Näin juuri..anttipa kirjoitti:Mielestäni 2,3 täyspaineturbossa on se 200 ja aerossa 225.
käytin tonnarini penkissä
9000 turbos vai aero
Mulla myös tälläinen muistikuva että CC korimallin aeroja ei - ainakaan suomen markkinoille - ole tehty. Ja ensimmäinen aito 9000 aero olis -93 -94 CS -korimallia matalilla lampuilla. Jos nyt oikeen muista niin vahvistivat epäilykseni oikeaksi ihan saabillakin kun tuota kysyin. On sen verran jo aikaa etten ihan saletti ole miten se oikeesti meni.V.J.S kirjoitti:Eikös Airo tullut tonnariin vasta -93? Vai olenko taas nähnyt/kuullut näkyjäTurbo Sensonic kirjoitti:Ja ilmeisesti 9000 Aero
Ennen nykyistä menopeliä kovasti etsiskelin turbotonnareita ja kohdalle sattui pari punaista -91 turbo-s:ää, toista tuo jobbarimyyjä väitti aeroksi mutta itse olin toista mieltä kun kuulopuheiden mukaan siinä aidossa aerossa olisi täysinahkaiset, sähkötoimiset recarot ja korin värinen bridge-mallinen takaspoileri. Tässä yksilössä oli mokkasomisteiset nahkat ja perusmallinen turbon kumilippa spoilerin virassa.
Toisaalta, mitä recaroihin ja spoileriin tulee, CC aeroahan ei pitäisi olla?
Tietäskö joku näistä faktaa niin ei tarttis arvailla? Tollanen turbo-s:kin on kyllä aika maukas peli on sitten vanhempi CC tai CS.
Saab 9-3x 2.0T BioPower -10
#1429
#1429
-
- "Viggen"
- Viestit: 653
- Liittynyt: Ke Elo 27, 2003 21:59
- Paikkakunta: E-suomi
- Viesti:
Väitän tätä faktaksi:
-91 ja -92 valmistettiin 9000 CS 2,3 Turbo S mallia. Poikeuksena autossa normaali CS 2,3 turboon: 15mm madallettu ja muutoinkin paranneltu alusta, 16"vanteet, "sport"-ratti, nahkainen vaihdetangonpää ja -palje. Koneesta löytyi 200hv ja 330nm.
-93-97 valmistettiin Aero mallia, jossa oli edellämainittujen varusteiden lisäksi sähkösäätöiset etuistuimet joista kuskin penkki muistilla. "neljän istuttava" nahkasisustus, jalopuupaneli ja korinvärinen helmasarja. Tehoa 225 ja vähän tietolähteestä riippuen vääntö 342nm tai350nm.
Vuonna -97 lopetettiin Aeron valmistus, mutta loppuvuodesta aloitettiin alle vuoden kestänyt valmistus mallille 9000 CSE 2,3 Turbo Sport(mallinimessä -91-92 malliin ainoa ero E-varustemerkintä ja Sport-sana kokonaan kirjoitettuna S-lyhenteen sijaan. Arvot 225hv ja 342nm. Helmat ja 16"vanteet, mutta Aero-mallin sisustus oli vaihdettu perinteiseen plyyshiin.Ei 15mm madallusta alustassa.
-93 Aero oli eka Saabin tehtaalta lähtenyt 225hv sarjatuotantomalli. Viistokeula (CC) mallit olivat ns.Airflow-helmasarjoista huolimatta tehokkaimmillaan 200heppaisia.
Nimim. Luulee tietävänsä hyvin aiheen
-91 ja -92 valmistettiin 9000 CS 2,3 Turbo S mallia. Poikeuksena autossa normaali CS 2,3 turboon: 15mm madallettu ja muutoinkin paranneltu alusta, 16"vanteet, "sport"-ratti, nahkainen vaihdetangonpää ja -palje. Koneesta löytyi 200hv ja 330nm.
-93-97 valmistettiin Aero mallia, jossa oli edellämainittujen varusteiden lisäksi sähkösäätöiset etuistuimet joista kuskin penkki muistilla. "neljän istuttava" nahkasisustus, jalopuupaneli ja korinvärinen helmasarja. Tehoa 225 ja vähän tietolähteestä riippuen vääntö 342nm tai350nm.
Vuonna -97 lopetettiin Aeron valmistus, mutta loppuvuodesta aloitettiin alle vuoden kestänyt valmistus mallille 9000 CSE 2,3 Turbo Sport(mallinimessä -91-92 malliin ainoa ero E-varustemerkintä ja Sport-sana kokonaan kirjoitettuna S-lyhenteen sijaan. Arvot 225hv ja 342nm. Helmat ja 16"vanteet, mutta Aero-mallin sisustus oli vaihdettu perinteiseen plyyshiin.Ei 15mm madallusta alustassa.
