moottorinohajusyksikkö

Autoja voi muokata ja säätää. Täällä voit vaihtaa mielipiteitä aiheesta.
Vastaa Viestiin
pyliaho
"Turbo"
Viestit: 214
Liittynyt: Ke Maalis 08, 2006 21:37
Paikkakunta: Kuopio

moottorinohajusyksikkö

Viesti Kirjoittaja pyliaho »

minkä tyyppinen moottorinohjausyksikkö autossani (9-3 SC aero 2006) on, ja kuka sitä osaisi säätää hyvin?
Ahdin määrää tahdin
------------------------
Mr. Aero 2006
Avatar
Eski
"Saabisti"
Viestit: 6512
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 08:56
Paikkakunta: Keski-Suomi

Re: moottorinohajusyksikkö

Viesti Kirjoittaja Eski »

Eikös V6t:ssä ole joku motronic-purkki. Niitähän taitaa osata useampikin ruuvata kuin trionicciä...

Eski
nahkis
"Aero"
Viestit: 460
Liittynyt: Ma Helmi 09, 2004 20:21
Paikkakunta: Eura

Re: moottorinohajusyksikkö

Viesti Kirjoittaja nahkis »

Kyllä on Bosch Motronic jos kyseessä on vaan tuo v6. Varmaan harinen tai karala osaisi tuota säädellä kenties.
900i -86 (KA), 900 Turbo -80 (MR), 96 GL Super -79 (MR), 99 LEA -73 (MR), 96 -73 (PR), 96 -65 (PR), 96 -63 (MR), Volvo S90 T8 -18 (KA)
#2819
pyliaho
"Turbo"
Viestit: 214
Liittynyt: Ke Maalis 08, 2006 21:37
Paikkakunta: Kuopio

Re: moottorinohajusyksikkö

Viesti Kirjoittaja pyliaho »

jep, kyseessä on v6
Ahdin määrää tahdin
------------------------
Mr. Aero 2006
PVI
"Turbo"
Viestit: 278
Liittynyt: Ti Elo 26, 2003 12:22
Paikkakunta: Turku

Re: moottorinohajusyksikkö

Viesti Kirjoittaja PVI »

Tuossa naapurimaan projektilinkissä on -07 9-3 aero säädettävänä.
http://forum.saabturboclub.com/viewtopi ... 8&start=60
Vakiopalikoilla, pois lukien muutokset pakoputkistoon ja ilmansuodatin koteloon.

296.6Hk @ 469.2Nm
Maptun Programvara + modifierad luftfilterbox + K&N Luftfilter + Ferrita Halvsats

Tässä samaan autoon on vaihdettu lisää palikkaa.
http://forum.saabturboclub.com/viewtopi ... &start=140
335 Hk @ 492 Nm

Maptun Programvara Steg 4
Ferrita halvsats twinpipe
Maptun/Ferrita Downpipe
Modifierad luftfilterbox
Maptun/Forge IC
Turbo 19T

Max laddtryck 0.85 Bar

Ja näyttää löytyvän jo myynnistäkin noita softia:
http://www.maptun.com/tuningGuide.php?k ... storder=66
PVI
Audi A6 Quattro, Audi A3
Edelliset: 9-5 aero wagon aut 07, 9-5 aero wagon aut -01, 9000CDE 2,3t -95, 900S -90, 99T -78, 900T16 -90, 900GLs -83
jkotka
"Aero"
Viestit: 320
Liittynyt: La Marras 26, 2005 17:23
Paikkakunta: Tampere

Re: moottorinohajusyksikkö

Viesti Kirjoittaja jkotka »

aika surkeeta jos 19T:llä ei ton enempää irtoo.
-
Janne #2769 stcf #40
Suppari
"Hölösuu"
Viestit: 2178
Liittynyt: Su Tammi 25, 2004 20:02

Re: moottorinohajusyksikkö

Viesti Kirjoittaja Suppari »

jkotka kirjoitti:aika surkeeta jos 19T:llä ei ton enempää irtoo.
Max laddtryck 0.85 Bar
///M
Designed by computer, built by robot, driven by moron. BMW.
PVI
"Turbo"
Viestit: 278
Liittynyt: Ti Elo 26, 2003 12:22
Paikkakunta: Turku

Re: moottorinohajusyksikkö

Viesti Kirjoittaja PVI »

jkotka kirjoitti:aika surkeeta jos 19T:llä ei ton enempää irtoo.
Kai tuossa on haettu enemmän ajettavuutta, kuin huipputehoja. Luultavasti kytkin antaa ensimmäiseksi periksi, ja nyt ei ole vielä haluttu ruveta vaihtamaan sitä.
PVI
Audi A6 Quattro, Audi A3
Edelliset: 9-5 aero wagon aut 07, 9-5 aero wagon aut -01, 9000CDE 2,3t -95, 900S -90, 99T -78, 900T16 -90, 900GLs -83
Vigge
"Hölösuu"
Viestit: 2758
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 07:53
Paikkakunta: Manse

Re: moottorinohajusyksikkö

Viesti Kirjoittaja Vigge »

Suppari kirjoitti:
jkotka kirjoitti:aika surkeeta jos 19T:llä ei ton enempää irtoo.
Max laddtryck 0.85 Bar
Tahdot sanoa mitä? 0.85bar boostia 2.8l pataan ja tulos niinku OK?
2.3 pannusta tuli btw sama teho (327hp) .9bar ahdoilla tannoin.
Suoraa kun "skaalaat" niin luokkaa 400 kaakkia tuosta 2.8 mosasta nuil ahdoil ois enemmän tontillaan, mutta käytössä olevan hyrrän kapasiteetti taitaa tulla sitä ennen vastaan....
#1730
500whp.net member
Suppari
"Hölösuu"
Viestit: 2178
Liittynyt: Su Tammi 25, 2004 20:02

Re: moottorinohajusyksikkö

Viesti Kirjoittaja Suppari »

Vigge kirjoitti:
Suppari kirjoitti:
jkotka kirjoitti:aika surkeeta jos 19T:llä ei ton enempää irtoo.
Max laddtryck 0.85 Bar
Tahdot sanoa mitä? 0.85bar boostia 2.8l pataan ja tulos niinku OK?
2.3 pannusta tuli btw sama teho (327hp) .9bar ahdoilla tannoin.
Suoraa kun "skaalaat" niin luokkaa 400 kaakkia tuosta 2.8 mosasta nuil ahdoil ois enemmän tontillaan, mutta käytössä olevan hyrrän kapasiteetti taitaa tulla sitä ennen vastaan....
Sun täytyy perustaa oma puulaaki.
///M
Designed by computer, built by robot, driven by moron. BMW.
SonmH
"Viggen"
Viestit: 680
Liittynyt: Su Elo 21, 2005 21:00
Paikkakunta: Vantaa

Re: moottorinohajusyksikkö

Viesti Kirjoittaja SonmH »

Vigge kirjoitti: Tahdot sanoa mitä? 0.85bar boostia 2.8l pataan ja tulos niinku OK?
2.3 pannusta tuli btw sama teho (327hp) .9bar ahdoilla tannoin.
Suoraa kun "skaalaat" niin luokkaa 400 kaakkia tuosta 2.8 mosasta nuil ahdoil ois enemmän tontillaan, mutta käytössä olevan hyrrän kapasiteetti taitaa tulla sitä ennen vastaan....

Eihän siitä haluttu enempää tehoja... kytkintä kun pitää kuulemma säästää. :lol:
Väärinviritys stage 3 1x2-1
Vastaa Viestiin