käytin tonnarini penkissä

Autoja voi muokata ja säätää. Täällä voit vaihtaa mielipiteitä aiheesta.
jmo
"Viggen"
Viestit: 501
Liittynyt: Su Elo 17, 2003 10:55

Viesti Kirjoittaja jmo »

anttipa kirjoitti:Mielestäni 2,3 täyspaineturbossa on se 200 ja aerossa 225.
Näin juuri..
kari
"Turbo"
Viestit: 276
Liittynyt: Ma Heinä 07, 2003 20:54
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja kari »

Minkä turbon vaihdoit saabismiin?
9-3 2.8 xwd -09
9-3 Cab -04
turbo-s
"Tuplakaasari"
Viestit: 99
Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 20:40
Paikkakunta: Valkeakoski

Viesti Kirjoittaja turbo-s »

Turbo on muokattu vakioturbosta,pakopesä on ainoa mitä on vanhasta jäljellä.
NG900T
"Saabisti"
Viestit: 2235
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 21:09
Paikkakunta: Vantaa

9000 turbos vai aero

Viesti Kirjoittaja NG900T »

V.J.S kirjoitti:
Turbo Sensonic kirjoitti:Ja ilmeisesti 9000 Aero :?: :?: :?:
Eikös Airo tullut tonnariin vasta -93? Vai olenko taas nähnyt/kuullut näkyjä :?:
Mulla myös tälläinen muistikuva että CC korimallin aeroja ei - ainakaan suomen markkinoille - ole tehty. Ja ensimmäinen aito 9000 aero olis -93 -94 CS -korimallia matalilla lampuilla. Jos nyt oikeen muista niin vahvistivat epäilykseni oikeaksi ihan saabillakin kun tuota kysyin. On sen verran jo aikaa etten ihan saletti ole miten se oikeesti meni.

Ennen nykyistä menopeliä kovasti etsiskelin turbotonnareita ja kohdalle sattui pari punaista -91 turbo-s:ää, toista tuo jobbarimyyjä väitti aeroksi mutta itse olin toista mieltä kun kuulopuheiden mukaan siinä aidossa aerossa olisi täysinahkaiset, sähkötoimiset recarot ja korin värinen bridge-mallinen takaspoileri. Tässä yksilössä oli mokkasomisteiset nahkat ja perusmallinen turbon kumilippa spoilerin virassa.

Toisaalta, mitä recaroihin ja spoileriin tulee, CC aeroahan ei pitäisi olla?

Tietäskö joku näistä faktaa niin ei tarttis arvailla? Tollanen turbo-s:kin on kyllä aika maukas peli on sitten vanhempi CC tai CS.
Saab 9-3x 2.0T BioPower -10
#1429
jmo
"Viggen"
Viestit: 501
Liittynyt: Su Elo 17, 2003 10:55

Viesti Kirjoittaja jmo »

Itsellä tässä juuri kädessä Saabin mallivuoden 1991 esite. Ja varustelluin tonnari näyttäisi olevan juuri tuo 9000 2.3 Turbo S. Lisävarusteena tähänkin on saanut mm. mokkasomisteisen nahkaverhoilun..
2,3T sport
"Viggen"
Viestit: 653
Liittynyt: Ke Elo 27, 2003 21:59
Paikkakunta: E-suomi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 2,3T sport »

Väitän tätä faktaksi:
-91 ja -92 valmistettiin 9000 CS 2,3 Turbo S mallia. Poikeuksena autossa normaali CS 2,3 turboon: 15mm madallettu ja muutoinkin paranneltu alusta, 16"vanteet, "sport"-ratti, nahkainen vaihdetangonpää ja -palje. Koneesta löytyi 200hv ja 330nm.

-93-97 valmistettiin Aero mallia, jossa oli edellämainittujen varusteiden lisäksi sähkösäätöiset etuistuimet joista kuskin penkki muistilla. "neljän istuttava" nahkasisustus, jalopuupaneli ja korinvärinen helmasarja. Tehoa 225 ja vähän tietolähteestä riippuen vääntö 342nm tai350nm.

Vuonna -97 lopetettiin Aeron valmistus, mutta loppuvuodesta aloitettiin alle vuoden kestänyt valmistus mallille 9000 CSE 2,3 Turbo Sport(mallinimessä -91-92 malliin ainoa ero E-varustemerkintä ja Sport-sana kokonaan kirjoitettuna S-lyhenteen sijaan. Arvot 225hv ja 342nm. Helmat ja 16"vanteet, mutta Aero-mallin sisustus oli vaihdettu perinteiseen plyyshiin.Ei 15mm madallusta alustassa.

-93 Aero oli eka Saabin tehtaalta lähtenyt 225hv sarjatuotantomalli. Viistokeula (CC) mallit olivat ns.Airflow-helmasarjoista huolimatta tehokkaimmillaan 200heppaisia.

