Megasquirt projektista
Totta, tuoltahan sellaisia nykyään saa. Itse tilasin kyllä rapakon takaa, mutta hienoa jos partcolta megoja irtoaa. Kaikki vain nyt rakentelemaan=)
tiistaina olisi tarkoitus tuosta omasta projektista saada sytty megan riipaksi. Katsotaan nyt, mistä nousee savu; pakoputkesta vai boksista.
-tuomas-
tiistaina olisi tarkoitus tuosta omasta projektista saada sytty megan riipaksi. Katsotaan nyt, mistä nousee savu; pakoputkesta vai boksista.
-tuomas-
#1508
2000 9-5 Aero, 1996 9000CSE, 1986 900 turbo 2d, 1980 99Turbo
2007 Honda CBR1000RR, 2001 Honda CBR600f4i, 1977 Honda CB750K
4. Rivi
2000 9-5 Aero, 1996 9000CSE, 1986 900 turbo 2d, 1980 99Turbo
2007 Honda CBR1000RR, 2001 Honda CBR600f4i, 1977 Honda CB750K
4. Rivi
Onko kellään muuten noita megan piirilevyskemoja(?), eli kalvolle tulostettava levyn valotukseen käytettävä kuva. Netistä en pikaisella etsinnällä niitä ole löytänyt.
btw, meneekös nuo megan versio about näin ?:
Mega I, v. x.xx - v.2.2
- viimeisin versio pitää sisällään säädettävän sytkäennakon ? Eli onko v.2.2 tavallaan Megasquirt'n'Spark ?
Mega II, tulossa?, tuki suorasytkälle ??
btw, meneekös nuo megan versio about näin ?:
Mega I, v. x.xx - v.2.2
- viimeisin versio pitää sisällään säädettävän sytkäennakon ? Eli onko v.2.2 tavallaan Megasquirt'n'Spark ?
Mega II, tulossa?, tuki suorasytkälle ??
Ärf, joko olen täysin tyhmä tai sokea mutta jokin ei nyt mene jakeluun.
Kun katsoo esim. tuota v.2.2 external wiring diagrammia niin näkyy että menee vain yksi johto sytkäjärjestelmään josta tulee kierroslukutieto boksille. Joten värkki ei tiedä mitään esim. kampiakselin asennosta joka kuitenkin on välttämätön sytytyksen toiminnalle. Kun kerran ilmeisesti hall-anturi on käytössä, hoitaa auton oma sytkä kipinät mutta ennakko ei säädy mihinkään päin jos paine/alipaine ja keskipakosäätö on poistettu.
Tämän saman laatikon saa toki myös ohjaamaan sytkää vissiin ihan ilman HW-muutoksia (piiriin) mutta silloin lootia tarvitaan kaksi joista toinen hoitaa sytkän ja toinen ruutan. Tämä sytkävariantti kantaa nimeä megaspark.
Jotain heittoa varmaan minunkin höpinöissäni on, aika nopeasti noita sivuja tavailin ja englantikaan nyt ei se kaikkein vahvin alue ole.
Ja lopuksi en halunnut suututtaa ketään mutta jotain en nyt käsitä, joten poistetaan ne palkokasvit haistinelimistä
-Ville
Kun katsoo esim. tuota v.2.2 external wiring diagrammia niin näkyy että menee vain yksi johto sytkäjärjestelmään josta tulee kierroslukutieto boksille. Joten värkki ei tiedä mitään esim. kampiakselin asennosta joka kuitenkin on välttämätön sytytyksen toiminnalle. Kun kerran ilmeisesti hall-anturi on käytössä, hoitaa auton oma sytkä kipinät mutta ennakko ei säädy mihinkään päin jos paine/alipaine ja keskipakosäätö on poistettu.
Tämän saman laatikon saa toki myös ohjaamaan sytkää vissiin ihan ilman HW-muutoksia (piiriin) mutta silloin lootia tarvitaan kaksi joista toinen hoitaa sytkän ja toinen ruutan. Tämä sytkävariantti kantaa nimeä megaspark.
Jotain heittoa varmaan minunkin höpinöissäni on, aika nopeasti noita sivuja tavailin ja englantikaan nyt ei se kaikkein vahvin alue ole.
