innovate LC-1+LSU+G2 Ja muutakin innovate ihmettelyjä.

Autoja voi muokata ja säätää. Täällä voit vaihtaa mielipiteitä aiheesta.
tomaatti
"Saabisti"
Viestit: 3231
Liittynyt: Su Syys 21, 2003 00:34

innovate LC-1+LSU+G2 Ja muutakin innovate ihmettelyjä.

Viesti Kirjoittaja tomaatti »

Tommonen paketti tuli hankittua mutta eihän siinä tietenkään ole suomenkielistä käyttöohjetta.

Tässä kevään korvilla pitäisi ruveta asentelemaan tuota pakettia ja kun täälläkin oli kimppatilaus aiheesta niin kyselempä vähän vinkkejä/apuja.

1:onko kerre tuossa boshin anturissa ihan sama kuin muissakin lambda-antureissa?
Koska nyt löytyy jo downpipestä kapeakaista anturi niin sopii varmaan sen kierteisiin?
2:Tarvitsenko tosiaankin läppäriä asennuksessa jotta saan oikean analogisen lähdön tuota mittaria varten,eikö tuo purkki osaa itse haistella ulostuloa?
3.Kertokaas nyt daijulle selvällä suomenkielellä miten tuo kalibrointi oikein tapahtuu ensi kertaa käyttöön ottaessa ja myöhemmin kun on autossa kiinni.(ja mistä tiedän milloin pitää uudestaan kalibroida).

Varmaan tulee vielä lisää kysyttävää.
Viimeksi muokannut tomaatti, Su Maalis 08, 2009 11:20. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Suppari
"Hölösuu"
Viestit: 2178
Liittynyt: Su Tammi 25, 2004 20:02

Re: innovate LC-1+LSU+G2

Viesti Kirjoittaja Suppari »

Voisin laittaa tähän jatkoksi,mutta mikä tarkoitus on sillä hyppyjohdolla,joka tuli paketissa mukana.Siis in ja outputin väliin sopiva.??

Sama kierre lambdoissa.

Siinä pikamanuskassa lukee miten on ulostulot konffattu,ja luulisin että on mittarille sopiva jompi kumpi ulostulo.

En enää muista miten kalibrointi tarkalleen ottaen meni,mutta jopa mun englanninkielen taidolla onnistui kerrasta.
///M
Designed by computer, built by robot, driven by moron. BMW.
tomaatti
"Saabisti"
Viestit: 3231
Liittynyt: Su Syys 21, 2003 00:34

Re: innovate LC-1+LSU+G2

Viesti Kirjoittaja tomaatti »

Joo tolle G-2 mittarille on vissiin 2 lähtö(0-5v),mutta tarviiko se linja käydä läppärillä valitsemassa?
Mulla ei tällä hetkellä ole läppäriä niin tietäs sitten ottaa lainaksi kun sitä tuolla susirajan toisella puolella asentelen.
tomaatti
"Saabisti"
Viestit: 3231
Liittynyt: Su Syys 21, 2003 00:34

Re: innovate LC-1+LSU+G2

Viesti Kirjoittaja tomaatti »

Muistankos oikein että maahantuojalla on vastuu käyttöohjeiden suomentamisesta?
Muistelisin että teknisiä aparaatteja ei saa myydä ilman suomen ja ruotsinkielisiä käyttö/asennus ohjeita.
vesa67
"Hölösuu"
Viestit: 4621
Liittynyt: To Tammi 25, 2007 17:34
Paikkakunta: Kangasala

Re: innovate LC-1+LSU+G2

Viesti Kirjoittaja vesa67 »

Oletusarvona toinen niistä lähdöistä matkii normaalia kapeakaistalambdaa eli sillä voi jopa korvata kapeakaistalambdan Ecun inputissa. Keltainen johto.

Toinen sitten taas on oletusarvoisesto laajakaista 0-5 volttia ja vastaa AFR 7.35 - 22.39, Ruskea johto.

