005 11:34
Paikkakunta: Itä-Suomi

Re: Auton kiemurtelu kiihdyttäessä

Viesti Kirjoittaja lordofgreed »

http://www.speedparts.se/shop/prod/sp_c ... g900.shtml

Jotain tuonsuuntaista... ehkä. Tuskin kannattaa kumipuslia laittaa.
# 2569
900S - ex-käyttöauto, RIP
900T16 - entinen ikuisuusprojekti
9000LPT
"Hölösuu"
Viestit: 2075
Liittynyt: Ti Touko 20, 2003 17:16
Paikkakunta: Laukaa

Re: Auton kiemurtelu kiihdyttäessä

Viesti Kirjoittaja 9000LPT »

Kumipuslat on PCS:lla yleensä Scantech "laatua", joten taitaa mistä vain saada parempia. Jos ostaa alkuperäiset, niin sitten on asia erikseen. Uretaanisia malleja suosittelen :wink:
Saabisti kolmannessa polvessa
900 Aero -87
Honda CBR 1100xx
saapasi
"Hölösuu"
Viestit: 1362
Liittynyt: La Tammi 07, 2006 10:50

Re: Auton kiemurtelu kiihdyttäessä

Viesti Kirjoittaja saapasi »

9000LPT kirjoitti:Etuakselin tuennan puslat jäykemmiksi
Ja jollei hilloa ole niihin kaikkiin, niin todennäkoinen ongelma pusla (ainakin tonnarissa) on takapusla. Itsellä sattumoisin vähän samaa ongelmaa, ei noin paha, mutta urissa ajettaessa leveä matala kumi pyrkii nousemaan urasta. Ja tähän Westerlundin lausunto oli em. mukainen.

Kaikki uretaani puslat on itseasiassa ollu olkkarin lattialla jo marraskuusta, mutta mistään kun ei tunnu saavan niitä uusia alumiinisia paloja, joihin takapuslat asennetaan :| .. Elkparts pitää niitä kyllä vieläkin valikoimissaan, muttei kuitenkaan ole marraskuusta lähtien pystynyt niitä alihankintasyistä toimittamaan.. jee jee jehova
HMK
"Hölösuu"
Viestit: 1239
Liittynyt: Su Syys 07, 2003 14:01
Paikkakunta: Espoo/Huittinen

Re: Auton kiemurtelu kiihdyttäessä

Viesti Kirjoittaja HMK »

PCS:ltä saa myös niitä parempia eli Powerflexin puslia. Nekään eivät tosin auta jos tehoa on kertakaikkiaan etupyörillä liikaa. Väärä vetotapa... :(
Audi A6 Abt AS6R -623Nm
Golf Gti 320 -14
9000LPT
"Hölösuu"
Viestit: 2075
Liittynyt: Ti Touko 20, 2003 17:16
Paikkakunta: Laukaa

Re: Auton kiemurtelu kiihdyttäessä

Viesti Kirjoittaja 9000LPT »

saapasi kirjoitti:
9000LPT kirjoitti:Etuakselin tuennan puslat jäykemmiksi
Ja jollei hilloa ole niihin kaikkiin, niin todennäkoinen ongelma pusla (ainakin tonnarissa) on takapusla. Itsellä sattumoisin vähän samaa ongelmaa, ei noin paha, mutta urissa ajettaessa leveä matala kumi pyrkii nousemaan urasta. Ja tähän Westerlundin lausunto oli em. mukainen.

Kaikki uretaani puslat on itseasiassa ollu olkkarin lattialla jo marraskuusta, mutta mistään kun ei tunnu saavan niitä uusia alumiinisia paloja, joihin takapuslat asennetaan :| .. Elkparts pitää niitä kyllä vieläkin valikoimissaan, muttei kuitenkaan ole marraskuusta lähtien pystynyt niitä alihankintasyistä toimittamaan.. jee jee jehova
Muistakseni Powerflexien mukana tuli uusi alumiini pala :roll:
Saabisti kolmannessa polvessa
900 Aero -87
Honda CBR 1100xx
saapasi
"Hölösuu"
Viestit: 1362
Liittynyt: La Tammi 07, 2006 10:50

Re: Auton kiemurtelu kiihdyttäessä

Viesti Kirjoittaja saapasi »

9000LPT kirjoitti:
saapasi kirjoitti:
9000LPT kirjoitti:Etuakselin tuennan puslat jäykemmiksi
Ja jollei hilloa ole niihin kaikkiin, niin todennäkoinen ongelma pusla (ainakin tonnarissa) on takapusla. Itsellä sattumoisin vähän samaa ongelmaa, ei noin paha, mutta urissa ajettaessa leveä matala kumi pyrkii nousemaan urasta. Ja tähän Westerlundin lausunto oli em. mukainen.