Ja lopuksi en halunnut suututtaa ketään mutta jotain en nyt käsitä, joten poistetaan ne palkokasvit haistinelimistä
-Ville
Ville, kerro lisää asiasta mitä tiedät, tai ainakin melko varmasti tiedät, mutua ei kaivata tähän threadiin kiitos Tuomaskin voisi kertoa asiasta oletko samaa mieltä tai minkä perusteella sytkää rakennat. Itsellä vielä tämä megan rakenne, versiot, toiminta yms. osittain hieman hämärää, kuten tämä sytkäpuoli.
Ja kukapa tuosta nyt suuttuisi tai herneitä vetelisi, varsinkin jos se on faktaa. Jos jokin tieto on väärää tjsp. niin kiva siitä kertoa muillekin ja vielä että minkä perusteella.
Ja kukapa tuosta nyt suuttuisi tai herneitä vetelisi, varsinkin jos se on faktaa. Jos jokin tieto on väärää tjsp. niin kiva siitä kertoa muillekin ja vielä että minkä perusteella.
Megasquirt'n'spark ja Megasquirt'n'nedis käyttävät samaa boksia kuin perus squirt. Sparkissa otetaan lisäilmluistin ohjaus ohjaamaan sytkää, tarvitsee kaksitappia ja hall-anturinn kampuran päähän. Jakajasta saa poistaa kaikki säätimet. Edis on suorasytkä, joka tarvitsee tuplakipinäpuolan ja 36-1 trigger (Asennontunnistus?) pyörän kampuran päähän ja hall anturin.
Turbo Saabismi on mun mieli sairaus!
9000 T16 -87
9000 T16 -87
Tuo mun laite on juuri tuo mgasquirt'n spark. Tuo v2.2 versio eroaa tuosta sparkista ihan vain softan osalta. Joo ei tästä herneitä vedetä sieraimeen. Kaikkihan ain virheitä tekevät=)
-tuomas-
-tuomas-
#1508
2000 9-5 Aero, 1996 9000CSE, 1986 900 turbo 2d, 1980 99Turbo
2007 Honda CBR1000RR, 2001 Honda CBR600f4i, 1977 Honda CB750K
4. Rivi
2000 9-5 Aero, 1996 9000CSE, 1986 900 turbo 2d, 1980 99Turbo
2007 Honda CBR1000RR, 2001 Honda CBR600f4i, 1977 Honda CB750K
4. Rivi
Noniin, nyt yritettiin saada mega ohjaamaan sytkää. Eipä mennyt ihan putkeen. Saatiin kyllä se iskemään kipinää, mutta ihan väärässä kohtaa
Pitänee pistää mietintämyssy päähän ja kokeilla loppuviikosta uudestaan paremmin onnin.
Mutta onneksi boksi toimii=)
-tuomas-
Pitänee pistää mietintämyssy päähän ja kokeilla loppuviikosta uudestaan paremmin onnin.
Mutta onneksi boksi toimii=)
-tuomas-
#1508
2000 9-5 Aero, 1996 9000CSE, 1986 900 turbo 2d, 1980 99Turbo
2007 Honda CBR1000RR, 2001 Honda CBR600f4i, 1977 Honda CB750K
4. Rivi
2000 9-5 Aero, 1996 9000CSE, 1986 900 turbo 2d, 1980 99Turbo
2007 Honda CBR1000RR, 2001 Honda CBR600f4i, 1977 Honda CB750K
4. Rivi
Noniin. Nyt on jotain raportoitavaa
San tuon megan nyt ohjaamaan sytytystä. Katosi vain turbopotku autosta, joten pitänee sytkäkarttaa vähän muutella vielä. Mutta se on nyt megan voimalla ajettu ulos tallista ja kilometrin pituinen koeajolenkkikin.
Nyt pitänee lähteä suutinkauppaan
-tuomas-
San tuon megan nyt ohjaamaan sytytystä. Katosi vain turbopotku autosta, joten pitänee sytkäkarttaa vähän muutella vielä. Mutta se on nyt megan voimalla ajettu ulos tallista ja kilometrin pituinen koeajolenkkikin.
Nyt pitänee lähteä suutinkauppaan
-tuomas-
#1508
2000 9-5 Aero, 1996 9000CSE, 1986 900 turbo 2d, 1980 99Turbo
2007 Honda CBR1000RR, 2001 Honda CBR600f4i, 1977 Honda CB750K
4. Rivi
2000 9-5 Aero, 1996 9000CSE, 1986 900 turbo 2d, 1980 99Turbo
2007 Honda CBR1000RR, 2001 Honda CBR600f4i, 1977 Honda CB750K
4. Rivi
Selviskö kaikille? MegasquirtnSpark on ruiskun ja sytkän ohjaus yhdellä samalla MegaSquirt-raudalla. Pelkkä softamuutos, plus johdotus sytkälle.