Punainen virtalukon taakse. Sininen ja valkoinen yhteen pisteeseen maadoittaen.

Kalibrointikytkin ja ledi manuaalin sivun 5 mukaan mustaan johtoon ja maahan ja kalibroimaan:

1. Sensori irti siitä LC-1 mötikästä
2. virrat päälle 10 sek
3. virrat pois 10 sek
4. Sensori kiinni LC-1:een. Sensorin on oltava vapaassa puhtaassa ilmassa ! Sensori kuumenee paljon ettei minkään muovipussin päälle sitten !
5. virrat päälle 2 minuutiksi (tämä on lambdan lämmityksen kalibrointivaihe)
6. 2 minuutin aikana ledi vilkkuilee, en jaksa kääntää tähän vaiheita eikä sitä edes sanota millaiseen valoon tuo jakso päättyy. Ei se kuitenkaan 2 minuuttia edes kestänyt itsellä mutta tuo lienee varman päälle.
7. Jos kaikki meni hyvin 2 minuutin aikana niin pitää vielä tehdä vapaan ilman kalibrointi eli painat sitä nollausnappia 3 sekunttia jonka jälkeen kului joku 10-20 sekunttia joka päättyy siihen että led alkaa palamaan jatkuvasti.
8. sensori kiinni putkeen ja tien päälle

Mittari sitten kiinni siihen ulostuloon mikä mittarille sopii
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style

E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8, TECH2 operoinnit. Pääsäätäjä yrityksessä Suolinko
tomaatti
"Saabisti"
Viestit: 3231
Liittynyt: Su Syys 21, 2003 00:34

Re: innovate LC-1+LSU+G2

Viesti Kirjoittaja tomaatti »

Kiitos vesa67!
tomaatti
"Saabisti"
Viestit: 3231
Liittynyt: Su Syys 21, 2003 00:34

Re: innovate LC-1+LSU+G2

Viesti Kirjoittaja tomaatti »

Tommonen löytyi vielä.Ohjeissa tuli mukana vain tuo oikeanpuoleinen ohje (LM-1) eikä tuota vasemman puoleista jota tarvitsen.
Jaksaako kukaan suomentaa tuota vasemman puoleista?

http://www.innovatemotorsports.com/supp ... Manual.pdf
tomaatti
"Saabisti"
Viestit: 3231
Liittynyt: Su Syys 21, 2003 00:34

Re: innovate LC-1+LSU+G2

Viesti Kirjoittaja tomaatti »

Kiitoksia mimmi!
f-19
"Hölösuu"
Viestit: 1973
Liittynyt: Ma Syys 15, 2003 01:00
Paikkakunta: Turku

Re: innovate LC-1+LSU+G2

Viesti Kirjoittaja f-19 »

Suppari kirjoitti:Voisin laittaa tähän jatkoksi,mutta mikä tarkoitus on sillä hyppyjohdolla,joka tuli paketissa mukana.Siis in ja outputin väliin sopiva.??
Tuolla kunnon manuaali:
http://www.innovatemotorsports.com/supp ... Manual.pdf

Välikaapeli on nimeltään 'Patch Cable', osanro: 3789

Manuaali ei kyllä ko. kaapelin käytöstä kerro mitään. Ettei olisi vaan useampien yksiköiden linkittämiseen käytetty kaapeli, sellainen ainakin yleensä on Patch Cablen virka.

