Piristystä 9000 aero 2.0

Autoja voi muokata ja säätää. Täällä voit vaihtaa mielipiteitä aiheesta.
scorpio_88
"Hölösuu"
Viestit: 1500
Liittynyt: Su Helmi 12, 2006 21:31
Paikkakunta: Pietarsaari

Piristystä 9000 aero 2.0

Viesti Kirjoittaja scorpio_88 »

Tällainen italian tuonti -95 vuoden tonnariaero olisi kyseessä. Eli onko kellään ideoita kun olisi piristystä tulossa eli stage 2 lastu ja 3" putkisto tulee ens viikolla niin tehot nousee 185hk-n.240hk? Miten on tuon ic:n ja turbon kapasiteetti? Voimansiirron luulisi kestävän kun edellisen omistajan toimesta vaihdettu on tehdasuusi 2.3aeron loota ja kytkin ja vetarit. Turbosta ei oikein tiedä mikä on, koska väittävät ettei ole sama kuin 2.0 matalapaine turbossa, mutta ihan samaltahan tuo näyttää. Eli kysymys oli että miten pitkälle tuo ic ja turbo kestää jos enemmän haluaa kutitella tehoja jatkossa kannattaisiko alkaa lukkoa etsimään laatikon kestävyyden kannalta? Kiitoksia jo etukäteen.
9-5 Farkku, Aero/Hirsch Replica.
Boiga
"Hirsch"
Viestit: 779
Liittynyt: La Elo 16, 2003 17:46
Paikkakunta: Seinäjoki

Re: Piristystä 9000 aero 2.0

Viesti Kirjoittaja Boiga »

Onko tietoa budjetista? Entä tehotavoite?

Epäilisin että turbo alkaa ottamaan kyllä pahasti vastaan tuon stage 2:n jälkeen. Imupuolelle kannattaa tehdä ehkä muutoksia lisäilman toivossa, eli esim lisätä toinen imuputki siihen suodatin koteloon (se alkuperäinen putki kun on noin 2" halkaisijaltaan :D).

IC pitäisi riittää kyllä aika hyvin, mutta kiinakuulerit ei mahdottomia maksa. Suuttimet kannattaa laittaa myös harkintaan. Kuinkas muuten mapin laita?

Onko alusta kunnossa että tehon saa tiehen?
Mustasurma siirretty seuraavalle kuljettajalle, aero alla ;)
scorpio_88
"Hölösuu"
Viestit: 1500
Liittynyt: Su Helmi 12, 2006 21:31
Paikkakunta: Pietarsaari

Re: Piristystä 9000 aero 2.0

Viesti Kirjoittaja scorpio_88 »

No budjettia ajattelin sillälailla että ne mitkä pitää vaihtaa, menee vaihtoon:P ja imuilma-putken ajattelin rakentaa avaremman ja ottaa sen kotelon kokonaan pois lokasuojan sisästä niin sen puoleen pitäisi homma olla hoidossa:) map on tällä hetkellä koskematon mutta jos laittaisi suoraan 3bar niin ei enää sieltä ahdista? Tutulla olisi joku mitsun ahdin ja meinasi että riittää yli 300 heppaan ja oma tavoite olis se 300-320hp alustaa on madallettu ja uudet kaasuiskarit jäykkyyssäädöillä on joka nurkassa. Takana ei ole kuin uudet puslat ja helat (ei kannata laittaa PU puslia) mutta edessä on polyuretaani puslat ja helat.
9-5 Farkku, Aero/Hirsch Replica.
jcarlson
"Saabisti"
Viestit: 9165
Liittynyt: La Touko 01, 2004 19:36
Paikkakunta: Haparanda

Re: Piristystä 9000 aero 2.0

Viesti Kirjoittaja jcarlson »

Ei sitä mappianturia kannata noin vaan mennä vaihtamaan. 3 bar mapilla menee todella paljon softasta/kartoista uusiksi koska akselit on tehty vakiolle 2,5 bar anturille. Kyllä sitä vakiomappiakin voi ihan hyvin käyttää, vaihtoehdot on joko pysyä n. 1,4 bar paineilla ja fuel cut käytössä tai sitten ~1,5 tienoilla ja fuel cut pois. Ei ole valtavan suuri haitta sen puute jos vertaa 3 bar mappiin vaihtamiseen.