Kaikki uretaani puslat on itseasiassa ollu olkkarin lattialla jo marraskuusta, mutta mistään kun ei tunnu saavan niitä uusia alumiinisia paloja, joihin takapuslat asennetaan :| .. Elkparts pitää niitä kyllä vieläkin valikoimissaan, muttei kuitenkaan ole marraskuusta lähtien pystynyt niitä alihankintasyistä toimittamaan.. jee jee jehova
Muistakseni Powerflexien mukana tuli uusi alumiini pala :roll:
Joo-o, mutta sepä on just siellä pirun Elkpartsilla.
Tarjoan pullakahvit ensimmäiselle, joka löytää nuo palat jostain! Ja täytyy olla siis puslat valmiina paloissa kiinni. Muuten kai joutuu prässäileen.

(tähän on taas kuitenki joku yksinkertanen ratkasu, mut sehän ei uutta oo.. :D )
Hessu
"Hölösuu"
Viestit: 2070
Liittynyt: To Touko 08, 2003 10:10
Paikkakunta: Häijää

Re: Auton kiemurtelu kiihdyttäessä

Viesti Kirjoittaja Hessu »

9000LPT kirjoitti:Etuakselin tuennan puslat jäykemmiksi, lukko ja tiukempi ote ratista.
Tulikin mieleen että minkähänlainen tuo citikan taannoin paremmissa malleissa käyttämä Diravi-ohjaus olisi tässä tapauksessa? Systeemi on täyshydraulinen (ei siis hydraulisesti tehostettu) ja sen ominaisuuksiin kuuluu että mitkään pyöriltä päin tulevat voimat eivät saa rattia kääntymään. Täytyisi joskus kenkiä jotain XM V6 24v:tä että veteleekö vai ei :D
saapasi
"Hölösuu"
Viestit: 1362
Liittynyt: La Tammi 07, 2006 10:50

Re: Auton kiemurtelu kiihdyttäessä

Viesti Kirjoittaja saapasi »

Noniin ja miten niin taas simppeli ratkaisu...PCS:ltä aamulla löytyi. Mutta kun ei briteistäkään, niin eihän sitä voi täälläkään olla :D . Pullakahvit siis stop.
Juusokas
"Hirsch"
Viestit: 722
Liittynyt: Ma Huhti 12, 2004 23:07
Paikkakunta: Vantaa

Re: Auton kiemurtelu kiihdyttäessä

Viesti Kirjoittaja Juusokas »

Hessu kirjoitti:
9000LPT kirjoitti:Etuakselin tuennan puslat jäykemmiksi, lukko ja tiukempi ote ratista.
Tulikin mieleen että minkähänlainen tuo citikan taannoin paremmissa malleissa käyttämä Diravi-ohjaus olisi tässä tapauksessa? Systeemi on täyshydraulinen (ei siis hydraulisesti tehostettu) ja sen ominaisuuksiin kuuluu että mitkään pyöriltä päin tulevat voimat eivät saa rattia kääntymään. Täytyisi joskus kenkiä jotain XM V6 24v:tä että veteleekö vai ei :D
Tuskimpa tuollaiset alitehoiset paljoa vetelee, eikös tuossakin ole alle 300hv:tä?
SS-K #1367 \ STCF #44
9-3 2.0t Sport -00 Junnustage 1
"Elämää varmaan löytyy ilman 500 hv:tä mutta veikkaanpa että se on melkoista nyhräämistä"
- Eki Mustakari -
Hessu
"Hölösuu"
Viestit: 2070
Liittynyt: To Touko 08, 2003 10:10
Paikkakunta: Häijää

Re: Auton kiemurtelu kiihdyttäessä

Viesti Kirjoittaja Hessu »

Juusokas kirjoitti:
Hessu kirjoitti:
Tulikin mieleen että minkähänlainen tuo citikan taannoin paremmissa malleissa käyttämä Diravi-ohjaus olisi tässä tapauksessa? Systeemi on täyshydraulinen (ei siis hydraulisesti tehostettu) ja sen ominaisuuksiin kuuluu että mitkään pyöriltä päin tulevat voimat eivät saa rattia kääntymään. Täytyisi joskus kenkiä jotain XM V6 24v:tä että veteleekö vai ei :D
Tuskimpa tuollaiset alitehoiset paljoa vetelee, eikös tuossakin ole alle 300hv:tä?
Eipä se sitikka varmaan juurikaan vetele, tosiaan. Jotkut muut etuvetoiset tempoilevat jo siinä 0,1 GW tehoilla, itsellänikin on sellainen pihassa.
Vastaa Viestiin