Turbo-tietoa

Autoja voi muokata ja säätää. Täällä voit vaihtaa mielipiteitä aiheesta.
Vastaa Viestiin
Hallu
"Hölösuu"
Viestit: 2724
Liittynyt: To Elo 14, 2003 12:32
Paikkakunta: R136a1

Turbo-tietoa

Viesti Kirjoittaja Hallu »

Täällä mukavasti tietoa turbosta ym. siihen liittyvästä.
http://www.ffp-motorsport.com/tuning/turbo.php
Keijo-klubi #1860, Maja kesät Mäntsälässä ja talvet Lahdessa.
Renauly Megane 1.5 dci, Renault Scenic, Opel Frontera, Suzuki Iso-rosvo Naked, Hayabussi.
Avatar
dimebak
"Hölösuu"
Viestit: 8220
Liittynyt: To Heinä 03, 2003 21:03

Viesti Kirjoittaja dimebak »

Mitä pienemmästä reiästä ahdin imee pakokaasuja, sitä nopeammin kaasut pyörittävät turbiinin siipiä.

Mikä turboahdin imee pakokaasuja???
Viimeksi muokannut dimebak, To Syys 18, 2003 20:45. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-dimebak-
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
Hallu
"Hölösuu"
Viestit: 2724
Liittynyt: To Elo 14, 2003 12:32
Paikkakunta: R136a1

Viesti Kirjoittaja Hallu »

dimebak kirjoitti:Mitä tarkoittaa ahtimen A/R sude?
Mitä pienemmästä reiästä (A) ahdin imee pakokaasuja, sitä nopeammin kaasut pyörittävät turbiinin siipiä.


Mikä turboahdin imee pakokaasuja???
No, eikös sitä sanota "Pakokaasuahdin" eli sitä ihteensä se sitten ahtaa... :lol: :lol: :lol:
Keijo-klubi #1860, Maja kesät Mäntsälässä ja talvet Lahdessa.
Renauly Megane 1.5 dci, Renault Scenic, Opel Frontera, Suzuki Iso-rosvo Naked, Hayabussi.
Aksu900
"Hölösuu"
Viestit: 1451
Liittynyt: To Syys 11, 2003 10:03
Paikkakunta: Oulu/Kälviä

Viesti Kirjoittaja Aksu900 »

Ei ihan täys ammattilainen joka nuo on kirjoittanut.

Nakutus on ainakin sotkettu itsesytytykseen.
Vigge
"Hölösuu"
Viestit: 2758
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 07:53
Paikkakunta: Manse

Viesti Kirjoittaja Vigge »

Aksu900 kirjoitti:
Nakutus on ainakin sotkettu itsesytytykseen.
Eikö nakutus juuri ole tätä, kun palamattomien kaasujen lämpötila
nouseen liian korkeaksi ja aiheuttaa itsesytytyksen?
#1730
500whp.net member
Hallu
"Hölösuu"
Viestit: 2724
Liittynyt: To Elo 14, 2003 12:32
Paikkakunta: R136a1

Viesti Kirjoittaja Hallu »

Vigge kirjoitti:
Aksu900 kirjoitti:
Nakutus on ainakin sotkettu itsesytytykseen.
Eikö nakutus juuri ole tätä, kun palamattomien kaasujen lämpötila
nouseen liian korkeaksi ja aiheuttaa itsesytytyksen?
Jep, sitähän tuo on. 8)
Keijo-klubi #1860, Maja kesät Mäntsälässä ja talvet Lahdessa.
Renauly Megane 1.5 dci, Renault Scenic, Opel Frontera, Suzuki Iso-rosvo Naked, Hayabussi.
Avatar
dimebak
"Hölösuu"
Viestit: 8220
Liittynyt: To Heinä 03, 2003 21:03

Viesti Kirjoittaja dimebak »

Lisäksi väittävät, että jokin A/R-suhde vaikuttaa ahtimen vastapaineeseen. Pidän itse ahtimen pakokanavan poikkipinta-alan A:n pienuutta suurempana vastapaineen aiheittajana kuin poikkipinta-alan ja akselin keskipisteen ja pakokanavan keskipisteen etäisyyden suhdetta.

Koska virtausopin mukaan virtaavan kaasun painetta, virtausnopeutta ja tiheyttä muuttavat virtauksen muutokset. Eli, liian ahdas pakoputki ahtimen jälkeen tai liian pieni ahdin pakosarjassa kiinni aiheuttavat pakokaasu virtaan vastapaineen.
-dimebak-
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
Vastaa Viestiin