innovate LC-1+LSU+G2 Ja muutakin innovate ihmettelyjä.
innovate LC-1+LSU+G2 Ja muutakin innovate ihmettelyjä.
Tommonen paketti tuli hankittua mutta eihän siinä tietenkään ole suomenkielistä käyttöohjetta.
Tässä kevään korvilla pitäisi ruveta asentelemaan tuota pakettia ja kun täälläkin oli kimppatilaus aiheesta niin kyselempä vähän vinkkejä/apuja.
1:onko kerre tuossa boshin anturissa ihan sama kuin muissakin lambda-antureissa?
Koska nyt löytyy jo downpipestä kapeakaista anturi niin sopii varmaan sen kierteisiin?
2:Tarvitsenko tosiaankin läppäriä asennuksessa jotta saan oikean analogisen lähdön tuota mittaria varten,eikö tuo purkki osaa itse haistella ulostuloa?
3.Kertokaas nyt daijulle selvällä suomenkielellä miten tuo kalibrointi oikein tapahtuu ensi kertaa käyttöön ottaessa ja myöhemmin kun on autossa kiinni.(ja mistä tiedän milloin pitää uudestaan kalibroida).
Varmaan tulee vielä lisää kysyttävää.
Tässä kevään korvilla pitäisi ruveta asentelemaan tuota pakettia ja kun täälläkin oli kimppatilaus aiheesta niin kyselempä vähän vinkkejä/apuja.
1:onko kerre tuossa boshin anturissa ihan sama kuin muissakin lambda-antureissa?
Koska nyt löytyy jo downpipestä kapeakaista anturi niin sopii varmaan sen kierteisiin?
2:Tarvitsenko tosiaankin läppäriä asennuksessa jotta saan oikean analogisen lähdön tuota mittaria varten,eikö tuo purkki osaa itse haistella ulostuloa?
3.Kertokaas nyt daijulle selvällä suomenkielellä miten tuo kalibrointi oikein tapahtuu ensi kertaa käyttöön ottaessa ja myöhemmin kun on autossa kiinni.(ja mistä tiedän milloin pitää uudestaan kalibroida).
Varmaan tulee vielä lisää kysyttävää.
Viimeksi muokannut tomaatti, Su Maalis 08, 2009 11:20. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: innovate LC-1+LSU+G2
Voisin laittaa tähän jatkoksi,mutta mikä tarkoitus on sillä hyppyjohdolla,joka tuli paketissa mukana.Siis in ja outputin väliin sopiva.??
Sama kierre lambdoissa.
Siinä pikamanuskassa lukee miten on ulostulot konffattu,ja luulisin että on mittarille sopiva jompi kumpi ulostulo.
En enää muista miten kalibrointi tarkalleen ottaen meni,mutta jopa mun englanninkielen taidolla onnistui kerrasta.
Sama kierre lambdoissa.
Siinä pikamanuskassa lukee miten on ulostulot konffattu,ja luulisin että on mittarille sopiva jompi kumpi ulostulo.
En enää muista miten kalibrointi tarkalleen ottaen meni,mutta jopa mun englanninkielen taidolla onnistui kerrasta.
///M
Designed by computer, built by robot, driven by moron. BMW.
Designed by computer, built by robot, driven by moron. BMW.
Re: innovate LC-1+LSU+G2
Joo tolle G-2 mittarille on vissiin 2 lähtö(0-5v),mutta tarviiko se linja käydä läppärillä valitsemassa?
Mulla ei tällä hetkellä ole läppäriä niin tietäs sitten ottaa lainaksi kun sitä tuolla susirajan toisella puolella asentelen.
Mulla ei tällä hetkellä ole läppäriä niin tietäs sitten ottaa lainaksi kun sitä tuolla susirajan toisella puolella asentelen.
Re: innovate LC-1+LSU+G2
Muistankos oikein että maahantuojalla on vastuu käyttöohjeiden suomentamisesta?
Muistelisin että teknisiä aparaatteja ei saa myydä ilman suomen ja ruotsinkielisiä käyttö/asennus ohjeita.
Muistelisin että teknisiä aparaatteja ei saa myydä ilman suomen ja ruotsinkielisiä käyttö/asennus ohjeita.