EDIT: Jep jep
5.2 Digital XD-16 Instrument
1. Connect the Serial OUT connection to the Serial IN connection of the XD-16 with the included
2.5mm to 2.5mm cable. Make sure the XD-1 is programmed as AFR instrument for the first
channel like for an LM-1.
Suppari: kytket sen terminaattorin In-plugiin ja sitten sarjaporttipiuha Out-plugiin ja unohdat sen hyppyjohdon olemassaolon jos sulla ei muita palikoita ollut kuin LC-1.
Suppari
"Hölösuu"
Viestit: 2178
Liittynyt: Su Tammi 25, 2004 20:02

Re: innovate LC-1+LSU+G2

Viesti Kirjoittaja Suppari »

Jaa,no ihan aiheesta vittuilit viimeksi sitten. :lol:
///M
Designed by computer, built by robot, driven by moron. BMW.
tomaatti
"Saabisti"
Viestit: 3231
Liittynyt: Su Syys 21, 2003 00:34

Re: innovate LC-1+LSU+G2 Ja muutakin innovate ihmettelyjä.

Viesti Kirjoittaja tomaatti »

Nyt rupesi vähän harmittamaan kun otin tuon viisarimittarin.Olisi kannattanut ottaa digitaalinen luettavuuden takia.
SonmH
"Viggen"
Viestit: 680
Liittynyt: Su Elo 21, 2005 21:00
Paikkakunta: Vantaa

Re: innovate LC-1+LSU+G2 Ja muutakin innovate ihmettelyjä.

Viesti Kirjoittaja SonmH »

tomaatti kirjoitti:Nyt rupesi vähän harmittamaan kun otin tuon viisarimittarin.Olisi kannattanut ottaa digitaalinen luettavuuden takia.
En ottanut mitään mittari, silti olen tyytyväinen. :D
Väärinviritys stage 3 1x2-1
Suppari
"Hölösuu"
Viestit: 2178
Liittynyt: Su Tammi 25, 2004 20:02

Re: innovate LC-1+LSU+G2 Ja muutakin innovate ihmettelyjä.

Viesti Kirjoittaja Suppari »

Yksi miinus tossa laitteessa on,ja se on tosiaan paperimuotoisen käyttöohjeen puuttuminen.Tällaisten kaasutin virittelijöiden tallin vakiokalustoon ei aina kuulu tietokone.
///M
Designed by computer, built by robot, driven by moron. BMW.
HandOfNod
"Tuplakaasari"
Viestit: 96
Liittynyt: Ti Helmi 19, 2008 13:22
Paikkakunta: Lohja

Re: innovate LC-1+LSU+G2 Ja muutakin innovate ihmettelyjä.

Viesti Kirjoittaja HandOfNod »

Pitäs vielä keksiä miten saisi autoon lisää painoa asentamalla sinne tietokoneen.

Itsellä tuo innovate vielä odottelee asennusta laatikossa...
Mutta kiitoksia ohjeista... Tämmöiselle poropeukalolle ei noita ohjeita ole koskaan liikaa.
Saab 93 vm 99 - 200+hp
CallidaC
"Tuplakaasari"
Viestit: 95
Liittynyt: Ma Huhti 14, 2008 20:31
Paikkakunta: Lahti

Re: innovate LC-1+LSU+G2 Ja muutakin innovate ihmettelyjä.

Viesti Kirjoittaja CallidaC »

Auto on 9-5 -98 2.3t T7. Siitä alkuperäisen kapekaistasignaalin korvaamisesta senverran, että: Mihin auton alkuperäisen johtoon tuo LC-1:n keltainen johto kytketään, jos otan tuon alkuperäisen lambdan kokonaan pois pelistä?
Täytyykö varautua vikakoodeihin yms. ja onko tämä muutenkaan kannattavaa/järkevää?
Mihin jännitteeseen tuo LC-1 kannattaisi kytkeä jotta lambdasignaali menisi Eculle "samaan aikaan" kuin alkuperäinen, onko tällä edes väliä? Mistä kohti autoa tälläisen jännitteen löytää kätevimmin?
Tällä hetkellä LC-1:n johdonpää on sulakerasian kannen takana.
Kiitos.
Saab 9-5 2.3t -98 Maptun http://minunauto.com/auto/3189
Cadillac Coupe De Ville -62
#3870
Vastaa Viestiin