-93 Aero oli eka Saabin tehtaalta lähtenyt 225hv sarjatuotantomalli. Viistokeula (CC) mallit olivat ns.Airflow-helmasarjoista huolimatta tehokkaimmillaan 200heppaisia.
Nimim. Luulee tietävänsä hyvin aiheen
Pikku lisä infoa:
´93 (puristukset 8,5/1 ahtopaine 1,02) vääntö 350Nm @ 1950rpm
94-97 (puristukset 9,25/1 ahtopaine 1,08) vääntö 342 @ 1800rpm
9000 CS AeroTehoa 225 ja vähän tietolähteestä riippuen vääntö 342nm tai350nm.
´93 (puristukset 8,5/1 ahtopaine 1,02) vääntö 350Nm @ 1950rpm
94-97 (puristukset 9,25/1 ahtopaine 1,08) vääntö 342 @ 1800rpm
Saabclubin jäsen #1079
Saab 900 Aero T16S Talladega red
Saab 900 Aero T16S Talladega red
-
- "Viggen"
- Viestit: 653
- Liittynyt: Ke Elo 27, 2003 21:59
- Paikkakunta: E-suomi
- Viesti:
Juuri tuon täytyy olla syynä siihen että vm-93 Aeroon on vaikeampi löytää viriboxia hyllystä kuin myöhempiin mallivuosiin. Jätin äskeisestä Aeron varustelistasta myös TCS:n mainitsematta, mutta loytyipä tuo mm. 9000 Griffin-versioistakin.Marko A kirjoitti:Pikku lisä infoa:
9000 CS Aero
´93 (puristukset 8,5/1 ahtopaine 1,02) vääntö 350Nm @ 1950rpm
94-97 (puristukset 9,25/1 ahtopaine 1,08) vääntö 342 @ 1800rpm
Ja tuolla edellämainituista jutuista sen verran, että ei ole ollut Recaron penkkejä saabissa koskaan.
´93 malli on hieman erilainen. Siinä on mm. isoimmat ruiskunsuuttimet kaikista saabin malleista. M.Johansson kertoili, että kun vain osaa ohjelmat tehdä oikein, on potentiaalia uudempia enemmän juuri puristusten ja suuttimien koon vuoksi.
´93 malli on hieman erilainen. Siinä on mm. isoimmat ruiskunsuuttimet kaikista saabin malleista. M.Johansson kertoili, että kun vain osaa ohjelmat tehdä oikein, on potentiaalia uudempia enemmän juuri puristusten ja suuttimien koon vuoksi.
Saabclubin jäsen #1079
Saab 900 Aero T16S Talladega red
Saab 900 Aero T16S Talladega red
Tervehdys vaan kaikille saabisteille. Mielenkintoinen keskustelu täällä käynnissä ja ajattelin ottaa osaa siihen. Suomen "Aero" CC-mallin ysitonnisissa oli tietääkseni tuo S-malli, tosin erona Ruotsissa Aero nimellä myytyyn tonnariin näyttää usein olevan korisarjan puute. CC-Aeroa saanut Ruotsissa myös Saabin omalla viriboksilla, jolloin tehoa luvataan olevan 220hp. Lisää informaatiota Aerosta löytyy vaikkapa täältä: http://hem.passagen.se/s9000/special_aero.htm
Oman Aeron kuvia löytyy täältä : http://www.pbase.com/dieselpower/aero
Oman Aeron kuvia löytyy täältä : http://www.pbase.com/dieselpower/aero
Lähetätkö kuvia?
Vaikuttavaa viritystä, täytyy sanoa!!
Vositko mailata muutaman kuvan tai vaikka kaikki: Tuha@luukku.com
Vositko mailata muutaman kuvan tai vaikka kaikki: Tuha@luukku.com
Hieno! Kuntokin näyttää olevan viimesen päälle.. Ruotsistako oot tuonut?CC Aero kirjoitti: Oman Aeron kuvia löytyy täältä : http://www.pbase.com/dieselpower/aero
Saab 9-3x 2.0T BioPower -10
#1429
#1429
Hestec laitettu
Eilen Harinen alkoi säätään saapasta ja tämmösiä lukemia sieltä kerrottiin 1.2 paineella 305 heppaa ja 511nm vääntöä...0.4 paineella 232 heppaa ja väännöstä en tiedä.bensapumppu menee maanantaina vaihtoon,ei kuulemma jaksanut syöttää enään kunnolla vanhuuttaan...Kun saan ensi viikolla auton ja tehokäyrät niin laitan ne näytille.Autoon asennetaan vielä kytkin millä saa tiputettua ahdot 1.2 .. 0.4:ään kun tuo emäntä vetelee hevoskoppia niin ei saa polle liian kovaa kyytiä...kyllä Hestecillä saa mukavat lukemat perheautoon!