By pass, bleed valve ja dumppi???

Autoja voi muokata ja säätää. Täällä voit vaihtaa mielipiteitä aiheesta.
Saabi C900
"Saabisti"
Viestit: 351
Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 17:53
Paikkakunta: Vöyri
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Saabi C900 »

900S kirjoitti:no voiko siis tommoseen og 900 matalapaineturboon laittaa by-passin ja onko siitä edes mitään iloa? on se nyt kumminkin pirteämpi tuon chipin ansiosta, mutta jotakin voisi vielä pikkuisen laittaa. Niin ja onko ko. venttiileitä alkuperäisenäkin joissakin malleissa?
Siinä on kyllä jo vakiona bypassi, iloa siitä nyt ei pahemmin ole mutta hyötyä kylläkin, sehän niinkuin joku jo kirjoitti suojaa turboa kun nostat jalan kaasulta, kaasuläppä menee kiinni ja turbo pumppaa painetta putkeen. Bypassi toimii niin että kun imusarjaan muodostuu alipaine kaasuläpän kiinnimenon takia, alipaine avaa venttiilin ja kaasuläpän edessä oleva paine pääsee turbon imupuolelle. Bypassi sijaitsee siinä turbon vieressä, moottorin edessä, kaikkien putkien alla. Yleensähän tuo vanhemmissa autoissa on rikki, eli vedät sen alipaineletku irti imusarjasta ja puhallat taikka imet, jos ilma kulkee vapaasti se on rikki. Ostin eilen kyseisen venttiilin alkuperäisosana, 29€ kustansi.
Vastaa Viestiin