Re: innovate LC-1+LSU+G2
Oletusarvona toinen niistä lähdöistä matkii normaalia kapeakaistalambdaa eli sillä voi jopa korvata kapeakaistalambdan Ecun inputissa. Keltainen johto.
Toinen sitten taas on oletusarvoisesto laajakaista 0-5 volttia ja vastaa AFR 7.35 - 22.39, Ruskea johto.
Punainen virtalukon taakse. Sininen ja valkoinen yhteen pisteeseen maadoittaen.
Kalibrointikytkin ja ledi manuaalin sivun 5 mukaan mustaan johtoon ja maahan ja kalibroimaan:
1. Sensori irti siitä LC-1 mötikästä
2. virrat päälle 10 sek
3. virrat pois 10 sek
4. Sensori kiinni LC-1:een. Sensorin on oltava vapaassa puhtaassa ilmassa ! Sensori kuumenee paljon ettei minkään muovipussin päälle sitten !
5. virrat päälle 2 minuutiksi (tämä on lambdan lämmityksen kalibrointivaihe)
6. 2 minuutin aikana ledi vilkkuilee, en jaksa kääntää tähän vaiheita eikä sitä edes sanota millaiseen valoon tuo jakso päättyy. Ei se kuitenkaan 2 minuuttia edes kestänyt itsellä mutta tuo lienee varman päälle.
7. Jos kaikki meni hyvin 2 minuutin aikana niin pitää vielä tehdä vapaan ilman kalibrointi eli painat sitä nollausnappia 3 sekunttia jonka jälkeen kului joku 10-20 sekunttia joka päättyy siihen että led alkaa palamaan jatkuvasti.
8. sensori kiinni putkeen ja tien päälle
Mittari sitten kiinni siihen ulostuloon mikä mittarille sopii
Toinen sitten taas on oletusarvoisesto laajakaista 0-5 volttia ja vastaa AFR 7.35 - 22.39, Ruskea johto.
Punainen virtalukon taakse. Sininen ja valkoinen yhteen pisteeseen maadoittaen.
Kalibrointikytkin ja ledi manuaalin sivun 5 mukaan mustaan johtoon ja maahan ja kalibroimaan:
1. Sensori irti siitä LC-1 mötikästä
2. virrat päälle 10 sek
3. virrat pois 10 sek
4. Sensori kiinni LC-1:een. Sensorin on oltava vapaassa puhtaassa ilmassa ! Sensori kuumenee paljon ettei minkään muovipussin päälle sitten !
5. virrat päälle 2 minuutiksi (tämä on lambdan lämmityksen kalibrointivaihe)
6. 2 minuutin aikana ledi vilkkuilee, en jaksa kääntää tähän vaiheita eikä sitä edes sanota millaiseen valoon tuo jakso päättyy. Ei se kuitenkaan 2 minuuttia edes kestänyt itsellä mutta tuo lienee varman päälle.
7. Jos kaikki meni hyvin 2 minuutin aikana niin pitää vielä tehdä vapaan ilman kalibrointi eli painat sitä nollausnappia 3 sekunttia jonka jälkeen kului joku 10-20 sekunttia joka päättyy siihen että led alkaa palamaan jatkuvasti.
8. sensori kiinni putkeen ja tien päälle
Mittari sitten kiinni siihen ulostuloon mikä mittarille sopii
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8, TECH2 operoinnit. Pääsäätäjä yrityksessä Suolinko
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8, TECH2 operoinnit. Pääsäätäjä yrityksessä Suolinko
Re: innovate LC-1+LSU+G2
Kiitos vesa67!
Re: innovate LC-1+LSU+G2
Tommonen löytyi vielä.Ohjeissa tuli mukana vain tuo oikeanpuoleinen ohje (LM-1) eikä tuota vasemman puoleista jota tarvitsen.
Jaksaako kukaan suomentaa tuota vasemman puoleista?
http://www.innovatemotorsports.com/supp ... Manual.pdf
Jaksaako kukaan suomentaa tuota vasemman puoleista?
http://www.innovatemotorsports.com/supp ... Manual.pdf
Re: innovate LC-1+LSU+G2
Kiitoksia mimmi!