MSII tulee olemaan perusmegan prosessorin tilalle laitettava lisäkortti, arvioitu valmistumisaika joskus tämän vuoden lopussa.
Piirilevyjä myydään tuollakin:
http://koti.mbnet.fi/aptiva/myydaan.htm
MSII tulee olemaan perusmegan prosessorin tilalle laitettava lisäkortti, arvioitu valmistumisaika joskus tämän vuoden lopussa.
Piirilevyjä myydään tuollakin:
http://koti.mbnet.fi/aptiva/myydaan.htm
No nyt joutuu taas lykkäämään megaprojektia, kun alkoi kovasti pakosarja vuotamaan satkusta . Onneksi ehjä löytyi aika nopeasti, ja viikonloppuna varmasti saan tuon vaihdettua. Mutta onpahan aikaa etsiä viimeisiä osia megaan.
-tuomas-
-tuomas-
#1508
2000 9-5 Aero, 1996 9000CSE, 1986 900 turbo 2d, 1980 99Turbo
2007 Honda CBR1000RR, 2001 Honda CBR600f4i, 1977 Honda CB750K
4. Rivi
2000 9-5 Aero, 1996 9000CSE, 1986 900 turbo 2d, 1980 99Turbo
2007 Honda CBR1000RR, 2001 Honda CBR600f4i, 1977 Honda CB750K
4. Rivi
Noniin, nyt on pakosarja vaihdettu. Onpas jännä fiilis ajella hiirenhiljaisella autolla ja kaasua poljettaessa kuuluu vain vienon vieno vihellys konehuoneesta aikaisemman säksätyksen sijaan
kiitokset hyvästä pakosarjasta menee mcFeastin suuntaan.
kävin innostuneena ostamassa megaankin lisää osia; ykköskoppaisen golffin vesilämpömittarin anturin. Tälläisen siksi, että se sopii suoraan lämpöaikakytkimen tilalle termarikotelon kylkeen. Jee, nyt alkaa olla jo monesta eri autosta osia: Volvon TPS ja volkkarin mittarinanturi
Vielä pitäis saada suuttimet ja jostain löytää kaasarisatkun ilmanputsarikotelo, niin pitäis olla osat kasassa. Joku vois halvasti myydä tai lahjoittaa tuollasen kotelon minulle
mutta joo, pitänee tästä lähteä taas kuuntelemaan turbon iki-ihanaa vinkunaa, kun sen kerran kuulee taas
-tuomas-
kiitokset hyvästä pakosarjasta menee mcFeastin suuntaan.
kävin innostuneena ostamassa megaankin lisää osia; ykköskoppaisen golffin vesilämpömittarin anturin. Tälläisen siksi, että se sopii suoraan lämpöaikakytkimen tilalle termarikotelon kylkeen. Jee, nyt alkaa olla jo monesta eri autosta osia: Volvon TPS ja volkkarin mittarinanturi
Vielä pitäis saada suuttimet ja jostain löytää kaasarisatkun ilmanputsarikotelo, niin pitäis olla osat kasassa. Joku vois halvasti myydä tai lahjoittaa tuollasen kotelon minulle
mutta joo, pitänee tästä lähteä taas kuuntelemaan turbon iki-ihanaa vinkunaa, kun sen kerran kuulee taas
-tuomas-
#1508
2000 9-5 Aero, 1996 9000CSE, 1986 900 turbo 2d, 1980 99Turbo
2007 Honda CBR1000RR, 2001 Honda CBR600f4i, 1977 Honda CB750K
4. Rivi
2000 9-5 Aero, 1996 9000CSE, 1986 900 turbo 2d, 1980 99Turbo
2007 Honda CBR1000RR, 2001 Honda CBR600f4i, 1977 Honda CB750K
4. Rivi
Re: Megasquirt projektista
Onkohan tuossa Partcon rakennussarjassa valmiiksi ohjelmoitu piiri? Jos ei ole niin kuinkas sen saa itse ohjelmoitua?tuomas kirjoitti:
Projekti on edennyt seuraavasti:
- sain ison veden takaa megasquirtin puolipaketin. Paketti sisältää prossun, piirilevyn ja map-anturin. Prosessori oli ohjelmoitu valmiiksi. -
tuomas-
-Kimmo- "Motivoitunut saabisti"