Tärkeinhän on sitten varsinainen mappaus eikä mikään anturi. TD04-?? mitsu varmaankin tiedossa, 18T, 19T? Voin kertoa että 15T:llä et tavoitteeseesi ainakaan pääse.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
scorpio_88
"Hölösuu"
Viestit: 1500
Liittynyt: Su Helmi 12, 2006 21:31
Paikkakunta: Pietarsaari

Re: Piristystä 9000 aero 2.0

Viesti Kirjoittaja scorpio_88 »

No pitäneepä miettiä tuo map-homma vielä uusiksi.. Voipi olla paras pitää fuel-cut käytössä! Pitää ottaa selvää mikä mitsu se on, jos 15t niin varmaan etsin jostain potun kun ne eivät enää ole kovin kalliita.. Mikä tuotto noissa punasissa suuttimissa on? Kuullut jostain että olisi 320cc/min, mut en oo varma.. Ja kansiremontin teen nyt ihan pian koska se tasapainohärpäkkeen ketju jo ääntää niin otan sen pois.. Ja kilometrejäkin on jo 221tkm sille ketjulle:P
9-5 Farkku, Aero/Hirsch Replica.
jcarlson
"Saabisti"
Viestit: 9165
Liittynyt: La Touko 01, 2004 19:36
Paikkakunta: Haparanda

Re: Piristystä 9000 aero 2.0

Viesti Kirjoittaja jcarlson »

350cc/min on vakiosuuttimet. Tuotto loppuu 270..280hp tienoille. Jos 300hv on tavoite niin suuttimet vaihtoon tai sitten tehokkaampi bensapumppu ja reipas bensanpaineiden nosto (jos aikalailla tasan 300hv piisaa). Jos potun laitat niin se kyllä riittää hieman pidemmälle joten sekä suuttimet että pumppu vaihtoon.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Jontse
"Viggen"
Viestit: 549
Liittynyt: Ke Huhti 23, 2008 13:20
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Piristystä 9000 aero 2.0

Viesti Kirjoittaja Jontse »

scorpio_88 kirjoitti:No pitäneepä miettiä tuo map-homma vielä uusiksi.. Voipi olla paras pitää fuel-cut käytössä! Pitää ottaa selvää mikä mitsu se on, jos 15t niin varmaan etsin jostain potun kun ne eivät enää ole kovin kalliita.. Mikä tuotto noissa punasissa suuttimissa on? Kuullut jostain että olisi 320cc/min, mut en oo varma.. Ja kansiremontin teen nyt ihan pian koska se tasapainohärpäkkeen ketju jo ääntää niin otan sen pois.. Ja kilometrejäkin on jo 221tkm sille ketjulle:P
Oonko nähny unta vai kuullu jostain oikein että 2.0 ei olis tasapainohiluja?
9000 2.3T -95 Tonttu
93 ss Aero -03 facelift kolkki
scorpio_88
"Hölösuu"
Viestit: 1500
Liittynyt: Su Helmi 12, 2006 21:31
Paikkakunta: Pietarsaari

Re: Piristystä 9000 aero 2.0

Viesti Kirjoittaja scorpio_88 »

Juu kyllä tuosta se epäonnenketju löytyy:) lukenut niin paljon juttuja tuosta ketjusta että koneen kannalta parempi ottaa se pois..
9-5 Farkku, Aero/Hirsch Replica.
Avatar
Eski
"Saabisti"
Viestit: 6512
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 08:56
Paikkakunta: Keski-Suomi

Re: Piristystä 9000 aero 2.0

Viesti Kirjoittaja Eski »

GM900 vaparissa oli B206-lohko, joka on kuten B204, mutta ilman tasapainohiluja. Tätä blokkia käytetään ainakin Spedepartsin rajummissa viriprojekteissa, kuten 9-3 Turbo XR (802hv/775Nm). http://www.speedparts.se/txr/

Eski
JouniCSE
"Hölösuu"
Viestit: 1590
Liittynyt: Ke Heinä 09, 2003 18:03
Paikkakunta: Kangasala

Re: Piristystä 9000 aero 2.0

Viesti Kirjoittaja JouniCSE »

scorpio_88 kirjoitti:Juu kyllä tuosta se epäonnenketju löytyy:) lukenut niin paljon juttuja tuosta ketjusta että koneen kannalta parempi ottaa se pois..
99% ketjun ongelmista johtuu puutteellisesta huollosta.
Minuteman
"Hölösuu"
Viestit: 4597
Liittynyt: Ma Syys 04, 2006 09:00
Paikkakunta: Suomi