Re: innovate LC-1+LSU+G2
Tuolla kunnon manuaali:Suppari kirjoitti:Voisin laittaa tähän jatkoksi,mutta mikä tarkoitus on sillä hyppyjohdolla,joka tuli paketissa mukana.Siis in ja outputin väliin sopiva.??
http://www.innovatemotorsports.com/supp ... Manual.pdf
Välikaapeli on nimeltään 'Patch Cable', osanro: 3789
Manuaali ei kyllä ko. kaapelin käytöstä kerro mitään. Ettei olisi vaan useampien yksiköiden linkittämiseen käytetty kaapeli, sellainen ainakin yleensä on Patch Cablen virka.
EDIT: Jep jep
Suppari: kytket sen terminaattorin In-plugiin ja sitten sarjaporttipiuha Out-plugiin ja unohdat sen hyppyjohdon olemassaolon jos sulla ei muita palikoita ollut kuin LC-1.5.2 Digital XD-16 Instrument
1. Connect the Serial OUT connection to the Serial IN connection of the XD-16 with the included
2.5mm to 2.5mm cable. Make sure the XD-1 is programmed as AFR instrument for the first
channel like for an LM-1.
Re: innovate LC-1+LSU+G2
Jaa,no ihan aiheesta vittuilit viimeksi sitten. 

///M
Designed by computer, built by robot, driven by moron. BMW.
Designed by computer, built by robot, driven by moron. BMW.
Re: innovate LC-1+LSU+G2 Ja muutakin innovate ihmettelyjä.
Nyt rupesi vähän harmittamaan kun otin tuon viisarimittarin.Olisi kannattanut ottaa digitaalinen luettavuuden takia.
Re: innovate LC-1+LSU+G2 Ja muutakin innovate ihmettelyjä.
En ottanut mitään mittari, silti olen tyytyväinen.tomaatti kirjoitti:Nyt rupesi vähän harmittamaan kun otin tuon viisarimittarin.Olisi kannattanut ottaa digitaalinen luettavuuden takia.

Väärinviritys stage 3 1x2-1
Re: innovate LC-1+LSU+G2 Ja muutakin innovate ihmettelyjä.
Yksi miinus tossa laitteessa on,ja se on tosiaan paperimuotoisen käyttöohjeen puuttuminen.Tällaisten kaasutin virittelijöiden tallin vakiokalustoon ei aina kuulu tietokone.
///M
Designed by computer, built by robot, driven by moron. BMW.
Designed by computer, built by robot, driven by moron. BMW.
Re: innovate LC-1+LSU+G2 Ja muutakin innovate ihmettelyjä.
Pitäs vielä keksiä miten saisi autoon lisää painoa asentamalla sinne tietokoneen.
Itsellä tuo innovate vielä odottelee asennusta laatikossa...
Mutta kiitoksia ohjeista... Tämmöiselle poropeukalolle ei noita ohjeita ole koskaan liikaa.
Itsellä tuo innovate vielä odottelee asennusta laatikossa...
Mutta kiitoksia ohjeista... Tämmöiselle poropeukalolle ei noita ohjeita ole koskaan liikaa.
Saab 93 vm 99 - 200+hp
Re: innovate LC-1+LSU+G2 Ja muutakin innovate ihmettelyjä.
Auto on 9-5 -98 2.3t T7. Siitä alkuperäisen kapekaistasignaalin korvaamisesta senverran, että: Mihin auton alkuperäisen johtoon tuo LC-1:n keltainen johto kytketään, jos otan tuon alkuperäisen lambdan kokonaan pois pelistä?
Täytyykö varautua vikakoodeihin yms. ja onko tämä muutenkaan kannattavaa/järkevää?
Mihin jännitteeseen tuo LC-1 kannattaisi kytkeä jotta lambdasignaali menisi Eculle "samaan aikaan" kuin alkuperäinen, onko tällä edes väliä? Mistä kohti autoa tälläisen jännitteen löytää kätevimmin?
Tällä hetkellä LC-1:n johdonpää on sulakerasian kannen takana.
Kiitos.
Täytyykö varautua vikakoodeihin yms. ja onko tämä muutenkaan kannattavaa/järkevää?
Mihin jännitteeseen tuo LC-1 kannattaisi kytkeä jotta lambdasignaali menisi Eculle "samaan aikaan" kuin alkuperäinen, onko tällä edes väliä? Mistä kohti autoa tälläisen jännitteen löytää kätevimmin?
Tällä hetkellä LC-1:n johdonpää on sulakerasian kannen takana.
Kiitos.