Jos vaikka asentaisi Garretin GT3071R ahtimen, paremmin virtaavalla pakosarjalla,
niin mitä kaikkea pitää huomioida tai tehdä? Esim saab 9-3 (T5) autoon

Jos siis tavoitteena semmoiset 400-500hp.
Uudemmassa (T7) kuulemma pitää vaihtaa kiertokanget ja männät, ja
samoin jos haluaa yli tuon 500hp...
Porsiiko vakio moottori heti ilman mitään suuria muutoksia?
Eli tarviiko koneistaa tms? Saa kirjoittaa vähän enemmän tuotakin auki,
kun en autoista paljoakaan vielä tiedä.
Jos autolla on ajettu jo yli 200 000 niin kestääkö moottori kauaa tuota rääkkiä?
Kytkin ainakin pitää vaihtaa parempaan, ja tuo on yksi vaihtoehdoista:
http://www.racestuff.se/index.php?main_ ... cts_id=345
Toinen vaihtoehto on kuulemma Specin 3+ levy (+ viggenin asetelma) mut vaatii vauhtipyörän koneistusta ja on kalliimpi.
Jos siis haluaa väännön kestoa yli sen vakion...
Kuulemma laatikko kestää aika hyvin - suoralla, mutkiin kai tarvii lukkoperän (quaife).
Ilmeisesti 800-900cc suuttimet olis ok?
Ja bensapumppu pitää vaihtaa...
Ja tietysti tarvii tuon 3Bar mapin.
Laajakaistalambda olisi suotava.
Ajattelin että täällä saattaa muitakin kiinnostaa tämmöiset pohdiskelut.
Ja jos joskus vaikka virittelisi, niin ei tulisi viritettyä väärin...siis ratakäyttöön...