Nimim. Luulee tietävänsä hyvin aiheen :D
Marko A
"Hölösuu"
Viestit: 2897
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 04:50
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Marko A »

Pikku lisä infoa:
Tehoa 225 ja vähän tietolähteestä riippuen vääntö 342nm tai350nm.
9000 CS Aero
´93 (puristukset 8,5/1 ahtopaine 1,02) vääntö 350Nm @ 1950rpm
94-97 (puristukset 9,25/1 ahtopaine 1,08) vääntö 342 @ 1800rpm
Saabclubin jäsen #1079
Saab 900 Aero T16S Talladega red
2,3T sport
"Viggen"
Viestit: 653
Liittynyt: Ke Elo 27, 2003 21:59
Paikkakunta: E-suomi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 2,3T sport »

Marko A kirjoitti:Pikku lisä infoa:
9000 CS Aero
´93 (puristukset 8,5/1 ahtopaine 1,02) vääntö 350Nm @ 1950rpm
94-97 (puristukset 9,25/1 ahtopaine 1,08) vääntö 342 @ 1800rpm
Juuri tuon täytyy olla syynä siihen että vm-93 Aeroon on vaikeampi löytää viriboxia hyllystä kuin myöhempiin mallivuosiin. Jätin äskeisestä Aeron varustelistasta myös TCS:n mainitsematta, mutta loytyipä tuo mm. 9000 Griffin-versioistakin.
Marko A
"Hölösuu"
Viestit: 2897
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 04:50
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Marko A »

Ja tuolla edellämainituista jutuista sen verran, että ei ole ollut Recaron penkkejä saabissa koskaan.

´93 malli on hieman erilainen. Siinä on mm. isoimmat ruiskunsuuttimet kaikista saabin malleista. M.Johansson kertoili, että kun vain osaa ohjelmat tehdä oikein, on potentiaalia uudempia enemmän juuri puristusten ja suuttimien koon vuoksi.
Saabclubin jäsen #1079
Saab 900 Aero T16S Talladega red
CC Aero
"Hölösuu"
Viestit: 1019
Liittynyt: Ma Syys 22, 2003 17:29
Paikkakunta: PKS

Viesti Kirjoittaja CC Aero »

Tervehdys vaan kaikille saabisteille. Mielenkintoinen keskustelu täällä käynnissä ja ajattelin ottaa osaa siihen. Suomen "Aero" CC-mallin ysitonnisissa oli tietääkseni tuo S-malli, tosin erona Ruotsissa Aero nimellä myytyyn tonnariin näyttää usein olevan korisarjan puute. CC-Aeroa saanut Ruotsissa myös Saabin omalla viriboksilla, jolloin tehoa luvataan olevan 220hp. Lisää informaatiota Aerosta löytyy vaikkapa täältä: http://hem.passagen.se/s9000/special_aero.htm

Oman Aeron kuvia löytyy täältä 8) : http://www.pbase.com/dieselpower/aero
Tuha
"Hölösuu"
Viestit: 4953
Liittynyt: La Elo 02, 2003 10:09
Paikkakunta: Säkylä

Lähetätkö kuvia?

Viesti Kirjoittaja Tuha »

Vaikuttavaa viritystä, täytyy sanoa!!

Vositko mailata muutaman kuvan tai vaikka kaikki: Tuha@luukku.com
NG900T
"Saabisti"
Viestit: 2235
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 21:09
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja NG900T »

CC Aero kirjoitti: Oman Aeron kuvia löytyy täältä 8) : http://www.pbase.com/dieselpower/aero
Hieno! Kuntokin näyttää olevan viimesen päälle.. Ruotsistako oot tuonut?
Saab 9-3x 2.0T BioPower -10
#1429
CC Aero
"Hölösuu"
Viestit: 1019
Liittynyt: Ma Syys 22, 2003 17:29
Paikkakunta: PKS

Viesti Kirjoittaja CC Aero »

NG900T: Kiitoksia. On säilynyt ihan hyvässä kunnossa mutta löytyyhän noita virheitä jo tuon ikäisestä autosta. Tosiaan Ruotsista tuotu. Hienolta näytti muuten Malmilla tuplaulostulot Saabin alla.. 8O
turbo-s
"Tuplakaasari"
Viestit: 99
Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 20:40
Paikkakunta: Valkeakoski

Viesti Kirjoittaja turbo-s »

Hestec on vihdosta viimein asennettu... ja toivottavasti perjantaihin mennessä saadaan auto säädettyä niin pääsee vähän testaamaan!!
turbo-s
"Tuplakaasari"
Viestit: 99
Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 20:40
Paikkakunta: Valkeakoski

Hestec laitettu

Viesti Kirjoittaja turbo-s »

Eilen Harinen alkoi säätään saapasta ja tämmösiä lukemia sieltä kerrottiin 1.2 paineella 305 heppaa ja 511nm vääntöä...0.4 paineella 232 heppaa ja väännöstä en tiedä.bensapumppu menee maanantaina vaihtoon,ei kuulemma jaksanut syöttää enään kunnolla vanhuuttaan...Kun saan ensi viikolla auton ja tehokäyrät niin laitan ne näytille.Autoon asennetaan vielä kytkin millä saa tiputettua ahdot 1.2 .. 0.4:ään kun tuo emäntä vetelee hevoskoppia niin ei saa polle liian kovaa kyytiä...kyllä Hestecillä saa mukavat lukemat perheautoon!
Vastaa Viestiin