Täällä mukavasti tietoa turbosta ym. siihen liittyvästä.
http://www.ffp-motorsport.com/tuning/turbo.php
Turbo-tietoa
Turbo-tietoa
Keijo-klubi #1860, Maja kesät Mäntsälässä ja talvet Lahdessa.
Renauly Megane 1.5 dci, Renault Scenic, Opel Frontera, Suzuki Iso-rosvo Naked, Hayabussi.
Renauly Megane 1.5 dci, Renault Scenic, Opel Frontera, Suzuki Iso-rosvo Naked, Hayabussi.
Mitä pienemmästä reiästä ahdin imee pakokaasuja, sitä nopeammin kaasut pyörittävät turbiinin siipiä.
Mikä turboahdin imee pakokaasuja???
Mikä turboahdin imee pakokaasuja???
Viimeksi muokannut dimebak, To Syys 18, 2003 20:45. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-dimebak-
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
No, eikös sitä sanota "Pakokaasuahdin" eli sitä ihteensä se sitten ahtaa...dimebak kirjoitti:Mitä tarkoittaa ahtimen A/R sude?
Mitä pienemmästä reiästä (A) ahdin imee pakokaasuja, sitä nopeammin kaasut pyörittävät turbiinin siipiä.
Mikä turboahdin imee pakokaasuja???
Keijo-klubi #1860, Maja kesät Mäntsälässä ja talvet Lahdessa.
Renauly Megane 1.5 dci, Renault Scenic, Opel Frontera, Suzuki Iso-rosvo Naked, Hayabussi.
Renauly Megane 1.5 dci, Renault Scenic, Opel Frontera, Suzuki Iso-rosvo Naked, Hayabussi.
Jep, sitähän tuo on.Vigge kirjoitti:Eikö nakutus juuri ole tätä, kun palamattomien kaasujen lämpötilaAksu900 kirjoitti:
Nakutus on ainakin sotkettu itsesytytykseen.
nouseen liian korkeaksi ja aiheuttaa itsesytytyksen?
Keijo-klubi #1860, Maja kesät Mäntsälässä ja talvet Lahdessa.
Renauly Megane 1.5 dci, Renault Scenic, Opel Frontera, Suzuki Iso-rosvo Naked, Hayabussi.
Renauly Megane 1.5 dci, Renault Scenic, Opel Frontera, Suzuki Iso-rosvo Naked, Hayabussi.
Lisäksi väittävät, että jokin A/R-suhde vaikuttaa ahtimen vastapaineeseen. Pidän itse ahtimen pakokanavan poikkipinta-alan A:n pienuutta suurempana vastapaineen aiheittajana kuin poikkipinta-alan ja akselin keskipisteen ja pakokanavan keskipisteen etäisyyden suhdetta.
Koska virtausopin mukaan virtaavan kaasun painetta, virtausnopeutta ja tiheyttä muuttavat virtauksen muutokset. Eli, liian ahdas pakoputki ahtimen jälkeen tai liian pieni ahdin pakosarjassa kiinni aiheuttavat pakokaasu virtaan vastapaineen.
Koska virtausopin mukaan virtaavan kaasun painetta, virtausnopeutta ja tiheyttä muuttavat virtauksen muutokset. Eli, liian ahdas pakoputki ahtimen jälkeen tai liian pieni ahdin pakosarjassa kiinni aiheuttavat pakokaasu virtaan vastapaineen.
-dimebak-
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001