Re: Piristystä 9000 aero 2.0

Viesti Kirjoittaja Minuteman »

Eski kirjoitti:GM900 vaparissa oli B206-lohko, joka on kuten B204, mutta ilman tasapainohiluja. Tätä blokkia käytetään ainakin Spedepartsin rajummissa viriprojekteissa, kuten 9-3 Turbo XR (802hv/775Nm). http://www.speedparts.se/txr/

Eski
Kuinkaas kun olen poistanut TP- ketjun GM900 2.0l- 98 Vaparista? Eikä se todistetusti ollut nokkaketju minkä alakautta pois revin koska auto on jokapäiväisessä käytössä.. :)
JouniCSE
"Hölösuu"
Viestit: 1590
Liittynyt: Ke Heinä 09, 2003 18:03
Paikkakunta: Kangasala

Re: Piristystä 9000 aero 2.0

Viesti Kirjoittaja JouniCSE »

Minuteman kirjoitti:
Eski kirjoitti:GM900 vaparissa oli B206-lohko, joka on kuten B204, mutta ilman tasapainohiluja. Tätä blokkia käytetään ainakin Spedepartsin rajummissa viriprojekteissa, kuten 9-3 Turbo XR (802hv/775Nm). http://www.speedparts.se/txr/

Eski
Kuinkaas kun olen poistanut TP- ketjun GM900 2.0l- 98 Vaparista? Eikä se todistetusti ollut nokkaketju minkä alakautta pois revin koska auto on jokapäiväisessä käytössä.. :)
Toi B206 oli vissiin vaan osassa alkupään NG900 malleja. Oliskohan ollu 94..95.
EPC tuntee NG:lle molemmat B204I ja B206I.
Ihan turhaa kohkaamista tosta ketjusta ja rattaista. Jos käyttää kunnon öljyjä ja vaihtaa ne ajalaan niin mitään ongelmia ei tule. Tossa pian 280tkm ajetussa tontussa ketju oli hieman venyny mutta rattaat liki uuden veroiset.
f-19
"Hölösuu"
Viestit: 1973
Liittynyt: Ma Syys 15, 2003 01:00
Paikkakunta: Turku

Re: Piristystä 9000 aero 2.0

Viesti Kirjoittaja f-19 »

JouniCSE kirjoitti: Toi B206 oli vissiin vaan osassa alkupään NG900 malleja. Oliskohan ollu 94..95.
EPC tuntee NG:lle molemmat B204I ja B206I.
Ihan turhaa kohkaamista tosta ketjusta ja rattaista. Jos käyttää kunnon öljyjä ja vaihtaa ne ajalaan niin mitään ongelmia ei tule. Tossa pian 280tkm ajetussa tontussa ketju oli hieman venyny mutta rattaat liki uuden veroiset.
Vaan mistäpä sitä aina tietää millaisella huoltovälillä ja öljylaaduilla ensimmäiset 200tkm on menty. Vaikka nyt vaihtaakin öljyt ajallaan niin kakka voi olla tasapainohilujen kohdalla jo housuissa eikä se huolellinen huoltaminen enää mitään auta. Eli kyllä se kohkaaminen tavallaan on ihan aiheellista jos nykykunto tai auton tarkka huoltohistoria ei ole tiedossa.

Onneksi ei ole näistä hiluista kokemuksia, mutua vaan.
jcarlson
"Saabisti"
Viestit: 9165
Liittynyt: La Touko 01, 2004 19:36
Paikkakunta: Haparanda

Re: Piristystä 9000 aero 2.0

Viesti Kirjoittaja jcarlson »

317tkm mittarissa eikä mitään murheita, sama edellisessä 287tkm ajetussa myöskin tp-akselillisessa autossa. Molemmissa asiallinen ja dokumentoitu huoltohistoria..
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Jope
-
Viestit: 4168
Liittynyt: Su Elo 31, 2003 13:54
Viesti:

Re: Piristystä 9000 aero 2.0

Viesti Kirjoittaja Jope »

315tkm saakka omistin b204e:n, ei ongelmia tp-ketjun kanssa
Nyt CSE:ssä 288tkm b234e, eikä hälyääniä jakopäästä.
Ville Jouppi #1780
9000 CCE 2.3T '92/'96 (PR) | 9000 Aero 2.3TA '96 (PR) | 9000 CSE 2.0tA '97 (VA) | 9000 CD 2.0T '89 (VA)
Vastaa Viestiin