Sytkän ennakko, ja bensapaineet viritettäessä
Sytkän ennakko, ja bensapaineet viritettäessä
Autossa (katiton T16) on nyt modattu APC kiinni ja paineita on lähdetty varovasti nostelemaan. Sytkä on kuitenkin vakio, ja tarkoitus olisi uusia kuluvat osat samalla kun muutetaan ennakkoa. Eli mikä nyt olis hyvä perusennakko katuautolle 1,0-1,2bar paineilla? Muistaakseni on puhuttu jostain 14-15astetta. Autossa (valitettavasti) kiinni vakio IC ja tankissa 98
Toinen kysymys koskee APC:n bensapaine cut off:ia. 900aero.comista löytyi ohjeet leikkausrajan nostamiseksi, mutta en vain tiedä mistä tämä tehdään. Osaako joku neuvoa?
Toinen kysymys koskee APC:n bensapaine cut off:ia. 900aero.comista löytyi ohjeet leikkausrajan nostamiseksi, mutta en vain tiedä mistä tämä tehdään. Osaako joku neuvoa?
Teemu Malinen
Outback XT -05
ex: 900GLs automatic -84
Outback XT -05
ex: 900GLs automatic -84
Kojelaudan sisältä, kuskin vasemman polven yläpuolelta, löytyy pieni muovinen/metallinenmokkula johon tulee kaksi sähköjohtoa ja kaksi alipaineletkua. Tuosta otat pois joko sähköjohdot ja yhdistät ne tai sitten otat alipaineletkut irti yhdistelet ne siten että vieressä olevalle apc-paineanturille menee edelleen yksi letku. Tuo apc-paineanturi on ylipainekytkimen vieressä oleva kokonaan metallinen mokkula johon menee kaksi sähköjohtoa ja yksi alipaineletku.
9-5 Turbo6 Linear -11, 9-5 Turbo6 Aero -10 (KR), 9-3 2.0T Linear Cab -11 (KR), 9-3 2.0T xwd -09 (PR), 9-3ss Aero -03 (RA), 900 T16 Cab -90 (KA), 900 Aero -87 (KR), 99 T16 -83 (PR), 95 -?? (PR) ja voorti (KA).
Re: Sytkän ennakko, ja bensapaineet viritettäessä
Jos haluaa säilyttää menohalut muutenkin kuin kaasu pohjassa niin kannattaa varmaan harkita MSD BTM purkin hankkimista http://www.netma.fi/jouko/saab/performance4.html Vakiosytkällä nakutusledin kanssa säätely olisi varmaan viisainta, eli mahdollisimman aikainen ilman nakuttelua, myöhäinen sytkä tuhoaa aika mukavasti alaväännöt.
Joo no toi budjetti on vähän rajallinen, mutta ehkä toikin vielä tulee ajankohtaiseksi. Kokeillaan nyt sitten vaikka jotain 15astetta. Siis bensa cut off-levelin jälkeen. Ei vaan viitti ahnehtia liikaa ton vakio coolerin kanssa. Iso IC sitten joskus pian
Teemu Malinen
Outback XT -05
ex: 900GLs automatic -84
Outback XT -05
ex: 900GLs automatic -84
Itse käänsin tuon 'cut-offer'in niin tiukalle kuin käsivoimin meni. Sen jälkeen ei katkeillu ahdoilla.
Suosittelen, että hommaat autoosi säädettävän bensapaineensäätimen esim. FSE.
Itse nimittäin ajoin just paskaksi oman tonnarin, kun olin laiska enkä jaksanut vaivautua! APC boksissa oli 'hieman' kireemmät asetukset kuin noissa ratasaabii luokan autoissa.
Jos hiemankin epäilyttää, niin tulpat irti ja jos niiden kärjet on valkoiset niin käy jo todella laihalla.
Suosittelen, että hommaat autoosi säädettävän bensapaineensäätimen esim. FSE.
Itse nimittäin ajoin just paskaksi oman tonnarin, kun olin laiska enkä jaksanut vaivautua! APC boksissa oli 'hieman' kireemmät asetukset kuin noissa ratasaabii luokan autoissa.
Jos hiemankin epäilyttää, niin tulpat irti ja jos niiden kärjet on valkoiset niin käy jo todella laihalla.
9-5 Aero
Re: Sytkän ennakko, ja bensapaineet viritettäessä
Hei! En löytänyt pikaisella haulla parempaa paikkaa kysyä.
Milloin alkaa uusi bensapaineensäädin tulla tarpeelliseksi?
Ajattelin laittaa uuden downpipen tai koko putkiston, ja foorumia lueskellessa joku putken vaihtanut ysivitoskuski epäili, että voisi vakiopumpusta loppua kapasiteetti pidemmissä vedoissa. Auto on vakio, paitsi softana on ~215/350 stage 1.
Tavoitteena 230hp/360Nm.
Milloin alkaa uusi bensapaineensäädin tulla tarpeelliseksi?
Ajattelin laittaa uuden downpipen tai koko putkiston, ja foorumia lueskellessa joku putken vaihtanut ysivitoskuski epäili, että voisi vakiopumpusta loppua kapasiteetti pidemmissä vedoissa. Auto on vakio, paitsi softana on ~215/350 stage 1.
Tavoitteena 230hp/360Nm.
Saab 9-5 -99, ex Saab 900i -86, #4929
Re: Sytkän ennakko, ja bensapaineet viritettäessä
Vastaanpa itselleni, trionic documentaitionia lukiessa selvisi että ei ole bensapumpun päivitys stage 2:lle kovin aiheellinen
Saab 9-5 -99, ex Saab 900i -86, #4929
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1992
- Liittynyt: Su Joulu 21, 2003 11:34
- Paikkakunta: Mikkeli
Re:
Haluaisin tietää, mikä tämä kireämpi asetus on, jolla saa koneen paskaksi ilmeisesti nakutuksen seurauksena, jos APC vielä oli toiminnassa ja sääteli ahtoja.saba9000 kirjoitti:Itse käänsin tuon 'cut-offer'in niin tiukalle kuin käsivoimin meni. Sen jälkeen ei katkeillu ahdoilla.
Suosittelen, että hommaat autoosi säädettävän bensapaineensäätimen esim. FSE.
Itse nimittäin ajoin just paskaksi oman tonnarin, kun olin laiska enkä jaksanut vaivautua! APC boksissa oli 'hieman' kireemmät asetukset kuin noissa ratasaabii luokan autoissa.
Kireet asetukset olis myös jees tietää, osaa sitten varoa,jos joku ehdottaa..
Saab 900 T16 Airflow
BMW 316 M10 turbo
Skoda 130 Coupe S
BMW 316 M10 turbo
Skoda 130 Coupe S
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1992
- Liittynyt: Su Joulu 21, 2003 11:34
- Paikkakunta: Mikkeli
Re: Sytkän ennakko, ja bensapaineet viritettäessä
Niinkuin jo totesit, ei pumpulle ole eläkepäivät vielä tulleet. Tämä viestiketjukin koskee vanhempaa kalustoa.. Foorumilta löytyy kyllä paljon tietoa autosi viilaamisesta, hakemalla/kysymällä selviää lisää...sero kirjoitti:Vastaanpa itselleni, trionic documentaitionia lukiessa selvisi että ei ole bensapumpun päivitys stage 2:lle kovin aiheellinen
Saab 900 T16 Airflow
BMW 316 M10 turbo
Skoda 130 Coupe S
BMW 316 M10 turbo
Skoda 130 Coupe S